کروم‌ کست (Chromecast) چیست

 Chromecast چیست؟ | کاربرد Chromecast در تلویزیون

 Chromecast چیست؟

در این مطلب از سلام‌ بابا می‌خواهیم به پرسش Chromecast چیست؟ پاسخ دهیم و نحوه کاربرد و ویژگی‌هایی که در تلویزیون ایجاد می‌کند را برایتان توضیح دهیم. امیدواریم که این مطلب برایتان مفید واقع شود، تا پایان با ما همراه باشید.

Chromecast چیست؟

کروم‌ کست یک دانگل مبتنی بر پورت HDMI یا USB است که به اندازه یک فلش USB است و به کاربران امکان می‌دهد تا ویدئو و فیلم‌های مورد نظرشان را از طریق مرورگر کروم در موبایل هوشمند یا تبلتشان به تلویزیون انتقال بدهند. دانگل Chromecast در واقع از آنجا که بر اساس مرورگر کروم کار می‌کند محدودیتی از نظر استفاده از ابزارها و دستگاه‌های مختلف برای کاربرانش ایجاد نمی‌کند و تنها کافیه مرورگر کروم روی آن دستگاه مبدا اجرا کنید. Chromecast یک تلویزیون معمولی رو به یک تلویزیون هوشمند تبدیل می‌کند و امکان کنترل آن از طریق دستگاه‌های دیجیتال شخصی مختلف را فراهم می‌کند.
 Chromecast چیست؟
 
 کروم‌ کست از طریق یک پورت HDMI به تلویزیون وصل می‌شود و مجهز به یک پورت USB هم هست. این دانگل می‌تواند در صورتی که تلویزیون، پورت اضافه‌ای نداشته باشه، به راحتی به پورت A/V تلویزیون‌ هم متصل شود. موبایل یا تبلت شما به یک ریموت کنترل تبدیل می‌شود تا از طریق آن ویدئو پخش کنید، حجم صدا را کنترل کنید یا حتی تلویزیونتان را روشن و خاموش کنید. شما حتی می‌توانید زمانی که در حال تماشای ویدئو هستید اپلیکیشن‌های دیگر را هم اجرا کنید. پخش فیلم از این طریق حتی وقتی که موبایل یا تبلتتان به حالت استندبای میرود هم ادامه پیدا می‌کند.
گوگل، Chromecast رو در سال ۲۰۱۳ معرفی کرده و طبق اعلام مدیران ، فروش کروم‌ کست Chromecast بسیار راضی‌کننده بوده و تا به حال ، حدود ۲۵ میلیون کاربر آن را خریداری کردند و علاوه بر خانه، در محل کار، دانشگاه و محیط‌های مختلف برای استریم محتوا از اون استفاده کردن و این آمار توانسته کروم‌ کست Chromecast را به یکی از پرفروش‌ترین گجت‌های الکترونیکی خانگی گوگل تبدیل کند.

کروم‌ کست (Chromecast) چیست

نکات مهم Chromecast

نکته خوب راجع به Chromecast این است که به خیلی پلتفرم‌ها می‌خورد، با تلفن‌ها و تبلت‌‌های اندروید و iOS، کروم‌بوک و مرورگر کروم در مک و همچنین با لپ‌ تاپ‌ های ویندوزی و OS X هم سازگاره. گوگل انتظار داره که دستگاه‌‌های دیجیتال آینده از شرکای تجاری‌‌اش که به احتمال زیاد انواع تلویزیون و گیرنده‌های دیجیتال خواهند بود، همه مجهز به Chromecast باشند. برای پخش ویدئو از طریق این دستگاه تنها باید مرورگر کروم را در ابزار مبدا اجرا کنید و سپس ویدئو مورد نظر را پخش کنید. برای پخش ویدئو میتوان از سرویس‌هایی مانند یوتیوب و Netflix هم استفاده کنید. این دانگل از طریق Wi-Fi هم امکان اتصال به دستگاه‌ها و ابزارهای دیگر را دارد.
گوگل تایید کرده که شما می‌توانید Hulu، Rdio و HBO Go را تنها از طریق درگاه دستگاه اجرا کنید و می‌توانید عکس‌‌های موجود در حساب کاربریتان را به نمایش بزارید، در واقع هر چه که در مرورگر وب اجرا شود را می‌توانید در تلویزیونتان هم ببینید و این حقیقتا شگفت‌ آوره.
برای پخش ویدئو از طریق کروم‌ کست باید ویدئو خودتون رو از طریق مرورگر کروم در موبایل ، تبلت و لپ تاپ پخش کنید. به همین دلیل هم در حال حاضر سرویس‌های معروف آنلاین یوتیوب، Netflix و گوگل پلی از طرف این دانگل پشتیبانی می‌شوند، اما گوگل منابع مربوط به این محصول را در اختیار توسعه دهندگان نرم‌افزاری قرار داده تا نسبت به سازگاری سرویس‌های خود با آن اقدام کنند و امکان انتقال تصاویر مختلف به تلویزیون هم فراهم بشود.
 

نصب و راه اندازی  کروم‌ کست گوگل

برای روش راه اندازی  Chromecast این ویدیو رو براتون گذاشته‌ایم . حتما نگاه کنید .

این دانگل دارای مشخصات سخت‌ افزاری شامل پردازنده سیستم Marvel مدل DE3005-A1، حافظه داخلی 4گیگابایت، حافظه رم 512 مگابایت از نوع DDR3، تراشه AzureWave برای کنترل شبکه بی‌سیم، بلوتوث و گیرنده امواج رادیویی FM، پورت HDMI و پورت microUSB است.
این دانگل از طریق موبایل هوشمند یا تبلت شما هدایت می‌شود و خودش رابط کاربری ندارد. نکته جالب توجه درباره این محصول قیمت بسیار ارزان و 35 دلاری آن است که این ابزار را به یک محصول جنجالی در بازار تبدیل می‌کند. به این ترتیب کروم کست ارزان‌‌ترین راه برای دسترسی به سرویس‌ های آنلاین ویدئویی و تبدیل تلویزیون‌‌های معمولی به تلویزیون‌‌های هوشمند است.

دانلود اپلیکیشن برای Chromecast

قبلا برای استفاده از کروم کست باید از اپلیکیشن مخصوص به خود آن استفاده می‌کردید اما حالا شرکت گوگل این وسیله رو تحت پوشش اپلیکیشن Google Home قرار داده، بنابراین چنانچه این اپلیکیشن را ندارید و جزو کاربران اندروید هستید، می‌توانید با استفاده از پلی استور آن را دانلود کنید. و اگر از آیفون یا آیپد استفاده می‌کنید برای دانلود این اپلیکیشن به iTunes مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 3.7]

حتما ببینید

بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ QN95C

تلویزیون سامسونگ QN95C  شرکت سامسونگ از جمله شرکت‌هایی است که در زمینه تولید لوازم الکترونیکی …

6 نظر

  1. حسین

    سلام ما تلویزیون شارپ مدل c50bk1x داریم که کروم کست داره ولی نمیدونیم چطوری از این ویژگی استفاده کنیم میشه لطفا راهنمایی کنید

  2. آریان

    سلام، من با گوشی هوای خودم به تلویزیون سامسونگ و ال جی با miror وصل میشم اما به تلویزیون شیائومی خودم وصل نمیشم، گوگل هوم هم دارم اما تلویزیون رو پیدا نمیکنه، با نقطه اتصال به تلویزیون برای اینترنت وصل میشم اما برای آیینه کردن گوشی و تلویزیون انجام میده، راهنمایی میفرمایید، اگر دانگل کرم کست بگیرم چطور،
    تلویزیون هوشمند شیائومی مدل mitv_4sمیباشد
    سپاس

    • محمدعلی

      سلام و درود
      متأسفانه این مشکل در برخی از برندهای گوشی دیده می شود ولی حتماً اطمینان حاصل کنید هر دو دستگاه به یک اینترنت متصل شده باشند؛ در ضمن اخرین آپدیت تلویزیون خود را چک کنید چون معمولاً در به روز رسانی ها این مشکلات رفع خواهند شد.

  3. طاها شمس

    سلام ببخشید تلویزیون ما پاناسونیک gx 536 هستش ما با این تلویزیون از ویژگی کروم کست اسفاده می کردیم اما الان چند وقته وصل نمیشیم
    میخواستم ببینم شما می تونید کمکمون کنید؟

    • ارمان نویدی

      درود برشما
      تلویزیون را بروزرسانی نمایید
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *