تلویزیون سامسونگ CU7000

بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ CU7000

تلویزیون سامسونگ CU7000

شرکت سامسونگ یکی از بهترین شرکت ها در زمینه تولید تلویزیون هوشمند بوده و محصولات این برند همیشه با استقبال خوبی از طرف مصرف کنندگان همراه بوده است. ما در این مقاله می خواهیم به بررسی ویژگی‎‌ها و مشخصات تلویزیون تازه معرفی شده سامسونگ یعنی CU7000 بپردازیم.

تلویزیون سامسونگ CU7000 یکی از مدل‌های سطح پایه در سری 2023 سامسونگ است که جایگزین مدل AU7000 شده است. این محصول از سری تلویزیون های Crystal UHD سامسونگ است که پایین تر از مدل CU8000 سامسونگ قرار دارد. این مدل با دیگر مدل های سطح پایه مانند  X75K از برند سونی رقابت می کند. اما توجه داشته باشید که این تلویزیون یک مدل ابتدایی است که فاقد ویژگی هایی مانند نرخ نوسازی متغیر (VRR) و پشتیبانی از HDMI 2.1 است. پردازنده این تلویزیون از پردازنده کریستال 4K سامسونگ استفاده می کند که برای اولین بار در سال 2020 معرفی شد و برای ارائه ارتقاء کیفیت تصویر طراحی شده است. این تلویزیون از سیستم عامل تایزن 2023 سامسونگ پشتیبانی می کند و اکثر ویژگی های مدل های پیشرفته را ارائه می کند. این دستگاه نیز دارای همان کنترل از راه دور عالی مدل‌های گران‌ تر مانند سامسونگ S95C می باشد و همچنین از کنترل‌های صوتی پشتیبانی می‌کند و می توانید به راحتی محتوای مورد علاقه خود را پیدا کنید. جهت بررسی مدل بالاتر سامسونگ CU8000 می توانید به صفحه بررسی تخصصی آن مراجعه کنید.

به طور کلی، تلویزیون سامسونگ CU7000 دارای عملکرد مناسبی به ویژه در اجرای بازی های ویدیویی است. زیرا زمان پاسخگویی عالی و تأخیر ورودی بسیار کم دارد. زمان پاسخ دهی کم در صحنه های روشن آن را به یک تلویزیون عالی برای تماشای ورزش تبدیل کرده است. همچنین در تماشای فیلم بر روی DVD بسیار خوب عمل می کند، زیرا کنتراست مناسبی دارد و می تواند لرزش را از منابع 24p حذف کند. با این حال، روشنایی کلی پایین آن در SDR و HDR همراه با کنترل انعکاس نامناسب، تلویزیون را به یک تلویزیون با نور کم تبدیل می‌کند. همچنین زاویه دید ضعیف آن، تماشای تلویزیون را به صورت گروهی سخت می‌کند، زیرا رنگ‌های آن به سرعت تغییر می‌کنند و کم‌نور می‌شوند. می‌توانید برای خرید این تلویزیون به سایت فروشگاه سلام بابا مراجعه کنید.

ویدیو بررسی تلویزیون سامسونگ CU7000

شما می توانید در ویدیوی زیر ویژگی‌ها و مشخصات این تلویزیون از جمله طراحی ظاهری، کیفیت صدا و تصویر را به طور کامل مشاهده فرمایید و با قابلیت‌ها و ویژگی‌های این تلویزیون از برند سامسونگ آشنا شوید.  همچنین در پایان مطلب ویدیو آنباکس و راه اندازی این محصول را نیز قرار داده ایم.

جمع امتیازات تلویزیون سامسونگ CU7000 ( امتیاز از 10 میباشد)
امتیاز کلی: 7.5 امتیاز فیلم: 8.4
نمایش تلویزیون: 6.9 ورزش: 7.0
بازی های ویدیویی: 7.8 فیلم اچ دی آر: 7.4
بازی اچ دی آر: 7.8 مانیتور: 7.3

تفاوت بین اندازه ها و انواع سایز

مدل های 43 ، 50 ، 58 ، 55 ، 65 ، 70 ، 75 و 85 اینچی از تلویزیون سامسونگ CU7000 موجود است که همگی از ویژگی های یکسانی برخوردارند و تنها نام مدل های آن ها متفاوت است. در جدول زیر به ترتیب نام مدل اندازه‌های متفاوت این تلویزیون را آورده‌ایم.

اندازه مدل
43″ UN43CU7000
50″ UN50CU7000
55″ UN55CU7000
58″ UN58CU7000
65″ UN65CU7000
70″ UN70CU7000
75″ UN75CU7000
85″ UN85CU7000

طراحی ظاهری تلویزیون سامسونگ CU7000

تلویزیون سامسونگ CU7000 از نظر طراحی برای یک مدل پایه خوب به نظر می‌رسد و دارای پایه‌هایی زیر تلویزیون می‌باشد و همچنین یک تلویزیون باریک با حاشیه‌های نازک و ظاهری عالی است اما حاشیه های آن کمی از CU8000 ضخیم تر است. در ادامه به شرح جزئیات طراحی تلویزیون از جمله پایه نگهدارنده، قسمت پشتی تلویزیون، ضخامت و حاشیه و کیفیت ساخت تلویزیون می‌پردازیم.

پایه نگهدارنده

پایه نگهدارنده

پایه ها پلاستیکی هستند و احساس خوبی را منتقل می کنند. همچنین برای وصل کردن آن شما نیازی به پیچ کردن آن ها ندارید و تنها کافی است که پایه ها را در جای خود بلغزانید، بنابراین یک فرآیند نصب سریع و آسان را دارد. بر روی این پایه ها، تلویزیون کمی تکان می خورد، اما زیاد نیست و در کل قابل قبول است. همچنین فاصله میز تا صفحه نمایش تقریباً 8 سانتیمتر است که اندازه مناسبی است و جای کافی برای بیشتر ساندبارها دارد.

قسمت پشتی تلویزیون

پشت تلویزیون

این تلویزیون دارای پایه دیواری 400*300 VESA می باشد. VESA اولین استاندارد بین المللی می‌باشد که تولیدکنندگان مانیتور و تلویزیون‌های دنیا برای استفاده یکسان از پایه نصب تلویزیون یا مانیتور بر روی دیوار (براکت دیواری) از آن پیروی می‌کنند. همانند سایر تلویزیون های سامسونگ پشت تلویزیون پلاستیکی است و دارای خطوط افقی حکاکی شده است که تقریباً مشابه مدل CU8000 می باشد. این تلویزیون از نظر مدیریت کابل ضعیف می باشد اما می‌توانید کابل‌ها را از طریق کانال‌های کابلی در پشت تلویزیون وصل کنید.  برخلاف تلویزیون سامسونگ CU8000، هر سه پورت HDMI در قسمت پشتی قرار دارند.

ضخامت و حاشیه

حاشیه

این تلویزیون دارای ضخامتی به اندازه 5.7 سانتی‌متر است که ضخامت آن از تلویزیون سامسونگ CU8000 بیشتر است. همچنین حاشیه بسیار کمی دارد که 0.9 سانتی‌متر است و این تلویزیون را تبدیل به یک نمایشگر تمام صفحه کرده است. 

کیفیت ساخت

کیفیت ساخت

تلویزیون سامسونگ CU7000 دارای کیفیت ساخت خوبی است. این دستگاه کاملاً از پلاستیک ساخته شده و لمس آن حس خوبی منتقل می‌کند. همچنین ضخیم‌تر از CU8000 سامسونگ است ولی وقتی پنل را تکان می‌دهید، دیگر به اندازه آن خم نمی‌شود، که احتمالاً ضخامت اضافه‌شده به آن کمک می‌کند، بنابراین محکم‌تر به نظر می‌رسد. هنگامی که پنل پشتی CU7000 روی ناحیه اطراف سوراخ های نصب VESA را فشار می دهید به طور قابل توجهی خم می شود، اما نگران کننده نیست. پایه ها نیز از پلاستیک ساخته شده اند و تلویزیون را به خوبی نگه می دارند. در کل دارای کیفیت ساخت قابل قبولی است.

کیفیت تصویر تلویزیون سامسونگ CU7000

این تلویزیون دارای کیفیت تصویر 4K است. وضوح تصویر با توجه به فناوری‌هایی که در آن به کار گرفته شده است می‌تواند تصاویر را در شکل بسیار مطلوبی نمایش دهد. این تلویزیون دارای پردازشگر تصویر Crystal Processor 4K می‌باشد که به کمک آن و با با افزایش رزولوشن تصاویر و کاهش نویز آن ها می‌تواند محتواهایی را که کیفیت پایینی دارند، در حد کیفیت 4K به نمایش بگذارد.

کنتراست

کنتراست

نسبت کنتراست نسبت بین روشنایی روشن ترین رنگ (سفید) و تیره ترین رنگ (مشکی) است که تلویزیون می تواند تولید کند. نسبت کنتراست بالاتر به این معنی است که تلویزیون می‌تواند سیاهی عمیق‌تری را هنگام تماشای محتوا در اتاق های تاریک نمایش دهد و کیفیت کلی تصویر را بهبود می بخشد. کنتراست تلویزیون سامسونگ CU7000 مناسب است و رنگ مشکی را در صحنه های تاریک عالی نشان می دهد.

روشنایی SDR و HDR

روشنایی HDR

متأسفانه روشنایی SDR تلویزیون CU7000 زیاد مناسب نیست. در اتاق های روشن خوب عمل نمی کند و برای اتاق های با نور متوسط یا تاریک مناسب‌تر است. به طور کلی هیچ تغییر قابل توجهی در روشنایی با محتوای مختلف ایجاد نمی کند. روشنایی HDR نیز ضعیف است و به اندازه کافی روشن نیست که محتوای HDR را به درستی نمایش دهد. هایلایت های روشن به چشم نمی‌آیند، و زمانی که هایلایت ها در بخش های بسیار کوچکی از صفحه، نمایش داده می شوند کل صفحه کم نور می شود و به طور کلی این تلویزیون تجربه HDR خوبی را ارائه نمی دهد.

یکنواختی خاکستری

یکنواختی خاکستری

تلویزیون سامسونگ  CU7000 یکنواختی خاکستری مناسبی دارد. صحنه هایی که نزدیک به تاریکی هستند حتی با وجود برخی نوارهای قابل توجه، بسیار خوب به نظر می رسند. در صحنه هایی با مناطق وسیع رنگ های یکنواخت، برخی از انحرافات عمده در رنگ و وینیت در طرفین وجود دارد.

یکنواختی مشکی

یکنواختی مشکی

مدل سامسونگ  CU7000 دارای یکنواختی مشکی مناسبی می باشد. اما مقداری هاله در سراسر صفحه سیاه وجود دارد، و از آنجایی که صفحه نمایش تقریباً یکنواخت است، در صحنه های تاریک باعث ایجاد حواس پرتی نمی شود.

طیف رنگ و حجم رنگ

طیف رنگ

تلویزیون سامسونگ  CU7000 دارای طیف رنگی مناسبی است و فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می دهد که رایج ترین فضای رنگی برای محتوای HDR است. رنگ‌های آن عموماً اشباع‌ نشده هستند و نقشه تن رنگ آن به جز رنگ‌های اشباع شده و تا حدی رنگ‌های بسیار کم اشباع شده دقیق نیست. همچنین در پوشش گسترده تر Rec نیز ضعیف عمل می کند و با گذشت زمان نیز فراگیرتر می شود اما به طور کلی برای یک مدل پایه مناسب است. 

بازتاب نور و زاویه دید

بازتاب نور

کنترل بازتاب نور تلویزیون سامسونگ CU7000 مناسب است. اما با توجه به اینکه این تلویزیون خیلی روشن نمی شود، بهتر است آن را در اتاق روشن یا در مقابل منبع نور روشن قرار ندهید. بنابراین این تلویزیون در اتاق‌های با نور متوسط بهتر عمل می‌کند. 

پیکسل

پیکسل

تلویزیون سامسونگ  CU7000 از طرح بندی زیرپیکسلی BGR (آبی-سبز-قرمز) به جای چیدمان سنتی RGB استفاده می کند. برای اکثر محتواها، این مشکلی ایجاد نمی کند، اما برای استفاده از مانیتور رایانه شخصی، می تواند مشکل ساز باشد زیرا می تواند بر وضوح متن تأثیر بگذارد.در زیرپیکسل های آبی و قرمز مقداری لرزش قابل مشاهده است که منجر به پرت شدن صحنه های روشن می شود.

نمایش تصاویر

تلویزیون سامسونگ CU7000 زمان پاسخگویی خوبی دارد. مانند مدل CU8000 زمان پاسخ آهسته منجر به تاری زیادی در نمایس تصاویر می شود، بنابراین برای نمایش‌های سریع در ورزش یا بازی، ایده آل نیست. این تلویزیون در انتقال نور صفحه نمایش بسیار خوب عمل می کند و در انتقال از صفحه سیاه کامل به صفحه نمایش سفید کامل بسیار سریع است. اما متأسفانه این تلویزیون از هیچ فناوری نرخ نوسازی متغیر پشتیبانی نمی کند.

ورودی ها

این تلویزیون هنگام استفاده در حالت بازی، تأخیر ورودی بسیار کمی دارد. همچنین توجه داشته باشید CU7000 سامسونگ از پهنای باند HDMI 2.0 پشتیبانی می کند، دارای 3 عدد HDMI و یک USB نیز می‌باشد و همچنین دارای ویژگی eARC نیز می‌باشد. این ویژگی به شما این امکان را می دهد که صدای بهتری نسبت به اتصال ARC مانند Dolby Atmos از طریق TrueHD بگیرید. متأسفانه تلویزیون از DTS پشتیبانی نمی‌کند. 

کیفیت صدا

پاسخ فرکانسی تلویزیون متوسط است و حداکثر حجم آن بسیار کم است. این موضوع برای کاربرانی که می خواهند با صدای بلند به تلویزیون خود گوش دهند اصلاً خوب نیست. با افزایش صدا، صدای کلی تلویزیون بدتر می شود و بنابراین این تلویزیون در حجم صدای بلند، زیاد مناسب نیست. تلویزیون همچنین بیس زیادی تولید نمی‌کند. همچنین عملکرد اعوجاج تلویزیون سامسونگ CU7000 متوسط و قابل قبول است. 

ویژگی های هوشمند تلویزیون سامسونگ CU7000

تلویزیون سامسونگ CU7000 مجهز به آخرین نسخه سیستم عامل تایزن یعنی نسخه 7 می‌باشد که قابلیت نصب انواع برنامه مناسب با این سیستم عامل را دارد. کار با رابط کاربری این تلویزیون آسان است و می‌توانید محتواها و برنامه‌های مورد نظر خود را روی این تلویزیون به آسانی نصب کنید.

رابط کاربری

رابط کاربری

رابط کاربری این مدل کاملاً شبیه به مدل CU8000 می باشد. این تلویزیون با نسخه 2023 سیستم عامل اختصاصی تایزن سامسونگ عرضه شده است، اما در مقایسه با مدل‌های گران‌تر مجموعه ویژگی‌های کمتری دارد. سیستم عامل تایزن تلویزیون سامسونگ CU7000 دارای MultiView است و در کل استفاده از آن بسیار آسان است.

برنامه ها و ویژگی ها

برنامه ها

فروشگاه برنامه های سامسونگ دارای مجموعه ای چشمگیر از برنامه ها است که به شما امکان دسترسی به تمام سرویس های پخش اصلی را می دهد و هر محتوا یا برنامه‌ای که بخواهید را می‌توانید پیدا کنید. این تلویزیون نیز همانند سایر تلویزیون های امسال به پلتفرم Art NFT مجهز شده است.

ریموت کنترل

ریموت

تلویزیون سامسونگ  CU7000 دارای یک کنترل از راه دور خوب است. برخلاف کنترل از راه دور سامسونگ CU8000، این کنترل به باتری های یکبار مصرف نیاز دارد و هیچ گزینه کنترل صوتی ندارد. همچنین دارای دکمه هایی برای سرویس های پخش محبوب نیز می باشد. علاوه بر این یک دکمه در زیر مارک سامسونگ در مرکز تلویزیون وجود دارد که به کمک آن می توانید تلویزیون را روشن و خاموش کنید، صدا و کانال ها را تغییر دهید و ورودی ها را انتخاب کنید.

لوازم جانبی

لوازم جانبی

لوازم جانبی این تلویزیون شامل موارد زیر می باشد:

  • کنترل از راه دور
  • کابل برق
  • کلیپ برای مدیریت کابل 
  • راهنمای استفاده 
  • باتری ها

در مشخصات این تلویزیون ذکر شده که مقدار برق مصرفی آن در صورتی که تنظیمات تلویزیون در حد وسط قرار داشته باشند، حدود 62 وات انرژی مصرف می‌کند اما چنانچه این تنظیمات از قبیل روشنایی، میزان حجم ولوم صدا و… روی حداکثر قرار داشته باشد، نهایتاً 161 وات برق مصرف می‌کند.


ویدیو آنباکس تلویزیون سامسونگ CU7000

در ویدیو زیر به صورت کامل بازگشایی تلویزیون سامسونگ CU7000 انجام شده و شما می‌توانید با نصب و راه اندازی مرحله به مرحله این تلویزیون آشنا شوید. همچنین در پایان با وارد شدن به منوی تلویزیون،  شما را با قسمت های مختلف آن آشنا می‌کنیم تا در راه اندازی آن مشکلی نداشته باشید.


نقاط قوت و ضعف

نقاط قوت نقاط ضعف
لرزش را از منابع 24P حذف می کند

خیلی روشن نمی‌شود

در حالت بازی تأخیر ورودی کم دارد زاویه دید باریک دارد
نمونه‌برداری فرعی کروما 4:4:4 را نمایش می‌دهد طیف رنگی باریکی دارد
مقیاس های با وضوح پایین را به خوبی ارتقاء می دهد نمایه رنگ نادرستی دارد
حرکت سریع به خصوص در صحنه های روشن  را واضح نشان می دهد از صدای DTS پشتیبانی نمی کند
  حرکت های سریع در آن تار است
  دقت پیش کالیبراسیون ضعیف دارد
  فاقد ویژگی های کاهش نور موضعی است
 

هموارسازی محتوای با کیفیت پایین ضعیف

  محدود به 60 هرتز است و از VRR پشتیبانی نمی کند

بررسی نهایی تلویزیون سامسونگ CU7000

تلویزیون سامسونگ مدل CU7000  یک مدل سطح پایه با امکانات مناسب می باشد و برای استفاده خانگی و فیلم و سریال بسیار مناسب می باشد.  به طور کلی می‌توان گفت که این تلویزیون یک تلویزیون عالی با  امکانات خوب و مناسب برای کارهای روزمره است که از لحاظ قیمتی نیز به صرفه و مناسب است. سامسونگ این تلویزیون را در سایزهای 43، 50، 55، 58، 65، 70، 75 و 85 به بازار عرضه کرده که می‌تواند مناسب سالن‌های مختلف با ابعاد مختلفی باشد. همچنین تلویزیون سامسونگ CU7000 از کیفیت تصویر 4K برخوردار بوده و  نسبت کنتراست مناسبی نیز ارائه می‌دهد و از کیفیت ساخت مطلوبی برخوردار است. شما برای خرید محصول فوق می توانید به سایت فروشگاه سلام بابا مرجعه کرده و سفارش خود را ثبت کنید و همچنین برای دریافت اطلاعات و راهنمایی بیشتر می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و لذت داشتن خریدی امن را تجربه کنید. همچنین می توانید برای دیدن مطالب بیشتر به صفحه اصلی وبلاگ سلام بابا مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 4.7]

حتما ببینید

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

نکات لازم برای راهنمای خرید ماشین لباسشویی امروزه کمتر کسی زمان لازم برای شستن لباس­ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *