سیستم عامل Vidaa

سیستم عامل Vidaa در تلویزیون های Hisense چه ویژگی هایی دارد؟

سیستم عامل Vidaa

احتمالا شما هم اسم برند Hisense را شنیده‌اید. تلویزیون‌های برند هایسنس تلویزیون‌های خوبی هستند اما چون اخیرا وارد بازار ایران شدند زیاد شناخته شده نیستند. سیستم عامل تلویزیون‌های هایسنس Vidaa است. سیستم عامل Vidaa، یک رابط کاربری ساده و روان است که بر پایه اندروید توسعه داده شده است و قابلیت‌ها و ویژگی‌های خوبی دارد که استفاده از آن‌ها بسیار راحت و لذت بخش است. ما در این مطلب از سلام‌ بابا، شما را با سیستم عامل Vidaa که به آن Vidaa U هم گفته می‌شود، آشنا می‌کنیم و قابلیت‌ها و ویژگی‌های این سیستم عامل را برای شما شرح خواهیم داد، پس در ادامه با ما همراه باشید.

سیستم عامل Vidaa

سیستم عامل چیست؟

سیستم عامل یکی از مهم‌ترین نرم افزارهای یک دستگاه است. سیستم عامل یک برنامه سیستمی است که به محض شروع به کار دستگاه اجرا می‌شود. سیستم عامل مدیریت و کنترل سخت افزار و اجرای برنامه‌ها را به عهده دارد. مهم‌ترین هدف سیستم عامل استفاده راحت و آسان از دستگاه است. از نظر هایسنس کار با سیستم عامل تلویزیون‌های هوشمند راحت نیست و به همین خاطر آن‌ها سیستم عامل VIDAA را برای تلویزیون‌های این شرکت استفاده کرده‌اند که کار با آن بسیار راحت است. خیلی ساده، خلاصه و سبک طراحی شده است و برنامه‌ها و سرویس‌های مختلفی نیز دارد که به راحتی قابل نصب و استفاده است.

سیستم عامل Vidaa در تلویزیون های هایسنس

درباره شرکت هایسنس

کمپانی Hisense در شهر Shangdog در کشور چین قرار دارد. Hisense یک کمپانی چندملیتی است. و در کشورهای زیادی شعبه دارد. مالک اصلی هایسنس دولت چین است. هایسنس در سال 1969 به عنوان یک کارخانه کوچک تولید رادیو تاسیس شد، و از ان زمان تاکنون به یک شرکت چند میلیارد دلاری جهانی با بیش از 60000 نیروی کار تبدیل شده است. هایسنس به عنوان یکی از پیشروترین شرکت‌های دنیا در تولید تلویزیون‌های صفحه تخت، لوازم خانگی و تجهیزات مخابراتی شناخته شده و بر اساس اعلام موسسه‌های بزرگی مانند Euromonitor، IDG و انجمن مصرف کنندگان لوازم الکترونیکی جزو 10 شرکت برتر در زمینه لوازم خانگی و الکترونیکی می باشد.

قابلیت های سیستم عامل Vidaa

درباره سیستم عامل Vidaa

در حالی که شرکت ال جی از سیستم عامل WebOS برای گسترش ویژگی‌های هوشمند تلویزیون‌هایش استفاده می‌کند، شرکت هایسنس از Android-y فراتر رفته و از سیستم عامل Vidaa برای تلویزیون‌هایش استفاده کرده است. این شرکت جدیدا تلویزیون‌های led را در سایزهای 50 – 55 و 60 اینچ تولید می‌کند. و با استفاده از یک UI سفارشی ویژه و بهینه سازی شده با تلویزیون، که توسط یک پردازنده چند هسته‌ای نامشخص طراحی شده، کار خواهد می‌کند. علاوه بر این، این سیستم عامل با برنامه‌هایی مانند Google Chrome ،Google Search و همچنین برنامه راهنمای تلویزیون Google PrimeTime همراه است.

برنامه های سیستم عامل Vidaa

ویژگی های سیستم عامل Vidaa

سیستم عامل Vidaa در تلویزیون هوشمند هایسنس امکانات هوشمند خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید در تلویزیون اسمارت هایسنس با سیستم عامل Vidaa به اینترنت دسترسی داشته باشید، برنامه‌های مختلف را دانلود، نصب و اجرا کنید و به راحتی از آن‌ها استفاده کنید. شما می‌توانید به ویدئوهای یوتیوب و Netflix دسترسی داشته باشید، وب گردی کنید و وضعیت آب و هوا را ببینید. با استفاده از برنامه‌های مختلف شما به شبکه‌های اینترنت مختلفی دسترسی خواهید داشت و از تماشای کارتون و فیلم گرفته تا اخبار و برنامه‌های ورزشی لذت خواهید برد.

سیستم عامل Vidaa و اپ ستور هایسنس

دسترسی های تلویزیون هایسنس و نحوه استفاده از آن ها

تلویزیون‌های هایسنس از Google Drive، Dropbox و سایر فرمت‌های ذخیره سازی ابری برای ذخیره سازی محتوای شما پشتیبانی می‌کنند. و تلویزیون حتی تکنولوژی به اشتراک گذاری صفحه را ارائه خواهد داد، بنابراین شما می‌توانید محتوای چند رسانه‌ای خود را از دستگاه تلفن همراه خود به صفحه بزرگ تلویزیون انتقال دهید و آن را در صفحه‌ای بزرگ‌تر تماشا کنید و لذت ببرید. با این حال، ویژگی‌هایی مانند Jump به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی بین برنامه‌های زنده، ویدئوها، مرکز رسانه‌ها و برنامه‌های کاربردی تنها با کلیک یک دکمه و سریع روی برنامه‌ای دیگر بروید.

تنظیمات ریموت تلویزیون: تلویزیون‌های هایسنس با سیستم عامل Vidaa، دارای کنترل از راه دور با 30 دکمه و تکنولوژی موس، صفحه کلید مجازی پاپ آپ و کنترل صدای طبیعی است.

سیستم عامل Vidaa و تنظیمات آن

برای دسترسی به Vidaa U در تلویزیون Hisense، به دکمه Home را روی کنترل از راه دور فشار دهید. لیستی از برنامه‌های تلویزیون اسمارت ظاهر می‌شود و با استفاده از دکمه‌های جهت‌دار و OK می‌توان آن‌ها را انتخاب کرد. سیستم عامل Vidaa برنامه‌های زیر را ارائه می‌دهد:

  • Netflix
  • Stan
  • ABC iView
  • Freeview Plus
  • Amazon Prime Video
  • YouTube

نصب برنامه در تلویزیون هایسنس

رویه نصب برنامه و بازی در تلویزیون هایسنس کار بسیار پیچیده و دشواری نیست فقط مطابق فیلم زیر وارد صفحه هوم شده و در آنجا با انتخاب APPsNOW وارد فهرست برنامه و بازی‌ها در سیستم عامل ویدا شوید؛ پس از پیدا کردن برنامه مورد با انتخاب آن پیغام نصب روی تلویزیون به نمایش در می‌آید؛ جهت مشاهده نکات تکمیلی فیلم زیر را تماشا کنید.

video
play-sharp-fill

VIDAA U3.0 AI نسخه جدید سیستم عامل هایسنس

به روزرسانی سیستم عامل Vidaa ویژگی‌های جدیدی را برای شما فراهم می‌کند که می‌توانید از آن استفاده کنید. دستیارهای صوتی مانند Alexa Alexa و Google Assistant اکنون در سیستم عامل Vidaa نسخه 3.0، در دسترس هستند. همچنین وجود قابلیت Device Detection به تلویزیون اجازه می‌دهد تا دستگاه‌های اصلی مانند کنسول بازی را هنگام وصل شدن به تلویزیون به طور خودکار تشخیص و نمایش دهد.

قیمت تلویزیون هایسنس: این تلویزیون‌ها عالی هستند اما در حال حاضر نسبت به دیگر برندهای پرطرفدار بازار، زیاد شناخته شده نیستند. و با توجه به حجم ویژگی‌هایی که این تلویزیون‌ها دارند قیمت آن‌ها نسبتا ارزان است. همین موضوع خرید تلویزیون‌های هوشمند هایسنس را به یک گزینه مناسب برای خرید تبدیل می‌کند.

جمع بندی 

اگر به دنبال خرید تلویزیون با کیفیت و قیمت مناسب هستید و می‌خواهید که در کنار آن از ویژگی‌های هوشمند و اتصال به اینترنت و استفاده از سرویس‌های مختلف اینترنتی نیز استفاده کنید، خرید تلویزیون هوشمند هایسنس با سیستم عامل Vidaa به شما پیشنهاد می‌شود. 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 15 میانگین: 3.8]

حتما ببینید

اندروید تی وی

اندروید تی وی چیست ؟

اندروید تی وی  اندروید تی وی قادر به انجام چه کارهایی می باشد؟ آیا واقعاً ارزش …

189 نظر

  1. امیرحسین

    با سلام من یه مت پیش ۲ شبکه 4k test و hevc رو دریافت کردم اما تصویر ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *