اندروید تی وی

اندروید تی وی چیست ؟

اندروید تی وی 

اندروید تی وی قادر به انجام چه کارهایی می باشد؟ آیا واقعاً ارزش خریدن دارند؟ شاید  چیزهایی در مورد اندروید تی وی ها و قابلیت هایشان شنیده باشید ولی ممکن است با آنها و نحوه عملکردشان آشنایی کامل نداشته باشید و هنوز سؤالاتی در این مورد داشته باشید؛ بنابراین ما در این مقاله سلام‌ بابا تحت عنوان اندروید تی وی سعی می کنیم توضیحات کاملی را در این حیطه به شما ارائه کنیم.

معنی کلمه اندروید

واژه Android (اصالتاً کلمه ای یونانی و به معنای مَرد، انسان، شبه آدم ،رُبات یا آدم آهنی) نام سیستم‌ عاملی است که که گوگل برای Smart Phone، تبلت‌ و هم اکنون برای تلویزیون‌ها عرضه می کند و با همکاری ده‌ها شرکت بر روی دستگاه‌های مبتنی بر اندروید قرار می دهد و همانطور که از تصویر فوق پیداست لوگوی طراحی شده برای آن نیز همانند یک ربات انسان می باشد.

کنفرانس 2014 گوگل شاهد رونمایی از اندروید تی وی ( Android TV ) بود . این سرویس یا به طور تخصصی تر سیستم عامل توانسته جستجوی خدمات و امکانات عرضه شده را در اختیار شما کاربران قرار داده به طوری که به آسان ترین وجه ممکن و تنها با یک کلیک می توانید به این دنیای نامتناهی وارد شوید اما این تنها کاری نیست که اندروید تی وی برای شما در نظرگرفته است.

اندروید تی وی چیست ؟

Android TV در واقع دستگاهی است که برای صفحات نمایش بزرگ بهینه سازی شده و به وسیله رابط کاربری ویژه خود دسترسی شما را به همه ی فروشگاه های اندرویدی و برنامه های موجود در آن سهولت می بخشد؛ و نه تنها کنترل کردن آن آسان تر می باشد بلکه تمام انتظاراتی را که از یک ستاپ باکس اندرویدی با قابلیت پخش آنلاین دارد در خود جای داده است.

همانند Apple TV، فضای Android TV نیز با محیط تلویزیون بهینه شده و مثل هدست های اندرویدی، این دستگاه نیز توسط سازندگان متفاوتی ساخته و عرضه می شود و گوگل تنها کمپانی سازنده این دستگاه نیست؛ مثلاً کمپانی های Razer و Nvidia نیز این قابلیت را دارا هستند و اخیراً برخی از تلویزیون ها هم به طور پیش فرض و از همان ابتدا با اندروید تی وی عرضه می شوند. در واقع اندروید تی وی یک پلت فرم بوده و از این جهت با Apple TV که یک دستگاه است تفاوت دارد.

اندروید تی وی چیست؟

علت وجود Android TV های متعدد در بازار

اگر در گوگل یا فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ همانند آمازون عبارت Android TV را جستجو کنید با موارد زیادی برخورد خواهید کرد که در واقع بیشتر آنها Android TV نیستند و تنها دستگاه‌ هایی هستند که مجهز به سیستم عامل اندروید بوده و می توانند به تلویزیون شما متصل شوند.

بیشتر این دستگاه‌ها در واقع مجهز به پلت‌ فرم Android TV نیستند چون اجازه دسترسی به سیستم عمل آن را ندارند و در واقع این مدل دستگاه‌ها با استفاده از تکنیک‌های هک و با ایجاد تغییرات روی سیستم عامل اندروید آن را به گونه‌ای تغییر می دهند که دسترسی به تلویزیون را داشته باشند. قضیه وقتی بدتر می شود که مشاهده می کنیم برخی از این دستگاه‌ ها حتی دسترسی به Play Store را هم ندارند.

قابلیت های اندروید تی وی ( Android TV )

همانگونه که از اسمش پیداست، Android TV همان نرم افزار اندروید بوده که از جمله فواید بسیار مهم آن می توان به پشتیبانی از تمامی برنامه ها و اپلیکیشن هایی که توسط برنامه نویسان برای گوشی های هوشمند و تبلت روانه بازار شده به خوبی و با همان کیفیت اشاره نمود. این دستگاه یک سیستم را روی تلویزیون شما اجرا کرده که با استفاده از آن محتویات مبتنی بر کلمات کلیدی و یا جستجو هایی که نتایجشان محدودتر است همانند”فیلم برنده جشنواره ساندنس 2009″ را به شما ارائه می دهد.

شما می توانید عبارت موردنظرتان برای جستجو را، تایپ کردن و یا به وسیله دستیار صوتی نسبت به جستجوی صوتی آن اقدام کنید. دستیار صوتی Google Assistant می تواند دنیای جدیدی از خدمات را بر روی کاربران خود بگشاید که می توانید برای آشنایی بیشتر با این فناوری به مقاله “Google Assistant دستیار صوتی در تلویزیون” مراجعه کنید.

Android TV برای ارائه محتویات به Google Play Store متکی است اما جستجو را از بین تمامی ارائه دهندگان خدمات آنلاین انجام و ارائه می دهد. امکان بازی کردن با همان کیفیت پلی استیشن و Amazon Fire TV از جمله دیگر قابلیت های این سیستم عامل می باشد.

امروزه بیشتر شرکت ها یا برندهای مطرح تولید کننده تلویزیون از Android TV در محصولاتشان استفاده می کنند پس می توان در بیشتر تلویزیون های هوشمند از مزایای Android TV  بهره مند شد؛ به طور مثال چنانچه مایل به تماشای فیلم و یا برنامه های تلویزیونی آنلاین هستید، این سیستم در بین  تمامی ارائه کنندگان خدمات فیلم و سریال محتویات متناسب با جستجوی شما را به نمایش خواهد گذاشت.

اندروید تی وی

Android یــا webOS ؟!

آقای Dave Burke مدیر مهندسی اندروید در نمایشگاه I/O سال 2014 اذعان کردند که تلویزیون های مبتنی بر اندروید قادر هستند که ویدیو ها را از منابعی همچون ورودی های تلویزیون، گیرنده های پروتوکل اینترنت و  HDMI  شناسایی و در برگیرد.

بنابراین انتظار می رود به زودی تلویزیون های هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید طرفداران بیشتر پیدا کرده و در بازار بیشتر مورد استقبال قرار بگیرد. همچنین اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد سیستم های به کار رفته در تلویزیون های هوشمند هستید می توانید به مقاله بهترین سیستم عامل های تلویزیون2019-2020 سری بزنید.

بیشتر مردم شاید از این سیستم برای مشاهده ویدیو های Netflixو YouTube استفاده می کنند البته شما می توانید ابتدا فیلم و یا محتوای مد نظر خود را طریق مروگر گوشی خود پیدا کرده وسپس با یک تلنگر آن را به صفحه نمایش تلویزیون خود منتقل کنید. اندروید توانایی بازی و کار کردن با تعدادی از کنترل کننده ها را دارد همانند کروم کست(Chromecast).

رقیب اصلی سیستم عامل اندروید تلویزیون های هوشمند دارای سیستم عامل webOS بوده که مختص شرکت سامسونگ می باشد. چون Android TV به همراه دسترسی کامل و نامحدود به مرکز Google Play ارائه می شود در نتیجه می توانید به صورت پیش‌فرض مجموعه‌ای از هزاران فیلم، برنامه تلویزیونی و قطعه های موسیقی را در اختیار داشته باشید وبه این منظور تنها به یک اکانت گوگل داشته باشید.

اندروید تی وی

مزایای Android TV

رابط کاربری این سیستم‌ عامل نیز برای هماهنگی هرچه تمام‌تر با صفحات نمایش بزرگ تلویزیون‌ها بهینه شده تا امکان هدایت ساده‌ی کاربر در میان اپلیکیشن‌ها، بازی‌ها و سایر محتواهای چند رسانه‌ای به آسانی صورت بگیرد.

زیربنای این سیستم به موتور جستجوی گوگل گره خورده به نحوی که جستجو برای دستیابی به محتوای دلخواه، چکیده‌ی مفیدی از اطلاعات در خصوص بازیگران، کلکسیون ها و حتی لیستی از نامزدهای جوایز مختلف نظیر اسکار را به آسان ترین وجه ممکن در اختیار شما قرار می دهد .
البته Android TV نه تنها شما را به سرویس‌های گوگل محدود نمی کند بلکه می تواند گستره وسیعی از ورودی‌های مختلف همانند HDMI، دریافت‌ کننده‌ های IPTV و ورودی های معمول تلویزیون را به خوبی پشتیبانی کند. همچنین Google Cast نیز راه خودش رو به Android TV باز کرده و امکان انتقال محتوای گوشی هوشمند و تبلت به تلویزیون و نیز پخش مستقیم آن ها را بر روی صفحه‌ی بزرگ دستگاه  برای کاربر فراهم کرده است.

 

اندروید تی وی

نبرد اندروید تی وی با کنسول های بازی

Android TV  به طور کامل با سرویس های بازی فعلی گوگل یعنی Play Games ادغام شده و امکان ذخیره‌ی بازی در فضای ابری به منظور همسان‌سازی و ادامه‌ی اون در هر دستگاهی از تلویزیون گرفته تا گوشی هوشمند رو برای شما به ارمغان می آورد و ادغام کاملی نیز با ویژگی‌های لایک کردن و تابلوی امتیازات سرویس بازی گوگل ایجاد شده تا رقابت رو برای علاقه مندان دلچسب‌تر کند. گوگل با وارد کردن بازی‌ها به صفحه‌ نمایش تلویزیون‌ها ، دری  بر روی توسعه‌دهندگان بازی می گشاید تا بازی‌هایی با قابلیت تقسیم صفحه نمایش به فضای سیستم‌ عامل اندروید نیز وارد شوند.

اندروید تی وی

ادغام تلویزیون اندروید با Google Play Games همچنین راه را برای بازی های چند نفره بدون توجه به دستگاه مورد استفاده هموار می کند که در افق این رویکرد ، افراد می توانند با استفاده از تلویزیون، تلفن هوشمند یا تبلت به بازی با یکدیگر پرداخته و همچنین نگرانی از بابت هماهنگی دستگاه‌های خود نداشته باشند.

Android TV در انواع مختلفی از فرم ها روانه بازار شده اند که تلویزیون‌، ست‌تاپ باکس‌ و استریم باکس‌ها را شامل می شود. تلاش جدید با نام Android TV پیشرفت بسیار خوبی برای محبوب ‌سازی قابلیت‌ سرویس‌های اینترنتی بر روی صفحه‌نمایش بزرگ محسوب می شود و در مجموع به نظر می رسد تلویزیون اندروید تمام آنچه کاربر از یک TV box متصل به اینترنت انتظار دارد را  به خوبی برآورده خواهد کرد .

اندروید تی وی - سلام بابا

Android TV اصل

اولاً بهترین راه خرید از برندهای معتبر موجود در بازار مثل Nvidia می باشد که در مطالب فوق نیز به آن اشاره ای کردیم؛ در واقع می‌توان گفت که در حال حاضر بهترین Android TV موجود در بازار متعلق به Nvidia بوده که در عین داشتن سرعت بسیار خوب، از فرمت های مختلفی نیز پشتیبانی می کند. البته در حال حاضر دستگاه‌های دیگری هم در بازار موجود می باشد که ارزش خرید بالایی دارند همانند Nexus Player که از قیمت پایین‌تری هم برخوردار می باشد.

Xiaomi Mi Box هم یک دستگاه 4k با مشخصات نسبتاً خوب و قیمت بسیار مناسب برخوردار می باشد. Razer Forge نیز یکی دیگر از گزینه‌های موجود در بازار بوده که ممکن است پشتیبانی ضعیف Razer از دستگاهش آزاردهنده باشد. گزینه دیگر، خرید یک تلویزیون هوشمند است که به صورت پیش فرض شامل اندروید تی‌وی نیز می باشد.

برنامه های اندروید تی وی

برنامه یا آپ های اندروید از طیف گسترده ای برخوردار هستند به همین دلیل انتخاب آنها بسته به نیاز و استفاده هر فرد ممکن است فرق داشته باشد. دسترسی به تعدادی از این برنامه ها نیز محدود شده به همین دلیل سعی می کنیم به معرفی پر کاربرد ترین آنها برای شما کاربران بپردازیم:

NETFLIX

یکی از بزرگترین سرویس دهندگان فیلم و برنامه های تلویزیون در سرتاسر جهان که شاید کمتر کسی تا به حال اسم آن را نشنیده باشد؛ با دانلود آن شاید دسترسی اندکی به مطالب آن داشته باشید ولی بهره مندی از همه امکانات آن باید ماهیانه حق اشتراک آن را خریداری کنید.

Kodi

یک پلیر منبع باز و رایگان بوده که با رابط کاربری مخاطب پسند خود توانسته کاربران زیادی را به خود جلب کند؛ شما با استفاده از آن می تواند نسبت به پخش محتواهای صوتی وتصویری خود از طریق USB و یا هارد اقدام کنید و یا این فایل ها را به صورت اینترنتی دانلود و پخش کنید. البته قابلیت اجرای پلاگین نیز بر روی این نرم افزار وجود دارد.

Google Chrome

 کروم یکی از مرورگر های اینترنتی در دسترس و در عین حال بسیار کاربردی می باشد که حتی بر روی اغلب کامپیوتر ها نیز نصب شده است؛ با استفاده از کروم نیز می توانید علاوه بر دسترسی به فیلم و سریال های مورد علاقه خود می توانید به جستجوی مطالب و یا وب گردی بپردازید.

Spotify

یکی از غول های موجود در عرصه موسیقی بوده که امکان دسترسی به میلیون ها آهنگ و محتوای دیگر هنرمندان در سراسر جهان را برای شما فراهم می کند؛ با ثبت نام در آن می توانید به صورت رایگان به پلیر آن، پادکست ها و سرویس های استریم دست بیابید ولی برای دسترسی بیشتر به رادیو، موزیک ها و.. باید اشتراک آن را خریداری کنید.

MX Player

یکی از پلیر های مطرح برای سیستم عامل اندروید بوده که با قابلیت های گسترده خود علاوه بر پشتیبانی از فرمت های مختلف فیلم می تواند از زیرنویس های فیلم ها نیز به خوبی پشتیبانی کند.

ES File Explorer

یکی از برنامه های ضروری برای هر سیستم اندرویدی وجود یک برنامه برای کنترل و بهینه سازی حافظه فایل های موجود می باشد که این آپ به خوبی از عهده این کار برمی آید. دسترسی به فضای ابری و اشتراک فایل از دیگر قابلیت های این نرم افزار می باشد.

WatchESPN

 اگر از علاقه مندان به تماشای مسابقات ورزشی در سطح جهان هستید این برنامه راسته کار خودتان است؛ علاوه بر این شما می توانید با استفاده از آن خلاصه مسابقات و رویداد های ورزشی را در طول هفته دنبال کنید.

BitDefender

یکی از آنتی ویروس های موجود و پراستفاده می باشد که هنگام اتصال کارت های حافظه به سیستم شما به صورت خودکار نسبت به اسکن و ویروس کشی آنها اقدام می کند و امنیت سیستم شما را تا حد زیادی بالا می برد که در دو فرمت رایگان و پولی موجود می باشد.

WiFi Analyzer

سرعت وای فای متصل شده به دستگاه شاید دغدغه بسیاری از شما دوستان باشد؛ با استفاده از این برنامه می توانید همه وای فای موجود را اسکن کرده و بررسی کنید که علت کندی اینترنت مربوط به روتر می باشد یا خیر. همچنین به وسیله آن می توانید وای فای خود را بهینه سازی کنید.

Blokada

یکی از موارد آزار دهنده نمایش تبلیغات گاه و بی گاه در برنامه و یا فروشگاه های مختلف می باشد که شما با استفاده از این برنامه می توانید این آگهی ها را بلاک کنید. البته این برنامه سیستم شما را در برابر بد افزارها و هجمه های اینترنتی محافظت خواهد کرد و نکته جالب این است که این برنامه رایگان می باشد.

برنامه های اندروید در تلویزیون

بازی های اندروید تی وی

بازی ها در دسته بندی و انواع مختلفی تولید و عرضه می شوند که ممکن است هر فرد شاخص های متفاوتی برای انتخاب بازی داشته باشد از سطح گرافیک گرفته تا داستان بازی ولی ما در ادامه به معرفی پر مخاطب ترین بازی های Android TV اشاره ای می کنیم.

  • Asphalt 8: Airborne: ماشین سواری،رایگان همراه با پرداخت درون برنامه ای

  • Crossy Road:نقش آفرینی،رایگان همراه با پرداخت درون برنامه ای

  • Bomb Squad:استراتژی چند نفره، رایگان
  • Badland:فانتزی،رایگان همراه با پرداخت درون برنامه ای

  • Orbia: ماجراجویی،رایگان همراه با پرداخت درون برنامه ای

  • This War of Mine:نقش آفرینی و ماجراجویی، غیر رایگان

  • Bridge Constructor Portal:معمایی،غیر رایگان

  • Horizon Chase:مسابقه ای،رایگان همراه با پرداخت درون برنامه ای

  • Mars:ماجراجویی،رایگان همراه با پرداخت درون برنامه ای

  • GTA: Liberty City Stories:نقش آفرینی،غیر رایگان

قیمت اندروید باکس ها

قیمت اندروید باکس ها به چه چیزی بستگی داره ؟ به طور کلی قیمت اندروید باکس ها به سه عامل بستگی دارند که عبــارت است از :

تاثیر سخت افزار بر قیمت اندروید باکس

 در واقع قطعات سخت افزاری به کار رفته در اندروید باکس های  پرقیمت و ارزان بسیار با هم متفاوت اند برای مثال پردازنده، حافظه RAM و حافظه داخلی اندروید باکس نقش مهمی در عملکرد و سهولت استفاده از دستگاه را داراست و قطعاً یک اندروید باکس با دو گیگ RAM به لحاظ عملکرد با یک اندروید باکس با یک گیگ RAM قابل قیاس نیست.در اندروید باکس های ارزان قیمت از پردازنده های خیلی ارزان قیمت موبایل استفاده می شود که فقط می توانند یک سری کارهای خیلی ساده رو که نیاز به سرعت ندارند، انجام بدهند. به طور کلی اندروید باکس های گران قیمت، پردازنده قوی تر، حافظه داخلی و RAM بیشتری دارن .

تاثیر پورت های ورودی و خروجی بر قیمت اندروید باکس 

پورت های ورودی و خروجی یک اندروید باکس اهمیت زیادی دارند. اندروید باکس های گران قیمت معمولاً خروجی صدای دیجیتال نوری(optical sound) دارند و قطعاً خروجی HDMI هم دارند اما در بعضی از اندروید باکس های ارزان قیمت فقط پورت AV وجود دارد؛ البته کیفیت HDMI با AV نیز قابل قیاس نیست. اندروید باکس های گران قیمت در بدترین حالت  دارای  دو پورت USB، یک پورت HDMI و یک پورت حافظه خارجی SD هستند. بعضی از اندروید باکس ها حتی از سیم کارت ها هم پشتیبانی می کنند.

اندروید تی وی

تاثیر لوازم جانبی بر قیمت اندروید باکس

لوازم جانبی داخل بسته اندروید باکس ها هم در  تعیین میزان قیمت آنها تأثیر گذار می باشد؛ به طور مثال در بسته اندروید باکس های ارزان قیمت فقط سه یا چهار تا کابل وجود  همراه با یک ریموت ساده وجود دارد اما در بسته اندروید باکس های گران قیمت علاوه بر کابل، یک کنترل مجهز به Gyroscope هم موجود می باشد. البته این نکته هم قابل ذکر می باشد که کابل های موجود در اندروید باکس های گران قیمت از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

بهترین تلویزیون های سونی با سیستم عامل اندروید

همانطور که در توضیحات فوق هم اشاره شد سیستم عامل اندروید نسبت به سایر برند ها از برتری نسبی برخوردار است که در ادامه به معرفی بهترین تلویزیون های  سونی با سیستم عامل اندروید می پردازیم. معمولاً تلویزیون های بالا رده دارای سخت افزار و امکانات بهتری هستند که در نتیجه سیستم عامل آن نیز سرعت بالاتری خواهد داشت؛ علاوه بر این هر چه مدل یک تلویزیون جدیدتر باشد معمولاً نسخه سیستم عامل آن به روز تر می باشد یعنی از قابلیت های بیشتر نیز پشتیبانی می کند.

A95K

 تلویزیون سونی A95K

تلویزیون سونی A95K

امتیاز کلی : 9 امتیاز فیلم : 9.3
بازی های ویدیویی: 9.2 فیلم اچ دی آر : 8.9
نمایش تلویزیون : 8.7
ورزش : 8.9
بازی اچ دی آر : 9.0
مانیتور :9.6

A95K از تلویزیون‌های پرچم دار سری A در سال 2022 است که دارای امکانات و قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای است. سونی در این تلویزیون نیز مانند سری گذشته سال 2021 از صفحه نمایش OLED بر روی این تلویزیون استفاده کرده، با این تفاوت که این سری از نوع QD-OLED بر روی آن به کار گرفته شده است. این نوع صفحه نمایش QD-OLED نسبت به OLED ها از زاویه دید بسیار قوی‌تری برخوردار هستند و روشنایی بسیار بهتری را در محیط‌های تاریک از خودشان نشان می‌دهند. گذشته از این‌ها در برابر انعکاس نور خورشید نیز بازتاب فوق‌العاده‌ای دارند. همچنین تغییر دیگری که سونی در این تلویزیون نسبت به مدل‌های 2021 ارائه داده است در نوع پنل آن است و این بار سونی به جای WRGB از پنل RGB پشتیبانی کرده است. در این پنل رنگ مشکی بسیار خالص‌تر شده و کنتراست بسیار قوی‌تر از قبل است چون در آن پردازنده تصویر XR OLED Contrast Pro پیکسل‌ها را کنترل کرد و آن‌ها را به صورت جدا از هم خاموش و روشن می‌کند و موجب می‌شود تا زاویه دید نیز در بهترین حالت ممکن قرار بگیرد و شما از دیدن تصاویر و برنامه‌های موجود لذت ببرید.

صفحه نمایش این تلویزیون از رفرش ریت 120 هرتز واقعی برخوردار است و توانایی نمایش کیفیت تصویر 4K با سرعت 120 هرتز را دارد. سونی به کمک تکنولوژی XR OLED Motion صحنه های سریع را کاملا صاف و روان نمایش می دهد و از تاری تصاویر جلوگیری می کند.صفحه نمایش این تلویزیون از عمق رنگ 10 بیت واقعی برخوردار است و به لطف تکنولوژی QD-OLED و تکنولوژی XR Triluminos Max و Live Color طیف گسترده تری از رنگ ها را نسبت به اکثر تلویزیون های اولد بازار ارائه می دهد و در این زمینه عملکرد عالی دارد. که می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب برای اجرای کنسول‌های بازی نسل جدید باشد. این تلویزیون دارای پورت HDMI 2.1 است همچنین سونی از نسل جدید رابط کاربری Google TV نیز استفاده کرده که می‌تواند بسیار سرگرم کننده باشد چون حجم برنامه‌های موجود در آن بسیار بیشتر از گذشته شده و کاربر می‌تواند اوقات بیشتری را در کنار نمایشگر سپری کند.

X75K

تلویزیون سونی X75K

امتیاز کلی : 7.7 امتیاز فیلم : 8.1
بازی های ویدیویی: 7.7 فیلم اچ دی آر : 6.6
نمایش تلویزیون : 7.4
ورزش : 7.4
بازی اچ دی آر : 7.8
مانیتور :7.9

تلویزیون سونی X75K یکی ا ز مدل‌های جدید این برند ژاپنی در سال 2022 بوده که سعی شده با رویکرد اقتصادی روانه بازارهای جهانی شود؛ اگر از آن دسته طرفداران برند سونی هستید که بودجه محدودی برای خرید تلویزیون در نظر دارید بدون شک X75K یکی از گزینه‌های روی میز برای شما خواهد بود که می‌تواند امکانات قابل قبولی نظیر تصاویر 4K را در اختیار شما قرار دهد. در این تلویزیون همانند مدل بالاتر این سری یعنی X80K از رفرش ریت 60 هرتز پشتیبانی کرده  و به کمک تکنولوژی Motionflow XR صحنه های سریع را واضح نمایش می دهد و از تاری تصاویر جلوگیری می کندکه در کنار آن با استفاده از نسخه یازدهم رابط کاربری اندروید حجم وسیعی از برنامه‌ها را در اختیار کاربر قرار خواهد داد. این تلویزیون مجهز به پورت HDMI 2.0 است و توانایی نمایش کیفیت تصویر 4K را دارد. متاسفانه این تلویزیون از تکنولوژی ALLM و VRR پشتیبانی نمی کند. به طور کلی با توجه به موارد گفته شده این تلویزیون برای بازی کردن به صورت حرفه ای با کنسول های نسل نهم از جمله کنسول PS5 و Xbox Series X مناسب نیست، اما می توانید از آن برای بازی کردن با کنسول های نسل هشتم استفاده کنید.

همچنین سونی با استفاده از قابلیت وای‌فای و LAN در این تلویزیون دسترسی به اینترنت را برای کاربر بسیار راحت‌تر کرده است و شما با استفاده از آن، این امکان را خواهید داشت که به شکل مطلوبی برنامه‌ها و بازی‌های مورد علاقه خود را دانلود و بر روی تلویزیون نصب کنید. همچنین سونی با استفاده از موتور پردازشگر تصویر X1 امکان پردازش فیلم‌های اکشن را در کیفیت تصویر 4K در کیفیت بسیار مطلوبی را فراهم کرده است. سونی برای این نمایشگر نیز از صدای نسبتا مطلوبی استفاده کرده که با استفاده از دو کانال صوتی 10 واتی می‌تواند 20 وات صدا را در محیط ارائه دهد؛ اما با همه این اوصاف کمپانی سونی این تلویزیون را مخصوص کاربرانی ارائه داده است که به دنبال یک تلویزیون فول امکانات با قیمت پایین هستند. 

A80K

 تلویزیون سونی A80K

امتیاز کلی : 8.9 امتیاز فیلم : 9.3
بازی های ویدیویی: 9.1 فیلم اچ دی آر : 8.7
نمایش تلویزیون : 8.4
ورزش : 8.7
بازی اچ دی آر : 8.9
مانیتور :9.3

تلویزیون سونی A80K یکی از ارزان ترین تلویزیون های اولد گیمینگ 120 هرتز سونی در سال 2022 محسوب می شود. تلویزیون A80K برای تماشای حرفه ای فیلم و بازی کردن با کنسول های نسل نهم کاملا مناسب است. تلویزیون فورکی سونی 77A80K مجهز به جدید ترین و قدرتمند ترین پردازنده سونی تا به امروز یعنی پردازنده Cognitive Processor XR است. این پردازنده وظیفه پردازش تصویر و صدا را به عهده دارد و اینکار را مشابه مغز انسان انجام می دهد. این پردازشگر به کمک تکنولوژی XR 4K Upscaling رزولوشن تصاویر را افزایش داده و نویز آنها را از بین می برد و همه چیز را در حد کیفیت تصویر فورکی نمایش می دهد.. این تلویزیون اولد 120 دارای ویژگی‌های گیم فوق‌العاده‌ای مانند HDMI2.1 بوده و در کنار آن از قابلیت نرخ نوسازی VRR نیز برخوردار است. این در حالی است که این تلویزیون قیمت بسیار مطلوب‌تری نسبت به مدل‌های A90K و A95K دارد و می‌تواند عملکرد مشابهی را نیز در اختیار کاربر قرار دهد، که اختلاف چندانی با این دو مدل ندارد. سونی در A80K از درگاه‌های متعددی برای ارتباط تلویزیون با سایر دستگاه‌‌ها مانند کنسول‌های بازی و دستگاه‌های پخش پشتیبانی کرده است. گذشته از این‌ها شما می‌توانید با استفاده از جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید که نسخه یازدهم آن است حجم وسیعی از برنامه‌ها و دسترسی به انواع بازی‌های سرگرم کننده در گوگل پلی را دشته باشید. همچنین شما می‌توانید با استفاده از جدیدترین نسخه وایفای ارتباط سریع اینترنت را تجربه کنید.

همچنین سونی با استفاده از پردازنده قدرتمند Cognitive XR امکان پردازش با تأخیر ورودی بسیار پایین را فراهم کرده است، که می‌تواند به خوبی برنامه‌های موجود در تلویزیون را برای کاربر به اجرا در آورد. گذشته از این‌ها سونی با استفاده از پنل فوق‌العاده WRGB در این تلویزیون هم زاویه دید وسیعی در اختیار کاربر قرار داده که آن را برای نمایش گروهی و دسته جمعی مطلوب نموده و هم این که نسبت کنتراست را نیز به شکل بی‌نظیری ارتقا داده که می‌تواند در محیط‌های تاریک روشنایی فوق‌العاده‌ای را نشان دهد، و همین موجب شده تا بازتاب بی‌نظیری را نیز در برابر نور خورشید از خود ارائه دهد. 

A90K

 تلویزیون سونی A90K

تلویزیون سونی A90K

ویژگی های کلیدی
کیفیت 4K  2022
صدا 25 وات 120 هرتز
OLED / پنل WRGB 4×USB
 سیستم عامل Google TV 2×HDMI
گیرنده داخلی و خارجی ساخت مالزی

A90K از تلویزیون‌هایی با عملکرد فوق‌العاده است که در سال 2022 به بازار عرضه شد. این تلویزیون یک مدل پایین‌تر از A95K است که دارای امکانات مشابه و از قابلیت‌های بسیار عالی برخوردار بوده که موجب شده این تلویزیون را در محصولات بالارده کمپانی سونی قرار دهد. A90K یک تلویزیون کامل با امکانات فوق‌العاده و قیمت نسبتا مناسب‌تری نسبت به سایر پرچم‌داران است. سونی در این تلویزیون از صفحه نمایش فوق‌العاده OLED پشیتبانی کرده که نسبت روشنایی آن بسیار بالا بوده و کنتراست آن در محیط‌های تاریک عالی بوده و نمایشی فوق‌العاده را برای کاربر ارائه می‌دهد. همچنین زاویه دید نیز در این تلویزیون برای نمایش گروهی در سایزهای کوچک آن به لطف پنل WRGB فوق‌العاده است و شما می‌توانید از هر طرف در داخل اتاق به راحتی بر روی نمایشگر برای دیدن تصاویر و فیلم‌ها اشراف داشته باشید.

همچنین سونی برای این نمایشگر از درگاه‌های ارتباطی متعددی پشتیبانی کرده است که شامل رابط‌های HDMI2.1 و USB و خروجی نوری صدا (OPTICAL) هستند که می‌تواند ارتباط تلویزیون با سایر دستگاه‌ها را آسان‌تر کند. گذشته از این‌ها سونی با استفاده از پردازنده Cognitive XR امکانی را فراهم کرده که سیستم عامل موجود سرعت بالاتری را داشته باشد و اجرای برنامه‌های موجود بر روی آن برای کاربر راحت‌تر باشد.

A75K

X85K

تلویزیون سونی X85K

امتیاز کلی : 8.2 امتیاز فیلم : 8.7
بازی های ویدیویی: 8.6 فیلم اچ دی آر : 8.3
نمایش تلویزیون : 7.9
ورزش : 7.6
بازی اچ دی آر : 8.5
مانیتور :7.9

اگر قصد خرید یک تلویزیون 2022 سونی با امکانات مناسب جهت پشتیبانی از کنسول‌های بازی نسل نهمی و فرمت‌های مختلف تصویری با بودجه محدود را داشته باشید بدون شک تلویزیون X85K یکی از گزینه‌های روی میز شما خواهد بود؛ تلویزیون سونی X85K به نوعی اقتصادی‌ترین نمایشگر سری K بوده که از قابلیت‌هایی نظیر سرعت رفرش 120 هرتزی، VRR و ALLM پشتیبانی خواهد کرد که در نتیجه‌ی آن شاهد تصاویری مطلوب با کیفیت تصویر عالی خواهید بود. این تلویزیون در طیف گسترده ای از اندازه ها، از 43 تا 85 اینچ موجود است، این محصول به پنل VA مجهز است و می تواند عمق رنگ مشکی خوبی ارائه دهد، سونی بر روی فناوری HDR به کار رفته در این سری، پشتیبانی از فرمت تصویر دالبی ویژن را نیز گنجانده که تصاویری با کیفیت‌تر همراه با جزئیات بیشتر را شاهد خواهید بود؛ این تکنولوژی موجب می‌شود تا شما صحنه‌ها و رنگ‌ها را دقیق‌تر و با کیفیت مطلوب‌تری بیننده باشید. همچنین سونی برای این تلویزیون از پردازنده تصویر 4K HDR X1 بهره گرفته که می‌تواند به خوبی سرعت عملکرد سیستم عامل اندروید در تلویزیون را تحت تأثیر قرار دهد، و آن را به شکل بسیار مطلوبی ارتقا ببخشداین محصول دارای تکنولوژی Dynamic Contrast Enhancer است و کنتراست تصاویر و صحنه ها را به صورت پویا بهبود می بخشد..

گذشته از این‌ها شما با استفاده از سیستم عامل جدید اندروید با آخرین بروزرسانی می‌توانید دسترسی کاملی به انواع برنامه‌ها را در فروشگاه گوگل پلی داشته باشید، و به راحتی با استفاده از برنامه‌های موجود و دسترسی ساده به اینترنت و اوقات فراغت بی‌نظیری برای خود فراهم سازید. سونی در این تلویزیون نیز از قابلیت‌هایی مانند درگاه‌های HDMI2.1 پشتیبانی کرده است؛ این درگاه می‌توانند کیفیت تصویر 120 هرتز را در اختیار کاربر قرار دهد تا تلویزیون برای اجرای کنسول‌های بازی نظیر PS5 عملکرد بهتری داشته باشد. البته اگر امکان اختصاص بودجه بیشتری را داشته باشید، مدل X90K می‌تواند خرید به مراتب بهتری در این زمینه باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 5]

حتما ببینید

مقایسه Android TV با Google TV

مقایسه و بررسی Android TV و Google TV

مقایسه Android TV با Google TV تلویزیون‌های هوشمند از جمله فناوری‌های نسل جدید هستند که …

9 نظر

  1. عادل

    آیا نرم افزار xmeye مربوط به dvr دوربین مداربسته بر روی تلویزیون های اندروید نصب می شود؟

  2. شخص

    سلام یعنی میشه بدون استفاده از دستگاه های ps4, Xbox,… بازی کرد داخل تلویزیون هوشمند اندروید ۹؟

    • سردبیر

      سلام و درود
      تعدادی بازی در دسترس هستند داخل تلویزیون‌های هوشمند
      ولی خوب از گرافیک بالایی در حد کنسول‌هایی که ذکر کردید ندارند

  3. Hossein

    سلام من میخواستم آنتن رومیزی رو وصل کنم به تلویزیون استار ایکس وقتی تو قسمت سرچ برای شبکه ها میرم هیچ شبکه ای پیدا نمیکنه میخواستم ببینم چطوری باید کانال های تلویزیون رو پیدا کنم

    • سردبیر

      سلام و عرض ادب
      دلایل مختلفی ممکنه وجود داشته باشد که اگر از مشکلات مربوط به آنتن و اتصالات چشم پوشی کنیم، شما میتونید یکبار موقعیت مکانی رو عوض کنید و مجدد امتحان کنید.

  4. علیرضا

    سلام. وقتتون به خیر. خیلی ممنون بابت اطلاعاتی که منتشر کردید. می خواستم ببینم این دستگاه جدید “فیلیمو باکس” جزء اون دسته‌ای است که با هک کار می کنند؟

    • محمدعلی

      سلام و درود
      به دلیل عرضه شدن جدید فیلیمو باکس متأسفانه اطلاعات زیادی هنوز در دسترس نمی باشد.
      ولی شما با استفاده از اون به فیلم های موجود بر روی فیلیمو و یا سایر پلتفرم ها دسترسی خواهید داشت حالا کجاشو هک می کنید نمیدونم😅

  5. Mohammad

    فکر کنم همین سیستم عامل برای استفاده از فیلیمو در تلویزیون های هوشمند به درد بخوره

    • محمدعلی

      سلام و درود
      بله، استفاده از فیلیمو در سیستم عامل اندروید به مراتب آسان تر و بی دغدغه تر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *