تلویزیون ال جی UR9000

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی UR9000

تلویزیون ال جی UR9000

اصلی ترین حوزه فعالیت شرکت ال‌جی لوازم صوتی و تصویری است. سیستم صوتی و تلویزیون‌های ال‌جی بالاترین استانداردهای کیفیت را به خود دیده‌اند و در سرتاسر دنیا طرفداران زیادی دارند. تلویزیون های OLED با کیفیت تصویری عالی نمایشگرهای پرطرفدار ال جی هستند که همیشه در لیست برترین ها حضور ویژه دارند. این شرکت هر ساله تلویزیون‌های جدیدی را به بازار عرضه می‌کند. تلویزیون ال جی UR9000 یکی از محصولات ال جی در سال 2023 است که در این مطلب قصد داریم به بررسی تخصصی مشخصات و قابلیت‌های آن بپردازیم و بیشتر با آن آشنا شویم پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

تلویزیون ال‌جی UR9000 که با نام ال‌جی UR90 نیز شناخته می‌شود، یک تلویزیون 4k سطح پایه در مجموعه تلویزیون‌های 2023 ال‌جی است. این مدل جانشین تلویزیون ال جی UQ9000 است و بالاترین مدل اقتصادی ال‌جی است که بالاتر از تلویزیون ال جی UR8000 و پایین‌تر از سری‌های نانوسل و QNED ال‌جی قرار دارد. این تلویزیون دارای پردازنده α5 AI Processor Gen6 است که از پردازنده موجود در ال‌جی C3 اولد یا ال‌جی G3 اولد جدا شده است و به منظور ارتقای کیفیت صدا و تصویر از طریق فناوری هوش مصنوعی است. این تلویزیون در تمامی رزولوشن‌ها به نرخ تازه‌سازی 60 هرتز محدود می‌شود، از نرخ نوسازی متغیر (VRR) پشتیبانی نمی‌کند و از Dolby Vision یا HDR10+ نیز پشتیبانی نمی‌کند. این دستگاه با همان کنترل از راه دور جادویی ال‌جی که در تمام نسخه‌های 2023 ال‌جی یافت می‌شود ارائه می‌شود و نسخه 2023 رابط هوشمند webOS اختصاصی ال‌جی را با تمام برنامه‌های پخش معمولی که به آن‌ها عادت دارید اجرا می‌کند.
 این تلویزیون در کل مشکلی ندارد و زمانی که برای تماشای ورزش، برنامه‌های تلویزیونی، یا به عنوان مانیتور رایانه شخصی در اتاقی با نور متوسط ​​استفاده می‌شود، بهتر است، اما در یک اتاق روشن یا تاریک عملکرد آن متوسط ​​است. تلویزیون‌های با قیمت مشابه از مارک‌های ارزان قیمت مانند Hisense و TCL از آن برتری دارند، هایسنس U6H، TCL 4 Series/S455 2022 و حتی سامسونگ CU7000/CU7000D ارزان‌تر و بهتر از ال‌جی UR9000 هستند، در حالی که هایسنس U7H از نظر قیمت با ال جی قابل مقایسه است و در عین حال بسیار بهتر است.
 
جمع امتیازات تلویزیون ال جی UR9000 ( امتیاز از 10 می‌باشد)
امتیاز کلی: 6.5 امتیاز فیلم: 7.0
نمایش تلویزیون: 7.1 ورزش: 7.0
بازی های ویدیویی: 6.3 فیلم اچ دی آر: 5.9
بازی اچ دی آر: 6.7

مانیتور: 7.5

تفاوت بین اندازه‌ها و انواع سایز

تلویزیون‌های ال جی UR9000 در 5 اندازه به بازار عرضه شده است. جهت آشنایی بیشتر با ابعاد تلویزیون می‌توانید به مطلب مرتبط با آن در وبلاگ سلام بابا مراجعه کنید.
اندازه مدل
43″ 43UR9000PUA
50″ 50UR9000PUA
55″ 55UR9000PUA
65″ 65UR9000PUA
75″ 75UR9000PUA

طراحی ظاهری تلویزیون ال جی UR9000

ال‌جی UR9000 طراحی کاربردی دارد و در همه طرف‌ها حاشیه‌های نازکی به جز لبه پایینی ضخیم‌تر دارد. به نظر می‌رسد به اندازه برخی از مدل‌های بالاتر ال جی ممتاز نیست، اما کاربردی است.
پایه نگهدارنده

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی UR9000این تلویزیون از یک جفت پایه V شکل استفاده می کند که به خوبی از پنل پشتیبانی می‌کند. می‌توانید پایه ها را در دو موقعیت مختلف تنظیم کنید. یک موقعیت عریض با فاصله 116.84 سانتی‌متر یا یک موقعیت باریکتر با فاصله پایه‌ها فقط 42.16 سانتی‌متر، بنابراین یافتن پایه یا میز مناسب برای تلویزیون آسان است. عمق پایه ها 29.97 سانتی‌متر است. پایه‌ها صفحه نمایش را حدود 8.38 سانتی‌متر از میز بلند می‌کنند، بنابراین تقریباً هر ساندباری زیر آن قرار می‌گیرد، اگرچه ساندبار ممکن است سنسور مادون قرمز نصب شده در مرکز را مسدود کند، زیرا حدود 2.5 اینچ از میز فاصله دارد.

قسمت پشتی تلویزیون

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی UR9000 قسمت پشتی تلویزیون ال جی UR9000 ساده اما کاربردی است. ورودی‌ها در پنل پشتی فرو رفته‌اند که دسترسی به آن‌ها را زمانی که تلویزیون روی دیوار نصب می‌شود، سخت می‌کند. قسمت پشت دارای گیره‌های مدیریت کابل قابل جابجایی است که درست بالای پایه‌ها در سمت چپ و راست قرار دارند که از طریق آنها کابل‌ها را به داخل پایه‌ها هدایت می‌کنید. به این صورت هم می‌تواند قرار گیرد اما همچنین به این معنی است که اگر پایه‌ها در پهن‌ترین موقعیت خود تنظیم شده باشند، دو مجموعه کابل از دو طرف تلویزیون خارج می‌شوند. اگر ترجیح می‌دهید پایه‌ها را در باریک ترین موقعیت خود قرار دهید، نمی‌توانید گیره‌ها را به سمت مرکز حرکت دهید.

ضخامت و کیفیت ساخت

تلویزیون ال جی UR9000این تلویزیون دارای ضخامتی به اندازه 3.2 سانتی‌متر است. گذشته از این حاشیه بسیار باریکی نیز برای آن در نظر گرفته شده، حاشیه‌ای 1.30 سانتی‌متری که این تلویزیون را تبدیل به یک نمایشگر تمام صفحه کرده است. تلویزیون ال جی UR9000 از کیفیت ساخت مناسبی برخوردار است، به خصوص برای تلویزیون‌های سطح پایین. پایه‌های فلزی به خوبی تلویزیون را با حداقل لرزش در جای خود نگه می‌دارند. اگرچه پشت تلویزیون از فلز ساخته شده است، اما تا حدی خم می‌شود، اما در عمل این موضوع مطرح نیست و مشکلی ایجاد نمی‌کند.

کیفیت تصویر تلویزیون ال جی UR9000

کیفیت تصویر 4k، رزولوشن 3840×2160 پیکسل، رفرش ریت 60 هرتز، پنل LED و از طرفی پردازنده α5 AI Processor Gen6 مهم‌ترین مشخصات تصویر تلویزیون ال جی UR9000 می‌باشد. با تنظیم لوکال دایمینگ بر روی “خاموش”، شکوفایی وجود ندارد، زیرا کل نور پس زمینه همیشه با همان شدت روشن است.

کنتراست

تلویزیون ال جی UR9000 تلویزیون ال جی UR9000 کنتراست ضعیفی دارد. رنگ‌های سیاه، خاکستری به نظر می‌رسند و صحنه‌های تاریک فاقد جزئیات سایه هستند. متأسفانه، ویژگی Local Dimming افتضاح است و توصیه می‌کنیم آن را خاموش کنید. در اینجا به نظر می‌رسد که همان صحنه با تنظیم لوکال دایمینگ روی “بالا” کنتراست را کمی بهتر می‌کند، اما در عوض شکوفایی یا blooming شدیدی ایجاد می‌کند.

روشنایی SDR و HDR

تلویزیون ال جی UR9000تلویزیون ال جی UR9000 روشنایی HDR متوسطی دارد. به دلیل کنتراست ضعیف و ویژگی لوکال دایمینگ ضعیف، هایلایت های روشن در محتوای HDR، حتی در یک اتاق تاریک، به چشم نمی‌آیند. توجه داشته باشید که اندازه‌گیری‌های ما با کم‌نور کردن لوکال دایمینگ روی «خاموش» تنظیم شده‌اند، زیرا این ویژگی ضعیف است. با تنظیم لوکال دایمینگ روی «بالا» مقداری روشنایی به دست می‌آورید، اما به دلیل تغییر ناخوشایند ناحیه نور، کیفیت تصویر کم می‌شود. تلویزیون ال جی UR9000 روشنایی متوسطی در SDR دارد. به اندازه کافی روشن است که بر کمی تابش خیره کننده غلبه کند، اما برای یک اتاق روشن بهینه نیست. روشنایی از صحنه به صحنه بدون افت ثابت است، بنابراین این مورد در تصویر عالی است. برای اطلاعات بیشتر درباره HDR و SDR به مطلب مقایسه HDR و SDR مراجعه کنید.

یکنواختی خاکستری و مشکی

تلویزیون ال جی UR9000ال جی UR9000 یکنواختی خاکستری خوبی دارد. نیمه بالایی صفحه نمایش رنگ آبی دارد در حالی که نیمه پایینی رنگ صورتی دارد و لبه‌های آن تیره‌تر از وسط هستند و جلوه صفحه نمایش کدرتر است. به طور کلی خوب است اما در موارد شدید، مانند تماشای ورزش‌هایی مانند هاکی با سطح بازی سفیدش، حواس‌تان را پرت می‌کند. یکنواختی مشکی در این تلویزیون در حد متوسط ​​است. کل صفحه دارای رنگ مایل به آبی با تکه های سفید است، تقریباً مانند آسمان ابری آبی تیره. صحنه‌های تاریک تکه تکه و حواس پرت کننده هستند. تلویزیون دارای یک ویژگی لوکال دایمینگ ضعیف است. توصیه می‌کنیم آن را خاموش کنید تا در صحنه‌های تاریک از شکوفایی حواس‌پرت کننده جلوگیری کنید.

طیف رنگی و حجم رنگ

تلویزیون ال جی UR9000
تلویزیون ال جی UR9000 دارای طیف رنگی مناسبی است. نمی‌تواند طیف رنگی گسترده‌ای را نمایش دهد، بنابراین محتوای HDR به‌نظر می‌رسد که از بین رفته است. نگاشت تن نیز در کل خوب نیست، زیرا تلویزیون نمی‌تواند دقت را در هنگام تلاش برای نمایش روشن‌ترین تصاویر ممکن حفظ کند. این نتایج با یک محرک 75 درصدی معادل حدود 1000 نیت است. در صحنه های کم نور، تلویزیون بسیار بهتر عمل می‌کند. تلویزیون ال جی UR9000 دارای حجم رنگی کمتر از حد مجاز است. طیف رنگی آن در HDR بسیار باریک است، بنابراین نمی‌تواند طیف گسترده ای از رنگ‌ها را نمایش دهد. همچنین به دلیل نسبت کنتراست ضعیفی که دارد نمی‌تواند رنگ‌های خیلی روشن یا رنگ‌های اشباع تیره را به خوبی نمایش دهد.

بازتاب نور و پیکسل

تلویزیون ال جی UR9000
تلویزیون دارای قابلیت بازتاب خوب است. پوشش ضد انعکاس آن می‌تواند تا حدودی تابش خیره کننده را تحمل کند، اما از آنجایی که تلویزیون دارای حداکثر روشنایی کم است، برای اتاقی با نور زیاد مناسب نیست. ال‌جی UR9000 از یک پنل IPS با طرح‌بندی زیرپیکسلی RGB استفاده می‌کند که برای کاربران رایانه‌های شخصی عالی است زیرا Windows ClearType به خوبی RGB را مدیریت می‌کند.

نمایش تصاویر

ال‌جی UR9000 زمان پاسخ‌دهی مناسبی دارد، اما مقداری تاری حواس پرت کننده در اشیاء با حرکت سریع وجود دارد. همچنین هنگام بیرون آمدن از حالت تاریک که منجر به لکه گیری قابل مشاهده می‌شود، انتقال‌ها کندتر است و مقداری بیش از حد وجود دارد. متأسفانه، این تلویزیون از فناوری نرخ تازه سازی متغیر (VRR) پشتیبانی نمی‌کند و همه اندازه‌های مدل به نرخ تازه سازی 60 هرتز محدود شده اند.

ورودی‌های تلویزیون ال جی UR9000

تلویزیون ال جی UR9000این تلویزیون دارای تاخیر ورودی بسیار کم است و در صورت استفاده از این تلویزیون به عنوان مانیتور یا ورودی‌های بسیار پاسخگو هنگام بازی، تجربه دسکتاپ بسیار پاسخگو را تضمین می‌کند. این تلویزیون فقط با نرخ تازه‌سازی 60 هرتز از اکثر رزولوشن‌های رایج پشتیبانی می‌کند. سیگنال‌های Chroma 4:4:4 به‌درستی در تمام وضوح‌های پشتیبانی‌شده نمایش داده می‌شوند، که برای متن واضح از رایانه عالی است، اما باید تلویزیون را روی «PC Mode» تنظیم کنید یا از گزینه عبور از 4:4:4 استفاده کنید.

تلویزیون ال جی UR9000 نمی‌تواند از مزایای PS5 به طور کامل استفاده کند. هنگامی که PS5 را شناسایی می‌کند، به طور خودکار به حالت بازی تغییر می‌کند، که کمترین تأخیر ممکن را هنگام بازی تضمین می‌کند.این تلویزیون HDR دارد اما از VRR یا 120 هرتز پشتیبانی نمی‌کند. این تلویزیون نمی‌تواند از مزیت کامل Xbox Series X یا S استفاده کند. وقتی کنسول سری Xbox را شناسایی می‌کند، به طور خودکار به حالت بازی تغییر می‌کند، که کمترین تأخیر ممکن را هنگام بازی تضمین می‌کند. HDR دارد اما در غیر این صورت از VRR یا 120 هرتز پشتیبانی نمی‌کند. این تلویزیون در هر سه پورت HDMI خود به پهنای باند HDMI 2.0 محدود شده است و از HDR10+ و Dolby Vision پشتیبانی نمی‌کند، بنابراین شما به HDR10 محدود شده‌اید. ورودی برق در سمت چپ پنل پشتی و بقیه ورودی‌ها در سمت راست قرار دارند.

این تلویزیون از طریق پورت eARC خود از فرمت‌های صوتی بدون اتلاف Dolby پشتیبانی می‌کند که بسیار عالی است. متأسفانه از هیچ فرمت صوتی DTS پشتیبانی نمی‌کند، که برای دوستداران فیلم ناامید کننده است زیرا بسیاری از بلو-ری ها و دی وی دی ها از DTS برای آهنگ‌های صوتی خود استفاده می‌کنند. اگر قصد تماشای این موارد را دارید، پخش کننده رسانه خود را مستقیماً به سیستم سینمای خانگی خود وصل کنید تا بهترین صدای ممکن را داشته باشید.

کیفیت صدای تلویزیون ال جی UR9000

پاسخ فرکانسی متوسط ​​است. نمی‌تواند باس تولید کند و با وجود اینکه در ولوم‌های پایین‌تر عملکرد بهتری دارد، وقتی به حداکثر صدای تلویزیون نزدیک می‌شوید، فرکانس‌ها به‌طور قابل‌توجهی از آنچه که باید باشد منحرف می‌شوند. عملکرد اعوجاج تلویزیون ضعیف است. به طور خاص، اعوجاج درون مدولار با فرکانس‌ها، هیس‌ها و صداهایی که هیچ ارتباطی با فرکانس‌های اصلی ندارند، ضعیف می‌باشد. هنگامی که صدا را به حداکثر میزان تلویزیون افزایش می‌دهید، اعوجاج واقعا افتضاح است. در حالی که در محتوای واقعی در مقابل الگوهای تن ایزوله کمتر قابل توجه است، موسیقی درهم به نظر می رسد و اعوجاج در همه سطوح صدا مشهود است.

ویژگی‌های هوشمند تلویزیون ال جی UR9000

تلویزیون ال جی UR9000
تلویزیون ال جی UR9000 نسخه 2023 رابط هوشمند اختصاصی webOS ال‌جی را اجرا می‌کند و اگرچه در این تلویزیون به طور کلی بسیار خوب است، برخی از جنبه‌ها به خوبی کار نمی‌کنند. گاهی اوقات کند و متلاطم است و برخی از برنامه‌های بومی مانند Netflix دارای باگ هستند، حتی در نقاطی دچار مکث می‌شوند. همانطور که در حال حاضر، متأسفانه، معمول است، تبلیغات در سراسر رابط هوشمند وجود دارد و شما نمی‌توانید آنها را به طور کامل غیرفعال کنید. با استفاده از تنظیمات «Home Promotion» و «Content Recommendation» در منوی «Home Settings» می‌توانید ردیابی تبلیغات را محدود کنید و تبلیغات را از صفحه اصلی حذف کنید، اما راهی برای حذف تبلیغات از صفحه برنامه‌ها وجود ندارد. تلویزیون ال جی UR9000 دارای مجموعه عالی از برنامه های اضافی ال جی است و شما مطمئناً محتوای مورد علاقه خود را پیدا خواهید کرد.

کنترل

تلویزیون ال جی UR9000
ال‌جی UR9000 با کنترل از راه دور جادویی ال‌جی عرضه می‌شود. اگر این رویکرد را به جای استفاده از دکمه‌های ریموت کنترل ترجیح می‌دهید، می‌توانید از آن به عنوان یک اشاره گر استفاده کنید و پیمایش در منوها را آسان تر می‌کند. همچنین این ریموت دارای یک میکروفون یکپارچه است که به خوبی کار می‌کند. می‌توانید از فرمان‌های صوتی برای درخواست از تلویزیون برای باز کردن برنامه‌های خاص، جستجوی درون برنامه‌ها، درخواست زمان یا درخواست شرایط آب و هوا استفاده کنید. یک دکمه واحد در مرکز پایین تلویزیون قرار دارد و سنسور مادون قرمز نیز در آن قرار دارد. می‌توانید تلویزیون را با دکمه روشن یا خاموش کنید، ورودی‌ها یا کانال‌ها را تغییر دهید و صدا را کنترل کنید.

لوازم جانبی

تلویزیون ال جی UR9000

لوازم جانبی این تلویزیون شامل موارد زیر است :

  • ریموت (با 2 عدد باتری AA)
  • کابل برق
  • راهنمای کاربر
  • گیره‌های مدیریت کابل

نقاط ضعف و قوت تلویزیون ال جی UR9000

نقاط قوت نقاط ضعف
تصویر در زاویه دید گسترده ثابت می‌ماند
کنتراست وحشتناک منجر به سیاهی مایل به آبی در یک اتاق تاریک می‌شود
هموارسازی محتوای با کیفیت پایین عالی
به اندازه کافی روشن نیست که بتواند بر تابش خیره کننده شدید غلبه کند
انتخاب خوبی از برنامه‌های پخش جریانی
نمی‌توان طیف رنگی وسیعی را نمایش داد
پشتیبانی مناسب از Chroma 4:4:4 ارتقاء مقیاس ضعیف با وضوح پایین
لرزش را از منابع 24p حذف می‌کند
ویژگی لوکال دایمینگ افتضاح
تاخیر ورودی فوق‌العاده
اوج روشنایی متوسط ​​در HDR
  ویژگی‌های محدود بازی

 

یکنواختی سیاه متوسط

جمع بندی

در این مطلب به بررسی تخصصی تلویزیون ال جی UR9000 پرداختیم. یک تلویزیون 4k سطح پایه 2023 ال‌جی است. این مدل جانشین تلویزیون ال جی UQ9000 است و بالاترین مدل اقتصادی ال‌جی است که بالاتر از تلویزیون ال جی UR8000 و پایین‌تر از سری‌های نانوسل و QNED ال‌جی قرار دارد. کیفیت تصویر 4k، رزولوشن 3840×2160 پیکسل، رفرش ریت 60 هرتز، پنل LED و از طرفی پردازنده α5 AI Processor Gen6 مهم‌ترین مشخصات تصویر تلویزیون ال جی UR9000 می‌باشد. شما عزیزان می‌توانید برای خرید این محصول فوق العاده با کارشناسان فروش سلام بابا تماس بگیرید و یا به سایت فروشگاه مراجعه کنید. همچنین برای دیدن سایر بررسی های تخصصی و مطالب بیشتر به صفحه اصلی وبلاگ سلام بابا رجوع کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]

حتما ببینید

تلویزیون سونی X90L

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X90L

تلویزیون سونی X90L سونی از جمله بزرگترین تولیدکننده‌های تلویزیون رده‌بالا و باکیفیت در دنیا است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *