تلویزیون سامسونگ CU8000

بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ CU8000

تلویزیون سامسونگ CU8000

شرکت سامسونگ همواره از پیشروترین شرکت‌ها در تولید تلویزیون هوشمند بوده و محصولات این برند همواره با استقبال خوبی از طرف مصرف کنندگان همراه است. در این مقاله قصد داریم به بررسی محصول تازه معرفی شده این شرکت یعنی تلویزیون سامسونگ CU8000 بپردازیم. در ابتدا ویدیو بررسی این محصول بارگذاری شده است و در ادامه نیز مواردی همچون طراحی، کیفیت تصویر، توان صوتی و قابلیت‌های دیگر این تلویزیون را به طور کامل بررسی خواهیم کرد. همچنین در پایان ویدیو جعبه گشایی و راهنمای را‌ه‌اندازی تلویزیون مذکور بارگذاری شده است، پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

تلویزیون سامسونگ CU8000 یکی از مدل‌های سطح پایه در سری 2023 سامسونگ است که جایگزین مدل BU8000 شده است. این محصول از سری تلویزیون های Crystal UHD سامسونگ است که بالاتر از CU7000 سامسونگ قرار دارد. این مدل با دیگر مدل های سطح پایه مانند Sony X80K و LG UQ8000 از دیگر برندها رقابت می کند. اما شایان ذکر است که این تلویزیون یک مدل ساده است که فاقد ویژگی‌هایی مانند نرخ نوسازی متغیر (VRR) و پشتیبانی از HDMI 2.1 است. پردازنده این تلویزیون از پردازنده کریستال 4K سامسونگ استفاده می کند که برای اولین بار در سال 2020 معرفی شد و برای ارائه ارتقاء کیفیت تصویر طراحی شده است. این تلویزیون از سیستم عامل تایزن 2023 سامسونگ پشتیبانی می کند و اکثر ویژگی‌های مدل های پیشرفته را ارائه می‌کند. این دستگاه نیز دارای همان کنترل از راه دور عالی مدل‌های گران‌‌تر مانند سامسونگ S95C می‌باشد و همچنین از کنترل‌های صوتی پشتیبانی می‌کند و می‌توانید به راحتی محتوای مورد علاقه خود را پیدا کنید. 

طراحی تلویزیون سامسونگ CU8000به طور کلی، تلویزیون سامسونگ CU8000 عملکرد بسیار مناسبی دارد. این محصول برای تماشای فیلم در اتاق‌های تاریک بسیار عالی می‌باشد زیرا دارای طیف رنگی گسترده‌ای است و برای محتوای HDR نیز مناسب است. همچنین برای نمایش‌های تلویزیونی نیز مناسب است و دارای وضوح بسیار خوبی هم می‌باشد. این تلویزیون برای تماشای ورزش نیز امتیاز قابل قبولی دارد اما برای عملکردهای سریع به دلیل زمان پاسخ‌دهی کم، تار می‌شود. بنابراین به دلیل زاویه دید باریکی که دارد بیشتر برای افرادی که جلو تلویزیون می‌نشینند مناسب است. CU8000 به عنوان یک تلویزیون بازی نیز مناسب است، زیرا تأخیر ورودی بسیار کمی در حالت بازی دارد و حالت بازی بر کیفیت تصویر تلویزیون تأثیر منفی نمی‌گذارد. همچنین در ارتقاء رزولوشن پایین تر به خوبی کار می‌کند بنابراین برای کنسول‌های بازی قدیمی‌تر عالی به نظر می‌رسد. طیف رنگی HDR  این محصول برای تماشای جدیدترین فیلم‌ها کاملاً مناسب است. برای اجرای جدیدترین بازی های دارای HDR نیز بسیار مناسب عمل می‌کند. همچنین از نظر مانیتور و صفحه نمایش امتیاز قابل قبولی دارد و برای یک مانیتور رایانه شخصی مناسب است. برای خرید این محصول فوق‌العاده به سایت فروشگاه سلام بابا مراجعه کنید.

جمع امتیازات تلویزیون سامسونگ CU8000 ( امتیاز از 10 می‌باشد)
امتیاز کلی: 7.4 امتیاز فیلم: 8.2
نمایش تلویزیون: 7.1 ورزش: 6.5
بازی های ویدیویی: 7.4 فیلم اچ دی آر: 7.6
بازی اچ دی آر: 7.5 مانیتور: 6.7

تفاوت بین اندازه‌ها و انواع سایز

مدل‌های 43، 50، 55، 65 و 75 اینچی از حداکثر نرخ تازه سازی یکسانی برخوردارند و همچنین از نظر پشتیبانی از VRR نیز همانند هم هستند اما مدل 85 اینچی با بقیه متفاوت است و حداکثر رفرش ریت 120 هرتز دارد و از  نرخ تازه سازی متغیر  نیز پشتیبانی می‌کند. در جدول زیر نام مدل و حداکثر نرخ تازه سازی و پشتیبانی از VRR سایزهای مختلف این تلویزیون را آورده‌ایم.

اندازه مدل حداکثر نرخ تازه سازی پشتیبانی از VRR
43″ UN43CU8000 60Hz خیر
50″ UN50CU8000 60Hz خیر
55″ UN55CU8000 60Hz خیر
65″ UN65CU8000 60Hz خیر
75″ UN75CU8000 60Hz خیر
85″ UN85CU8000 120Hz بله (FreeSync Premium)

طراحی ظاهری تلویزیون سامسونگ CU8000

تلویزیون سامسونگ CU8000 از نظر طراحی برای یک مدل پایه بسیار خوب به نظر می‌رسد و دارای پایه‌های صاف زیر تلویزیون می‌باشد که پایه‌های آن همانند مدل سال‌ 2021 یعنی AU8000 است. اگر تمایل به مطالعه بررسی این تلویزیون دارید به مطلب بررسی تخصصی AU800 در سلام بابا مراجعه کنید. همچنین این محصول  یک تلویزیون باریک با حاشیه‌های نازک و ظاهری عالی است. در ادامه به شرح قسمت‌های مختلف این تلویزیون می‌پردازیم.

پایه نگهدارنده

پایه تلویزیون سامسونگ CU8000

این تلویزیون دارای دو پایه پلاستیکی صاف است که به خوبی تلویزیون را نگه می‌دارد. این پایه‌ها با دو حالت، ارتفاع را تنظیم می‌کنند.یک حالت آن به این صورت است که اندازه پایه در تلویزیون 65 اینچی، 42.6 اینچ در 11.1 اینچ است که در این حالت می‌توان ساندبارها را در زیر صفحه قرار داد. در حالت دیگر صفحه به میز نزدیک‌تر می‌شود و ارتفاع آن 2.01 در 3.03 اینچ می‌باشد.

قسمت پشتی تلویزیون

قسمت پشتی تلویزیون سامسونگ CU8000

این تلویزیون دارای پایه دیواری 400*300 VESA می‌باشد. VESA اولین استاندارد بین المللی می‌باشد که تولیدکنندگان مانیتور و تلویزیون‌های دنیا برای استفاده یکسان از پایه نصب تلویزیون یا مانیتور بر روی دیوار (براکت دیواری) از آن پیروی می‌کنند. پشت تلویزیون پلاستیکی است و دارای خطوط افقی حکاکی شده است که تقریباً مشابه مدل AU8000 می‌باشد. این تلویزیون از نظر مدیریت کابل ضعیف است اما می‌توانید کابل‌ها را از طریق کانال‌های کابلی در پشت تلویزیون وصل کنید. درگاه‌های ورودی درون یک بریدگی در پشت تلویزیون قرار می‌گیرند و یک پورت هم مستقیماً روی پنل پشتی قرار دارد، اما اگر تلویزیون به دیوار نصب شده باشد، دسترسی به آن‌ها بسیار سخت می‌شود.

ضخامت و حاشیه

حاشیه تلویزیون سامسونگ CU8000

این تلویزیون دارای ضخامتی به اندازه 2.8 سانتی‌متر است که بسیار نازک است و زیبایی تلویزیون را چند برابر می‌کند. همچنین حاشیه بسیار کمی دارد که 0.9 سانتی‌متر است و این تلویزیون را تبدیل به یک نمایشگر تمام صفحه کرده است.

کیفیت ساخت

کیفیت ساخت تلویزیون سامسونگ CU8000

تلویزیون سامسونگ CU8000 دارای کیفیت ساخت خوبی است. این دستگاه کاملاً از پلاستیک ساخته شده است. متأسفانه این تلویزیون دارای مقدار زیادی لرزش است و اگر گوشه ای از تلویزیون را تکان دهید، کل پنل تکان می‌خورد و حتی پنل پشتی تلویزیون هم تکان می‌خورد به شیوه‌ای که انگار به درستی وصل نشده است. به طور کلی می توان گفت که از نظر کیفیت ساخت نسبت به AU8000 و BU8000 کاهش بسیار کمی داشته است.

کیفیت تصویر تلویزیون سامسونگ CU8000

این تلویزیون دارای کیفیت تصویر 4K است. وضوح تصویر با توجه به فناوری‌هایی که در آن به کار گرفته شده است می‌تواند تصاویر را در شکل بسیار مطلوبی نمایش دهد. در این مدل تلویزیون، کنتراست، روشنایی HDR و SDR، یکنواختی مشکی و خاکستری، بازتاب نور، طیف و حجم رنگ و پیکسل، همگی در سطح مطلوبی می‌باشند که در ادامه به توضیح هر کدام از این ویژگی‌ها خواهیم پرداخت.

کنتراست

کنتراست تلویزیون سامسونگ CU8000

نسبت کنتراست نسبت بین روشنایی روشن‌ترین رنگ (سفید) و تیره ترین رنگ (مشکی) است که تلویزیون می‌تواند تولید کند. نسبت کنتراست بالاتر به این معنی است که تلویزیون می‌تواند سیاهی عمیق‌تری را هنگام تماشای محتوا در اتاق های تاریک نمایش دهد و کیفیت کلی تصویر را بهبود می بخشد. به طور کلی تلویزیون سامسونگ CU8000 همانند تلویزیون AU8000، نسبت کنتراست خوبی دارد. بنابراین این تلویزیون رنگ مشکی عمیقی را نشان می‌دهد و برای تماشای فیلم در یک اتاق تاریک گزینه مناسبی می‌باشد.

روشنایی SDR و HDR

HDR تلویزیون سامسونگ CU8000

روشنایی SDR تلویزیون CU8000 مناسب است. در شرایط نوری متوسط خوب عمل می‌کند اما به اندازه کافی روشن نیست که در یک اتاق با نور زیاد بر تابش نور غلبه کند. به طور کلی هیچ تغییر قابل توجهی در روشنایی با محتوای مختلف ایجاد نمی‌کند. روشنایی HDR متأسفانه زیاد مناسب نیست و به اندازه کافی روشن نیست که محتوای HDR را به درستی نمایش دهد. هایلایت های روشن برجسته نیستند و به طور کلی این تلویزیون تجربه HDR خوبی را ارائه نمی دهد.

یکنواختی خاکستری

یکنواختی خاکستری تلویزیون سامسونگ CU8000

تلویزیون سامسونگ  CU8000 یکنواختی خاکستری مناسبی دارد. اما کناره‌های صفحه نمایش تلویزیون تیره تر از مرکز آن است و همچنین برخی مشکلات یکنواختی آشکاری در آن  وجود دارد. به طور کلی این تلویزیون در صحنه‌هایی که دارای محتوای تاریک هستند، بهتر عمل می‌کند.

یکنواختی مشکی

تلویزیون سامسونگ CU8000

مدل سامسونگ  CU8000 دارای یکنواختی مشکی مناسبی می‌باشد. اما مقدار محسوسی از هاله در صفحه سیاه وجود دارد و از آنجایی که صفحه نمایش خیلی یکنواخت نیست، در صحنه های تاریک باعث ایجاد حواس پرتی می‌شود.

طیف رنگ و حجم رنگ

طیف رنگی تلویزیون سامسونگ CU8000

تلویزیون سامسونگ CU8000 دارای طیف رنگی بسیار خوبی است و فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد. رنگ‌های قرمز آن اشباع نشده است و دقت رنگ آن برای رنگ‌های کمتر اشباع شده بسیار پایین است. اما به طور کلی، محتوای HDR در این تلویزیون رنگارنگ و پر جنب و جوش به نظر می‌رسد. دارای پوشش کافی از Rec گسترده‌تر است. همچنین حجم رنگ در این مدل مناسب است، به خصوص در فضای رنگی DCI-P3، که رایج ترین فضای رنگی برای محتوای HDR است. این تلویزیون رنگ‌های تیره تر را به خوبی نمایش نمی‌دهد. رنگ آبی اشباع شده را نمایش می‌دهد اما برای رنگ‌های سبز و قرمز محدود عمل می‌کند. همچنین در پوشش گسترد‌ه‌تر Rec نیز ضعیف عمل می‌کند اما به طور کلی برای یک مدل پایه مناسب است.

بازتاب نور و زاویه دید

بازتاب نور تلویزیون سامسونگ CU8000

کنترل بازتاب تلویزیون مناسب است. اما با توجه به اینکه این تلویزیون خیلی روشن نمی‌شود، بهتر است آن را در اتاق روشن یا در مقابل منبع نور روشن قرار ندهید. به این دلیل که تلویزیون مذکور فاقد تکنولوژی Local Dimming است، نمی‌تواند روشنایی قسمت‌های مختلف نور پس زمینه را بصورت مجزا تنظیم کند.

پیکسل

تلویزیون سامسونگ CU8000 از طرح بندی زیرپیکسلی BGR (آبی-سبز-قرمز) به جای چیدمان سنتی RGB استفاده می‌کند. برای محتوای ویدیویی یا بازی، این مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما برای استفاده از مانیتور رایانه شخصی، می‌تواند مشکل ساز باشد زیرا می‌تواند بر وضوح متن تأثیر بگذارد.

نمایش تصاویر

تلویزیون سامسونگ CU8000 زمان پاسخگویی ضعیفی دارد، به وضوح نسبت به مدل سامسونگ AU8000 و BU8000 تنزل داشته است. زمان پاسخ آهسته منجر به تاری زیادی در حرکت می‌شود، بنابراین برای حرکت‌های سریع در ورزش یا بازی، ایده‌آل نیست. همچنین این تلویزیون در انتقال صفحات تاریک نیز ضعیف عمل می‌کند. متأسفانه این تلویزیون از هیچ فناوری نرخ نوسازی متغیر پشتیبانی نمی‌کند. اما توجه داشته باشید که نوع 85 اینچی CU8000 سامسونگ از FreeSync Premium در کنار نرخ تازه سازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند.

ورودی‌های تلویزیون سامسونگ CU8000

ورودی تلویزیون سامسونگ CU8000این تلویزیون هنگام استفاده در حالت بازی، تأخیر ورودی بسیار کمی دارد. همچنین توجه داشته باشید که نوع 85 اینچی CU8000 سامسونگ از پهنای باند HDMI 2.1 پشتیبانی می‌کند. اندازه‌های کوچک‌تر به پهنای باند HDMI 2.0 محدود می‌باشند. تلویزیون سامسونگ CU8000 به پهنای باند HDMI 2.0 محدود است اما دارای eARC است. این به شما امکان می‌دهد صدای بهتری نسبت به اتصال ARC مانند Dolby Atmos از طریق TrueHD عبور دهید. متأسفانه تلویزیون از DTS پشتیبانی نمی‌کند.

کیفیت صدا تلویزیون سامسونگ CU8000

در کل پاسخ فرکانسی تلویزیون خوب است. بلندگوها نازک به نظر نمی‌رسند و بیس زیادی تولید نمی‌کنند. صدای تلویزیون در سطوح متوسط به خوبی متعادل می‌شود اما با افزایش صدا به تدریج بدتر می‌شود. در حداکثر صدا، که خیلی بلند نیست، تلویزیون صدای خوبی ندارد، بنابراین این تلویزیون برای یک محیط آرام مناسب‌تر است. عملکرد اعوجاج مناسب است. این یک پیشرفت واضح نسبت به AU8000 و BU8000 سامسونگ است، به خصوص در حداکثر صدا، که در آن این تلویزیون به طور قابل توجهی بهتر از مدل های قبلی خود عمل می‌کند. 

ویژگی‌های هوشمند تلویزیون سامسونگ CU8000

تلویزیون سامسونگ CU8000 به نسخه جدید سیستم عامل تایزن یعنی نسخه 7 مجهز می‌باشد. این تلویزیون از برخی فروشگاه های NFT پشتیبانی می‌کند. همچنین  از اینترنت اشیاء (IoT) پشتیبانی می‌کند و به داشبورد هوشمند SmartThings مجهز است. از طریق این داشبورد هوشمند می‌توانید خانه هوشمند خود را کنترل و مدیریت نمایید.

رابط کاربری

رابط کاربری تلویزیون سامسونگ CU8000

این تلویزیون با نسخه 2023 سیستم عامل اختصاصی تایزن سامسونگ عرضه شده است، اما در مقایسه با مدل‌های گران‌تر مجموعه ویژگی‌های کمتری دارد. اجرای تایزن سامسونگ CU8000 دارای MultiView است و در کل استفاده از آن بسیار آسان است. شایان ذکر است همانند اکثر تلویزیون‌ها، تبلیغات در صفحه اصلی وجود دارد و شما نمی‌توانید آنها را غیرفعال کنید. 

برنامه‌ها و ویژگی‌ها

فروشگاه برنامه‌های سامسونگ دارای مجموعه ای چشمگیر از برنامه‌ها است که به شما امکان دسترسی به تمام سرویس های پخش اصلی را می‌دهد و شما هر محتوا یا برنامه‌ای که بخواهید را می‌توانید پیدا کنید. همچنین این تلویزیون همانند سایر تلویزیون‌های امسال به پلتفرم Art NFT نیز مجهز شده است. 

ریموت کنترل

ریموت کنترل تلویزیون سامسونگ CU8000

تلویزیون سامسونگ CU8000 دارای یک کنترل از راه دور مینیمالیستی عالی است. این ریموت دارای یک باتری قابل شارژ است که می‌توانید آن را از طریق USB-C یا برق خورشیدی شارژ کنید. همچنین دارای دکمه‌هایی برای سرویس‌های پخش محبوب است و کنترل صوتی آن به شما امکان دسترسی به Bixby و Alexa را می‌دهد و می‌توانید از آن بخواهید تنظیمات یا ورودی‌ها را تغییر دهد و به سؤالات اساسی که دارید پاسخ دهد، اما متأسفانه همچنان نمی‌تواند محتوای درون برنامه‌ها را جستجو کند. علاوه بر این یک دکمه در سمت راست زیر تلویزیون وجود دارد که می‌توانید به وسیله آن تلویزیون را روشن یا خاموش کنید، صدا را تغییر دهید، کانال‌ها را تغییر دهید و ورودی‌ها را انتخاب کنید.

لوازم جانبی

لوازم جانبی این تلویزیون شامل موارد زیر می‌باشد:

  • کنترل از راه دور
  • کابل برق
  • کلیپ برای مدیریت کابل 
  • راهنمای استفاده 

در مشخصات این تلویزیون ذکر شده که مقدار برق مصرفی آن در صورتی که تنظیمات تلویزیون در حد وسط قرار داشته باشند، حدود 58 وات انرژی مصرف می‌کند اما چنانچه این تنظیمات از قبیل روشنایی و میزان حجم ولوم صدا روی حداکثر قرار داشته باشد، نهایتاً 147 وات برق مصرف می‌کند.


نقاط قوت و ضعف

نقاط قوت نقاط ضعف
دارای طیف رنگی گسترده

زاویه دید باریک 

حذف لرزش را از منابع 24P   نمایه نادرست رنگی
تأخیر ورودی کم در حالت بازی  عدم پشتیبانی از صدای DTS 
نمایش نمونه‌برداری فرعی کروما 4:4:4   وجود تاری در حرکت‌های سریع 
ارتقاء مناسب محتوای با کیفیت پایین  دقت پیش کالیبراسیون ضعیف 
ارتقاء مناسب مقیاس‌های با وضوح پایین  فاقد ویژگی‌های کاهش نور موضعی
  محدود به 60 هرتز و عدم پشتیبانی از VRR
  عدم وجود روشنایی مناسب در SDR و HDR  

آنباکس و کالیبراسیون تلویزیون سامسونگ CU8000

در ویدیوی زیر به صورت کامل بازگشایی تلویزیون سامسونگ CU8000 انجام شده و شما می‌توانید با نصب و راه‌اندازی این محصول سال 2023 شرکت سامسونگ آشنا شوید. همچنین در پایان ویدیو کارشناس فروشگاه سلام بابا وارد منوی تلویزیون شده و شما را با قسمت‌های مختلف آن آشنا می‌کند تا در راه اندازی آن مشکلی نداشته باشید.


بررسی نهایی تلویزیون سامسونگ CU8000

تلویزیون سامسونگ مدل CU8000 یک مدل سطح پایه با امکانات مناسب می‌باشد و برای استفاده خانگی و فیلم و سریال بسیار مناسب می‌باشد. به طور کلی می‌توان گفت که این تلویزیون یک تلویزیون عالی با  امکانات خوب و مناسب برای کارهای روزمره است که از لحاظ قیمتی نیز به صرفه و مناسب است. سامسونگ این تلویزیون را در سایزهای 43، 50،  55، 65، 75 و 85 به بازار عرضه کرده که می‌تواند مناسب سالن‌های مختلف با ابعاد مختلفی باشد. همچنین تلویزیون سامسونگ CU8000 از کیفیت تصویر 4K برخوردار بوده و  نسبت کنتراست مناسبی نیز ارائه می‌دهد و از کیفیت ساخت مطلوبی برخوردار است. شما برای خرید محصول فوق می‌توانید به سایت فروشگاه سلام بابا مرجعه کرده و سفارش خود را ثبت کنید و همچنین برای دریافت اطلاعات و راهنمایی بیشتر می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و لذت داشتن خریدی امن را تجربه کنید. همچنین می توانید برای دیدن مطالب بیشتر به صفحه اصلی وبلاگ سلام بابا مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 10 میانگین: 4.5]

حتما ببینید

تلویزیون سونی X90L

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X90L

تلویزیون سونی X90L سونی از جمله بزرگترین تولیدکننده‌های تلویزیون رده‌بالا و باکیفیت در دنیا است. …

4 نظر

  1. سید علی موسوی

    قدرت سیگنال چقدر می‌تونه تاثیر داشته باشه تو کیفیت تصویر؟

    • fariba

      سلام و درود
      قطعاً بسیار تأثیرگذار است

  2. سید علی موسوی

    سلام خسته نباشید پارامتر های تصویر رو تو چه حالتی قرار بدیم تا بهترین نرخ کیفیت رو داشته باشیم چون الان برای ما تنظیمات شرکته تار نشون میده یکم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *