قابلیت SmartThings در تلویزیون‌ هوشمند سامسونگ

قابلیت SmartThings در تلویزیون‌ سامسونگ و نحوه کار با آن

نمایشگاه بزرگ CES که هر ساله برگزار می شود تازه‌ترین روندهای اتخاذ شده در دنیای تکنولوژی را ارائه می کند. تلویزیون‌های جدید سامسونگ، یکی از نقاط عطف این نمایشگاه بودند. تلفیق نرم افزار دستیار دیجیتال صوتی و AI نیز یکی از مهمترین تکنولوژی‌هایی است که راه خود را به روی لوازم خانگی سامسونگ در سال 2019 باز کرده است. سامسونگ به عنوان اولین برند بزرگ دنیا، AI Upscaling را از طریق دستیار صوتی هوشمند بیکسبی با لوازم خانگی مدرن و اسمارت خود تلفیق می‌کند. سامسونگ اعلام کرده که در آینده‌ای بسیار نزدیک، همه دستگاه‌های IoT خود را تحت پوشش اپلیکیشن SmartThings قرار می‌دهد. این اپلیکیشن می‌تواند هر گونه دستگاه سازگار در فضای منزل را تحت کنترل قرار دهد. ما در این مطلب از سلام‌ بابا به بررسی کامل قابلیت SmartThings خواهیم پرداخت و نحوه تنظیمات آن را برای شما بیان می‌کنیم؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

SmartThings سامسونگ

قابلیت SmartThings در تلویزیون سامسونگ چیست؟

کمپانی سامسونگ در نمایشگاه CES 2019 چند تلویزیون جدید معرفی کرد که فناوری‌های استفاده شده در آن‌ها، نوید دورانی تازه در تلویزیون‌های هوشمند را می‌دهد.

سامسونگ سال گذشته، استفاده از هوش مصنوعی در تلویزیون را با معرفی تلویزیون کیولد Q900 8K نشان داد. این شرکت نام آشنا به‌طور اختصاصی از هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا بیش از همه سرویس بیکسبی خود را توسعه دهد. به‌علاوه، بهبود کیفیت اسپیکرهای داخلی تلویزیون و سیستم‌عامل آن‌ها که تایزن می‌باشد، هم جزو برنامه‌های به‌کارگیری هوش مصنوعی هستند. 

در سال 2019، کاربران قابلیت سؤال پرسیدن از بیکسبی را نیز پیدا کردند. دستیار هوشمند سامسونگ نیز با بهره‌گیری از آگاهی مبتنی بر موقعیت و زمینه، پاسخ‌ها را براساس هر سؤال، بهینه می‌کند. به‌علاوه، با چنین قابلیتی، توانایی کنترل دیگر دستگاه‌های سامسونگ و لوازم مختلف متصل به اینترنت، به این دستیار هوشمند افزوده می‌شود. در نهایت افزایش هوش مصنوعی همه چیز را بهتر می کند تا شما تجربه ی تماشای بسیار لذت بخشی داشته باشید. 

فناوری AI Sound یا صدای هوشمند در تلویزیون‌ها با تبدیل کردن صدای معمولی به صدای فراگیر، باعث خلق صدایی رسا و گیرا در محیط می‌شود. هدف نهایی، ایجاد بهترین تجربه‌ی صوتی برای مصرف‌کننده خواهد بود. به‌علاوه، هوشمندی در حوزه‌ی تشخیص صحنه، تحلیل صحنه‌های متنوع همچون اخبار، ورزش، بازی و غیره را به‌صورت زنده را انجام می‌دهد و صدا را براساس آن تنظیم می‌کند. البته افزودن هوش مصنوعی به تلویزیون‌ها، قابلیت بهینه‌سازی صدا براساس آنالیز زنده‌ی موقعیت و صحنه‌ی درحال پخش را به محصولات کره‌ای می‌دهد.

smartthings در تلویزیون های سامسونگ

قابلیت دیگر هوش مصنوعی برای تلویزیون‌های سامسونگ، پلتفرم هوشمند TV Plus است که به دستگاه اجازه می‌دهد محتوای جدید را براساس عادات مشاهده‌‌ای کاربر، برای او پیدا کند. سپس، محتوای جدید به کاربر پیشنهاد داده می‌شود.

تاثیر هوش مصنوعی در بهبود پردازش تصویر

سامسونگ در نمایشگاه CES سال گذشته، صحبت درباره‌ی استفاده از هوش مصنوعی در تلویزیون را شروع کرد. در آن زمان، ایده‌ی اصلی، استفاده از فناوری برای بهبود پردازش تصویر بود. چنین کاربردی، خصوصا در تلویزیون‌های 8K با نیاز پردازشی بالا، بیش از همه خود را نشان می‌دهد.

هوش مصنوعی در تلویزیون سامسونگ

هوش مصنوعی به بهبود کیفیت صدا و تصویر تلویزیون نیز کمک می‌کند

هوش مصنوعی در محصولات قبلی سامسونگ، به‌صورت مداوم تصاویر را تحلیل کرده و دیتابیسی جامع تشکیل می‌داد. سپس، الگوریتم‌های یادگیری در دیتابیس مذکور شروع به کار می‌کردند و به‌تدریج، پردازش تصویر را بهبود می‌دادند. این شرکت، به‌صورت مداوم دیتابیس تلویزیون‌ها را با بانک فرمولی خود به‌روز می‌کند که به بهبود نتایج هوش مصنوعی خواهد انجامید. درنهایت، پردازش تصویر نه‌ تنها کیفیت آن را افزایش می‌دهد بلکه ساخت بافت‌ها، کاهش نویز تصویر و بهبود لبه‌ها نیز به بهره‌مندی از امکانات 8K می‌انجامد.

با تمام توضیحات بالا، نیازی نیست که نگران هوشمندتر شدن تلویزیون‌ها و یادگیری آن‌ها باشیم. در واقع، خودآگاهی تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ، خطر زیادی نخواهد داشت. غول کره‌ای در برنامه‌های خود عنوان می‌کند که هدف نهایی استفاده از هوش مصنوعی در محصولات، هوشمندتر شدن تلویزیون‌ها در بحث بهبود کیفیت صدا و تصویر و ارائه‌ی بهترین تجربه‌ی هوشمند به کاربران است.

AI Upscaling چیست؟

افزایش هوش مصنوعی در تلویزیون سامسونگ

ارتقای کیفیت تصویر با استفاده از هوش مصنوعی یا قابلیت پیشرفته AI Upscaling که سامسونگ در تلویزیون‌های سری جدید کیولد 8K و 4K خود از آن بهره برده است تصاویر را با کیفیت فوق العاده عالی و جذاب به نمایش می‌گذارد و منجر به لذت بردن بیش از پیش تماشاگر از کیفیت تصویر همه چی تمام می‌شود. با اینکه شرکت سامسونگ از هوش مصنوعی در ارتقای کیفیت تصویر تلویزیون‌های QLED سری جدید خود استفاده می‌کند اما قبلاً هم در مواردی همچون دستیار دیجیتالی مانند بیکسبی سامسونگ بهره برده است.   

همانطور که می‌دانید هر تلویزیون بسته به کیفیت آن مدل دارای مجموعه پیکسل‌های معینی می‌باشند که در تلویزیون‌های 4k تعداد پیکسل‌ها دو برابر شده است و همچنین در تلویزیون‌های کیولد با کیفیت تصویر 8K این تعداد پیکسل چهار برابر افزایش پیدا کرده است. به طور خلاصه سامسونگ  تلویزیون‌هایی که دارای کیفیت تصویر HD می‌باشند به موجب سازگار کردن نمایشگر با تصویر از اطلاعات یک پیکسل برای دو تا چهار پیکسل کناری استفاده می‌کند که در نتیجه باعث پایین آمدن کیفیت و تاری تصاویر می‌شود، اما در تلویزیون‌های 4K QLED و 8k که از فناوری جدید AI Upscaling بهره می‌برند برخلاف تلویزیون‌های HD از اطلاعات پیکسل‌های مجاور برای دیگر پیکسل‌ها استفاده نمی‌کنند و هر پیکسل بر طبق اطلاعات خود تصویر پر می‌شود و در نتیجه تصویر واقعی 4K و 8K را به نمایش می‌گذارد. 

تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ مجهز به دستیار صوتی گوگل

تلویزیون های هوشمند سامسونگ

تقریباً تمام علاقمندان دنیای فناوری می‌دانند که سامسونگ یکی از بزرگترین سازندگان تلویزیون در دنیا محسوب می‌شود. این یعنی هرگونه تصمیم‌گیری این قدرت بزرگ فناوری روی خریداران بی‌شمارش تاثیر مثبت و منفی می‌گذارد. حال این غول فناوری کره جنوبی در تصمیم مثبتی قصد دارد تلویزیون‌های هوشمند سال 2019 خود را مجهز به دستیار صوتی گوگل (Google Assistant) کند.

البته سامسونگ اولین کمپانی نیست که سراغ استفاده از این فناوری در تلویزیون‌های هوشمند رفته باشد. ال جی رقیب شماره یک سامسونگ است که تلویزیون‌های هوشمند مجهز به دستیار گوگل و دستیار صوتی (Alexa) را عرضه می‌کند. کاربران تلویزیون‌های ال جی می‌توانند در صورت اتصال به اسپیکرهای آمازون یا گوگل، یکی از دستیارهای صوتی موجود در این تلویزیون‌ها را انتخاب کنند. این درحالی است که محصولات سامسونگ به دستیار اختصاصی خود سامسونگ به نام آمازون (Bixby) مجهز شده‌اند. دستیار بیکسبی (Bixby) سامسونگ‌ در تلویزیون‌های هوشمند این کمپانی امکان استفاده از نرم‌افزار شخص ثالث ندارد؛ یعنی کارهای محدودی را می‌تواند انجام دهد. درحالی ‌که محیط بازتر دستیار صوتی گوگل امکان اتصال به بلندگوهای وایرلس، استفاده از سایر اپلیکیشن‌ها و کاربردهای دیگری دارد.

سامسونگ‌ به لطف هوش مصنوعی (AL) کیفیت صدا در تلویزیون‌های هوشمند را بهبود می‌بخشد. انتظار می‌رود که به زودی شاهد فناوری مشابهی در هوم پاد شرکت اپل باشیم که تن صدایی را مطابق با محیط اطراف بهینه سازی می‌کند. این قابلیت روی تلویزیون‌های پیشرفته نصب خواهد شد. البته کمی حرکت عجیبی به نظر می‌رسد چرا که این تلویزیون‌های آخرین سیستم معمولاً با یک سیستم صوتی Hi-Fi خوب جفت می‌شوند. شرکت سامسونگ همچنین SmartThings قابلیت را برای سری تلویزیون‌های خود معرفی کرد که به کاربر امکان می‌دهد بدون مشکل تلویزیون را به دیگر دستگاه‌های خانه متصل کند. با استفاده از این پلتفرم، تلویزیون به داشبوردی برای کنترل کل اکوسیستم محصولات سامسونگ در خانه تبدیل شده و از طریق آن کاربر می‌تواند همه دستگاه‌ها را کنترل کند.

اپلیکیشن SmartThings چیست؟

برنامه SmartThings در تلویزیون سامسونگ

برنامه SmartThings برای اولین بار در ماه مارس عرضه شد تا امکان کنترل انواع دستگاه‌های هوشمند را در یک رابط کاربری ساده فراهم کند. به این ترتیب مدیریت همه جوانب زندگی اینترنتی شما چه در خانه، چه در محل کار و چه در حال حرکت به شکلی ساده انجام خواهد شد. هدف از طراحی این اپلیکیشن حذف پیچیدگی انجام امور مختلف در زندگی روزمره بود که این کار با تسهیل تعامل میان دستگاه‌های مختلف مجهز به اینترنت اشیا در خانه شما انجام می‌شود. نسخه جدید اپلیکیشن SmartThings قابلیت‌های قبلی این اپلیکیشن را با دیگر اپلیکیشن‌های سامسونگ در حوزه اینترنت اشیا مانند Samsung Connect, Smart Home و Smart View ترکیب کرده و تجربه‌ای یکپارچه از همه دستگاه‌های سازگار با SmartThings را برای کاربر ایجاد می‌کند.

تنظیمات اپلیکیشن SmartThings

برنامه هوشمند SmartThings درست مانند یک مدیر کارآمد در منزل حکمرانی می کند. به زبان ساده تر برنامه SmartThings دستگاه‌های هوشمند موجود در منزل را تحت کنترل خود قرار می‌دهد، به این صورت که تنها از طریق ریموت کنترل می‌توانید هر دستگاه هوشمند متصل شده به تلویزیون را کنترل نمایید.

نحوه کار با اپلیکیشن SmartThings

با کمک Samsung Account، انجام تنظیمات راحت شده است. وقتی نمایه SmartThings را ایجاد کنید، برنامه به طور خودکار دستگاه‌های سازگار را پیدا می‌کند. وقتی آماده شدید، با چند ضربه، اعضای خانواده و دوستانتان را دعوت کنید.

راه اندازی برنامه SmartThings در چهار مرحله صورت می پذیرد.

  • مرحله اول: با روشن کردن تلویزیون و در دست گرفتن ریموت کنترل، گوشی هوشمند و تلویزیون با یکدیگر مچ می‌شوند و دیگر دستگاه‌های هوشمند به صورت خودکار به تلویزیون متصل می‌شوند. بعد از آن شما به مرحله دوم هدایت می‌شوید.

مرحله اول راه اندازی Smartthings

  • مرحله دوم: گوشی هوشمند شما هر چه اطلاعات دارد را از طریق Wi-Fi بر روی تلویزیون به اشتراک می‌گذارد.

مرحله دوم راه اندازی Smartthings

  • مرحله سوم: اگر از قبل گوشی شما دارای یک حساب سامسونگ باشد دیگر لازم نیست حساب مخصوص سامسونگ را بر روی گوشی نصب کنید چون به صورت خودکار محتوا بر روی تلویزیون به اشتراک گذاشته خواهند شد.

مرحله سوم راه اندازی Smartthings

  • مرحله چهارم: هر نوع برنامه‌ای که می‌خواهید بر روی تلویزیون قرار گرفته شوند را از روی گوشی انتخاب نمایید سپس بر روی اسمارت هاب کپی می‌شوند و شما به صورت خودکار وارد سیستم می‌شوید.

مرحله سوم راه اندازی Smartthings

دانلود برنامه SmartThings سامسونگ

دانلود برنامه SmartThings نسخه Android دانلود برنامه SmartThings نسخه IOS

تلفیق هوش مصنوعی با تلویزیون های سامسونگ، چگونه آینده تلویزیون را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

مردم فقط شبکه‌های تلویزیون را نگاه نمی‌کنند بلکه کانال‌های ماهواره، تلویزیون پروتکل اینترنتی، و حتی برنامه های OTT نیز طرفداران زیادی دارند و اپلیکیشن‌های متنوعی در تلویزیون‌های هوشمند وجود دارد که بینندگان می‌توانند از میان آن‌ها انتخاب کنند. ویژگی AI recommendation می‌تواند محتوا را برای شما جدا کند. وقتی سیستم AI در داخل تلویزیون به کار برده شود می‌تواند اولویت‌های بینندگان را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و محتوایی را نمایش دهد که بینندگان، مایل به دیدن آن هستند.

تلویزیون هوشمند سامسونگ، در قسمت لانچر که در پایین صفحه نمایش قرار گرفته، حق انتخاب محتوا را برای مخاطب فراهم کرده است. به این ترتیب ابتدا سرویس‌ها و کانال‌های مورد علاقه شما به صورت پیش فرض بر روی لانچر نشان داده می‌شوند و حتی می‌توانید از یک فرمان صوتی برای نمایش آن‌ها استفاده کنید. در آینده نزدیک، ویژگی‌هایی مانند قابلیت پیش‌بینی برنامه و دستیار هوشمند، در تلویزیون‌های سامسونگ به کار برده خواهند شد و تجربه‌ای متفاوت را برای بینندگان فراهم می کنند.

برای مثال AI می‌تواند شرایط آب و هوایی، زمان و موضوع روز را تجزیه و تحلیل کند و محتوایی مناسب با این متغیرها را ارئه دهد. همچنین تشخیص هوشمند صدا نیز امکان مکالمه با بینندگان را فراهم می‌کند تا محتوا را مطابق با سن و ویژگی‌های اخلاقی و نوع محتوای مورد علاقه برایشان نمایش دهد. تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ، به صورت اتوماتیکی، کنسول‌های بازی و وسایل برقی پیرامون را شناسایی می‌کنند و موتور هوشمند تصویر نیز میزان روشنایی تصویر را طبق شدت نور، تغییر می‌دهد.

تلویزیون Frame سامسونگ، شبیه یک قاب عکس هنری است که به سنسور هوشمندی مجهز شده که در تلویزیون های قبلی وجود نداشته است. سنسور متحرک این محصول، وقتی فردی در این محیط وجود نداشته باشد صفحه نمایش را خاموش می‌کند و با نزدیک شدن فرد، تلویزیون را روشن می‌کند. سامسونگ قصد دارد در آینده نزدیک، همه تلویزیون‌های خود را با اینترنت اشیا، سازگار کند.

امیدورایم که در این مطلب با برنامه SmartThings سامسونگ که یک تکنولوژی بسیار جذاب و کاربردی می‌باشد، آشنا شده باشید. در صورت داشتن هرگونه سؤال یا نظری در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 3.2]

حتما ببینید

تلویزیون سامسونگ Q80C

بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ Q80C

تلویزیون سامسونگ Q80C  تلویزیون‌های سامسونگ معمولاً جزو بهترین تلویزیون‌های موجود در بازار هستند. تلویزیون‌های این …

یک نظر

  1. حمید

    سلام
    احتراما میخواستم بپرسم تو سرویس دهی این نرم افزار مشکلی پیش آمده چون هم تو گوشی و یا شاید در تلویزیون نیاز به استفاده فیلتر شکن است هر کاری بنده میکنم تلویزیون رجیستر نمیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *