کارایی تلویزیون اندروید

کارایی تلویزیون اندروید | ویژگی‌های Android TV

کارایی تلویزیون اندروید

کارایی تلویزیون اندروید: سیستم عامل اندروید تی وی در حال حاضر توسط برندهایی مانند سونی، هایسنس، تی سی ال، پاناسونیک و فیلیپس مورد استفاده قرار می گیرد. با وجود آنکه توسعه سیستم عامل اندروید تی وی به طور اختصاصی در اختیار گوگل است، اما تولیدکنندگان تلویزیون نیز سهم بزرگی را در این بخش دارا هستند؛ ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت استفاده و بروزآوری تمام و کمال این OS از جمله وظایفی است که بر عهده آنها است. تقریبا پنج سال پس از راه اندازی، دلایل زیادی برای Android TV وجود دارد که ممکن است برای اتاق نشیمن شما مناسب باشد. ما در این مطلب ویژگی‌های برتری این سیستم عامل و کارایی تلویزیون اندروید را شرح می‌دهیم پس با ما همراه باشید.

کارایی تلویزیون اندروید

ویژگی بارز Android TV این است که در بسیاری از برندهای تولیدکننده تلویزیون وجود دارد. شرکت سونی مدتهاست از اندروید به عنوان نرم‌افزار انتخابی خود استفاده می‌کند و همچنین ما شاهد حضور مشترک TCL و Sharp نیز هستیم و حتی اگر سیستم عامل تلویزیون شما اندروید نیست باز هم می‌تواند با اندروید باکس راه اندازی شود. برنامه مورد علاقه ما هنوز Nvidia Shield است که یک جعبه فوق العاده است که پشتیبانی از محتوای 4K را به همراه یک مجموعه کامل از بازی‌های اضافی در بالای Android TV مانند جی فورس ناتو را ارائه می‌دهد.

اندروید بر پایه Chromecasting ساخته شده است

از جمله کارایی تلویزیون اندروید این است که اولا، یک دستگاه Android TV همه کارهایی را که Chromecast انجام می‌دهد، در اختیار شما قرار می‌دهد. این استاندارد توسط Google Cast ساخته شده است، به این معنی که شما می‌توانید محتوای برنامه‌هایی مثل Spotify، YouTube، Netflix، Hulu را از کل دستگاه‌های صوتی و تصویری در Android و iOS پخش کنید.

شما تمام مزایای Chromecast را بدون هزینه اضافی و بدون نیاز به وصل کردن یک دانگل دیگر به پشت تلویزیون خود دریافت می‌کنید. هنگامی که شما نیاز دارید چیزی را از تلفن، تبلت یا لپ تاپ به اشتراک بگذارید، گزینه Cast را انتخاب کنید و دستگاه اندروید شما به عنوان یک گزینه ظاهر می‌شود (دستگاه اندروید هم باید به همان شبکه وای فای متصل باشد).

اون همانطور که با Chromecast جداگانه کار می‌کند، به طور یکپارچه هم کار می‌کند و ما ترجیح می‌دهیم از آن برای استفاده سریع از Android در تلویزیون استفاده کنیم. فراموش نکنید شما همچنین می‌توانید کل صفحه خود را از یک سیستم عامل Chrome یا یک دستگاه اندرویدی باز کنید، بنابراین می‌توانید تقریبا هر وب سایت یا برنامه‌ای را روی صفحه نمایش بزرگ تلویزیون ببرید.

کارایی تلویزیون اندروید

تلویزیون اندروید از دستیار Google Assistant پشتیبانی می‌کند

گوگل دستیار صوتی خود یعنی Google Assistant را برای دسترسی به Android TV مورد استفاده قرار داده است. و حالا در دسترس است و این باعث می‌شود که استفاده از تلویزیون بسیار راحت‌تر باشد، مخصوصا چون هیچ موس و صفحه کلیدی در تلویزیون وجود ندارد. شما می‌توانید از Google Assistant برای پیدا کردن برنامه‌ای برای تماشا یا موسیقی برای گوش دادن استفاده کنید، مثلا نام یک آهنگ یا فیلم مثلا “فیلم های تام هنکس” یا “کمدی از دهه 1990” را سرچ کنید، و یا “برخی از موسیقی های راک” را سرچ و پخش کنید.

برای جلوگیری از شلوغی در منوهای تلویزیون Android، شما می‌توانید فقط “open Netflix” و یا “open Spotify” را برای دسترسی به برنامه‌هایی که نیاز دارید، داشته باشید. اگر به برنامه‌های بیشتری در دستگاه Android TV خود نیاز دارید، Google Assistant نیز می‌تواند به شما کمک کند: شما باید با صدا “پیدا کردن برنامه های ویدئویی” و یا “پیدا کردن برنامه‌های موسیقی” برای جستجو کردن از طریق فروشگاه Google Play را سرچ کنید.

شما همه امکانات Google Assistant در اختیار خواهید داشت. شما می‌توانید مقدار کالری موجود در یک سیب را بپرسید یا ببینید چه پیش بینی آب و هوایی وجود دارد و یا چک کنید که قرار ملاقات بعدی در Google Calendar شما چیست و یا چقدر زمان می‌برد تا به مکانی برسید.

اندروید همه برنامه های اصلی را پشتیبانی می کند

تقریبا تمام برنامه‌های اصلی موسیقی و ویدیویی که به آن‌ها نیاز دارید،حالا راه خود را در Android TV پیدا کرده اند، مثل YouTube و فیلم و تلویزیون Google Play، به علاوه Plex، Netflix، Hulu، HBO Now، Showtime Anytime، Disney، VLC Player، Kodi، Twitch، Amazon Prime Video و موارد دیگر. به علاوه، Spotify دارای یک برنامه رسمی Android TV است.

تعدادی از برنامه‌های دیگر که ممکن است برای گوشی اندرویدی شما استفاده شوند در حال حاضر در Android TV موجود نیست، اما فراموش نکنید اون Android است و برنامه‌ها را می‌توان به راحتی از طریق USB یا کارت SD و یا از طریق یک برنامه شخص ثالث (برنامه هایی مثل ES File Explorer و X-plore File Manager ) انتقال داد.

هر برنامه‌ای در دستگاه‌های اندروید می تواند بر روی تلویزیون اندروید هم بارگذاری شود، حتی اگر در اون به خوبی کار نکند. Google Photos در حال حاضر باگ زیادی دارد اگرچه شما می‌توانید تصاویر خود را Chromecast کنید. با این حال بسیاری از برنامه‌هایی که واقعا برای یک صفحه نمایش بزرگ حساس هستند؛ از جمله طیف گسترده ای از شبیه سازها برای کنسول های قدیمی مانند NES، Sega Genesis و حتی پلی استیشن سونی، دارای گزینه‌های رسمی Android TV هستند.

کارایی تلویزیون اندروید

ویژگی های اضافی در اندروید تی وی

مزایای دیگری در مورد Android TV وجود دارد که عبارتند از: پشتیبانی از وصل کردن یک صفحه کلید برای اضافه کردن متن و یک موس برای اشاره به آن، یا قادر بودن برای کنترل بخش‌های مختلف خانه هوشمند خود از طریق برنامه‌ها و دستیار گوگل، یا دسترسی به کانال‌های زنده خود از طریق رابط تلویزیون Android.

Android TV به زمان نیاز دارد تا راه خود را در همه اپ‌ها پیدا کند، اما با این حال به اندازه‌ای پیشرفت کرده است که کاربر معمولی بتواند به راحتی با آن کار کند و همچنین به اندازه کافی برای دریافت تکنولوژی‌های بیشتر، پیشرفته شده است

در مقایسه بین Android TV و تلویزیون اپل، روشن است که اپل رابط کاربری ظریف‌تری از لحاظ تعداد و کیفیت برنامه‌ها دارد. اما Android TV به اندازه‌ای که ممکن است شما فکر کنید عقب نیست و حتی در بعضی از زمینه‌ها در واقع بهتر کار می‌کند.

کارایی تلویزیون اندروید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 5]

حتما ببینید

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

نکات لازم برای راهنمای خرید ماشین لباسشویی امروزه کمتر کسی زمان لازم برای شستن لباس­ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *