تلویزیون ال جی nano75

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی NANO75

تلویزیون ال جی NANO75

تلویزیون‌ها در مدل‌های متعدد و متنوعی هر ساله تولید شده و در دسترس قرار می‌گیرند؛ انتظار می‌رود که مدل‌های جدید بتوانند قابلیت‌های جدید و فناوری‌هایی به مراتب باکیفیت‌تر به منظور نمایش و دسترسی به آیتم‌های هوشمند در اختیار متقاضیان بگذارد. ال جی یکی از برندهای نام‌آشنا در سال‌های اخیر بوده که مدل‌های بسیاری را در سطوح مختلف به بازار عرضه نموده تا طیف وسیعی از انتخاب‌های متنوع را برای متقاضیان خرید تلویزیون‌های هوشمند ایجاد کند؛ تلویزیون ال جی NANO75 یکی از مدل‌های اقتصادی این برند در سال ۲۰۲۱ بوده که در این مطلب قصد داریم به نقد و بررسی آن از زوایای مختلف بپردازیم.

برای اینکه بتوانید به خوبی از میان گزینه‌های موجود دست به انتخاب بزنید لازم است که ابتدا به دقت، انواع ویژگی‌ها و قابلیت‌های یک مدل را مورد بررسی قرار دهید؛ در کنار این موارد لازم است که بتوانید سطح عملکردی دستگاه را در حوزه‌های مختلف نیز به خوبی بسنجید. در نهایت بایستی نتایج به دست آمده را با توجه به نیازهای خود و شرایط موجود تطابق دهید و بدین ترتیب بهترین محصول را برای خود انتخاب کنید. به همین دلیل در ادامه قصد داریم به بررسی تخصصی تلویزیون ال جی NANO75 بپردازیم تا شما به خوبی با نقاط قوت و ضعف آن آشنا شوید پس تا پایان با ما همراه باشید.

video
play-sharp-fill

استفاده کلیتماشای فیلمبرنامه تلویزیونیبرنامه ورزشیبازی ویدیوییویدیوی HDRبازی HDRمانیتورینگ

از تلویزیون‌های هوشمند این روزها در موقعیت‌های بسیار متنوعی استفاده می‌شود. جالب است بدانید که هر دستگاه با توجه به جزئیات قابلیت‌ها و توانایی‌های خود می‌تواند برای موارد و موقعیت‌های مشخصی عملکرد بهتری داشته باشد. شما می‌توانید با بررسی کیفیت عملکرد هر دستگاه در موقعیت‌های مختلف و تطابق دادن نتایج این بررسی با نیازها و اولویت‌های خود، انتخابی مطمئن در خصوص مدل تلویزیون داشته باشید. در ادامه این بخش قصد داریم تا جزئیات عملکرد تلویزیون ال جی NANO75 2021 را در انواع موقعیت‌های معمول استفاده از یک تلویزیون هوشمند مورد بررسی قرار دهیم. امید است که به انتخاب هر چه دقیق‌تر شما و تصمیم گیری نهایی‌تان کمک کند.

در مجموع می‌توان گفت که شما می‌توانید از تلویزیون ال جی NANO75 در بخش‌های مختلف استفاده کنید؛ به طور مثال نانو75 به واسطه‌ی زاویه‌ی دید گسترده برای تماشای مسابقات ورزشی یا برنامه‌های تلویزیونی در طول روز مناسب بوده البته به دلیل تأخیر در ورودی پایین نیز برای گیمینگ می‌تواند مورد استفاده واقع شود. متأسفانه در سایزهایی که از پنل IPS استفاده شده به دلیل نسبت کنتراست پایین و عدم پشتیبانی از لوکال دیمینگ شاید در محیط‌های تاریک تجربه خوبی از تماشای فیلم‌های سینمایی نداشته باشید.

یکی از استفاده‌های اساسی از تلویزیون‌های هوشمند، مشاهده انواع فیلم‌هایی است که آنها را از طریق دستگاه‌های جانبی و اتصالات روی صفحه نمایشگر پخش می‌کنید. باید گفت که مدل مورد بحث ال جی، در این خصوص می‌تواند با توجه به قابلیت‌های ویژه خود در خصوص افزایش کیفیت محتواهایی با کیفیت پایین، اجرای با کیفیت قابلیت JUDDER 24P و حذف پرش‌ها و لرزش‌ها اضافی محتوا به همراه قابلیت‌های مناسب برای تنظیم شیب رنگ‌ها به شما تجربه رضایت بخشی را حین تماشای فیلم‌ها ارائه دهد. متأسفانه در کنار این آیتم وجود نقاط ضعفی مانند کنتراست ضعیف، نمایش یکنواخت رنگ مشکی با کیفیت پایین و عدم بهره‌مندی از قابلیت کاهش نور خودکار باعث شده است تا کیفیت نهایی نمایش فیلم به خصوص در محیط‌های تاریک با افت مواجه باشد. 

مشاهده برنامه‌های پخش شده توسط شبکه‌های کابلی و یا همان برنامه‌های معمول تلویزیونی از ابتدایی‌ترین موارد استفاده تلویزیون‌ها محسوب می‌شود. شما به واسطه وجود قابلیت‌هایی نظیر زاویه دید گسترده، کنترل از راه دور با کیفیت دستگاه و همچنین امکان افزایش کیفیت محتوای پخش شده در تلویزیون ال جی NANO75 تجربه‌ای با کیفیت از تماشای برنامه‌های تلویزیونی داشته باشید. با وجود اینها به دلیل وجود برخی از مشکلات مانند سوسو زدن در حالات تصویر مختلف و از همه مهم‌تر اوج روشنایی ضعیف این دستگاه که نمی‌تواند به نور محیط غلبه کند؛ کیفیت نهایی با افت مواجه شده است. 

تلویزیون NANO75 ظاهری ساده و ابتدایی دارد اگر چه این ظاهر استاندارد و به نسبت با کیفیت است. به طور دقیق باید گفت که این مدل به جز عملکرد به نسبت خود خود در خصوص نمایش شیب رنگ‌ها و تعادل میان آنها هیچ نقطه قوت دیگری در نمایش تصاویر از خود نشان نمی‌دهد و حتی نقاط ضعف غیر قابل چشم‌پوشی در مورد کنتراست و روشنایی صفحه دارد. از سوی دیگر در بخش نمایش محتوای متحرک به واسطه سرعت بالای پاسخ گویی و پردازش اطلاعات شما می‌توانید از نمایشی روان و بدون پرش بهره مند شوید اگرچه این نمایش روان می‌تواند به دلیل عدم دسترسی به آیتم‌هایی برای بهبود کیفیت محتوا و تنظیم سرعت با نقاط ضعف و مشکلات بسیاری همراه باشد. تلویزیون ال جی NANO75 به شما امکان استفاده از یک کنترل ارتقا یافته هوشمند را خواهد داد و به واسطه سرعت بالای خود به عنوان یک انتخاب مناسب برای گیمرها و همچنین علاقه مندان به محیط کاربری هوشمند تلویزیون می‌شود. لازم به ذکر است که تمامی این ویژگی‌ها به دلیل کیفیت پایین نمایش تصویر جذابیت خود را از دست خواهند داد.

NANO75 ال جی با توجه به آیتم‌هایی نظیر زاویه دید گسترده و همین طور توانایی خود در افزایش کیفیت محتوای پخش شده؛ می‌تواند به شما کمک کند تا به شکل گروهی و با کیفیت مناسبی انواع مسابقات ورزشی و یا رویدادهای ورزشی را دنبال کنید. در این بخش وجود نقاط ضعفی مانند سوسو زدن دائمی تصویر، عدم یکنواختی رنگ خاکستری و نمایش لکه‌هایی در تصویر و همچنین اوج روشنایی ضعیف باعث شده است تا کیفیت نهایی چندان چشمگیر نباشد و شما حین تماشای رویدادها مدام با حواس پرتی و عدم وضوح تصویر مواجه شوید.

باید گفت که این مدل از تلویزیون‌های ال جی می‌تواند به خوبی از کنسول‌های نسل جدید پشتیبانی کند هر چند با محدودیت‌هایی در خصوص کیفیت‌های قابل قبول بازی مواجه است. با وجود آیتم‌هایی مانند تأخیر ورودی بسیار کم و همچنین قابلیت‌های تنظیم و شخصی سازی شیب رنگ شما می‌توانید با تلویزیون ال جی NANO75 2021 با کیفیتی مناسب بازی کنید. وجود مسائلی مانند کنتراست ضعیف، سوسو زدن دائمی تصویر، عدم بهره‌مندی از قابلیت کاهش نور محلی و همچنین عدم نمایش با کیفیت یکنواخت رنگ مشکی باعث شده است تا کیفیت اجرای بازی به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کند و شما با مشکلات حواس پرتی مواجه شوید. با توجه به این نکات امتیاز 6.5 از 10 به عملکرد این دستگاه در خصوص اجرای بازی‌های ویدئویی در سایت Rtings اختصاص داده شده است.

سرعت پاسخگویی این مدل و تأخیر ورودی آن به طور استاندارد و نسبتاً قابل قبولی ارزشیابی شده است با توجه به این دو معیار و همچنین پشتیبانی کامل دستگاه از انواع پورت‌های ورودی، انواع فرمت‌ها و همچنین انواع نرخ فریم‌ها شما این امکان را خواهید داشت تا از نمایشی روان و مناسب در خصوص فیلم‌ها و اجرای بازی‌های ویدئویی بهره مند شوید. تلویزیون ال جی NANO75 می‌تواند محتوای ورودی شما را از لحاظ کیفیت نیز تا حد 4K بهبود ببخشد. این مدل مشابه سایر مدل‌های هم دوره خود نمی‌تواند محتواهایی با نرخ فریم یا فرکانس پایین را به شکل روان پردازش نموده و نمایش دهد. مدل مورد بحث ال جی از کنسول‌های بازی نسل جدید به خوبی پشتیبانی می‌نماید اگر چه کیفیت پایین نمایش تصویر در این بخش اثری منفی دارد.

به طور کلی باید گفت که وضعیت تلویزیون ال جی NANO75 در خصوص پخش با کیفیت تصاویر چندان رضایت بخش نیست. این تلویزیون عملکرد بسیار ضعیفی در خصوص تأمین روشنایی صفحه، کنتراست، نمایش یکنواخت رنگ مشکی، نمایش یکنواخت رنگ خاکستری و پشتیبانی از حجم و گستره رنگ‌ها خواهد داشت. تنها نقاط به قوت این تلویزیون در بخش تعادل رنگ پس از کالیبراسیون و همچنین نمایش شیب رنگ خواهند بود. با این صفحه نمایش شما با مشکلاتی اعم از خطر سوختن دائمی تصویر و همچنین نگهداری موقت تصویر روی صفحه نیز مواجه نخواهید شد.

آیتم HDR این دستگاه در هنگام پخش فیلم‌ها با توجه به مسائلی مانند کنتراست ضعیف، عدم وجود قابلیت کاهش نور محلی، محدود بودن طیف رنگی قابل نمایش و عدم کیفیت در نمایش یکنواخت رنگ مشکی تضعیف شده است و شما نمی‌توانید بافت‌های تصویر و جزئیات آن را با وضوح کافی تماشا کنید. در کنار اینها نباید فراموش کرد که قابلیت‌هایی همچون حذف لرزش‌ها و پرش‌های اضافی فیلم و قابلیت دست‌کاری شیب رنگ توانسته‌اند به عملکرد HDR در هنگام پخش فیلم کمک کنند.

باید گفت که قابلیت HDR در هنگام انجام بازی‌های ویدئویی با تلویزیون ال جی NANO75 به دلیل همان مشکلاتی که در هنگام پخش فیلم وجود دارد، تضعیف شده است و کیفیتی سطح پایین را در بازی‌هایی با سرعت بالا داشته باشد. در کل می‌توان گفت نانو75 از عملکرد مناسبی در زمینه نمایش بازی‌های HDR خواهد داشت که به دلیل تأخیر ورودی بسیار کم دستگاه و زمان پاسخگویی قابل قبول آن میسر می‌شود. همچنین افزایش نرخ تازه سازی دستگاه به 120 هرتز در مدل 86 اینچی این دستگاه، کیفیت و وضوح نهایی به نسبت افزایش یافته است البته همچنان تاری و عدم وضوح در هنگام اجرای بازی قابل مشاهده است. 

باید گفت که وجود آیتم‌هایی مانند تأخیر ورودی بسیار کم، پشتیبانی کامل و با کیفیت از Chroma 4:4:4 و همچنین زاویه دید گسترده صفحه نمایش تلویزیون ال جی NANO75 2021 باعث شده است تا شما بتوانید با کیفیت و وضوح بالایی از این تلویزیون به عنوان مانیتور کامپیوتر استفاده نمایید. در این بخش نیز سوسو زدن دائمی تصویر باعث افت کیفیت نسبی شده است. 

وجود ویژگی‌هایی نظیر زاویه دید گسترده، تأخیر ورودی کم و همچنین قابلیت‌های هوشمند متنوع باعث شده است تا عملکرد این دستگاه در هنگام اجرای بازی، تماشای فیلم در طول روز و همچنین استفاده‌های هوشمند مناسب و رضایت بخش باشد. در این بین وجود نقاط ضعفی مانند کنتراست ضعیف، عدم بهره‌مندی از قابلیت کاهش نور محلی و اوج روشنایی محدود باعث شده است تا عملکرد این دستگاه در خصوص تماشای مسابقات ورزشی و به خصوص پخش محتوا در فضاهای تاریک و یا بسیار روشن مناسب نباشد. 

نقد و بررسی NANO75

تلویزیون ال جی NANO75 از سری مدل‌های نانوسل با کیفیت تصویر 4k و پنل IPS بوده که در سایزهای ۴۳ تا ۸۶ اینچ روانه بازار شده است؛ البته دو سایز ۵۰ و ۷۰ اینچی با پنل VA تولید شده پس حتما در انتخاب سایز تلویزیون دقت کنید و قبل از خرید این مدل، از نوع پنل آن اطمینان حاصل کنید. متأسفانه نباید انتظار زیادی از چنین تلویزیون‌های اقتصادی داشته باشید لذا خبری از قابلیت‌هایی نظیر VRR، نوردهی موضعی یا HDMI2.1 نیست البته روشنایی ناکافی جهت غلبه بر نورهای محیطی و همچنین عدم نمایش طیف رنگی گسترده از جمله دیگر نقاط ضعف وارد شده به NANO75 است. مدل‌هایی با پنل IPS معمولا از زاویه دید خوبی برخوردار هستند اما متأسفانه نسبت کنتراست آنها تا حدی ضعیف است که در ادامه توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه خواهیم داد ولی اگر تمایل به کسب اطلاعات بیشتر و تخصصی دارید توصیه می‌کنم نیم نگاهی به مقایسه پنل VA و IPS داشته باشید.

طراحی تلویزیون ال جی NANO75

طراحی تلویزیون ال جی nano75

با وجود اینکه قابلیت‌های نرم افزاری تلویزیون از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و لازم است که توجه و حساسیت خود را هنگام بررسی آنها به طور کامل در اختیار بگیرید اما ویژگی‌های ظاهری و ساختاری دستگاه پیش از هر عامل دیگری به چشم شما خواهند آمد و می‌توانند روی نظر نهایی شما تأثیر ویژه‌ای بگذارند. این روزها تولید کنندگان برای طراحی ساختار دستگاه نیز به فناوری‌های جدید متوسل می‌شوند چرا که لازم است محصولی سبک، ظریف و در عین حال مقاوم را بسازند که با انواع محیط‌ها و فضاها تطابق و سازگاری داشته باشد. به هنگام بررسی ویژگی‌های ظاهری و یا همان ساختار تلویزیون ملاک‌های متعددی بایستی از سوی شما توجه دریافت کنند. در زیر به نمونه‌ای از این ملاک‌ها و معیارهای مؤثر در ساختار ظاهری تلویزیون ال جی NANO75 2021 اشاره خواهیم کرد.(در این بخش ما قصد بررسی مدل ۶۵ اینچی این محصول را خواهیم داشت)

سبک

باید بدانید که این مدل از تلویزیون‌های ال جی از ۴۳ اینچ تا ۸۶ اینچ در دسترس خواهند بود که شما می‌توانید با توجه به نیاز خود نسبت به خرید آن اقدام کنید؛ به طور کل باید گفت ظاهر این مدل بسیار شبیه به مدل NANO90 بوده و همانند آن از صفحه نمایش تخت بهره می‌برد حاشیه‌های باریک بوده و به سادگی می‌توان حتی از وجود آنها صرف نظر نمود. در این مدل تلاش شده است تا با به کار گیری ظرافت بیشتر در طراحی و استفاده از متریال فلزی، ظاهری گران قیمت و مدرن را نسبت به مدل‌های پیشین ایجاد شود.

پایه‌های نگهدارنده

نصب تلویزیون عمدتا به دو صورت ایستاده یا دیواری صورت می‌گیرد؛ برای قرار دادن تلویزیون به صورت ایستاده می‌توانید پایه‌های این نانوسل ال جی را از طریق دو پیچ در طرفین تلویزیون نصب کنید؛ البته چون دو پایه فاصله‌ی نسبتا زیادی از هم دارند، می‌توانید به آسانی ساندبار خود را در جلوی تلویزیون قرار دهید اما باید از یک میز تلویزیون عریض استفاده کنید. در سایز 65NANO75 فاصله دو پایه از هم معادل ۴۵.۷ اینچ(تقریبا ۱۱۶ سانتی‌متر) برآورد شده است. با حفظ این نسبت در مدل‌هایی با ابعاد بزرگ‌تر شما مجبور به تهیه میز تلویزیون‌های وسیع‌تری خواهید شد.

این پایه‌ها باعث ایجاد فاصله‌ای معادل ۲.۴ اینچ(تقریبا ۶ سانتی‌متر) میان لبه تلویزیون و سطح میز خواهند شد. به لطف این فاصله شما می‌توانید انواع بلندگوهای نواری یا ساندبارها را بدون نگرانی از بابت پوشاندن صفحه نمایش در جلوی دستگاه قرار دهید. فاصله دو سر یک پایه برابر یا ۱۰.۷ اینچ(تقریبا ۲۷ سانتی‌متر) است. پایه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به خوبی تعادل و امنیت دستگاه را تأمین نمایند اگر چه تزلزل‌هایی دیده می‌شود اما این مسئله چندان جدی نیست.

پایه تلویزیون ال جی nano75

بخش پشتی دستگاه

به منظور پوشاندن قسمت پشتی دستگاه از صفحه‌ای نازک و یک دست از جنس فلز استفاده شده است که تمامی بخش پشتی را به خوبی می‌پوشاند. محل مربوط به پورت‌های ورودی دستگاه نیز در پهلو به صورت دو بخشی تعبیه شده است. با استفاده از براکت شما به آسانی می‌توانید نسبت به نصب دیواری تلویزیون اقدام کنید؛ البته این نکته را به یاد داشته باشید که ابعاد پشتی این تلویزیون به صورت VESA 300×300 است یعنی فاصله‌ی هر کدام از پیچ‎‌های نصب براکت از هم 300 میلی‌متر است. در بخش پشتی علاوه بر آنچه گفته شد دو قلاب یا گیره نیز تعبیه شده که شما می‌توانید از این دو برای مدیریت بهتر سیم‌ها و کابل‌های دستگاه کمک بگیرید.نمای پشت تلویزیون ال جی nano75

حاشیه صفحه نمایش

یکی از آیتم‌هایی که می‌تواند به یک دستی هر چه بیشتر صفحه نمایش کمک کند، حاشیه‌های ظریف یا نازک است. هر چه ظرافت حاشیه‌ها بیشتر باشد صفحه نمایش شما بزرگ‌تر و شکیل‌تر به نظر خواهد رسید. در تلویزیون ال جی NANO75 به خوبی این نکته مورد توجه واقع شده و قاب صفحه نمایش با عرضی معادل تنها ۰.۴۷ اینچ و یا ۱.۲ سانتیمتر طراحی شده است. ظرافت این قاب با توجه به سایر مدل‌های مشابه به قدری بیشتر است که به راحتی می‌توان حتی از وجود آن صرف نظر نمود.

ضخامت نانو۷۵

نکته دیگری که به نوعی نشان دهنده جدید و با کیفیت بودن تلویزیون خواهد بود، ضخامت آن است. هر چه ضخامت دستگاه کمتر باشد می‌توان این‌طور برداشت کرد که از فناوری‌ها و آیتم‌های به‌روزتری در فرایند طراحی و تولید استفاده شده است. این مدل مورد بحث ال جی دارای ضخامتی یک دست و مشخص معادل ۲.۳ اینچ یا ۵.۹ سانتی‌متر است. باید بدانید که تمامی بخش‌های دستگاه دارای همین ضخامت خواهند بود. در صورتی که شما بخواهید از قلاب‌های پشت دستگاه استفاده کنید و آنها را نصب نمایید چیزی حدود ۰.۴ اینچ و یا ۰.۹ سانتیمتر به ضخامت تلویزیون افزوده خواهد شد. ضخامت این دستگاه برای نصب دیواری مناسب شناخته می‌شود.

کیفیت ساخت

برای ساخت قسمت‌های حاشیه و همین طور قاب پشتی NANO75 از اجزا و متریال فلزی استفاده شده است. این مسئله نشان دهنده مقاومت و ماندگاری بالای بدنه این مدل خواهد بود. طبق بررسی‌های انجام شده کیفیت مواد سازنده در این تلویزیون مناسب و استاندارد است اما سطح کیفی مدل ال جی NANO90 به مراتب بهتر ارزیابی می‌شود. در نتیجه آزمایشات در قسمت قاب پشتی کمی انعطاف پذیری ثبت شده است که البته این مسئله مشکل ساز نخواهد بود. به طور کل باید گفت این مدل از تلویزیون‌های ال جی امتیاز ۷ از ۱۰ را در خصوص کیفیت ساخت بدنه و متریال به کار رفته در آن کسب خواهد کرد.

کیفیت ساخت تلویزیون ال جی nano75

تا به اینجا خصوصیاتی را که به هنگام ارزیابی ظاهر و ساختار کلی تلویزیون بایستی مدنظر قرار دهید را در مورد این مدل از تلویزیون‌های ال جی مورد بررسی و ارزیابی قرار دادیم. شما این امکان را خواهید داشت تا با توجه کردن به این ملاک‌ها و دخیل کردن سلیقه خود بهترین انتخاب را در این بخش داشته باشید.


کیفیت تصویر NANO75

کیفیت تصویر یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی است که به هنگام ارزیابی یک تلویزیون بایستی مدنظر قرار دهیم. هر محتوایی که شما قصد پخش آن را خواهید داشت و یا هر استفاده‌ای که قرار است از تلویزیون داشته باشید به نوعی به کیفیت نمایش آن وابسته است. می‌توان اذعان داشت که قابلیت‌های یک تلویزیون در پخش با کیفیت تصاویر است که می‌تواند سایر آیتم‌ها و توانایی‌های آن را نیز به مخاطبان عرضه کند. به منظور ارزیابی توانایی یک تلویزیون در پخش تصاویر، ملاک‌های متعددی وابسته به رنگ، نور و… وجود خواهند داشت که مهم است به تک‌تک آنها توجه کنید. در زیر به نمونه‌ای از این شاخص‌ها در خصوص کیفیت نمایش تصویر تلویزیون ال جی NANO75 اشاره خواهیم کرد.

کنتراست تصویرتست کنتراست nano75

کنتراست واژه‌ای است که از آن برای نشان دادن تفاوت میان رنگ سیاه و سفید استفاده می‌شود. مهم است که یک صفحه نمایش بتواند رنگ سیاه را به عمیق‌ترین و تیره‌ترین حالت خود نمایش داده و نیز رنگ سفید را در روشن‌ترین و یک دست‌ترین حالت خود نشان دهد. در چنین صورتی می‌توان گفت کنتراست صفحه نمایش قوی است و تفاوت میان رنگ سیاه و سفید بسیار گسترده است. در این تلویزیون از پنل IPS استفاده شده است که متأسفانه عملکرد ضعیفی در نمایش کنتراست از خود نشان می‌دهد. این عملکرد ضعیف منجر شده است که بخش‌های سیاه رنگ تصویر خاکستری به نظر برسند. به طور دقیق‌تر باید گفت که کنتراست در NANO75 ال جی 2021 در حالت عادی با وضعیت ۹۴۲:۱ ارزیابی می‌شود. در مدل‌های ۶۰ و ۷۰ اینچی این تلویزیون از پنل VA استفاده شده است لذا انتظار داریم در این دو سایز شاهد نسبت کنتراست بهتری باشیم.

لوکال دیمینگ یکی از آیتم‌هایی است که به واسطه آن صفحه نمایش به طور خودکار در قسمت‌های تیره تصویر؛ میزان روشنایی و یا نور خود را کاهش می‌دهد. به واسطه فعال بودن این آیتم وضعیت کنتراست تصویر و همین طور کیفیت نمایش رنگ سیاه افزایش پیدا خواهد کرد البته در این مدل از تلویزیون‌های ال جی از این قابلیت استفاده نشده است و شما به آن دسترسی نخواهید داشت از این رو ارزیابی‌ در این بخش انجام نشده است.

اوج روشنایی SDR

اوج روشنایی آیتمی است که به بررسی روشنایی صفحه نمایش می‌پردازد؛ بدین معنی که صفحه نمایش شما تا چه اندازه می‌تواند روشن شود و به نور محیط غلبه کند. این قابلیت زمانی اهمیت پیدا می‌کند که شما قصد تماشای تلویزیون در اتاق‌ها و یا فضاهای روشن و پرنور را داشته باشید. اگر قابلیت اوج روشنایی در یک صفحه نمایش با کیفیت باشد آنگاه شما حتی در فضاهای پرنور هم امکان بهره‌مندی از تصاویر واضح و با کیفیت را خواهید داشت. متأسفانه باید گفت که قابلیت اوج روشنایی در تلویزیون NANO75 تا حدی ناامید کننده است. طبق آزمایش‌های انجام شده اوج روشنایی این صفحه نمایش در حالت طبیعی معادل ۲۰۳cd/m۲  است. این مقدار می‌تواند برای حفظ وضوح در محیط‌های کم نور و یا با نور متوسط مناسب شناخته شود اما برای محیط‌های پر نور عملاً ناکارآمد است. این امکان وجود خواهید داشت تا با تنظیم حالت تصویر روی Vivid، تنظیم کنتراست روی عدد ۱۰۰ و قرار دادن آیتم Auto Dynamic Contrast روی حالت High؛ اوج روشنایی را به حداکثر میزان خود یعنی ۲۷۷cd/m۲ برسانید. در مجموع باید گفت در این بخش نیز تلویزیون مورد بحث ال جی با کسب امتیاز ۵.۱ از ۱۰ عملکرد چندان رضایت بخشی را از خود ثبت نکرده است.

اوج روشنایی HDR 

اوج روشنایی HDR یکی از آیتم‌هایی است که به واسطه آن شما این امکان را خواهید داشت تا در صحنه‌های تاریک و تیره تصویر نیز بتوانید با وضوح بالا جزئیات و بافت تصاویر را به صورت HDR مشاهده نمایید. توجه داشته باشید که این قابلیت رنگ اصلی عناصر را حفظ خواهد کرد و وضوح را به قیمت از بین رفتن رنگ اصلی تصویر ارائه نخواهد داد. این قابلیت در تمامی تصاویر و سکانس‌ها چه روشن و چه تیره تأثیر خواهد داشت اما نقش اصلی آن به شکل ویژه در صحنه‌های تیره و تاریک مشخص خواهد شد. توجه داشته باشید که این آیتم در وضوح نمایش انواع بافت تصویر مانند بافت پوست، امواج آب، شن‌های ساحل و… مؤثر است و نمی‌توان از اهمیت آن به هیچ عنوان چشم پوشی نمود.

 تلویزیون ال جی NANO75 متأسفانه در خصوص قابلیت روشنایی HDR موفق به ارائه کیفیت مناسبی نشده است. شدت روشنایی و وضوح این آیتم در مدل مورد بحث چندان جالب توجه نخواهد بود و شما می‌توانید این کمبود کیفیت را به واسطه وجود نشانه‌های مختلفی مشاهده نمایید. از جمله مشکلات به وجود آمده می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره نمود:

  • سایه‌های ظریف و جزئی موجود در تصاویر و یا همان بافت ریز تصاویر تیره‌تر از آنچه باید باشد نمایش داده خواهد شد.
  • سطح روشنایی این قابلیت پایدار نیست و پیش از اینکه به کیفیت مناسب و اوج خود برسد با افت کیفیت و شدت همراه می‌شود.
  • با حرکت اجسام و عناصر نورانی به قسمت‌های تیره تصویر، کیفیت با افت شدیدی مواجه خواهد شد. به بیان دیگر صفحه نمایش نمی‌تواند به خوبی اجسام نورانی را دنبال نماید و تنظیمات مربوط به آنها را به شکل جزئی و منحصر به فرد پیاده سازد.

میزان روشنایی HDR در حالت طبیعی و بدون اعمال هرگونه تنظیمات معادل ۲۶۲cd/m۲  است؛ در انتهای این بخش یادآور شویم که کیفیت این قابلیت و جزئیات آن چه در حالت طبیعی و چه در حالت بازی، یکسان خواهد بود و نمی‌توان تفاوتی برای آن قائل شد.

یکنواختی رنگ خاکستری

یکنواختی خاکستری در NANO75

یکی از آیتم‌هایی که در خصوص صفحات نمایش حائز اهمیت خواهد بود، نمایش یکنواخت رنگ‌ها در سطحی وسیع است. مهم است که صفحه نمایش بتواند به شکلی یک دست و بدون وجود هر گونه لکه یا کثیفی در صفحه یک رنگ را نمایش دهد. این قابلیت اصطلاحاً به عنوان یکنواختی رنگ خاکستری شناخته می‌شود. لازم به ذکر است که در اینجا منظور تمامی رنگ‌ها است و تنها محدود به رنگ خاکستری نخواهد شد. توزیع یکنواخت رنگ در صفحه و توانایی مدیریت نور و رنگ توسط صفحه نمایش از جمله نکاتی هستند که می‌توانند بر روی کیفیت این آیتم تأثیر بگذارند. اهمیت اصلی این ویژگی زمانی آشکار می‌شود که شما بخواهید از تلویزیون به عنوان مانیتور کامپیوتر استفاده نمایید و یا قصد تماشای مسابقات ورزشی مشابه فوتبال و یا هاکی را داشته باشید.

در تلویزیون ال جی NANO75 یکنواختی رنگ خاکستری در سطح متوسطی قرار دارد؛ بدین معنی که در اغلب مواقع و به طور معمول شما متوجه نقصی در این خصوص نخواهید بود اما در حالاتی مانند استفاده از تلویزیون برای وب گردی و یا تماشای بازی‌های فوتبال شما با نشانه‌هایی از پایین بودن کیفیت مواجه خواهید شد. در موقعیت‌های ذکر شده لکه‌هایی تیره رنگ در کناره‌های قاب صفحه نمایش و بخش مرکزی مشاهده می‌شود. این لکه‌ها که به عنوان dirty screen effect نیز از آنها یاد می‌شود؛ موجب حواس پرتی شما حین تماشای صفحه نمایش خواهند شد. لازم است ذکر کنیم که این نتیجه چندان هم بد محسوب نمی‌شود و اینکه ممکن است افراد با توجه به موقعیت‌ها و شرایط گوناگون با سطوح کیفی متفاوتی مواجه شوند. به طور تخصصی‌تر می‌توان گفت قابلیت نمایش یکنواخت خاکستری در مدل مورد بحث برای نمایش ۵ درصدی رنگ خاکستری ٪۰.۶۲۰ و در نمایش ۵۰ درصدی رنگ خاکستری ٪۳.۷۲۳ ارزیابی شده است.

نرخ ۰.۲۲۹ درصد برای یکنواختی مشکی در تلویزیون اولد C1 ال جی  بیانگر عملکرد عالی آن بوده که تا حدی به نسبت کنتراست و پنل اولد آن مربوط می‌شود.

یکنواختی رنگ مشکی

یکنواختی مشکی در NANO75

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که می‌تواند بر روی کیفیت نهایی تصویر در صحنه‌های تاریک اثر بگذارد، نمایش یکنواخت رنگ مشکی است. توضیح این آیتم مشابه توضیحی است که برای بخش نمایش یکنواخت رنگ خاکستری عنوان شد منتها این بار بررسی‌ها تنها متوجه رنگ سیاه و وضعیت نمایش آن خواهد بود. این آیتم تا حد زیادی وابسته به قابلیت کنتراست نیز خواهد بود. مهم است که صفحه نمایش بتوانید در سطحی گسترده رنگ سیاه را به شکل یک دست و بدون انواع لکه‌ها و یا رنگ پریدگی‌ها نمایش دهد.در مدل مورد بحث از تلویزیون‌ ال جی که دارای پنل IPS بوده کیفیت این آیتم بسیار ضعیف بوده که این موضوع تا حدی نشأت گرفته از کنتراست پایین آن است. نرخ یکنواختی مشکی اندازه‌گیری شده برای NANO75 ال جی ۲.۱۳۴ درصد اذعان شده که در صورت مقایسه با مدل‌های مشابه متوجه اختلاف در این مورد خواهید شد.

ضعف کنتراست در این بخش به حدی تأثیر گذاشته است که صفحه به جای مشکی بیشتر آبی تیره به نظر می‌رسد. به دلیل عدم دسترسی به لوکال دیمینگ هیچ گونه بهبودی در این وضعیت صورت نخواهد گرفت. لازم به ذکر است که امکان دارد نتیجه حاصل شده از ارزیابی این آیتم با توجه به شرایط و موقعیت‌های گوناگون متفاوت باشد.  به عنوان نکته در این بخش اضافه می‌کنیم که انتظار می‌رود در مدل‌های ۵۰ اینچی و یا ۷۰ اینچی این محصول با توجه به استفاده از پنل VA شما شاهد عملکرد و کیفیت بهتری در نهایت باشید.

زاویه دید

جالب است بدانید که برای تمامی صفحات نمایشگر آیتمی تحت عنوان زاویه نمایش و یا مشاهده تعریف شده است. این زاویه مشخص می‌کند که با قرار گرفتن در چه محدوده‌ای مقابل صفحه نمایش شما می‌توانید تصاویر و محتوای نمایش داده شده را با کیفیت و وضوحی مناسب و مطابق آنچه واقعاً هست مشاهده نمایید. با توجه به این زاویه نمایش شما خواهید توانست بهترین موقعیت برای نصب و جاگیر کردن تلویزیون خود را انتخاب نمایید. هر چه زاویه مشاهده یک صفحه نمایشگر بیشتر باشد می‌توان گفت آن صفحه نمایشگر انتخاب مناسب‌تری است چرا که با محدودیت‌های کمتری برای نصب مواجه هستید و می‌توان از آن برای تماشای محتوای گروهی استفاده نمود.

زاویه نمایش و یا مشاهده صفحه نمایشگر تلویزیون ال جی NANO75

در این مدل از تلویزیون‌های ال جی می‌توان گفت که وضعیت زاویه نمایش مساعد است و گستردگی به نسبت بالایی دارد. با توجه به این زاویه مشاهده دست شما برای چیدن صندلی‌های و انتخاب موقعیت‌های مناسب برای تماشای با کیفیت صفحه نمایش، باز خواهد بود. در ابتدا منتقدین انتظار داشتن وضعیت زاویه نمایش این مدل مشابه مدل‌های NANO90 و یا NANO80 باشد اما با توجه به افزایش ۵۰ درجه‌ای زاویه نمایش می‌توان گفت این مدل بیشتر شبیه به تلویزیون ال جی UP8000 عمل کرده است. طبق بررسی‌های دقیق‌تر انجام شده می‌توان گفت شما از زاویه ۲۹ درجه به بعد روشنایی نمایش را از دست خواهید داد. با قرار گرفتن در زاویه ۵۷ درجه اشعه‌های گاما به خوبی بازتاب نخواهند کرد. این افت کیفیت با گذر کردن از زاویه ۷۰ درجه باعث افزایش سطح سیاه تصویر هنگام نمایش خواهد شد.

بازتاب نور

یکی از چالش‌هایی که صفحات نمایش با آنها روبه رو هستند، مدیریت و مقابله بازتاب‌های نور است. هنگامی که منابع نور موجود در فضا به خصوص منابع نوری متمرکز مانند لامپ‌ها و مهتابی‌ها به صفحه نمایش می‌تابند؛ در صورتی که اشعه‌های آنها به خوبی بازتاب داده نشوند شما وضوح تصویر را از دست داده و نمایش کامل تصویر را به وسیله گوی‌های نورانی از دست خواهید داد. مهم است که صفحه نمایش بتواند مقدار زیادی از اشعه‌های تابیده شده را به خود جذب نماید و سپس باقی امواج نور را به شکل مستقیم و پراکنده یا همان غیر مستقیم بازتاب دهد. در چنین حالتی حتی در صورتی که منبع نور مستقیماً به صفحه شما بتابد، وضوح تصویر همچنان با کیفیت خوبی باقی خواهد ماند.بازتاب نور در nano75

تلویزیون ال جی NANO75 توانسته است به خوبی در سطح کیفی مناسبی بازتاب‌ها را کنترل نماید. این صفحه نمایش پس از بازتاب امواج نور به شکل نیمه براق مشاهده می‌شود که این نشان دهنده کیفیت مناسب بازتاب‌ها است. در اینجا لازم است به این نکته اشاره کنیم که به دلیل ضعیف بودن آیتم اوج روشنایی این تلویزیون با وجود مدیریت خوب بازتاب‌ها؛ شما نمی‌توانید در فضاهای بسیار روشن وضوح و کیفیت تصویر مناسبی را تجربه نمایید. به طور دقیق باید اعلام داشته که این صفحه نمایشگر %۵.۵ از امواج تابیده شده را در مجموع بازتاب خواهد داد و باقی را به خود جذب می‌نماید. از میان این امواج بازتاب شده حدود %۱.۶ آنها به طور غیر مستقیم بازتاب داده می‌شوند و %۳.۸ باقی مانده امواج به طور مستقیم بازتاب داده خواهند شد.

وضعیت پیش از کالیبراسیون

هنگامی که شما تلویزیونی را تهیه می‌کنید یک سری از تنظیمات به شکل پیش فرض بر روی وضعیت نمایش و سیستم عامل آن اعمال شده است. به این حالت اصطلاحاً وضعیت پیش از کالیبراسیون یا کالیبراسیون پیشین کارخانه اطلاق می‌شود. نکته قابل ذکر در این بخش این است که تنظیمات مدنظر ما در این بخش بسیار کلی هستند و تغییرات آنها بر روی وضعیت کلی اعمال می‌شود. تنظیمات جزئی که با توجه به شرایط از طریق آیتم‌های جزئی انجام می‌گیرند در این بخش مورد صحبت ما نخواهند بود. کالیبراسیون پیشین یک صفحه نمایش خوب، بایستی تا حد زیادی شبیه به آنچه واقعاً نیاز است باشد. مهم است که صفحه نمایش بتواند رنگ‌ها، حرارت رنگ‌ها و سایر آیتم‌ها را بر اساس نیازهای معمول ارائه دهند. در صورتی که وضعیت کالیبراسیون پیشین مساعد باشد شما می‌توانید نسبت به کیفیت نهایی خوش‌بین باشید.

خوشبختانه وضعیت کالیبراسیون پیشین NANO75 مساعد است و شما از کیفیت به نسبت بالایی در این بخش بهره‌مند هستید. دقت و وضوح رنگ صفحه نمایشگر مساعد بوده و رنگ سفید متعادل و بسیار نزدیک به آنچه مدنظر است نمایش داده می‌شود. می‌توان گفت که در این بخش هیچ مشکل جدی دیده نمی‌شود و اکثر رنگ‌ها با دقت و حرارت مناسب قابل مشاهده هستند. تنها ایراداتی که می‌توان به تنظیمات کالیبراسیون پیشین وارد داشت، موارد زیر خواهد بود:

  • رنگ قرمز کمی تیره و یا به اصطلاح خاموش نمایش داده می‌شود.
  • دمای رنگ‌ها کمی سرد است که این ویژگی باعث تمایل رنگ‌ها حین نمایش به آبی می‌شود.
  • اشعه گاما حضوری کم رنگ داشته و حتی می‌توان آن را خاموش دانست.
  • صحنه‌های تاریک بیش از آنچه نیاز است روشن دیده می‌شوند.
  • در تصویر، بخش‌های تیره روشن دیده می‌شوند و سایر عناصر کمی تاریک به نظر می‌آیند.

لازم است یادآور شویم که نتایج به دست آمده در این بخش ممکن است با توجه به موقعیت‌ها و شرایط گوناگون، متفاوت باشد. در نتیجه این بخش امتیاز 8.2 از 10 به این مدل از تلویزیون‌های ال جی در خصوص کیفیت کالیبراسیون پیشین ارائه داده شده است.

تنظیمات پس از کالیبراسیون

همان طور که پیش‌تر اشاره کردیم تلویزیون‌ها با تنظیمات کلی و پیش فرض ارائه داده می‌شوند که ممکن است با توجه به موقعیت شما نیاز به شخصی سازی‌هایی تحت عنوان کالیبراسیون داشته باشند. تنظیمات در این بخش شامل اعمال تغییراتی در خصوص جعبه رنگ، همگام سازی رنگ‌ها با نسخه اصلی، تنظیم حرارت، تنظیم اشعه گاما و… خواهد شد.

شما می‌توانید در مدل مورد بحث ال جی با اعمال کالیبراسیون تا حد زیادی از نقوص مرحله کالیبراسیون پیشین را از بین ببرید. تعادل رنگ سفید بسیار دقیق‌تر از حالت پیشین خود خواهد بود و به طور کلی تمامی ایرادات موجود با دقت بالایی از بین خواهد رفت. تنها ایراداتی که باقی خواهند ماند سرد بودن دمای رنگ و وضعیت اشعه گاما است که البته نسبت به حالات پیشین، بسیار بهبود یافته‌اند. 

پیکسل‌ها

هر صفحه نمایش با توجه به نوع خود و تکنولوژی که در آن به کار رفته است به دسته‌های مختلفی تقسیم خواهد شد. هر صفحه نمایش برای تصویر سازی به اشکال گوناگونی پیکسل‌ها را در کنار یکدیگر قرار خواهد داد. شیوه قرارگیری پیکسل‌ها و روشی که هر پیکسل از آن برای نمایش رنگ استفاده می‌کند؛ می‌توانند بر روی کیفیت نمایش نهایی و ویژگی‌های نمایش تأثیر بگذارد.

در NANO75 ال‌جی از پنلی تحت عنوان ADS استفاده می‌شود که این پنل شباهت زیادی با پنل IPS دارد. در این پنل پیکسل‌ها بر اساس سیستم RGB نور را نمایش می‌دهند. طبق این سیستم هر پیکسل می‌تواند یکی از سه رنگ قرمز، سبز و آبی را ارائه دهد. چینش این پیکسل‌ها به گونه‌ای است که به خوبی در کنار یکدیگر چفت شده‌اند و با تمایز رنگی خود، انواع رنگ‌ها را می‌سازند. لازم است اشاره کنیم که این شیوه از طراحی پیکسل‌ها می‌تواند باعث وضوح بیشتری در هنگام تبدیل تلویزیون به مانیتور کامپیوتر خواهد شد و شما این امکان را دارید تا با کیفیت و وضوحی مناسب نوشته‌ها و متون را در صفحه بخوانید.

طیف رنگی

هر رنگ دارای طیف مشخصی است؛ طیف رنگی باعث به وجود آمدن انواع جدیدی از رنگ‌ها خواهد شد. به این طیف و تنوع رنگ‌های جدید ایجاد شده به اصطلاح وسعت رنگ گفته می‌شود. مهم است که شما بتوانید به طیف‌های جدید و گسترده‌ای دست پیدا نمایید. تنوع و وسعت رنگ با دو معیار DCI P3 و Rec 2020 با توجه به نوع اشعه تابیده شده که می‌تواند UV و XY باشد؛ سنجیده خواهد شد. کیفیت این قابلیت تأثیر مستقیمی بر روی جزئیات نمایش خواهد گذاشت.

در این مدل مورد بحث تلویزیون‌های ال جی برخلاف سایر مدل‌های تولید شده توسط این نام در سری نانوسل شما از وسعت رنگ با گستردگی بالا بهره‌مند نخواهید شد بلکه تنها یک کیفیت قابل قبول را دریافت می‌کنید. می‌توان گفت وضعیت وسعت و پوشانندگی رنگ با توجه به دو معیار گفته شده تحت اشعه‌های گوناگون استاندارد است و می‌تواند رضایت نسبی شما را به دنبال داشته باشد به طور دقیق‌تر می‌توان گفت وضعیت  DCI P3 xy  معادل %۸۳.۴۳ است و کیفیت DCI P3 UV مساوی با %۸۸.۳۲ برآورد می‌شود. این اعداد در خصوص Rec 2020 xy و Rec 2020 uv به ترتیب برابر با %۵۹.۹۴ و %۶۴.۴۰ خواهد بود.

حجم رنگ

حجم رنگ یکی از معیارهایی است که با توجه به آن می‌توان سنجید که صفحه نمایش در هر سطح روشنایی قابلیت نمایش چندین رنگ را دارد. این معیار با توجه به کیفیت‌های روشنایی دستگاه و آیتم‌هایی مانند بیشینه روشنایی همراه خواهد بود. بالا بودن کیفیت نمایش حجم رنگ بدین معناست که شما می‌توانید در صحنه‌های بسیار روشن و یا حتی بسیار تیره نیز رنگ‌های متنوع را با قابلیت تشخیص و ایجاد تمایز مشاهده نمایید. این قابلیت به شما برای نمایش بیشتر جزئیات و همچنین نمایش بهتر بافت‌ها و انواع طیف‌های رنگی نیز کمک خواهد کرد. حجم رنگ به نوعی می‌تواند کیفیت نمایش کامل و یک دست رنگ را نیز نشان دهد. اینکه رنگ کاملاً یک دست و با شدت مناسب نمایش داده شود نیز به نوعی با این آیتم مرتبط خواهد بود.

متأسفانه تلویزیون ال جی NANO75 توانایی مناسبی در نمایش حجم رنگ از خود نشان نمی‌دهد. این ضعف توانایی به دلیل کیفیت پایین در انواع قابلیت‌ها نظیر کنتراست، نمایش طیف رنگی گسترده و نمایش خالص رنگ‌ها به وجود آمده است. این صفحه نمایش به دلیل کنتراست پایین خود نمی‌تواند رنگ‌های تیره را با شدت اصلی خود نمایش دهد از سوی دیگر هنگام نمایش رنگ‌های طیف روشن نمی‌تواند خلوص آنها را به اندازه رنگ سفید حفظ نماید. وضعیت دقیق نمایش حجم رنگ در این تلویزیون شامل DCI (ITP) برابر با %۶۵.۰ و  Rec ۲۰۲۰ (ITP) مساوی با %۵۰.۵ است.

گرادینت (محو شدگی رنگ‌ها)

هر رنگ از روشن‌ترین حالت خود تا پررنگ‌ترین وضعیت خود روی یک نوار نمایش داده می‌شود. این نوار اصطلاحاً شیب رنگ را به تصویر می‌کشد. مهم است که حرکت درجه رنگ روی این نوار کاملاً یکدست باشد و نتوان حین تغییر شدت رنگ مرز مشخصی را مشاهده کرد. درواقع هنگامی گفته می‌شود که کیفیت نمایش شیب رنگ بالاست که تغییرات روشنایی رنگ کاملاً محو شده باشد و هیچ خط و مرزی در آن قابل تشخیص نباشد. کیفیت این آیتم تأثیر بسزایی در نمایش دقیق سایه‌های تصاویر خواهد داشت همچنین باعث می‌شود تا شما تصاویر رنگی را به شکلی یکدست و واقعی تماشا نمایید.

شیب رنگ تلویزیون ال جی NANO75

جالب است بدانید بر خلاف پیش بینی‌های انجام شده از کیفیت مناسبی در نمایش شیب رنگ برخوردار است. شما می‌توانید در این صفحه نمایش رنگ‌ها را با عمقی معادل ۱۰ بیت تماشا کنید. طبق بررسی‌های انجام شده در نوارهای نمایش رنگ‌های سبز و خاکستری شما می‌توانید نوارها و مرزبندی‌هایی را مشاهده نمایید. لازم به ذکر است حتی با وجود این نوارها کیفیت نهایی قابل قبول محسوب می‌شود و می‌توانید تجربه‌ای لذت بخش در این خصوص داشته باشید. علاوه بر اینها آیتمی تحت عنوان Smooth Gradation نیز در اختیار شما قرار خواهد داشت که می‌توانید با تنظیم کردن آن روی وضعیت متوسط و یا بالا کیفیت نمایش شیب رنگ را افزایش دهید. توصیه می‌شود که از این آیتم استفاده نکنید چرا که فعال کردن منجر به کاهش جزئیات نهایی تصویر خواهد شد.

نگهداری موقت تصویر

نگهداری موقت تصویر به معنی مدت زمانی است که طول می‌کشد یک تصویر پس از نمایش به نسبت طولانی و بدون تغییر خود با تصویر جدید جایگزین شود. یکی از ایراداتی که به اغلب صفحات نمایشگر وارد است این است که هنگامی که محتوای نمایش داده شده بدون حرکت است و یا تغییرات رخ داده شده در آن بسیار جزئی است، به هنگام تغییر کامل تصویر با کمی تأخیر مواجه می‌شوند و تصویر پیشین را برای بازه زمانی اضافه‌ای روی خود نگهداری می‌کنند. چنین مشکلی حین اجرای بازی‌های ویدئویی با زمینه ثابت و همچنین هنگام استفاده از تلویزیون به عنوان مانیتور کامپیوتر قابل مشاهده خواهد بود. این ویژگی می‌تواند سرعت و یکنواختی پخش را کاهش دهد و باعث کاهش کیفیت نمایش شود.

خوشبختانه تلویزیون ال جی NANO75 با چنین مشکلی مواجه نیست. طبق نتایج به دست آمده از بررسی‌های انجام شده در شرایط گوناگون این صفحه نمایشگر از چنین نقصی برخوردار نیست البته همچنان این امکان وجود دارد که در شرایط مختلف، نتایج گوناگونی در این بخش دریافت شود. 

خطر سوختن دائمی

 خطر سوختن دائمی تصویر یا به اصطلاح دقیق‌تر پیکسل سوختگی از دیگر مشکلات رایجی است که تلویزیون‌ها با آن درگیر هستند. در این وضعیت هنگامی که یک تصویر ثابت و بدون تغییر برای مدتی طولانی روی صفحه نمایش به تصویر در بیاید به دلیل افزایش فشار روی پیکسل‌های صفحه نمایش و عدم تغییر میزان فشار؛ احتمال سوختن دائمی آنها وجود خواهد داشت. این وضعیت شامل مواردی که از دستگاه به جای مانیتور کامپیوتر استفاده می‌شود و یا بازی‌هایی با زمینه ثابت روی آن اجرا می‌شود، خواهد بود. توجه داشته باشید که سوختن دائمی به چنین بهانه‌ای پس از مدت به نسبت طولانی اتفاق خواهد افتاد و مربوط به چند دقیقه ثابت ماندن تصویر نمی‌شود.

جالب است بدانید که نانو۷۵ با چنین مشکلی مواجه نخواهد بود و خط سوختن دائمی به دلیل ثابت ماندن طولانی مدت تصویر نمایش داده شده؛ رخ نخواهد داد. این احتمال وجود دارد که در برخی از نمونه‌هایی که در آن از پنل نوع IPS استفاده شده است؛ در هنگام نمایش طولانی مدت تصویر ثابت، احتباس تصویر حس شود اما خطر سوختن دائمی در طی تمامی آزمایش‌های طولانی مدت گزارش نشده است. با توجه به عملکرد عالی این صفحه نمایش در این بخش امتیاز کامل 10 از 10 به آن تعلق خواهد گرفت.

تا به اینجا تمامی مواردی را که به نوعی می‌توانند باعث تغییرات کیفیت در نمایش تصویر از سوی صفحه نمایش شوند را به طور تخصصی در خصوص تلویزیون ال جی NANO75 توضیح دادیم. توجه داشته باشید که تمامی این قابلیت‌ها در کنار یکدیگر می‌توانند یک تصویر با کیفیت را نمایش دهند از این رو به شکل تک به تک یا جزء به جزء آنها را مورد بررسی قرار دهید.


نمایش و پخش محتوای NANO75

تلویزیون ال جی nano75

پس از اینکه وضعیت کیفیت نمایش تصاویر را در صفحه نمایش تلویزیون مورد بحث، بررسی نمودیم حال نوبت آن است که قابلیت‌های این صفحه نمایش را در هنگام نمایش دادن یک ویدئو یا محتوای متحرک نیز بسنجیم. از تلویزیون‌ها به طور ویژه برای نمایش محتواهای ویدئویی و یا فیلم‌ها استفاده می‌شود از این رو مهم است که قابلیت‌های تأثیر گذار در این بخش را با جزئیات و حساسیت بیشتری مورد نقد و بررسی قرار دهیم. توجه داشته باشید که آیتم‌های اشاره شده در این بخش به طور کلی به حالت نمایش روان، بدون قطعی و با کیفیت محتوای ویدئویی می‌پردازند و دیگر مسئله کیفیت جزء به جزء تصاویر مهم نیست. در زیر به مهم‌ترین این قابلیت‌ها و ویژگی‌ها اشاره خواهیم کرد:

زمان پاسخگویی

به طور معمول به هنگام تغییر کلی فریم‌ها در موقعیت‌هایی که زمینه نیز کاملاً تعویض می‌شود؛ مدتی طول می‌کشد تا فریم جدید با وضوح کامل به نمایش دربیاید. به این بازه زمانی اصطلاحاً زمان پاسخگویی گفته می‌شود. هر چه این بازه کوتاه‌تر باشد شما می‌توانید از نمایشی روان‌تر و باکیفیت‌تر بهره‌مند شوید. این آیتم می‌تواند در تاری تصاویر تأثیر به سزایی دارد.

در تلویزیون ال جی NANO75 وضعیت زمان پاسخ گویی مناسب و رضایت بخش برآورد می‌شود. تنها پس از ۶.۲ میلی‌ثانیه %۸۰ از تصویر جدید با وضوح مناسب به نمایش درخواهد آمد و پس از ۱۵.۹ میلی‌ثانیه شما می‌توانید %۱۰۰ تصویر نهایی را با وضوح کامل روی صفحه مشاهده نمایید. در این بخش جدا از اینکه زمان پاسخگویی سریع و مناسب است اما وجود آیتم‌هایی مانند فرکانس پایین نور پس زمینه و همچنین سوسو زدن دائمی تصویر، با افت کیفیت مواجه شده و تغییر تصویر را با کندی و نگهداری بر روی صفحه مشاهده می‌کنید. 

سوسو زدن تصویر

سوسو زدن و یا به اصطلاح عامیانهتر چشمک زدن تصویر یکی از مشکلات رایج در صفحات نمایشگر است که می‌تواند کیفیت پخش را به شکل قابل توجهی کاهش دهد و باعث حواس پرتی شود. در موارد شدیدتر این سوسو زدن می‌تواند باعث خستگی سریع چشم‌ها و احساس ناراحتی در آنها شود. سوسو زدن تصویر اتفاقی است که در هنگام نمایش فیلم‌هایی با نرخ فریم پایین رخ می‌دهد. هنگامی که سرعت تغییر فریم‌ها کم است به هنگام تغییر هر تصویر شما یک صفحه سیاه را مشاهده خواهید کرد به بیان ساده‌تر در فاصله از بین رفتن یک تصویر تا ظهور تصویر جدید، صفحه نمایش کاملاً سیاه خواهد شد. این سیاه شدن باعث می‌شود روشنایی صفحه در یک زمان کوتاه به کمترین مقدار خود رسیده و سپس مجدداً به حداکثر خود برسد. چنین وضعیتی شبیه به چشمک زدن نمود پیدا خواهد کرد.

در این مدل از تلویزیون‌های ال جی از فناوری PWM برای تنظیم کردن نور پس زمینه استفاده می‌شود. این نوع فناوری باعث می‌شود صفحه نمایش در هنگام پخش تمامی محتواها با نرخ فریم پایین دچار مشکل سوسو زدن شود. متأسفانه شما با مشکل سوسو زدن در نمایش تمامی فیلم‌ها با نرخ فریم پایین و فرکانس ۱۲۰ و پایین‌تر مواجه خواهید شد. این مقدار سوسو زدن قابل توجه است و باعث حواس پرتی محسوس و احساس ناراحتی در چشم‌ها خواهد شد.

درج قاب سیاه یا BFI

تلویزیون ال جی nano75

این قابلیت یکی از آیتم‌هایی است که می‌تواند به شما برای نمایش بهتر و باکیفیت‌تر محتواهایی با سرعت زیاد کمک کند. با فعال بودن این قابلیت تصاویر ابتدا با وضوح کامل به نمایش در خواهند آمد و سپس با تصویر جدید جایگزین می‌شوند. در فرایند جایگزینی تصویر یا فریم نیز صفحه نمایش تیره خواهد شد. توجه داشته باشید که این آیتم زمانی کارآمد است که سرعت نمایش محتوا از سرعت پاسخگویی دستگاه بیشتر باشد و محتوا فرصت نمایش با وضوح کامل را نداشته باشد. این آیتم در صورتی که با کیفیت مناسب و در موقعیت‌های درست فعال نشود می‌تواند شرایطی شبیه به چشمک زدن تصویر را ایجاد کند و باعث حواس پرتی و احساس ناراحتی شما شود.

در تلویزیون ال جی NANO75 از قابلیت BFI استفاده شده است اما متأسفانه شما امکان غیرفعال کردن و یا تنظیمات شخصی آن را نخواهید داشت و همین امر باعث می‌شود تا در برخی از موقعیت‌های این آیتم منجر به افت کیفیت شود. قابلیت درج قاب سیاه در این دستگاه برای محتواهای معمول و یا بازی‌هایی با نرخ فریم ۶۰ با قدرت فرکانس ۱۲۰ هرتز در دسترس خواهد بود. به طور کلی باید گفت که این آیتم با کیفیت مناسب و در موقعیت‌های مناسب اجرا نمی‌شود و باعث افت کیفیت تصویر و افزایش اثر مخرب سوسو زدن تصویر می‌شود. 

درون یابی حرکت

درون یابی حرکت یک ویژگی برای بهبود کیفیت محتواهایی با نرخ فریم پایین و یا سرعت پخش پایین است که فعال نمودن آن می‌تواند منجر به نمایش روان‌تر این دست از فیلم‌ها شود. فعال بودن این قابلیت باعث می‌شود تا دستگاه به طور خودکار حرکات و تغییرات تصویر را شناسایی نموده و سپس به شکلی یکنواخت سرعت آنها را افزایش دهد. در صورتی که این آیتم با کیفیت اجرا شود شما می‌توانید تمامی وقفه‌ها، سوسو زدن‌ها و همین طور حرکات غیر پیوسته را حذف نمایید. این آیتم از قابلیت‌های جدید به حساب می‌آید که همچنان کیفیت و جزئیات آن در دست بررسی است.

در تلویزیون مورد بحث ال جی شما این امکان را خواهید داشت تا به شکل اختیاری از قابلیت درون یابی حرکت استفاده نمایید. متأسفانه این قابلیت با کیفیت قابل توجهی ارائه داده نمی‌شود و مشکلات زیادی در آن وجود دارد. اول اینکه درون یابی حرکت تنها برای محتواهایی با نرخ فریم ۳۰ قابلیت اجرا خواهد داشت. در خصوص همین موارد نیز، حتی در صحنه‌های ساده و با سرعت کم شما بهبود کیفیت چندانی را حس نخواهید کرد. حال اگر صحنه پیچیده‌تر باشد و یا با جزئیات حرکتی بیشتری همراه باشد، فعال نمودن این قابلیت نه تنها به بهبود کیفیت کمک نمی‌کند بلکه باعث محو شدن تصاویر و افت کیفیت نمایش جزئیات می‌شود.این طور انتظار می‌رود که در مدل‌های ۸۶ اینچی این تلویزیون به دلیل وجود پردازنده‌های بهتر و قوی‌تر و همچنین وجود نرخ تازه سازی تصویر معادل ۱۲۰ هرتز؛ شما بتوانید از قابلیت درون یابی حرکت با کیفیت بهتری بهره‌مند شوید. 

پرش تصویر 

پرش تصویر یکی از اتفاقاتی است که به دلیل عدم هماهنگی میان نرخ فریم فیلم و همچنین سرعت پاسخگویی دستگاه رخ می‌دهد. در چنین موقعیتی اگر فیلم شما دارای سرعتی بیشتر از سرعت پاسخگویی دستگاه باشد، صفحه نمایش نمی‌تواند به طور روان و پیوسته محتوا را نمایش دهد و فریم‌ها روی صفحه نگهداری شده و با تأخیر، تغییر می‌کنند. به تأخیر به وجود آمده اصطلاحاً لکنت گفته می‌شود. پرش تصویر برای برخی از محتواها پیش می‌آید و در اغلب موارد مشکل ساز نیست.

می‌توان گفت که تلویزیون ال جی NANO75 در این بخش عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهد به‌طوری که اغلب محتواها با کیفیت و سرعت مناسب نمایش داده خواهند شد. پرش در فیلم‌هایی با نرخ فریم 24 معادل 25.8 میلی‌ثانیه است. این زمان نگهداری تصویر در خصوص فیلم‌هایی با نرخ فریم ۶۰ برابر با ۰.۸ میلی‌ثانیه خواهد بود. این وقفه‌های ایجاد شده کاملاً قابل چشم پوشی هستند و لطمه چندانی به کیفیت نهایی وارد نمی‌سازند. 

قابلیت JUDDER 24P

این قابلیت یکی از آیتم‌هایی است که اثر جدی بر روی کیفیت نهایی ویدئو خواهد گذاشت. وجود این آیتم باعث می‌شود تا تمامی پرش‌ها وقفه‌های اضافی که درون محتوای ویدئویی شما وجود دارد و باعث افت کیفیت آن می‌شود، به طور خودکار حذف شده و بدین ترتیب شما بتوانید از کیفیت به مراتب چشمگیرتری بهره‌مند شوید. در واقع این قابلیت کیفیت محتوای اصلی شما را بهبود می‌بخشد و تجربه لذت بخشی را حتی حین تماشای ویدئوهای بی کیفیت به شما ارائه می‌دهد.

NANO75 از چنین آیتمی نیز برخوردار است؛ کیفیت اجرایی این قابلیت قابل توجه و مناسب برآورد شده است تنها ایراد به آن وجود محدودیت‌هایی برای اجرای آن است. باید گفت که آیتم JUDDER 24P برای محتواهایی با سیگنال via 60i و  via 60p قابلیت اجرا نخواهد داشت همچنین شما به هنگام پخش محتوا به شکل استریم و یا به واسطه جعبه‌های پخش نیز نمی‌توانید از قابلیت‌های این دستگاه استفاده نمایید. 

سرعت رفرش

نرخ تجدید متغیر یا VRR قابلیتی است که به واسطه آن می‌توان سنجید که آیا تلویزیون می‌تواند در لحظه تنظیمات و قابلیت‌های خود را با توجه به تغییرات کیفیت و سرعت محتوا تنظیم نماید یا خیر. بسیاری از محتواها به خصوص بازی‌های ویدئویی ممکن است در طول پخش با نوساناتی در سرعت پخش و یا کیفیت همراه باشند. چنین نوساناتی مربوط به فایل اصلی محتوا شده و به شکل پیش فرض وجود دارند. وجود این نوسانات باعث می‌شود تا کیفیت پخش به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کند و شما شاهد وقفه‌ها و قطعی‌هایی در حین پخش باشید. مهم است که دستگاه شما بتواند قابلیت‌های خود را با این نوسانات تطابق دهد تا همواره شما از کیفیت یکسانی بهره‌مند شوید. ملاک دیگری که در این بخش حائز اهمیت است این است که این نرخ تجدید متغیر به هنگام پخش محتوا از طریق سایر ورودی‌ها ممکن باشد و محدود به یک وضعیت خاص نباشد.

تلویزیون ال جی NANO75 از قابلیت نرخ تجدید متغیر به شکل محدودی بهره‌مند است و نمی‌توان چندان روی تأثیر و کیفیت آن مانور داد. نرخ تجدید متغیر در این تلویزیون محدود به محتواهایی با فرکانس ۶۰ هرتز می‌شود البته در مدل‌های ۸۶ اینچی این قابلیت برای محتواهایی تا فرکانس ۱۲۰ هرتز نیز اجرایی خواهد شد. طبق بررسی‌های انجام شده این قابلیت در حالت بازی و یا همان VRR اجرا نخواهد شد و کارایی ندارد.

تا به اینجا انواع ملاک‌های تأثیر گذار بر روی کیفیت اجرای فیلم‌ها و محتواهای متحرک را عنوان نمودیم و کیفیت آنها را در تلویزیون NANO75  مورد بررسی قرار دادیم. لازم است مجدداً یادآور شویم که تمامی این آیتم‌ها در کنار یکدیگر می‌توانند کیفیت نهایی پخش فیلم را تحت تأثیر خود قرار دهند و نمی‌توان تنها با توجه به عملکرد یکی از آنها، کیفیت و قابلیت پخش دستگاه را اعلام کرد.


اتصالات تلویزیون ال جی NANO75

یکی از آیتم‌هایی که این روزها توانسته است به گستره قابلیت‌های تلویزیون‌ها بهبود ببخشد، امکان پشتیبانی از انواع اتصالات است. شما به واسطه پورت‌های ورودی می‌توانید انواع دستگاه‌های جانبی را به تلویزیون خود متصل نمایید و سپس از امکانات بیشتری بهره‌مند شوید. این روزها همه تلویزیون‌های هوشمند از اتصالات پایه برخوردار هستند و چندان تفاوتی در این بخش وجود ندارد. تنها تمایز موجود بر سر کیفیت پشتیبانی و همچنین طیف سیگنال‌های دریافتی در مدل‌های مختلف است. در ادامه قصد داریم به وضعیت ورودی‌ها و اتصالات این مدل مورد بحث از تلویزیون‌های ال جی بپردازیم.

پورت nano75

تأخیر ورودی

تأخیر ورودی اصطلاحی است که برای مدت زمان تحلیل و پردازش اطلاعات وارد شده به دستگاه و سپس پخش آنها روی صفحه نمایشگر، استفاده می‌شود. تأخیر ورودی نشان می‌دهد که چه مقدار زمان برای اعمال تغییرات و دریافت اطلاعات ورودی زمان لازم است. اهمیت این آیتم زمانی بیشتر حس می‌شود که شما قصد دارید از تلویزیون خود به عنوان مانیتور کامپیوتر استفاده کنید و یا می‌خواهید انواع بازی‌های ویدئویی را به اجرا درآورید. مهم است که این زمان بسیار کوتاه باشد تا شما بتوانید در لحظه از محتوا آگاهی پیدا کرده و روی آن تغییرات به وجود بیاورید. توجه داشته باشید که آیتم تأخیر ورودی برای انواع اطلاعات وارد شده از طریق سایر پورت‌های دستگاه با کیفیت‌ها و فرمت‌های مختلف؛ قابل بررسی و اندازه گیری است.

NANO75 الجی عملکرد مناسبی از خود در این بخش نشان می‌دهد. برای محتواهای معمول با کیفیت 1080p این تأخیر برابر با ۱۰.۱ میلی‌ثانیه برآورد شده است. تأخیر ورودی به هنگام اجرای بازی‌های ویدئویی با همین کیفیت معادل ۱۱۷.۸ میلی‌ثانیه خواهد بود. جالب است بدانید که تأخیر ورودی به هنگام پخش محتواهایی با کیفیت بالاتر یعنی با کیفیت 4K کاهش پیدا کرده و معادل ۱۰.۰ میلی‌ثانیه خواهد بود. به طور کل می‌توان گفت که تأخیر ورودی در این دستگاه بسیار کم بوده و می‌تواند به شما سرعت قابل قبولی را ارائه دهد. 

فرمت‌ها و محتواهای قابل پشتیبانی

جالب است بدانید که هر دستگاه تلویزیون می‌تواند از گستره مشخصی از محتواها با سیگنال‌ها و فرمت‌های مشخص پشتیبانی نماید. شما خواهید توانست با توجه به این پشتیبانی‌ها از بخش اتصالات دستگاه استفاده کنید. در صورتی که اطلاعات شما در گستره این پشتیبانی قرار نداشته باشد آنگاه امکان استفاده از پورت ورودی و پخش محتوا را نخواهید داشت. تلویزیون ال جی NANO75 می‌تواند به شما پشتیبانی کاملی در خصوص انواع محتواهای معمول ارائه دهد. به طور کلی شما می‌توانید انواع محتواها با کیفیت 1080p و  4K را با سرعت رفرش ۶۰ هرتزی به دستگاه متصل نموده و نمایش دهید.

همچنین امکان پشتیبانی از 4:4:4 در حالت تبدیل تلویزیون به مانیتور کامپیوتر با کیفیت 1080p و 4K در محدوده فرکانسی ۶۰ هرتز وجود دارد. خوب است به این نکته اشاره کنیم که این دستگاه کیفیت بالایی در پشتیبانی از 4:4:4 از خود نشان می‌دهد. این پشتیبانی با کیفیت باعث می‌شود تا شما از وضوح مناسبی در هنگام تبدیل دستگاه به مانیتور کامپیوتر بهره‌مند شوید. 

پشتیبانی و سازگاری با انواع کنسول‌های بازی

در این بخش باید اعلام کنیم که تلویزیون نانوسل NANO75 می‌تواند از انواع کنسول‌های بازی نسل جدید مانند PS5 و Xbox Series X پشتیبانی نموده و به شما امکان اتصال آنها را بدهد اما یک مشکل و محدودیت اساسی در این بخش وجود خواهد داشت و آن محدودیت پشتیبانی از کیفیت و محدوده فرکانس بازی‌های ویدئویی است. شما این امکان را خواهید داشت تا بازی‌هایی با کیفیت 4K در فرکانس ۶۰ هرتز را توسط هر دو کنسول یاد شده اجرا نمایید و از قابلیت HDR نیز در حین اجرا بهره‌مند شوید اما امکان اجرای سایر بازی‌های ویدئویی با دیگر کیفیت‌ها و یا محدوده‌های فرکانسی وجود نخواهد داشت. این مسئله می‌تواند برای افراد علاقه‌مند به بازی‌های ویدئویی مشکل ساز شود.

پورت‌های ورودی

به طور فیزیکی شما به کمک لبه‌های کناری دستگاه امکان اتصالات را پیدا خواهید کرد. لازم است در این بخش به این نکته اشاره کنیم که NANO75 بر خلاف سایر مدل‌های جدید ال جی به دالبی ویژن دسترسی ندارد. وضعیت و کمیت پورت‌های ورودی موجود به طور خلاصه به شرح زیر خواهد بود.

شما به طور کلی از سه جایگاه اتصال HDMI بهره مند خواهید بود که می‌توانید به واسطه آن انواع اتصالات دیگر مانند ARC را برقرار کنید همچنین می‌توانید از دو جایگاه اختصاصی برای اتصال یو اس بی کمک بگیرید. در کنار این‌ها شما می‌توانید از قابلیت ارائه صدا به واسطه فناوری earc نیز از طریق ورودی HDMI 2.0 نیز استفاده نمایید. نکته دیگری که بایستی در این بخش به آن اشاره کنیم این است که شما در مدل‌های ۸۶ اینچی و بزرگ این تلویزیون می‌توانید از سرویس دالبی ویژن و اتصالات صدا به واسطه آن یا همان Dolby Atmos و همچنین HDMI2.1 نیز بهره مند شوید.


کیفیت صدای تلویزیون ال جی NANO75

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که مهم است ویژگی‌های آن را در انواع تلویزیون‌ها مورد بررسی قرار دهید، کیفیت پخش صدا است. پخش صدا توسط تلویزیون‌ها با دو معیار ساده سنجیده می‌شود. در اغلب موارد می‌توان به واسطه کمک گرفتن از انواع بلندگوها و دستگاه‌های پخش؛ کیفیت صدای تلویزیون را بهبود بخشید از این رو حساسیت‌ها در این بخش از ارزیابی چندان مهم محسوب نمی‌شوند. در ادامه به دو مورد از معیارهایی که بر روی کیفیت پخش صدا تأثیر گذار هستند اشاره خواهیم کرد.

فرمت و فرکانس صدا

توجه داشته باشید که تلویزیون‌ها می‌توانند محدوده مشخصی از فرکانس‌های صوتی را پوشش دهند از سوی دیگر به هنگام پخش صدا تا حد مشخصی قابلیت بلند کردن یا افزایش شدت صدا را خواهند داشت. مسئله دیگر قابلیت فشرده سازی صدا و بهبود کیفیت آن به منظور پخش در فضای بسته است. این آیتم‌ها در هر تلویزیون قابل بررسی است. تلویزیون NANO75 می‌تواند در دامنه به نسبت گسترده‌ای فرکانس صدا را پوشش بدهد. پایین‌ترین دامنه پشتیبانی شده توسط این مدل معادل ۸۴.۷۶ هرتز خواهد بود. این تلویزیون می‌تواند صداها را تا ۳.۳۴ دسی بل فشرده سازی نماید.

در خصوص کیفیت پخش صدای این دستگاه دو مسئله اساسی وجود دارد. اول اینکه این دستگاه نمی‌تواند صداهای دارای بیس و یا ضربه را به خوبی پشتیبانی نماید و آنها را با کیفیت مناسب پخش کند از سوی دیگر در هنگام پخش صدا با بلندی زیاد، دستگاه از پشتیبانی مناسب صداهای بم و غرش مانند جا می‌ماند. صداهایی که عمیق محسوب می‌شوند با کیفیت مناسب توسط این دستگاه پشتیبانی نخواهند شد. لازم به ذکر است که شما می‌توانید با تهیه انواع بلندگوها و یا دستگاه‌های جانبی پخش صدا به آسانی این مشکلات را حل نمایید. عدم پشتیبانی مناسب از صداهای بیس دار و عمیق یک مشکل رایج در میان تمامی تلویزیون‌های هوشمند است.

انتقال مناسب صدا

هنگامی که شما به واسطه انواع دستگاه‌های جانبی و اتصالات ورودی محتوای خود را از تلویزیون پخش می‌کنید، مهم است که علاوه بر انتقال و نمایش با کیفیت تصویر صداها نیز به خوبی منتقل شوند. مهم است که تلویزیون بتواند صدای محتوای ورودی را به خوبی منتقل داده و پخش نماید. در اغلب اوقات در حین انتقال صدا، نویز و یا صداهای اضافی با آن همراه می‌شوند که می‌توانند مانع از پخش با وضوح و کیفیت مناسب شود. باید گفت که نانو۷۵ عملکرد مناسبی از خود در خصوص انتقال با کیفیت صدا نشان می‌دهد. این کیفیت مناسب هنگام پخش صدا با شدت کم و متوسط حفظ شده است اما با افزایش شدت صدا این کیفیت افت کرده است. 


ویژگی‌های هوشمند NANO75

انواع قابلیت‌های هوشمند از جدیدترین تغییرات و اضافاتی هستند که متوجه تلویزیون‌های نسل جدید شده‌اند. امکان اتصال تلویزیون‌ها به اینترنت و همچنین قابلیت نصب انواع اپلیکیشن‌ها و نرم افزارها روی آنها توانسته است نسل جدیدی از قابلیت‌ها و موقعیت‌های استفاده را برای تلویزیون‌ها ایجاد نماید. در زیر به توضیحاتی در خصوص آیتم‌های هوشمند این مدل مورد بحث تلویزیون‌های ال جی اشاره خواهیم کرد.

رابط کاربری nano75

رابط کاربری

در این تلویزیون از سیستم عامل هوشمند WebOS نسخه ۶.۱ استفاده شده است که به شما یک فضای کامل با قابلیت‌های گسترده و روان را خواهد داد. شما می‌توانید از یک منوی تمام صفحه استفاده نمایید و در مدت زمان بسیار کوتاهی به انواع اپلیکیشن‌ها، ویدئوها و محتواها دسترسی پیدا کنید. این رابط کاربری به گونه‌ای طراحی شده است که همه افراد بتوانند به آسانی بر روی آن تسلط پیدا کنند و از قابلیت‌های آن بهره‌مند شود.

گزینه‌ها و آیتم‌های بسیار زیادی برای شخصی سازی رابط کاربری و دسترسی به قابلیت‌های پیشرفته وجود خواهد داشت که شما می‌توانید با توجه به نیاز خود آنها را به کار بگیرید. سرعت این رابط کاربری نیز قابل توجه است. شما به تنها ۲ ثانیه زمان برای باز شدن برنامه یوتیوب نیاز خواهید داشت و تنها ۷ ثانیه طول می‌کشد تا روشنایی نور پس زمینه در رابط هوشمند با توجه به شرایط تنظیم شود. منتقدین به کیفیت این رابط کاربری و خدمات ارائه شده توسط آن امتیاز ۸.۵ از ۱۰ را اعطا کرده‌اند.

یکی از ویژگی‌های مشترک میان انواع رابط‌های کاربری در تلویزیون‌های هوشمند؛ تبلیغات است. رابط هوشمند تلویزیون ال جی NANO75 نیز با تبلیغات همراه است. این تبلیغات در صفحه اصلی، منوها و محیط برنامه‌ها قابل مشاهده خواهند بود. لازم به ذکر است که امکان بستن و یا انصراف دادن از تماشای تبلیغات به هیچ عنوان برای شما وجود نخواهد داشت.

برنامه‌ها

شما این امکان را خواهید داشت تا به واسطه فروشگاه مخصوص ال جی(LG’s content store ) انواع برنامه‌های سازگار با تلویزیون خود را دانلود نمایید. جالب است بدانید که امکان استفاده از قابلیت HDR به هنگام تماشای محتوا از طریق یوتیوب و یا نتفلیکس وجود دارد همچنین به هنگام تماشای محتواهای پخش شده از طریق یو اس بی نیز شما می‌توانید از اثر این قابلیت بهره‌مند شوید. امکان تغییر منوی برنامه‌ها و انتخاب آنها بسیار آسان و روان خواهد بود. 

نماوا یکی از اپلیکیشن‌های ایرانی بوده که شما به آسانی می‌توانید نسبت به نصب و استفاده از آن روی تلویزیون خود اقدام کنید.

ریموت کنترل

این تلویزیون دارای کنترل جادویی جدید ال جی بوده که شما به واسطه 6 دکمه دسترسی، قابلیت اسکرولینگ و اشاره‌گر آن به آسانی می‌توانید به وب‌گردی بپردازید یا از اپلیکیشن‌های مختلف استفاده کنید. شما این امکان را دارید تا به واسطه این ریموت تمامی بخش‌های تلویزیون را کنترل نمایید و همچنین از دستیار صوتی و هوشمند این تلویزیون نیز استفاده نمایید. تلویزیون و ریموت آن به برنامه اختصاصی ال جی برای کنترل از راه دور یا همان LG ThinQ مجهز هستند. علاوه بر کنترل جادویی، شما این امکان را خواهید داشت تا به واسطه دکمه‌های کنترل تعبیه شده در قسمت زیرین تلویزیون به شکل دستی تغییرات شدت صدا و کانال‌های تلویزیون و یا تغییر ورودی را انجام دهید.کنترل جادویی ال جی 2021

لوازم همراه تلویزیون

همراه با تلویزیون یک کنترل جادویی، دو باتری قلمی، گیره و قلاب‌های مدیریت کابل،دفترچه راهنما و کابل برق نیز عرضه می‍شود که بسته به نیاز خود می‌توانید از آنها استفاده کنید

 

قیمت تلویزیون ال جی NANO75

مـــــــــــدل قیمت(تومان) تـاریخ آپدیت استعلام قیمت
تلویزیون ال‌جی 43NANO75 ۱۴۰۰/۰۸/۲۹ کلیک کنید
تلویزیون ال‌جی 50NANO75 ۱۴.۷۰۰.۰۰۰ ۱۴۰۰/۰۸/۲۹ کلیک کنید
تلویزیون ال‌جی 55NANO75 ۱۷.۸۵۰.۰۰۰ ۱۴۰۰/۰۸/۲۹ کلیک کنید
تلویزیون ال‌جی 65NANO75 ۲۳.۸۰۰.۰۰۰ ۱۴۰۰/۰۸/۲۹ کلیک کنید
تلویزیون ال‌جی 70NANO75 ۱۴۰۰/۰۸/۲۹ کلیک کنید
تلویزیون ال‌جی 75NANO75 ۴۲.۰۰۰.۰۰۰ ۱۴۰۰/۰۸/۲۹ کلیک کنید
تلویزیون ال‌جی 86NANO75 ۱۴۰۰/۰۸/۲۹ کلیک کنید

 

تلویزیون ال جی NANO75 بخرم یا نه؟!

تلویزیون ال جی NANO75 جزو یکی از مدل‌های رده پایین سری نانوسل ۲۰۲۱ بوده که نسبت به سایر رقبا از قیمت مناسبی برخودار است؛ پشتیبانی از فناوری نانوسل ، سیستم عامل webOS 6.1 و کنترل جادویی از جمله مهم‌ترین مزایای نانو۷۵ به شمار می‌آید. این مدل در سایزهای مختلف با پنل IPS روانه بازار شده که در این میان دو سایز ۵۰ و ۷۰ اینچی دارای پنل VA هستند تا طیف بیشتری از خریداران را به سمت این مدل جذب کند.

در کل می‌توان گفت خرید NANO75 می‌تواند انتخاب خوبی در این بازه قیمتی به حساب می‌آید اما اگر بودجه بیشتری در اختیار دارید یا به دنبال مدل بهتری هستید تلویزیون‌های NANO80 ال جی، AU8000 سامسونگ، کیولد Q60A یا حتی X7500H سونی هم می‌تواند گزینه‌های مناسبی برای خرید در این بازه قیمتی است. اگر در مورد NANO75 پرسشی دارید به آسانی می‌توانید با کارشناسان سایت سلام‌ بابا در ارتباط باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]

حتما ببینید

تلویزیون سونی X90L

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X90L

تلویزیون سونی X90L سونی از جمله بزرگترین تولیدکننده‌های تلویزیون رده‌بالا و باکیفیت در دنیا است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *