بهترین تلویزیون سونی

بهترین تلویزیون سونی 2023

برند سونی

در دنیای تکنولوژی هر ساله محصولات جدید با تکنولوژی‌های پیشرفته وارد عرصه تولید و بازار می‌شوند که نسبت به ورژن سال قبل برتری‌هایی دارند. تلویزیون‌ها هم از این قاعده مستثنی نیستند و هر سال که رو به جلو حرکت می‌کنیم شاهد تغییرات در مدل‌ها و امکانات موجود در آن‌ها هستیم که می‌تواند دسترسی‌های بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد. تلویزیون‌های سونی امکانات و کیفیت فوق‌العاده‌ای دارند. ما در این مطلب، جدیدترین و بهترین تلویزیون‌های برند سونی را خدمت شما معرفی می‌کنیم. پس اگر شما هم قصد خرید بهترین تلویزیون سونی را دارید این مطلب را از دست ندهید.

تلویزیون‌های سونی از لحاظ کیفیت در مدل‌های بالارده واقعا سرتر از سایر برند‌های دیگر هستند و از پردازنده‌های قوی (X1™Ultimate) در پردازش تصویر استفاده می‌کنند. نوع اسپیکرهای به کار رفته در این تلویزیون‌ها acoustic Multi-audio می‌باشد. برخلاف اکثر اسپیکرهای تلویزیون، تصاویر و صدا در هماهنگی کامل از سراسر صفحه نمایش پخش می‌شود و تجربه هیجان انگیزی را به وجود می‌آورد و ما فقط می‌توانیم در مورد کیفیت سونی بگوییم که واقعاً خارق‌العاده است. شاید شما هم به این نکته پی برده باشید که تلویزیون‌های برند سونی نسبت به برندهای ال جی و سامسونگ معمولا از قیمت بالاتری برخوردار هستند، اما با این وجود باز هم طرفداران زیادی دارد. ما در این مطلب به بررسی بهترین مدل‌های تلویزیون سونی موجود در بازار ایران می‌پردازیم که لیست زیر را بر اساس امتیازبندی از بالاترین به پایین قرار داده‌ایم. همچنین جهت مشاهده مطالب بیشتر در رابطه با تلویزیون‌های سونی و سایر برندهای دیگر می‌توانید به صفحه وبلاگ سلام بابا مراجعه کنید.

A95K

 تلویزیون سونی A95K

تلویزیون سونی A95K

امتیاز کلی : 9 امتیاز فیلم : 9.3
بازی های ویدیویی: 9.2 فیلم اچ دی آر : 8.9
نمایش تلویزیون : 8.7
ورزش : 8.9
بازی اچ دی آر : 9.0
مانیتور :9.6

A95K از تلویزیون‌های پرچم دار سری A در سال 2022 است که دارای امکانات و قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای است. سونی در این تلویزیون نیز مانند سری گذشته سال 2021 از صفحه نمایش OLED بر روی این تلویزیون استفاده کرده، با این تفاوت که این سری از نوع QD-OLED بر روی آن به کار گرفته شده است. این نوع صفحه نمایش QD-OLED نسبت به OLED ها از زاویه دید بسیار قوی‌تری برخوردار هستند و روشنایی بسیار بهتری را در محیط‌های تاریک از خودشان نشان می‌دهند. گذشته از این‌ها در برابر انعکاس نور خورشید نیز بازتاب فوق‌العاده‌ای دارند. همچنین تغییر دیگری که سونی در این تلویزیون نسبت به مدل‌های 2021 ارائه داده است در نوع پنل آن است و این بار سونی به جای WRGB از پنل RGB پشتیبانی کرده است. در این پنل رنگ مشکی بسیار خالص‌تر شده و کنتراست بسیار قوی‌تر از قبل است چون در آن پردازنده تصویر XR OLED Contrast Pro پیکسل‌ها را کنترل کرد و آن‌ها را به صورت جدا از هم خاموش و روشن می‌کند و موجب می‌شود تا زاویه دید نیز در بهترین حالت ممکن قرار بگیرد و شما از دیدن تصاویر و برنامه‌های موجود لذت ببرید.

صفحه نمایش این تلویزیون از رفرش ریت 120 هرتز واقعی برخوردار است و توانایی نمایش کیفیت تصویر 4K با سرعت 120 هرتز را دارد. سونی به کمک تکنولوژی XR OLED Motion صحنه های سریع را کاملا صاف و روان نمایش می دهد و از تاری تصاویر جلوگیری می کند.صفحه نمایش این تلویزیون از عمق رنگ 10 بیت واقعی برخوردار است و به لطف تکنولوژی QD-OLED و تکنولوژی XR Triluminos Max و Live Color طیف گسترده تری از رنگ ها را نسبت به اکثر تلویزیون های اولد بازار ارائه می دهد و در این زمینه عملکرد عالی دارد. که می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب برای اجرای کنسول‌های بازی نسل جدید باشد. این تلویزیون دارای پورت HDMI 2.1 است همچنین سونی از نسل جدید رابط کاربری Google TV نیز استفاده کرده که می‌تواند بسیار سرگرم کننده باشد چون حجم برنامه‌های موجود در آن بسیار بیشتر از گذشته شده و کاربر می‌تواند اوقات بیشتری را در کنار نمایشگر سپری کند.

A80L

تلویزیون سونی A80L

امتیاز کلی: 8.8 امتیاز فیلم: 9.2
بازی های ویدیویی: 9.1 فیلم اچ دی آر: 8.9
نمایش تلویزیون: 8.5
ورزش: 8.6
بازی اچ دی آر: 8.9
مانیتور: 9.0

تلویزیون سونی A80L یکی از تلویزیون های 2023 سونی محسوب می شود. سونی تلویزیون های 2023 خود را با پسوند L معرفی و روانه بازار کرده است، به همین دلیل ممکن است تلویزیون سونی A80L را در بازار با عنوان تلویزیون سری L سونی نیز معرفی کنند. همچنین این تلویزیون جزو تلویزیون های براویا (BRAVIA) سونی نیز محسوب می شود و به این اسم در بازار شناخته می شود. تلویزیون A80L ارزان ترین تلویزیون اولد گیمینگ 4K با سرعت 120 هرتز سونی در سال 2023 محسوب می شود. این تلویزیون برای استفاده حرفه ای مانند تماشای فیلم و سریال و همچنین گیمینگ کاملا مناسب است. این تلویزیون مدل جدیدتر و جایگزین تلویزیون سونی A80K است که در سال گذشته معرفی شده بود. همچنین دارای صفحه نمایش اولد و کیفیت تصویر 4K HDR می باشد.

 این تلویزیون دارای پنل WRGB است که در واقع ساب پیکسل های آن محسوب می شوند. سونی با استفاده از تکنولوژی XR OLED Contrast Pro پیکسل های صفحه نمایش این تلویزیون را کنترل کرده و کنتراست تصویر لازم را ارائه می دهد. صفحه نمایش این تلویزیون از رفرش ریت 120 هرتز برخوردار است و توانایی نمایش کیفیت تصویر 4K@120Hz را دارد. این محصول دارای تکنولوژی XR OLED Motion است و به کمک آن صحنه های سریع را واضح نمایش می دهد و از تاری تصاویر تا حد زیادی جلوگیری می کند. تلویزیون 4K سونی A80L به پردازشگر قدرتمند و اختصاصی سوتی یعنی Cognitive Processor XR مجهز است. این پردازشگر وظیفه پردازش تصویر و صدا را به عهده دارد و این کار را مانند مغز انسان انجام می دهد. این پردازشگر به کمک تکنولوژی XR 4K Upscaling رزولوشن تصاویر را افزایش داده و همه چیز را در حد کیفیت تصویر 4K نمایش می دهد.

A80K

 تلویزیون سونی A80K

امتیاز کلی : 8.9 امتیاز فیلم : 9.3
بازی های ویدیویی: 9.1 فیلم اچ دی آر : 8.7
نمایش تلویزیون : 8.4
ورزش : 8.7
بازی اچ دی آر : 8.9
مانیتور :9.3

تلویزیون سونی A80K یکی از ارزان ترین تلویزیون های اولد گیمینگ 120 هرتز سونی در سال 2022 محسوب می شود. تلویزیون A80K برای تماشای حرفه ای فیلم و بازی کردن با کنسول های نسل نهم کاملا مناسب است. تلویزیون فورکی سونی 77A80K مجهز به جدید ترین و قدرتمند ترین پردازنده سونی تا به امروز یعنی پردازنده Cognitive Processor XR است. این پردازنده وظیفه پردازش تصویر و صدا را به عهده دارد و اینکار را مشابه مغز انسان انجام می دهد. این پردازشگر به کمک تکنولوژی XR 4K Upscaling رزولوشن تصاویر را افزایش داده و نویز آنها را از بین می برد و همه چیز را در حد کیفیت تصویر فورکی نمایش می دهد.. این تلویزیون اولد 120 دارای ویژگی‌های گیم فوق‌العاده‌ای مانند HDMI2.1 بوده و در کنار آن از قابلیت نرخ نوسازی VRR نیز برخوردار است. این در حالی است که این تلویزیون قیمت بسیار مطلوب‌تری نسبت به مدل‌های A90K و A95K دارد و می‌تواند عملکرد مشابهی را نیز در اختیار کاربر قرار دهد، که اختلاف چندانی با این دو مدل ندارد. سونی در A80K از درگاه‌های متعددی برای ارتباط تلویزیون با سایر دستگاه‌‌ها مانند کنسول‌های بازی و دستگاه‌های پخش پشتیبانی کرده است. گذشته از این‌ها شما می‌توانید با استفاده از جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید که نسخه یازدهم آن است حجم وسیعی از برنامه‌ها و دسترسی به انواع بازی‌های سرگرم کننده در گوگل پلی را دشته باشید. همچنین شما می‌توانید با استفاده از جدیدترین نسخه وایفای ارتباط سریع اینترنت را تجربه کنید.

همچنین سونی با استفاده از پردازنده قدرتمند Cognitive XR امکان پردازش با تأخیر ورودی بسیار پایین را فراهم کرده است، که می‌تواند به خوبی برنامه‌های موجود در تلویزیون را برای کاربر به اجرا در آورد. گذشته از این‌ها سونی با استفاده از پنل فوق‌العاده WRGB در این تلویزیون هم زاویه دید وسیعی در اختیار کاربر قرار داده که آن را برای نمایش گروهی و دسته جمعی مطلوب نموده و هم این که نسبت کنتراست را نیز به شکل بی‌نظیری ارتقا داده که می‌تواند در محیط‌های تاریک روشنایی فوق‌العاده‌ای را نشان دهد، و همین موجب شده تا بازتاب بی‌نظیری را نیز در برابر نور خورشید از خود ارائه دهد. 

A90J

 تلویزیون سونی A90J

تلویزیون سونی A90J

امتیاز کلی : 8.9 امتیاز فیلم :9.3
بازی های ویدیویی: 9.2 فیلم اچ دی آر :8.8
نمایش تلویزیون :8.3
ورزش : 8.7
بازی اچ دی آر : 9.0
مانیتور :9.2

تلویزیون A90J از محصولات شگفت‌انگیز سری Master کمپانی سونی است. که در آن از کیفیت تصویر 4K پشتیبانی شده؛ این تلویزیون از نظر طراحی و استایل بسیار کارشناسی شده و با ضخامت فوق‌العاده زیبایی طراحی شده که می‌تواند محیط منزل شما را در بهترین شکل آراسته کند. این محصول هر چند دارای قیمت بالایی است و نمی‌تواند یک تلویزیون اقتصادی باشد اما دارای امکانات و قابلیت‌هایی است که به راحتی هزینه‌های برآورده شده را برای کاربر جبران می‌کند. سونی در این تلویزیون از پنل تصویر WRGB استفاده کرده است که هم نسبت کنتراست فوق‌العاده با روشنایی بی نهایتی به صفحه نمایش می‌بخشد و هم دارای زاویه دید گسترده برای نمایش دسته جمعی است.

این تلویزیون از دو پورت HDMI 2.1 برخوردار است. همچنین از ALLM و VRR و تکنولوژی Nvidia G-Sync پشتیبانی میکند و برای بازی کردن به صورت حرفه ای گزینه کاملا مناسبی است. رفرش ریت در این تلویزیون 120 هرتز است و سونی در این محصول از تکنولوژی XR Motion Clarity برای نمایش صحنه هایی با سرعت بالا به صورت شفاف و واضح استفاده میکند.همچنین سونی در این تلویزیون از پردازنده تصویر Cognitive XR استفاده کرده که سرعت عملکرد فوق‌العاده‌ای در پردازش و اجرای برنامه‌ها در بالاترین کیفیت بر روی صفحه نمایش به اجرا در می‌آورد. گذشته از آن این پردازنده می‌تواند تصاویر و صحنه‌های بی کیفیت و کم کیفیت را نیز ارتقا ببخشد. گذشته از این‌ها سونی در این تلویزیون سیستم عامل Google TV پشتیبانی کرده که دسترسی وسیعی از برنامه‌ها و بازی‌ها را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که می‌تواند بسیار سرگرم کننده و جذاب باشد و اوقات فراغت شما را به خوبی پر کند. صدا نیز در این تلویزیون در توان مطلوب 30 وات با بالاترین کیفیت و بدون کوچک‌ترین نویز و کاملا همگام با تصویر پخش شده ارائه می‌گردد. در کل می‌توان گفت این تلویزیون اولد 2020 یک محصول کامل با عملکرد فوق‌العاده‌ای است.

A80J

تلویزیون سونی A80J

امتیاز کلی : 8.8 امتیاز فیلم : 9.3
بازی های ویدیویی: 9.2 فیلم اچ دی آر : 8.7
نمایش تلویزیون : 8.3
ورزش : 8.6
بازی اچ دی آر : 8.9
مانیتور :9.1

A80J محصول میان‌رده مناسبی از شرکت سونی است که در آن امکانات و قابلیت‌های مطلوب و متناسب با نیاز کاربر را به کار گرفته است. این تلویزیون دارای صفحه نمایش OLED است که بر روی آن از پنل WRGB استفاده شده، پنل‌های WRGB دارای زاویه دید گسترده‌ای 118 درجه هستند و برای نمایش دسته جمعی می‎‌توانند بسیار مفید واقع شود و لذت دیدن را چندین برابر کند. همچنین نسبت کنتراست تصویر بسیار بالا و روشنایی بی نهایت HDR می‌تواند نمایشگر را متناسب با هر محیط سازد. سونی برای این تلویزیون از پردازنده چهار هسته‌ای Cognitive XR پشتیبانی کرده، این پردازنده از نسل جدید پردازنده‌های سونی است که سرعت اجرایی آن برای سیستم عامل عالی است و شما در اجرای برنامه‌های هیچ مشکلی نخواهید داشت. 

تلویزیون A80J دارای سیستم صوتی آکوستیک Acoustic Surface Audio+ است و 2.2 کانال صدا دارد. این سیستم صوتی شامل دو Actuator و دو Subwoofer است که در مجموع از توان خروجی 30 وات برخوردار می باشد.همچنین از یک سمت دیگر در این تلویزیون قابلیت Dolby Vision به کار رفته که می‌تواند تصاویر 4K را در بهترین حالت خودش ارائه کند و طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را در اختیار مخاطب قرار دهد. از یک طرف دیگر سونی برای این تلویزیون از تکنولوژی صوتی جدید Dolby Atmos استفاده کرده که می‌تواند صدایی فراگیر را در محیط ارائه دهد و موجب شود تا شما احساس حضور در بازی یا فیلم را به دست آورید که در نوع خود می‌تواند هیجان را مخاطب را به حداکثر برساند. صفحه نمایش این تلویزیون از رفرش ریت 120 هرتز برخوردار است و به کمک تکنولوژی XR Motion Clarity صحنه های سریع را واضح نمایش می دهد و از تاری تصاویر می کاهد.همچنین سونی برای این تلویزیون از تکنولوژی XR Motion Clarity برای روان‌تر کرده صحنه‌های سریع استفاده کرده که در هنگام پخش فیلم‌های اکشن می‌تواند بسیار تأثیر گذار باشد. این تلویزیون دارای دو پورت HDMI 2.1 است و توانایی نمایش کیفیت تصویر 4K@120Hz را دارد. همچنین از ALLM و VRR و تکنولوژی Nvidia G-Sync نیز پشتیبانی می کند.

X95J

تلویزیون سونی X95J

تلویزیون سونی X95J

امتیاز کلی : 8.4 امتیاز فیلم : 8.6
بازی های ویدیویی: 8.7 فیلم اچ دی آر : 8.4
نمایش تلویزیون : 8.3
ورزش : 8.0
بازی اچ دی آر : 8.6
مانیتور :8.3

سونی در تلویزیون X95J از دو درگاه HDMI2.1 استفاده کرده که آن را در اجرای کنسول‌های بازی بسیار بهتر کرده است. همچنبن پردازنده موجود در این تلویزیون از نوع X1 Ultimate با چهار هسته‌ی مرکزی است. که سرعت تازه سازی 120هرتزی را ارائه می‌دهد و به شکل مطلوبی تصاویر 4K را پخش می‌کند، و روشنایی HDR بر روی صفحه نمایش LED آن به شکل بسیار مطلوبی ارائه می‌شود. همچنین سونی در این تلویزیون برای بهبود زاویه دید از یک لایه اضافه بر روی پنل VA پشتیبانی کرده که موجب شده مقدار کمی کنتراست تصویر ضعیف‌تر شود. تلویزیون ال ای دی سونی X95J دارای نور پس زمینه Direct Full Array LED و پنل VA می باشد. سونی به کمک تکنولوژی Local Dimming از نوع Full Array LED نور پس زمینه این تلویزیون را کنترل می کند و کنتراست تصویر لازم را ارائه می دهد. این تلویزیون توانایی تولید رنگ های تیره و عمیق را دارد و به کمک تکنولوژی X-Wide Angle زاویه دید خوبی نیز در اختیار شما قرار می دهد. صفحه نمایش این تلویزیون از عمق رنگ 10 بیت واقعی برخوردار است و به کمک تکنولوژی Live Color و XR Triluminos Pro طیف گسترده ای از رنگ های دقیق و طبیعی را تولید می کند که باعث واقعی تر شدن صحنه ها و تصاویر می شود.

X95J سونی در حال حاضر بهترین LED عرضه شده در بازار جهانی به حساب می‌آید که برخلاف X9500H از قابلیت HDMI2.1 پشتیبانی می‌کند به همین دلیل توانسته یکی از بزرگ‌ترین نقطه ضعف‌های سری پیشین خود را پوشش دهد. اما اگر استفاده از کنسول‌های بازی نسل نهمی در دستور کار شما قرار دارد باید گفت X95J به دلیل پشتیبانی از HDMI2.1 بسیار کاربردی‌ است. اما با این وجود در X95J تأخیر ورودی برای اجرای بازی در حالت معمولی 161.1 میلی ثانیه محاسبه شده، همچنین توجه داشته باشید X95J در حالت گیم دارای میزان تأخیر ورودی 17.9 میلی ثانیه‌ای است و این مقدار مطلوبی است.

X95K

تلویزیون سونی X95K

امتیاز کلی : 8.3 امتیاز فیلم :8.4
بازی های ویدیویی: 8.6 فیلم اچ دی آر : 8.3
نمایش تلویزیون : 8.3
ورزش :8.1
بازی اچ دی آر : 8.5
مانیتور :8.3

تلویزیون سونی X95K  برای استفاده های حرفه ای مانند بازی کردن و تماشای فیلم و سریال و همچنین استفاده روزمره کاملا مناسب است. تلویزیون سونی X95K در واقع مدل جدید تر و جایگزین تلویزیون سونی X95J است.از تلویزیون‌های فوق‌العاده سری BRAVIA بوده که پرچمدار سال 2022 شرکت سونی است، در این محصول سونی از جدیدترین امکانات و قابلیت‌های موجود در سال 2022 پشتبانی کرده که می‌تواند استفاده از آن برای هر کاربری جذاب باشد. سونی در این تلویزیون از جدیدترین نسخه رابط کاربری Google TV یعنی نسل یازدهم آن پشتیبانی کرده که در میان سیستم عامل‌ها از بالاترین تنوع برنامه‌ای برخوردار است. همچنین در این تلویزیون صفحه نمایشی از نوع Mini LED به کار گرفته شده که دارای کیفیت فوق‌العاده بالایی در نمایش تصاویر است. در نظر داشته باشید که فناوری Mini LED از فناوری‌های جدید کمپانی سامسونگ است که هم وضوح بیشتر و هم نسبت کنتراست بالاتری را برای کاربر ارائه می‌دهد. البته سونی با استفاده از پنل VA نیز در این تلویزیون کنتراست را به حد بی‌نهایت رسانده که در نوع خود بی‌نظیر به شمار می‌آید و شما می‌توانید با استفاده از آن در تاریکی تلویزیون را در بهترین حالت بیننده باشید. 

سونی برای کنترل نور پس زمینه این تلویزیون از تکنولوژی منحصر به فردی به نام XR Backlight Master Drive استفاده می کند. این تکنولوژی به کمک تکنولوژی Local Dimming پیشرفته نور پس زمینه صفحه نمایش Mini LED این تلویزیون را کنترل کرده و به صورت دقیق کنتراست تصاویر را تنظیم می کند.

همچنین سونی در این تلویزیون از قابلیت‌های گیمینگ مانند نرخ‌نوسازی متغیر (VRR) استفاده کرده است که در هنگام حرکت صحنه‌های سریع در پخش فیلم رفرش‌ریت را در بالاترین حد ممکن نگهداری کند. در کنار این‌ها سونی در تلویزیون مدل X95K از درگاه‌های HDMI 2.1 استفاده به عمل آورده و باید بدانید که بالاترین سرعت نوخ نوسازی در این تلویزیون برای کیفیت تصویر 4K در بهترین حالت 120 هرتز است. همچنین سونی در این تلویزیون از درگاه‌ها و رابط‌های بسیار متنوعی پشتیبانی کرده است تا سایر دستگاه‌های پخش و کنسول‌های بازی به راحتی به تلویزیون متصل شوند و شما از آن استفاده کنید. 

X85K

تلویزیون سونی X85K

امتیاز کلی : 8.2 امتیاز فیلم : 8.7
بازی های ویدیویی: 8.6 فیلم اچ دی آر : 8.3
نمایش تلویزیون : 7.9
ورزش : 7.6
بازی اچ دی آر : 8.5
مانیتور :7.9

اگر قصد خرید یک تلویزیون 2022 سونی با امکانات مناسب جهت پشتیبانی از کنسول‌های بازی نسل نهمی و فرمت‌های مختلف تصویری با بودجه محدود را داشته باشید بدون شک تلویزیون X85K یکی از گزینه‌های روی میز شما خواهد بود؛ تلویزیون سونی X85K به نوعی اقتصادی‌ترین نمایشگر سری K بوده که از قابلیت‌هایی نظیر سرعت رفرش 120 هرتزی، VRR و ALLM پشتیبانی خواهد کرد که در نتیجه‌ی آن شاهد تصاویری مطلوب با کیفیت تصویر عالی خواهید بود. این تلویزیون در طیف گسترده ای از اندازه ها، از 43 تا 85 اینچ موجود است، این محصول به پنل VA مجهز است و می تواند عمق رنگ مشکی خوبی ارائه دهد، سونی بر روی فناوری HDR به کار رفته در این سری، پشتیبانی از فرمت تصویر دالبی ویژن را نیز گنجانده که تصاویری با کیفیت‌تر همراه با جزئیات بیشتر را شاهد خواهید بود؛ این تکنولوژی موجب می‌شود تا شما صحنه‌ها و رنگ‌ها را دقیق‌تر و با کیفیت مطلوب‌تری بیننده باشید. همچنین سونی برای این تلویزیون از پردازنده تصویر 4K HDR X1 بهره گرفته که می‌تواند به خوبی سرعت عملکرد سیستم عامل اندروید در تلویزیون را تحت تأثیر قرار دهد، و آن را به شکل بسیار مطلوبی ارتقا ببخشداین محصول دارای تکنولوژی Dynamic Contrast Enhancer است و کنتراست تصاویر و صحنه ها را به صورت پویا بهبود می بخشد..

گذشته از این‌ها شما با استفاده از سیستم عامل جدید اندروید با آخرین بروزرسانی می‌توانید دسترسی کاملی به انواع برنامه‌ها را در فروشگاه گوگل پلی داشته باشید، و به راحتی با استفاده از برنامه‌های موجود و دسترسی ساده به اینترنت و اوقات فراغت بی‌نظیری برای خود فراهم سازید. سونی در این تلویزیون نیز از قابلیت‌هایی مانند درگاه‌های HDMI2.1 پشتیبانی کرده است؛ این درگاه می‌توانند کیفیت تصویر 120 هرتز را در اختیار کاربر قرار دهد تا تلویزیون برای اجرای کنسول‌های بازی نظیر PS5 عملکرد بهتری داشته باشد. البته اگر امکان اختصاص بودجه بیشتری را داشته باشید، مدل X90K می‌تواند خرید به مراتب بهتری در این زمینه باشد.

X90J

تلویزیون سونی X90J

امتیاز کلی : 7.9 امتیاز فیلم : 8.2
بازی های ویدیویی: 8.3 فیلم اچ دی آر : 7.9
نمایش تلویزیون : 7.6
ورزش : 7.5
بازی اچ دی آر : 8.2
مانیتور :7.8

از محصولات بسیار عالی تولید شده سال 2021 میلادی کمپانی سونی است. همان طور که می‌دانید شرکت سونی همیشه در طراحی صفحه‌ها و پنل‌های نمایشگر یکی از پیشتازان این عرصه بوده که یکی از بهترین پنل‌های LED خودش را نیز در این تلویزیون استفاده کرده استهمچنین در این نمایشگر از قابلیت فوق‌العاده پردازش تصویر استفاده شده به گونه‌ای که شما می‌توانید با استفاده از موتور پردازشگر تصویر X1 این تلویزیون و قابلیت اتصال HDMI2.1 بالاترین کنسول‌های بازی را متصل سازید و از دیدن آن‌ها با کیفیت تصویر 4K نهایت لذت را ببرید. 

سونی به کمک تکنولوژی Local Dimming از نوع Full Array LED نور پس زمینه صفحه نمایش این تلویزیون را کنترل می کند و کنتراست تصویر لازم را ارائه می دهد. همچنین به کمک تکنولوژی XR Contrast Booster 5 کنتراست تصاویر و صحنه ها بخصوص صحنه های تاریک را بهبود می دهد و آنها را واقعی تر نمایش می دهد. صفحه نمایش این تلویزیون  از رفرش ریت 120 هرتز برخوردار است و به کمک تکنولوژی XR Motion Clarity صحنه های سریع را واضح نمایش می دهد و از تاری آنها جلوگیری می کند.تلویزیون X90J یکی از بهترین تلویزیون های گیمینگ 4K سونی در سال 2021 می باشد.نسبت کنتراست عالی، زمان پاسخگویی کم و روشنایی بالا از جمله نقاط قوت X90J سونی به حساب می‌آید اما از طرفی به دلیل پنل VA به کار گرفته شده در این تلویزیون سونی باید انتظار زاویه دید ضعیف را هم داشته باشید که در مطلب بررسی تخصصی تلویزیون X90J بیشتر روی این موضوع بحث کرده‌ایم. شما با استفاده از بلوتوث نسخه 5 می‌توانید انواع پرزنترهای کیبورددار را به نمایشگر متصل سازید و در بالاترین سرعت از آن‎‌ها استفاده نمایید. از این گذشته می‌توانید انواع کیبوردها و موس‌ها را نیز جهت استفاده متصل سازید. در بلوتوث نسخه 5 سرعت دو برابر نسخه قبلی یعنی 4.3 شده است. 

X90K

تلویزیون سونی X90K

امتیاز کلی : 7.8 امتیاز فیلم : 8
بازی های ویدیویی: 8 فیلم اچ دی آر : 7.8
نمایش تلویزیون : 7.6
ورزش : 7.5
بازی اچ دی آر : 8
مانیتور :7.8

روشنایی خیره‌کننده، طراحی جدید و مینیمال، نسبت کنتراست و نمایش رنگ عالی از جمله ویژگی‌هایی بوده که تلویزیون سونی X90K را نسبت به سری‌های پیشین سونی متمایز خواهد کرد؛ سونی در سال 2022 تلاش کرده تا نقاط ضعف موجود در سری نهم تلویزیون‌هایش را تا حد زیادی بهبود بخشیده تا کاربران بیش از پیش شاهد تصاویری با کیفیت تصویر عالی باشد. با توجه به امتیازات کسب شده،  تاکنون این مدل توانسته عملکرد بهتری نسبت به Q80B داشته و تا حدی گوی رقابت را از این رقیب کره‌ای برباید که در مطلب بررسی تخصصی تلویزیون سونی X90K بیشتر به این موضوع پرداخته‌ایم.

در این مدل نیز، سامورایی‌ها در سال 2022 امکانات و قابلیت‌های بسیار مناسبی را برای اجرای کنسول‌های بازی نسل جدید فراهم کرده‌اند که در نتیجه‌ی آن کاربر قابلیت استفاده از رفرش‌ریت 120 هرتزی را خواهد داشت. همچنین شما با استفاده از رفرش ریت متغیر یا به اصطلاح VRR امکان پخش سریع‌ترین صحنه‌ها را در بالاترین کیفیت ممکن دارید. سونی برای این نمایشگر نیز از کیفیت بسیار بالای صوتی پشتیبانی کرده که می‌تواند به خوبی سالن‌های بزرگ را تحت پوشش قرار دهد. توان صوتی در این تلویزیون 30 وات است که با استفاده از دو کانال جدای صوتی پخش می‌گردد. درگاه‌های ارتباطی نیز در بهترین حالت و با تنوع بالا ارائه شده‌اند و اتصال هر دستگاهی برای این تلویزیون مهیا شده است. 

Sony X90K برای بازی های HDR چشمگیر است. به لطف تاخیر ورودی کم، زمان پاسخگویی سریع و پشتیبانی از VRR برای تجربه بازی تقریباً بدون پارگی، بازی روان و پاسخگو است. همچنین از پهنای باند HDMI 2.1 برای بازی های با نرخ فریم بالا پشتیبانی می کند.این تلویزیون برای تماشای فیلم در اتاق های تاریک عالی است. به لطف نسبت کنتراست طبیعی بالای خود، سیاهی عمیق را نمایش می دهد. دارای یک ویژگی کم‌نور محلی با آرایه کامل است که کیفیت تصویر را در صحنه‌های تاریک بیشتر بهبود می‌بخشد، اما همچنین باعث شکوفایی در اطراف اجسام روشن می‌شود.

X75K

تلویزیون سونی X75K

امتیاز کلی : 7.7 امتیاز فیلم : 8.1
بازی های ویدیویی: 7.7 فیلم اچ دی آر : 6.6
نمایش تلویزیون : 7.4
ورزش : 7.4
بازی اچ دی آر : 7.8
مانیتور :7.9

تلویزیون سونی X75K یکی ا ز مدل‌های جدید این برند ژاپنی در سال 2022 بوده که سعی شده با رویکرد اقتصادی روانه بازارهای جهانی شود؛ اگر از آن دسته طرفداران برند سونی هستید که بودجه محدودی برای خرید تلویزیون در نظر دارید بدون شک X75K یکی از گزینه‌های روی میز برای شما خواهد بود که می‌تواند امکانات قابل قبولی نظیر تصاویر 4K را در اختیار شما قرار دهد. در این تلویزیون همانند مدل بالاتر این سری یعنی X80K از رفرش ریت 60 هرتز پشتیبانی کرده  و به کمک تکنولوژی Motionflow XR صحنه های سریع را واضح نمایش می دهد و از تاری تصاویر جلوگیری می کندکه در کنار آن با استفاده از نسخه یازدهم رابط کاربری اندروید حجم وسیعی از برنامه‌ها را در اختیار کاربر قرار خواهد داد. این تلویزیون مجهز به پورت HDMI 2.0 است و توانایی نمایش کیفیت تصویر 4K را دارد. متاسفانه این تلویزیون از تکنولوژی ALLM و VRR پشتیبانی نمی کند. به طور کلی با توجه به موارد گفته شده این تلویزیون برای بازی کردن به صورت حرفه ای با کنسول های نسل نهم از جمله کنسول PS5 و Xbox Series X مناسب نیست، اما می توانید از آن برای بازی کردن با کنسول های نسل هشتم استفاده کنید.

همچنین سونی با استفاده از قابلیت وای‌فای و LAN در این تلویزیون دسترسی به اینترنت را برای کاربر بسیار راحت‌تر کرده است و شما با استفاده از آن، این امکان را خواهید داشت که به شکل مطلوبی برنامه‌ها و بازی‌های مورد علاقه خود را دانلود و بر روی تلویزیون نصب کنید. همچنین سونی با استفاده از موتور پردازشگر تصویر X1 امکان پردازش فیلم‌های اکشن را در کیفیت تصویر 4K در کیفیت بسیار مطلوبی را فراهم کرده است. سونی برای این نمایشگر نیز از صدای نسبتا مطلوبی استفاده کرده که با استفاده از دو کانال صوتی 10 واتی می‌تواند 20 وات صدا را در محیط ارائه دهد؛ اما با همه این اوصاف کمپانی سونی این تلویزیون را مخصوص کاربرانی ارائه داده است که به دنبال یک تلویزیون فول امکانات با قیمت پایین هستند. 

X85J

تلویزیون سونی X85J

امتیاز کلی : 7.6 امتیاز فیلم : 7.2
بازی های ویدیویی: 7.8 فیلم اچ دی آر : 7.3
نمایش تلویزیون : 7.8
ورزش : 7.6
بازی اچ دی آر : 7.9
مانیتور :8

یکی دیگر از تلویزیون‌های عرضه شده به بازار در سال ۲۰۲۱ بوده که به نوعی مدل ما بین X90J و X80J محسوب می‌شود. سونی در این نمایشگر بزرگ از امکانات خوبی استفاده کرده تا آن را به یک تلویزیون اقتصادی مناسب گیم (نسبت به سایر مدل‌های سونی) تبدیل کند.صفحه نمایش این تلویزیون از عمق رنگ 10 بیت (8 بیت + FRC) برخوردار است این نمایشگر سونی دارای صفحه نمایش بزرگ با حاشیه یک سانتی‌متری بوده که در آن برای بهبود بخشیدن به کنتراست تصویر از قابلیت Dynamic Contrast Enhancer استفاده شده تا تلویزیون در محیط‌های تاریک نیز به راحتی تصاویر را در بهترین حالت به نمایش بگذارد. همچنین سونی از قابلیت Motionflow XR 960 نیز در X85J پشتیبانی کرده که می‌تواند صحنه‌های سریع را در فیلم‌های اکشن با وضوح بالا به راحتی پخش کند. این تلویزیون به کمک تکنولوژی Dolby Audio، Dolby Atmos و DTS Digital Surround کیفیت صدای بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می دهد و توانایی تولید صدای فراگیر مجازی را دارد. این محصول دارای تکنولوژی Acoustic Auto Calibration از نوع Room Compensation می باشد و صدای تلویزیون را با توجه به شرایط محیط تنظیم می کند تا همیشه بهترین کیفیت تصویر را تجربه نمایید. این تلویزیون از رفرش ریت 120 هرتز برخوردار است و توانایی نمایش کیفیت تصویر 4K و 120Hz را دارد و دارای دو پورت ورودی HDMI 2.1 است.

از این گذشته سونی با به کارگیری پنل VA در این تلویزیون طیف وسیعی از میلیارد‌ها رنگ را برای کاربر به نمایش گذاشته است تا مخاطب اصل تصویر را با ریزترین جزئیات بیننده باشد. همچنین سونی در تلویزیون X85J از پردازنده X1 بهره می‌گیرد که سرعت نسبتا بالا و مطلوبی را در پردازش و ارائه تصاویر دارد. در کل این تلویزیون سونی با ضخامت 7.3 سانتی‌متر و بدنه تمام پلاستیکی از کیفیت ساخت مطلوبی برخوردار است و در طراحی دارای استایل بسیار زیبا و قابلیت نسب بر روی دیوار را هم دارد و قیمت آن نیز نسبت به امکانات و قابلیت‌های موجود مطلوب تعیین شده است. 

X80K

تلویزیون سونی X80K

امتیاز کلی : 7.4 امتیاز فیلم : 7.2
بازی های ویدیویی: 7.9 فیلم اچ دی آر : 6.9
نمایش تلویزیون : 7.8
ورزش : 7.4
بازی اچ دی آر : 7.7
مانیتور :7.8

X80K یکی دیگر از تلویزیون‌های 2022  میان رده کمپانی سونی به شمار می‌آید که در آن از کیفیت تصویر 4K با رفرش ریت 60 هرتز پشتیبانی شده است. سونی در این تلویزیون تمام تلاش خود را به کار گرفته تا محصولی با مناسبترین قیمت و امکانات بالا را در اختیار کاربر قرار دهد. این تلویزیون از جدیدترین رابط کاربری یعنی گوگل‌ تی‌وی و سیستم عامل اندروید نسل یازدهم پشتیبانی کرده که برنامه‌های موجود در آن بسیار وسیع‌تر و دسترسی به اینترنت با مرورگر‌های مختلف بسیار ساده‌تر شده است. شاید ذکر این نکته هم خالی از لطف نباشد که این تلویزیون، نمونه به روزتر X80J در سال 2021 به شمار می‌آید که توانست آمار فروش زیادی را به خود اختصاص دهد لذا سونی تلاش کرده تا عیب‌های موجود را رفع و نمایشگری عالی در سال 2022 را تحت عنوان X80K روانه بازار کند تا شاید بتواند یک گزینه کامل‌تر از این محصول باشد.

این تلویزیون از محصولاتی است که سونی در آن نیز از قابلیت HDR10 پشتیبانی کرده که می‌تواند به راحتی نور پس زمینه و روشنایی تلویزیون را کنترل کند تا شما تصاویر را در بهترین حالت بیننده داشته باشید. همچنین سونی در این تلویزیون از پنل IPS با زاویه دید گسترده که مخصوص نمایش‌های گروهی نیز استفاده کرده، در نظر داشته باشید در پنل‌های IPS نسبت کنتراست در برابر سایر پنل‌هایی مانند VA و WRGB و RGB پایین‌تر است و عملکرد ضعیف‌تری را در برابر تابش نور خورشید و محیط‌های تاریک دارد که سعی شده با گنجاندن پردازنده 4K HDR تا حدی این مشکلات را رفع کرده تا در نهایت تصاویری طبیعی‌تر در اختیار بیننده قرار دهد.این محصول دارای 4 پورت HDMI 2.0 است  و از تکنولوژی ALLM پشتیبانی می کند اما خبری از تکنولوژی VRR در آن نیست.

این تلویزیون با همان رابط Google TV که ارائه می‌شود تعداد زیادی برنامه دارد که می‌توانید دانلود کنید، که با وب‌کم تلویزیون اختصاصی سونی سازگار است، بنابراین می‌توانید از آن برای برقراری تماس‌های ویدیویی استفاده کنید. همچنین با ریموت بازطراحی شده  که دارای یک میکروفون داخلی برای کنترل صدا است  به شما امکان می دهد از دستورات صوتی مختلف استفاده کنید.همچنین اگر می‌خواهید بازی را در یک فضای نشیمن وسیع تماشا کنید خوب است زیرا زاویه دید وسیعی دارد، به این معنی که تصویر از طرفین یکسان به نظر می‌رسد.

X80J

 تلویزیون سونی X80J

تلویزیون سونی X80J

امتیاز کلی : 6.9 امتیاز فیلم : 5.9
بازی های ویدیویی: 6.8 فیلم اچ دی آر : 5.8
نمایش تلویزیون : 7.94
ورزش : 7.6
بازی اچ دی آر : 6.9
مانیتور :.8.2

از تلویزیون‌های میان‌رده محبوب کمپانی سونی است که از قابلیت‌های مطلوب و بسیار کاربردی برای نمایش خانگی برخوردار است. ناگفته نماند این تلویزیون سونی گزینه بسیار مناسبی برای جایگزین کردن با X8000H سال ۲۰۲۰ خواهد بود. این تلویزیون دارای رابط کاربری جدید Google TV بوده که کار با آن بسیار راحت‌تر شده است؛ از طرفی شما امکان دسترسی به برنامه‌های بیشتری با محتواهای بهتر نسبت به سایر سیستم عامل‌های مطرح را در اختیار دارید. همچنین سونی در این تلویزیون برای کنترل نور پس زمینه به صورت خودکار از فناوری Dynamic Backlight Control استفاده کرده که می‌تواند روشنایی را در فضا‌های مختلف به حد مطلوبی برساند. این محصول برای استفاده روزمره و تماشای فیلم کاملا مناسب است. تلویزیون X80J را می توان ارزان ترین تلویزیون 4K سونی با رابط کاربری گوگل تی وی (Google TV) در سال 2021 عنوان کرد.این مدل دارای صفحه نمایشی با رفرش ریت 60 هرتز است و توانایی نمایش رزولوشن و کیفیت تصویر 4K و 60Hz را دارد.

گذشته از این سونی در این نمایشگر برای افزایش زاویه دید در صفحه نمایش از پنل IPS استفاده کرده که امکان دیدن مسابقات ورزشی و برنامه‌های تلویزیونی را به صورت گروهی فراهم می‌کند. همان طور که می‌دانید به صورت کلی می‌‎توان گفت پنل‌های IPS به صورت عمده دارای نسبت کنتراست پایین‌تری نسبت به پنل‌های VA هستند و سونی برای بالابردن نسبت کنتراست در X80J از تکنولوژی Dynamic Contrast Enhancer استفاده کرده که در ارتقای نسبت کنتراست تصویر تأثیرگذار خواهد بود و عملکرد تلویزیون را در محیط‌های تاریک ارتقا داده است. اما از طرفی دیگر سونی در این تلویزیون اهمیت بسیار زیادی به صدا داده است و با استفاده از فناوری DTS Digital Surround صدایی فراگیر و همگام با تصویر را در توان صوتی ۲۰ وات از طریق دو کانال صوتی ۱۰ واتی ارائه داده که از شفافیت صوتی بالایی برخوردار است. تلویزیون X80J ویژگی های گیمینگ ندارد و به دلیل برخورداری از پورت HDMI 2.0 برای اتصال به کنسول های بازی نسل نهم (PS5 و XSX) پیشنهاد نمی شود. 

X80L

تلویزیون سونی X80L

امتیاز کلی : 6.7 امتیاز فیلم: 7.0
بازی های ویدیویی: 6.5 فیلم اچ دی آر: 5.8
نمایش تلویزیون: 7.4
ورزش: 7.6
بازی اچ دی آر: 6.9
مانیتور: 7.8

تلویزیون سونی X80L یکی از تلویزیون های 2023 سونی است. محصول کشور ژاپن و مونتاژ مالزی می باشد. لویزیون سونی X80L علاوه بر استفاده روزمره و خانگی برای تماشای فیلم و سریال نیز مناسب است. دقت کنید که تلویزیون های 2023 سونی امسال دارای پسوند L هستند و به همین دلیل به نوعی جزو تلویزیون های سری L سونی نیز به حساب می آیند. تلویزیون X80L یکی از ارزانترین تلویزیون های ال ای دی سونی با کیفیت تصویر 4K در سال 2023 می باشد و این مدل جایگزین محصول سال گذشته یعنی X80K  است. تلویزیون ال ای دی سونی X80L مجهز به پنل IPS است و به همین دلیل زاویه دید نسبتا خوبی دارد. در نتیجه شما می توانید حتی از کنار نیز به تماشای برنامه در حال پخش در تلویزیون بنشینید. این مدل دارای نور پس زمینه Direct LED است و خبری از تکنولوژی تاریکی موضعی یا Local Dimming در آن نیست. 

این تلویزیون دارای 4 پورت HDMI 2.0 است و می تواند حداکثر رزولوشن و کیفیت تصویر 4K@60Hz را به شما ارائه دهد. این مدل جزو تلویزیون های گیمینگ محسوب نمی شود و خبری از تکنولوژی های مخصوص بازی (مانند تکنولوژی VRR) در آن نیست. البته با برخورداری از تکنولوژی ALLM و حالت بازی (Game Mode) می توانید تاخیر ورودی نسبتا پایینی را هنگام بازی کردن در تلویزیون مذکور تجربه نمایید. همچنین در صورت اتصال این تلویزیون به کنسول PS5 و به لطف قابلیت Auto Genre Picture Mode، در صورت اجرای بازی تلویزیون به طور خودکار به حالت بازی می رود تا بهترین تجربه بازی را برای شما رقم بزند. تلویزیون هوشمند سونی X80L دارای سیستم عامل اندروید 11 و رابط کاربری گوگل تی وی (Google TV) می باشد. رابط کاربری این تلویزیون در مقایسه با مدل سال گذشته خود بهبود یافته و کار کردن با آن بهتر و لذت بخش تر شده است. همچنین برخلاف سال گذشته دیگر خبری از حافظه داخلی 16 گیگابایتی نیست و امسال سونی تلویزیون مذکور را به حافظه داخلی 32 گیگابایتی مجهز کرده است. طراحی تلویزیون 55 اینچ سونی X80L زیبا می باشد و به طور کلی کیفیت ساخت خوبی دارد. البته طراحی این تلویزیون در مقایسه با سال گذشته خود تغییر چندانی نکرده است و همچنان در مقایسه با برند های دیگر، به نسبت ضخامت بدنه بیشتری دارد.

بررسی بهترین تلویزیون سونی

برند سونی در حال حاضر جزو بهترین برند تلویزیون در بازار محسوب می‌شود که بیشتر در تولید اندازه‌های بزرگ نمایشگر فعالیت می‌کند به همین دلیل در اندازه‌های کوچک (کمتر از 50 اینچ) گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود ندارد. معمولاً کیفیت تصویر تلویزیون‌های سونی متوسط به بالا است که نسبت به سایر برندهای دیگر بهتر هستند، با این وجود قیمت آن‌ها نیز کمی بالاتر است و اگر شما از لحاظ مالی مشکلی ندارید و می‌خواهید یک تلویزیون لاکچری داشته باشید ما تلویزیون‌های شرکت سونی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در نظر داشته باشید سونی به صورت معمول از رابط کاربری اندروید استفاده می‌کند که تنوع بالاتری در ارائه برنامه و بازی‌ها دارد و دارای سرعت عملکرد بهتری نسبت به سایر رابط‌های کاربری است. اما نکته مهم دیگری که برای یک تلویزیون می‌تواند حایز اهمیت بسیاری باشد، تأخیر در ورودی پایین و سرعت رفرش ریت آن است که این دو مورد در حد بسیار مطلوبی در تلویزیون‌های بالارده سونی دیده می‌شود. البته در نظر داشته باشید که قیمت این مدل‌ها نسبت به سایر مدل‌ها بسیار بالاتر است. اما اگر به دنبال تلویزیونی با امکانات خوب و قیمت مطلوب‌تری در برند سونی هستید، یقیناً X75K و X85J می‌تواند گزینه‌های خوبی برای خرید شما باشد.

حتما ببینید

بهترین تلویزیون گیمینگ

بهترین تلویزیون گیمینگ و مناسب بازی

بهترین تلویزیون گیمینگ یکی از مواردی که همیشه در کنار کنسول‌های بازی از اهمیت زیادی …

4 نظر

  1. حسین

    بین 55x 8000h و 55x 80k کدوم رو انتخاب کنم؟ ممنونم

    • رضا سعیدی

      سلام و درود
      اگر بودجه شما جهت خرید x80k کافی می‌باشد بدون شک خرید این مدل نسبت به مدل x8000h میتونه مفیدتر واقع بشه

  2. javad eshaghi

    سلام. وقت بخیر. من جواد اسحاقی هستم از مشهد. لطفا اسم و بهترین مدل تلویزیون هوشمند سونی را بنویسید که مجهز به دوربین داخلی باشد و من بتوانم با این تلویزیون هوشمند سونی کلاس آن لاین برگزار کنم و با خواهرم که در کانادا است تماس صوتی و تصویری برقرار کنم و من تصویر خواهرم را روی این تلویزیون هوشمند سونی ببینم و خواهرم هم من را ببیند. اسم و بهترین مدل تلویزیون هوشمند سونی مجهز به دوربین داخلی را فورا به شماره موبایل 09384928168 پیامک بزنید. با تشکر فراوان. جواد اسحاقی از مشهد.

    • سردبیر

      سلام و درود
      تا جایی که اطلاع دارم در حال حاضر چنین مدل‌های به صورت عموم وارد کشور نشده ولی شما می‌توانید با استفاده از وبکم خارجی این قابلیت‌ را در بعضی از مدل‌ها فعال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *