تلویزیون سامسونگ au9000

بررسی تلویزیون سامسونگ AU9000

تلویزیون سامسونگ AU9000

تلویزیون‌های هوشمند نسل جدیدی از تکنولوژی در عرصه لوازم خانگی به حساب می‌آیند. به لطف تلویزیون‌های هوشمند و قابلیت‌های جدید آن‌ها شما قادر خواهید بود تجربه‌هایی فراتر از تماشای شبکه‌های خانگی مثل وبگردی یا استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف با تلویزیون داشته باشید. برند سامسونگ از برندهای کره‌ای معتبر، با کیفیت و فعال در عرصه تولیدات لوازم برقی و تکنولوژی‌های روز است. این برند با توجه به فناوری‌های به روز و همچنین تنوعی که در محصولات و مدل‌های خود جای داده است، مورد استقبال و محبوبیت بالایی در میان مردم قرار گرفته است. تلویزیون سامسونگ AU9000 یکی از محصولات سامسونگ در سال 2021 بوده که در این مطلب ار سلام‌ بابا قصد داریم به بررسی ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن برای شما دوستان بپردازیم. از شما دوستان دعوت می‌کنم حتماً تا پایان با ما همراه باشید.

video
play-sharp-fill

نقد و بررسی AU9000

امسال شاهد رونمایی از تلویزیون سامسونگ AU9000 به عنوان یکی از مدل‌های اقتصادی سری 9 سامسونگ بودیم؛ این سری که به عملکرد عالی در عین قیمت مناسب مورد استقبال قرار گرفته‌اند در پنج سایز ۴۳، ۵۰، ۵۵، ۶۵ و ۷۵ به بازار عرضه شده‌اند که در حال حاضر دو سایز ۵۵ و ۶۵ آن در ایران موجود بوده که در ادامه به قیمت آن‌ها هم می‌پردازیم. کیفیت تصویر 4K چشمگیر، رابط کاربری مناسب، ظاهر باریک و ظریف از جمله بارزترین نقاط قوت AU9000 سامسونگ به حساب می‌آید. از طرفی عدم پشتیبانی از دالبی ویژن و توان صدای پایین از جمله مواردی هستند که در کنار مشکلات اندک ارتقای تصویر به عنوان نقاط ضعف این مدل شناخته می‌شود.

با توجه به اینکه مدل پیشین AU9000 یعنی TU9000 در سال 2020 فقط در سایز ۸۶ اینچ روانه بازار شده بود، انتظار می‌رود امسال شاهد استقبال بیشتری از این تلویزیون ۲۰۲۱ سامسونگ باشیم. NANO90 ال جی و X9000J‌ سونی از جمله رقبای این مدل شناخته می‌شوند که بیشتر علاقمندان به کنسول‌های نسل نهم بیشتر به سمت آن‌ها سوق پیدا می‌کنند؛ اما قیمت پایین‌تر AU9000‌ می‌تواند تا حدی خریداران را برای تهیه این مدل ترغیب کند. در ادامه نتایج بررسی 50AU9000 را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

طراحی تلویزیون سامسونگ AU9000

ظاهر و نمای تلویزیون‌ها علاوه بر اینکه می‌تواند زیبایی و سلیقه را درگیر کند، ویژگی خاص دیگری را نیز در خود جای داده است؛ با توجه به نوع طراحی یک تلویزیون و آیتم‌هایی که برای طراحی آن مدنظر قرار گرفته شده است، می‌توان تعادل و مقاومت دستگاه را نیز مشخص نمود. درست است که تلویزیون از وسایلی نیست که مدام جا به جا شود و یا به شکل فیزیکی با آن کار کنید اما به هر حال انواع آسیب‌ها می‌تواند متوجه دستگاه شما باشد.

سبک

تلویزیون سامسونگ AU9000طراحی تلویزیون سامسونگ AU9000 ٰبه نوعی با سنت شکنی همراه بوده به نحوی که علاوه بر کاهش چشمگیر ضخامت، تغییر در چینش پایه‌ها نیز در آن دیده می‌شود که تا حدی از پرچمدارهای سامسونگ الهام گرفته شده است. در کل طراحی AU9000 حس خوبی را به کاربر منتقل می‌کند و نصب آن، چه روی دیوار و چه روی میز تلویزیون جلوه خوبی را به محیط القا خواهد کرد.البته شاید طراحی پایه‌های AU8000 کمی عامه‌پسندتر باشد که در برررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ AU8000 به این مورد پرداخته‌ایم.

ضخامت و حاشیه

در این مدل می‌توانید مشاهده کنید که ضخامت صفحه چیزی حدود ۲۶ میلی متر بوده و لبه‌های تلویزیون یا به اصطلاح قاب تلویزیون بسیار باریک طراحی شده است. ضخامت بسیار کم این تلویزیون باعث می‌شود تا شما بتوانید به سادگی و زیبایی هر چه تمام‌تر آن را روی دیوار نصب کنید. قاب‌های بسیار نازک نیز موجب شده است تا صفحه نمایش بزرگ‌تر و واضح‌تر از آنچه واقعاً هست دیده شود. قاب تلویزیون سامسونگ AU9000 در قسمت‌های بالایی و لبه‌های چپ و راست کاملاً یک دست و باریک است اما در لبه پایینی تلویزیون شما شاهد افزایش عرض قاب خواهید بود.

ضخامت کم تلویزیون سامسونگ au9000

این افزایش قاب در لبه‌های پایینی نتوانسته است به ظاهر ظریف کار لطمه‌ای وارد کند. به طور کلی باید گفت این مدل در ابعادی با ارتفاع ۱۱۱۹ میلی متر و عرض ۶۴۵ و ضخامت ۲۶ میلی متر طراحی شده است. پایه‌های این مدل از جنس پلاستیک فشرده بوده که در وسط و بخش زیرین تلویزیون جای گرفته؛ پایه‌ها دارای طراحی یک تکه هستند و فاصله میان آن ها به گونه‌ای طراحی شده است که تعادل تلویزیون حفظ می‌شود. در کنار این ویژگی‌ها باید گفت که با استفاده از شیارهای موجود در قسمت پشتی تلویزیون شما به آسانی می‌توانید کابل‌ها را مدیریت کرده و به نوعی به بیرون هدایت کنید.

پایه‌های نگه‌دارندهنمای کلی au9000 سامسونگ

همانظور که قبلاً هم اشاره شد AU9000 دارای دو پایه بوده که در قسمت پشتی تلویزیون پیچ شده به نحوی که تقریباً در وسط تلویزیون قرار گرفته‌اند. با استفاده از صفحه‌ی همراه با تلویزیون که روی پایه‌ها و جلوی تلویزیون قرار می‌گیرد می‌توانید نمایی یکدست به پایه‌ها ببخشید. فاصله‌ی زیاد پایه‌ها از طرفین می‌تواند در کنترل تکانه‌ها کمی لقی ایجاد کند ولی در کل مشکل خاصی در این زمینه دیده نمی‌شود.

کیفیت ساخت

در مجموع می‌توان گفت طراحی و کیفیت ساخت ظاهری تلویزیون سامسونگ AU9000 مشابه تمامی مدل‌های دیگر سامسونگ در سطح بالایی قرار دارد. جلوه ظاهری کار ظریف و یک دست طراحی شده است و موادی برای ساخت بدنه مورد استفاده قرار گرفته که مقاومت نهایی کار را بالا برده‌اند.


کیفیت تصویر AU9000

کیفیت تصویر 4k، سرعت رفرش ۱۲۰ هرتزی، قابلیت HDR، پنل VA، صفحه نمایشی کریستالی و از طرفی پردازنده Crystal Processor 4K مهم‌ترین مشخصات تصویری AU9000 سامسونگ بوده که می‌تواند بسیار قابل توجه باشد. یکی از نکات ناامید کننده در خصوص نمایش تصویر در این مدل عدم پشتیبانی از فرمت Dolby vision است؛ دالبی ویژن باعث می‌شود تا کیفیت رنگ و همین طور جزئیات کاراکترها در هنگام تغییر صحنه با وضوح حداکثری قابل مشاهده نباشد. با این وجود می‌توان گفت کیفیت نمایش تصویر این مدل قابل قبول است و چندان ناامید کننده نیست.

ویژگی‌هایی مانند کنتراست بالا، حداکثر روشنایی (کمتر از ۳۵۰ نیت اندازه‌گیری شده است)، نور پس زمینه و همچنین پویایی بصری که مربوط به تغییر سکانس‌ها است؛ در این مدل با کیفیت متوسطی در دسترس خواهد بود. طبق بررسی‌های انجام شده عملکرد تلویزیون سامسونگ AU9000 به مراتب بهتر از آن چیزی است که صرفاً در مشخصات ذکر شده است. این مدل در نمایش دادن سایه‌ها و عمق تاریکی تصاویر کیفیت و قابلیت بالایی خواهد داشت و از همه مهم‌تر اینکه جزئیات تصویر را با دقت بالایی به نمایش در خواهد آورد. می‌توان گفت که کنتراست و ویژگی‌های نمایش نور در این مدل وضعیتی قابل قبول را ارائه می‌دهد.

کیفیت تصویر تلویزیون سامسونگ AU9000

طیف رنگی و حجم رنگ

یکی از بهترین ویژگی‌های مدل AU9000 مربوط به نمایش رنگ‌ها است. در این مدل شما می‌توانید یک پالت رنگی بسیار گسترده را با کیفیت و جزئیات بالا تماشا کنید. رنگ‌هایی مانند رنگ پوست، قرمز، طلایی و… با کیفیت و وضوح بسیار بالا نمایش داده خواهند شد که این می‌تواند از نقاط قوت و چشم گیر این مدل باشد.

یکی از مسائل دیگری که در خصوص کیفیت نمایش تصویر می‌توان بررسی نمود، وضعیت لبه‌های تصویر و لرزش تصویر است. به منظور اینکه شما بتوانید تمامی جزئیات و عناصر موجود در تصویر را با وضوح مشاهده کنید نیاز است در لبه‌ها تغییر نور، سایه و رنگ به خوبی اتفاق بیفتد از سوی دیگر هنگامی که در مورد تصاویر متحرک صحبت می‌کنیم مهم است که تصاویر به سرعت وضوح لازم را پیدا کنند و در کل لرزش نداشته باشند. شما در این مدل از تلویزیون‌های سامسونگ می‌توانید از کیفیت به نسبت خوبی در مورد وضوح لبه‌ها و همچنین عدم لرزش تصاویر بهره‌مند شوید. قابلیت AU9000 در این موارد نسبت به نمونه‌های مشابه ضعیف‌تر است اما حالتی رضایت بخش خواهد داشت.

سازگاری با کنسول‌های پیشرفته

یکی از موارد پرکاربردی که کاربران را به تعویض تلویزیون‌های قدیمی وادار می‌کند استفاده از تلویزیون‌ها به منظور اتصال کنسول‌های بازی است. یک تلویزیون مناسب گیمینگ بایستی سرعت بالایی در نمایش تصویر واضح و تغییرات آن داشته باشد. تلویزیون سامسونگ AU9000 تغییرات تصویر هنگام انجام بازی‌های ویدئویی را با صرف زمان ۶.۰ میلی بر ثانیه نمایش خواهد داد. این تفاوت زمان نمایش در بدترین حالت خود می‌تواند برابر با ۱۰ میلی بر ثانیه باشد. پشتیبانی از FreeSync، VRR و ALLM از جمله مواردی است که این تلویزیون را به یکی از مدل‌های عالی برای بازی با کنسول‌های نسل هشتمی مثل PS4 PRO تبدیل می‌کند. عدم پشتیبانی از HDMI2.1 در این تلویزیون باعث می‌شود تا این مدل علی‌رغم قابلیت‌های برجسته گیمینگ در لیست بهترین تلویزیون‌های مخصوص PS5 و XBOX SERIES X‌ قرار نگیرد.

تلویزیون سامسونگ توانایی سازگاری تصاویر با نسبت ابعاد 32:9 و با سرعت ۱۲۰ هرتز و کیفیت 4K را خواهد داشت. با توجه به این نکات می‌توان اظهار داشت که تلویزیون سامسونگ AU9000 گزینه‌ای مناسب برای گیمینگ و اتصال کنسول‌های بازی به حساب می‌آید که در نهایت حس رضایت بخشی را به کاربر منتقل خواهد کرد البته اگر تمایل به تماشای بازی با کیفیت تصویر 4k و نرخ فریم ۱۲۰ هرتز ندارید می‌توانید از این مدل برای کنسول‌های نسل نهمی هم بهره ببرید.


کیفیت صدا تلویزیون سامسونگ AU9000

هماهنگی صدا و تصویر در یک تلویزیون از بسیار حائز اهمیت است؛ از سوی دیگر مهم خواهد بود که کیفیت بلندگوهای دستگاه به گونه ای باشد که صداهای زیر و بم را با بلندی مدنظر شما پخش نماید. علاوه بر این نکات محل قرارگیری بلندگوها بر روی دستگاه حائز اهمیت هستند. تمامی این نکات و مسائل مشابه آن ها می‌توانند کیفیت صدای نهایی را تحت تأثیر خود قرار دهند. تلویزیون سامسونگ AU9000 دارای دو بلندگو پخش صدا در قسمت زیرین خود بوده که در مجموع قادر خواهند بود صدای۲۰ واتی را عرضه کنند. مصرف انرژی بلندگوها بسیار کم است که این خود یکی از ویژگی‌های مثبت و قابل توجه به حساب می‌آید.

مسئله مهمی که در خصوص پخش صدا وجود دارد افزایش بلندی صدا در عین حفظ وضوح و جزئیات آن است. این دستگاه می‌تواند تا درجه ۵۰ بلندی صدا به شما کیفیت و وضوح خوبی را نیز ارائه بدهد. هر چه درجه بلندی صدا از عدد ۵۰ افزایش یابد، کیفیت نهایی ممکن است تضعیف شود. این نکته بدین معنی است که هر چه شما بلندی صدا را افزایش می‌دهید تغییری در صدای نهایی حاصل نمی‌شود و حتی ممکن است کیفیت صدا نیز کاهش پیدا کند.

برای جبران این ضعف حالتی تحت عنوان Q Symphony طراحی و در این مدل تعبیه شده است. با تنظیم این حالت می‌توانید کیفیت پخش صدا را در درجه بلندی‌های بیشتر از ۵۰ درجه نیز تا حدودی حفظ نمایید اما همچنان این ضعف قابل مشاهده است. توصیه می‌شود در صورتی که می‌خواهید کیفیت صدا را با بلندی‌های زیادی حفظ کنید از بلندگوهای کمکی یا انواع سیستم‌های صوتی خانگی جانبی استفاده نمایید.

نکته دیگری که لازم است در خصوص کیفیت پخش صدای این مدل تلویزیون ذکر شود عدم وجود هرگونه هیجان و عمق صدا است. این مدل نمی‌تواند عمق و هیجان صداها را دقیقاً مشابه آن چه هست پخش کند. این ویژگی می‌تواند لذت فیلم دیدن و یا حتی بازی کردن را برای شما کاهش دهد. شما می‌توانید به کمک تنظیمات Object Tracking Lite تا حدی این ضعف را کاهش دهید و صدا و تصویر را با یکدیگر هماهنگ سازید. البته نباید انتظار زیادی هم از این مدل در خصوص پخش صدا داشته باشید.

به طور کلی در مورد کیفیت صدا در تلویزیون سامسونگ AU9000 باید گفت که چندان انتظارات موجود برآورده نشده است و پخش صدا نمی‌تواند به اندازه کافی رضایت بخش باشد. علاوه بر اینکه کیفیت صدا با افزایش بلندی همگام نیست، عمق و هیجان صدا نیز به خوبی قابل پخش نخواهد بود. برای راهنمایی بیشتر، مطلب مربوط به راهنمای خرید ساندبار را مطالعه کنید. 

پورت‌ها و اتصالات AU9000

به طور کلی سه ورودی HDMI و دو ورودی USB، یک ورودی کامپوزیت، یک ورودی اپتیکال، یک ورودی Ethernet و یک ورودی آنتن در پشت تلویزیون به چشم می‌خورد که همه به جز یک ورودی HDMI و ورودی اپتیکال به صورت موازی با صفحه قرار گرفته‌اند. به واسطه این پورت‌های ورودی، شما به USB2.0 و eARC نیز دسترسی داشته البته امکان بهره‌مندی از بلوتوث ۵.۲ و اتصال به وای‌فای را نیز خواهید داشت. خوب است بدانید که قابلیت اتصال به وای فای و بلوتوث در این مدل نسبت به مدل­های سال گذشته با آپدیت و ارتقا همراه بوده­ است.

پورت تلویزیون سامسونگ au9000

وجود قابلیت‌­هایی مانند ALLM و FreeSync در این مدل باعث شده است تا گیمرها تجربه بهتری از بازی داشته باشند. در کنار این قابلیت‌­ها سامسونگ ادعا کرده است در تلویزیون مدل AU9000 ترفندها و متدهای پیشرفته‌­ای برای پردازش تصاویر در ابعاد 32:9 را برای برای تجربه بهتر با کامپیوترهای شخصی شبیه سازی کرده پس در کل این تلویزیون برای زمینه گیمینگ انتخاب خوبی خواهد بود.

رابط کاربری و سیستم عامل AU9000

تلویزیون‌های هوشمند این روزها خود به سیستم عامل‌های مختلفی مجهز هستند که باعث می‌شود شما بتوانید کاربری‌ها و عملکردهای جدیدی را به خدمت بگیرید. در تلویزیون سامسونگ AU9000 از سیستم عامل هوشمند تایزن استفاده شده است. با توجه به این سیستم عامل شما خواهید توانست به واسطه تلویزیون خود به اینترنت متصل شوید و از خدمات آنلاین بهره‌مند گردید. در این سیستم عامل بسیاری از برنامه‌ها مانند: Netflix ، Amazon Prime Video، Disney Plus ،Apple TV  ،Freeview Play و… در دسترس خواهند بود. شما می‌توانید اکانت‌های اختصاصی خود را در این برنامه‌ها بسازید و یا به اطلاعات موجود در اکانت‌های سابق خود دسترسی پیدا کنید.

رابط کاربری تایزن در تلویزیون سامسونگ AU9000، از یک رابط جامع، منطقی و آسان برخوردار بوده که پیمایش در صفحه و انجام فرامین در آن به سادگی ممکن خواهد شد. درست است که رابط کاربری تایزن مدتی است با آپدیت جدیدی همراه نبوده اما کیفیت آن نشان می‌­دهد که رابط کاربری سامسونگ از همان ابتدای کار حرفه­‌ای طراحی شده است. رابط کاربری تلویزیون سامسونگ AU9000

در کنار قابلیت استفاده از انواع برنامه‌های آنلاین و همچنین امکان نصب برنامه‌های جدید، شما فرصت این را خواهید داشت تا از دستیارهای هوشمند Google Assistant و Siri کمک بگیرید. در کنار این دو دستیار هوشمند معروف، یک دستیار کمکی دیگر به نام Bixby نیز تعبیه شده تا به واسطه فرامین صوتی از این دستیارها برای بررسی اطلاعات و یا تنظیم تلویزیون خود کمک بگیرید. باید این نکته را اضافه کنیم که شما در تلویزیون سامسونگ AU9000 نمی‌توانید از خدمات صوتی Alexa استفاده نمایید و به نوعی دسترسی به آن برای شما وجود نخواهد داشت.

یکی از نکات جذاب در خصوص محیط کاربری این سیستم عامل، نظم و هماهنگی موجود در منوها و یا لیست قابلیت‌ها و امکانات است. شما امکان این را خواهید داشت تا با توجه به سلیقه خود ترتیب این منوها را مجدد طراحی کنید و آن‌ها را با توجه به عملکرد خود بچینید. در کنار این قابلیت می‌توانید بدون هیچ دردسری از حالت پیش فرض کمک بگیرید که خود کیفیت و راحتی بالایی دارد. به طور کلی می‌توان ویژگی‌هایی مانند منظم، منطقی، پر از جزئیات، واضح و متعادل را به محیط کاربری این مدل نسبت داد. به لطف چینش و دسته بندی‌های منطقی اطلاعات در این محیط کاربری شما دسترسی سریع و آسانی به امکانات و قابلیت‌های موجود خواهید داشت.

ریموت کنترل

ریموت هوشمند AU9000 نسبت به سری قبل ظاهری ظریف‌­تر و زیباتر داشته و به عنوان swisher با دکمه‌­های به مراتب کمتر شناخته می­‌شود. شما این امکان را خواهید داشت برای کار با تلویزیون سامسونگ مدل AU9000 علاوه بر کمک گرفتن از Smart Things از دستیارهای صوتی نیز استفاده کنید. به واسطه این کنترل‌ شما می‌توانید در تمامی فضای تلویزیون و سیستم عامل آن کندوکاو کنید و دستورات خود را اجرایی نمایید. این سری از ریموت هوشمند سامسونگ به‌گونه‌ای طراحی شده‌ تا شما بتوانید از فاصله‌های دور نیز از آن ها استفاده کنید. تنها ایرادی که می‌توان به کنترل‌ها وارد نمود شیوه طراحی دکمه‌های آن ها است. دکمه‌ها مختصر و جمع و جور طراحی شده‌اند که باعث می‌شود شما کمی در ابتدای کار گیج شوید. شما فرصت این را خواهید داشت تا عملکرد کنترل‌های از راه دور را در سطوح مختلفی تنظیم نمایید. 

یک نکته بسیار مهم در مورد تلویزیون سامسونگ AU9000 ، سیستم عامل و محیط کاربری آن این است که  حجم زیادی از اطلاعات شخصی شما را در اختیار خود می‌گیرد. به طور کلی گفته می‌شود که سیستم کاربری این مدل دسترسی زیادی به اطلاعات شخصی شما خواهد داشت. این نکته می‌تواند نقطه ضعف بزرگی برای این مدل باشد. با توجه به دسترسی‌های گسترده به اطلاعات شخصی شما بهتر است در هنگام استفاده از قابلیت‌های این تلویزیون دقت کافی را به خرج دهید.

در مجموع می‌توان عنوان کرد که سیستم عامل هوشمند تلویزیون سامسونگ AU9000 و محیط کاربری آن متناسب و کاربردی طراحی شده است. شما قادر خواهید بود از برنامه‌های بسیاری به شکل آنلاین و یا آفلاین بهره ببرید. تجهیزات کنترل از راه دور این مدل گر چه بهترین کیفیت و طراحی ممکن را ندارند اما می‌توانند رضایت بخش عمل کنند. تنها ایراد اساسی وارد به سیستم عامل این مدل دسترسی گسترده و گاهاً بی دلیل آن به اطلاعات شخصی شما است.

 

قیمت تلویزیون سامسونگ AU9000

با توجه به اینکه تلویزیون‌های سامسونگ از برندهای خارجی هستند باید گفت که قیمت آن ها در بازار ایران کاملاً وابسته به نوسانات ارز است. محصولات سامسونگ در هر کشور قیمت مخصوص به خود را خواهند داشت. به طور معمول تلویزیون سامسونگ AU9000 در انگلیس قیمتی معادل ۶۹۹ پوند خواهد داشت در صورتی که این قیمت در ایالات متحده برابر با ۹۶۹ دلار و در استرالیا مساوی با ۱۲۵۹ دلار استرالیا است. برای بررسی قیمت این محصول در ایران مهم است که به نوسانات ارز و معادل سازی قیمت‌ها توجه داشته باشید.

جالب است بدانید که مدل AU9000 یکی از گزینه‌های محبوب برای خرید تلویزیون زیر ۱۰۰۰ پوند است که می‌تواند یک انتخاب مقرون به صرفه برای متقاضیان باشد. با توجه به قابلیت‌های این مدل و همچنین با در نظر گرفتن کیفیت‌های متناسب این مدل باید گفت که خرید آن برای خانواده‌ها و افراد اقتصادی خواهد بود.

مـــــــــــدل قیمت تـاریخ آپدیت استعلام قیمت
تلویزیون سامسونگ 43AU9000 کلیک کنید
تلویزیون سامسونگ 50AU9000
تلویزیون سامسونگ 55AU9000 ۲۱.۴۰۰.۰۰۰ ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
تلویزیون سامسونگ 65AU9000 ۲۸.۱۰۰.۰۰۰ ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
تلویزیون سامسونگ 75AU9000

نکته مهم دیگر که درست به اندازه قیمت محصول اهمیت دارد، در دسترس بودن محصول است. در بازار ایران محصولات سامسونگ در مدل‌های مختلف در دسترس خواهند بود و تهیه آن ها چندان دشوار نیست.


تلویزیون سامسونگ AU9000 بخریم یا نخریم؟

تلویزیون سامسونگ AU9000با توجه به اطلاعاتی که تا به اینجا عنوان شد می‌توان گفت تلویزیون سامسونگ AU9000 از محصولات مقرون به صرفه اقتصادی است که می‌تواند قابلیت‌های با کیفیت و رضایت بخشی را با هزینه‌های کمتر در اختیار شما بگذارد البته نباید فراموش کرد که این محصول بی نقص نیست و معایب و ایرادات مختلفی را درون خود جای داده است.

اگر شما اقدام به خرید این مدل نمایید می‌توانید امتیازات زیر را به دست بیاورید:

  • تلویزیون سامسونگ AU9000 بسیار ظریف و زیبا طراحی شده است که موجب می‌شود شما بتوانید به سادگی آن را با جلوه‌ای جالب توجه روی دیوار نصب کنید و یا به خوبی آن را با محیط خانه خود تطبیق بدهید.
  • با توجه به بودجه و هزینه‌ای که برای خرید تلویزیون صرف می‌کنید شما خواهید توانست از حداکثر امکانات بهره‌مند شوید. این نکته بدین معنی است که در این رنج قیمت شما نمی‌توانید محصولی با قابلیت‌های بیشتر تهیه نمایید.
  • ابزارهای کنترل و مدیریت آیتم‌ها و امکانات تلویزیون با کیفیت مطلوبی عرضه می‌شوند این نکته بدین معنی است که شما می‌توانید به خوبی از قابلیت‌های موجود در ای دستگاه استفاده نمایید.

در کنار چنین امتیازاتی که از خرید این مدل به دست می‌آورید، معایب و نقص‌هایی نیز وجود خواهد داشت؛ از نمونه این معایب می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • گر چه این مدل به شما 3 پورت HDMI با تأخیر در ورودی ۱۰ میلی‌ثانیه‌ای ارائه می‌دهد و این خود کیفیت متناسبی است اما باید در نظر داشت چنین قابلیتی بسیار متوسط و میان رده به شمار می‌آید. شما می‌توانید محصولاتی هوشمندتر و قوی‌تر را در بازار مشاهده کنید و آن‌ها را تهیه نمایید.
  • تلویزیون سامسونگ AU9000 در خصوص برخی از ویژگی‌ها مانند سیستم عامل یا محیط کاربری امکان ارتقا خواهد داشت همچنین امکان استفاده از حافظه‌های جانبی برای آن وجود دارد اما این قدرت ارتقا چندان چشم گیر نخواهد بود. از طرفی وجود تحریم‌ها و حق کپی رایت در این سیستم عامل بیشتر خودنمایی کره به نحوی که استفاده از برنامه‌های فارسی زبانی همچون فیلیمو یا یوتیوب بسیار سخت بوده یا در کل امکان پذیر نیست.
  • کیفیت نامناسب صدا و از همه مهم‌تر نبود قابلیت Dobly vision می‌تواند از نقاط ضعف بزرگی باشد.

با توجه به این مسائل شما می‌توانید با درنظر گرفتن بودجه خود و همچنین ملاک‌هایی که برایتان مهم‌تر است، انتخاب کنید که آیا خرید این محصول به نفع شما هست یا خیر؟در انتهای کار باید عنوان نمود که تلویزیون سامسونگ AU9000 کیفیت و قابلیت‌های مناسبی را ارائه می‌دهد اما اگر با محدودیت‌های مالی طرف نیستید بهتر است به سراغ مدل‌های دیگر با قابلیت‌های پیشرفته‌تر و قابل ارتقا بروید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 6 میانگین: 3.7]

حتما ببینید

تلویزیون سونی X90L

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X90L

تلویزیون سونی X90L سونی از جمله بزرگترین تولیدکننده‌های تلویزیون رده‌بالا و باکیفیت در دنیا است. …

6 نظر

  1. Hossein

    من الان این تلویزیون رو قصد دارم سفارش بدم
    بنظرتون بعد چند وقت مشکل ساز نمیشه و حاشیه اش مشکلی براش پیش نمیاد؟چون چندتا تلویزیون دیدم از سامسونگ بعد از ی مدت با مشکل مواجه شدن
    بین این مدل از سامسونگ با مدل ال جی aup7055 کدومشون؟
    و اینکه گفتین صدا و وضوح رنگش مشکل داره یعنی اذیت می‌کنه یا این مشکل جزئیه؟

    • سردبیر

      سلام و درود
      من باب مورد اول، بستگی داره به طرز استفاده و نیاز خودتون ولی خوب au9000 سری ۹ محسوب میشه ولی ۷۰۵۵ سری ۷ محسوب میشه البته تفاوت‌های دیگه‌ای هم بین این دو مدل دیده میشه.
      در مورد بخش آخری هم که فرمودید این تحلیل در مقایسه با سایر رقبا یا تلویزیونهای پرچمدار قید شده و در کل شاید برای استفاده‌های روزمره و عادی مناسب باشه

  2. دانیال

    سلام آدمین عزیز…آدمین جان از بین تلویزیون های سامسونگ کدومشون واسه تماشای فوتبال های اروپایی و مستندهای حیات وحش عالی هست؟

    • سردبیر

      سلام و عرض ادب
      چه میزان بودجه رو اختصاص دادید دوست عزیز؟ و در چه سایزی؟

  3. مهدی

    سلام تلویزیون au9000 سامسونگ واقعا به نسبت قیمت انتظارات رو براورده میکنه و واقعا هم کیفیت تصویر خیلی خوب البته نه در حد Qled و هم ویژگی های گیمینگ خیلی خوبی داره و در این مدل چنان چه خواهان اجرا گیم در نرخ 120 فریم باشیم میتونیم با تنظیم روزولوشن روی 1080p به این امر هم دست پیدا کرد.
    من مدت زیادی که منتظر موجود شدن این مدل در سایز 50 اینچ هستم با توجه به اینکه برای فضای اتاق میخوام سوالم این که اصلا این مدل در سایز 50 در بازار ایران موجود میشه و بازم منتظر بمونم یا نه؟

    • سردبیر

      سلام و عرض ادب
      با تشکر از نظر شما
      ورود 50AU9000 تا حدی بسته به نیاز بازار بوده و ممکن است مدت زمان زیادی طول بکشد؛ البته الان برخی شرکت‌ها به صورت اختصاصی بعضی مدل‌ها رو وارد می‌کنند البته قیمت‌های نجومی ارائه می‌کنند. در حال حاضر 50Q80T بهترین مدل در این سایز به شمار می‌آید.
      پیروز و سربلند باشید
      در پناه حق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *