کشورهای تولید کننده تلویزیون

کشورهای تولید کننده تلویزیون

کشورهای تولید کننده تلویزیون

در حال حاضر تلویزیون بهترین وسیله برای سرگرمی و دریافت اطلاعات است و در هر خانه‌ای هم پیدا می‌شود. بیشتر مردم در هنگام خرید تلویزیون روی اصالت آن حساس هستند و می‌خواهند مطمئن شوند جنسی که می‌خرند اصل است و به همین خاطر اولین چیزی که نگاه می‌کنند کشور تولید کننده تلویزیون است. البته حق هم دارند، زیرا امروزه به قدری جنس‌های بدل و بی‌کیفیت در بازار وجود دارد که خیلی سخت می‌شود اعتماد کرد. ما در این مطلب از سلام بابا سعی کردیم که کشورهای تولید کننده تلویزیون را معرفی کنیم و کامل در مورد آن‌ها توضیح دهیم، امیدوارم که مفید واقع شود و با این اطلاعات خیلی راحت‌‌تر بتوانید تصمیم بگیرید و سردرگم نشوید و خرید خوبی داشته باشید.

آیا برندها در کشور خودشان تولید می‌شوند؟

قبل از هر چیزی باید بگوییم که اکثر برندهای اصلی تلویزیون در کشورهای مختلف کارخانه دارند و کالاهایشان در این کشورها هم تولید می‌شود چون اگر هر شرکت بخواهد محصولات خودش را در کشور مادر تولید کند هزینه تولید خیلی خیلی زیاد می‌شود و اصلا رقابتی و به صرفه نخواهد بود. در حال حاضر تمامی غول‌های صنایع جهان به گلوبالیزاسیون روی آوردند، از کمپانی تولید تیغ‌های صورت تراشی جیلت تا ساخت هواپیماهای ایرباس. حتی همین تویوتا عزیز که بزودی رتبه اول تولید خودرو را از جنرال موتور می‌گیرد، در حال حاضر بسیاری از تولیداتش را خارج از ژاپن تولید می‌کند (نمونه آن تویوتا کمری‌های موجود در ایران است که همگی ساخت استرالیا هستند) و به آسیا و اروپا صادر می‌شوند و برای امریکا خط تولیدی در آن کشور احداث کرد.

خلاصه نمونه‌های بسیاری وجود دارد از اینتل که در مالزی و آمریکا و مکزیک خط تولید دارد تا سونی که در اکثر کشور‌های آسیایی خط تولید و مونتاژ دارد. با این وجود دیگر دلیلی ندارد برای اجناس تولید ژاپن پول بیشتری بدهید. این مسائل در تمام دنیا حل شده و دیگر امری عادی است و برای به صرفه بودن و رقابتی بودن و استفاده از مواد اولیه نزدیک‌تر به محل تولید، نیروی کار ارزان‌تر و بازار فروش نزدیک‌تر این مسئله اجتناب ناپذیر است.

کشور سازنده روی لیبل تلویزیون 

پس اگه روی یک تلویزیون (یا روی لوازم جانبی تلویزیون) اسمی غیر از اسم کشور اصلی باشه دلیل بر بدل بودن آن نیست. حتی بعضی اوقات محصولاتی که در کشورهای دوم تولید یا مونتاژ می‌شوند، خیلی با کیفیت‌تر هستند. در بعضی موارد هم برخی کشورها به این شرکت‌های اصلی سفارش تولید در تعداد انبوه می‌دهند و به همین دلیل ممکن است اسم کشورهای سفارش دهنده روی محصول نوشته شود. پس شما از بابت این تلویزیون‌ها خیالتان راحت باشد و زیاد حساسیت به خرج ندهید. برای مثال اگر روی یک تلویزیون سونی اسم کشور مالزی را دیدید نگران اصالتش نباشید زیرا در این کشور مونتاژ شده و کیفیتش عالی می‌باشد.

البته از هر جایی هم نباید خرید کرد، شما باید تحقیق کنید و از جای مطمئن خرید کنید. تلویزیون‌های اصلی در ایران وجود ندارند (بغیر از شهرهای مرزی) و آن‌هایی که وجود دارد کار داخل ایران است و همانطور که گفتم جنس‌های اصلی در ایران قاچاق است ولی در شهرهای مرزی شما می‌توانید جنس‌های اصلی را پیدا کنید و می‌توانید از فروشگاه‌های مطمئن جنسی که می‌خواهید را بخرید.

تلویزیون سونی ساخت کجاست؟

تلویزیون سونی

شرکت سونی یک سازنده چند ملیتی ژاپنی است که لوازم الکترونیکی مختلفی تولید می‌کند و در فهرست تولیدکنندگان تلویزیون در رتبه سوم است (که این بیشتر به خاطر قیمت تلویزیون‎‌های سونی است که مقداری بالا هستند). این کمپانی تولید کننده مجموعه‌ای متنوع از تلویزیون‌ها از نوع آنالوگ گرفته تا LCD ها و LED ها و در چند سال اخیر تلویزیون 4k، تلویزیون OLED است. شرکت سونی هیچوقت کیفیت را فدای کمیت نکرده است. تلویزیون‌های آنالوگ این شرکت Trinitron نام دارند و پس از آن مجموعه‌ای از LCD ها را تولید کرد و سری براویا جدیدترین مجموعه و با کیفیت‌‌ترین محصولات این شرکت است. تلویزیون سونی غیر از ژاپن در کشورهایی مثل مالزی، چین و تایوان هم مونتاژ می‌شود. (به دلیل پایین بودن دستمزد، پایین بودن مالیات، ارزانی و در دسترسی مواد اولیه و پایین بودن هزینه گمرک در این کشورها).

تلویزیون ال جی ساخت کجاست؟

تلویزیون ال جی

نام ال‌ جی مخفف عبارت Life’s Good است. ال‌ جی یک شرکت چند ملیتیه کرهای است که می‌نوان آن را یکی از سازندگان برتر تلویزیون در جهان دانست. این شرکت پس از سامسونگ دوم می‌باشد ( از لحاظ فروش بیشتر). این شرکت مجموعه‌ای از تلویزیون ال ای دی، HD TV و تلویزیون OLED را تولید می‌کند. ال جی در سال 2007 اولین اینترنت تی وی به نام LG Smart TV را تولید کرد. این نام به دلیل ویژگی‌های هوشمند (کنترل از طریق تشخیص صدا و حرکت) این تلویزیون بود. تلویزیون ال جی در کره – تایلند و مصر تولید و مونتاژ می‌شوند. که بیشتر مدل‌های کره‌ای و مصر وارد بازار ایران می‌شوند.

تلویزیون سامسونگ ساخت کجاست؟

تلویزیون سامسونگ

سامسونگ یک شرکت کرهای است که این کلمه در زبان کره‌ای به معنی three star (سه ستاره ) است. سامسونگ بیشترین میزان تولید و فروش تلویزیون را در سال‌های اخیر در سطح جهان داشته است ( بیشتر به دلیل قیمت مناسب تلویزیون‌ها به نسبت کیفیت‌شان). تلویزیون سامسونگ در کشورهای مصر و مالزی هم مونتاژ می‌شود.

تلویزیون فیلیپس ساخت کجاست؟

تلویزیون فیلیپس

شرکت فیلیپس یا Royal Philips یکی از شرکت‌های چند ملیتی بزرگ جهان است. فیلیپس یک شرکت هلندی است که دفتر مرکزی آن در آمستردام است. این شرکت معتقد به ذخیره انرژی است و در تلویزیون‌هایش از ویژگی AmbiLight استفاده می‌کند. ابتدا این شرکت تلویزیون‌های هوشمندی که مجهز به دو پردازشگر بودند را ساخته است. تلویزیون‌های فیلیپس در لهستان و چین مونتاژ می‌شوند.

تلویزیون پاناسونیک ساخت کجاست؟

تلویزیون پاناسونیک

پاناسونیک یک شرکتی ژاپنی است که دفتر مرکزی آن در اوساکای ژاپن است. پاناسونیک ابتدا فقط تلویزیون‌های آنالوگ تولید میکرد و سپس دیجیتال، پلاسما و MySpace را تولید کرد این تلویزیون به کاربران امکان می‌دهد به صورت آنلاین و همزمان با تماشای تلویزیون، چت هم بکنند. تلویزیون پاناسونیک در کشورهای مالزی و چین مونتاژ می‌شوند.

تلویزیون شارپ ساخت کجاست؟

تلویزیون شارپ

شارپ هم یک شرکت ژاپنی است که دفتر مرکزی آن در اوساکای ژاپن است. شارپ که یکی از تولیداتش تلویزیون است و در ابتدای کارش تبدیل به پنجمین تولیدکننده تلویزیون در دنیا شد. تلویزیون‌های شارپ در کشور مالزی مونتاژ می‌شوند.

تلویزیون توشیبا ساخت کجاست؟

تلویزیون توشیبا

برند توشیبا که یک شرکت بزرگ چند ملیتی است و در توکیوی ژاپن قرار دارد و انواع مختلفی از تلویزیون‌ها (LCD ،LED LED full HD ،3D TV ،Smart TV) را در سایزهای متفاوت تولید می‌کند. تلویزیون توشیبا در تایلند و مالزی مونتاز می‌شوند.

تلویزیون هایسنس ساخت کجاست؟

تلویزیون هایسنس

هایسنس (به انگلیسی: Hisense) شرکت دولتی الکترونیک چینی است که در زمینه تولید لوازم خانگی بزرگ، دستگاه‌های گیرنده دیجیتال تلویزیون، ترمینال‌های رایانه، تجهیزات تهویه مطبوع، دستگاه‌های تلفن همراه و تبلت، صندوق‌ها و پایانه‌های فروش فعالیت می‌نماید.

شرکت هایسنس در سال ۱۹۶۹ راه‌اندازی شد و در حال حاضر دارای ۱۳ کارخانه تولیدی در چین و بیش از ۴۰ شرکت تابعه در آسیا، آمریکای شمالی و جنوبی، اقیانوسیه، اروپا و آفریقا می‌باشد. تلویزیون هایسنس که در ایران وجود دارند بیشتر تولید و مونتاژ خود چین هستند.

تلویزیون ایکس ویژن ساخت کجاست؟

تلویزیون ایکس ویژن

شرکت مادیران مفتخر به معرفی برند ایرانی ایکس‌ویژن بوده است و هم‌اکنون انواع تلویزیون‌های هوشمند، لوازم خانگی همچون یخچال، فریزر و ماشین لباسشویی و انواع محصولات رایانه‌ای، مانند مانیتور، تبلت و گیرنده دیجیتال با فناوری روز تحت برند ایکس‌ویژن را تولید و سهمی عمده از نیاز هم‌میهنان را برآورده می‌کند. تلویزیون‌های ایکس ویژن قطعات چین و مونتاژ ایران هستند.

تلویزیون تی سی ال ساخت کجاست؟

تلویزیون تی سی ال

شرکت تی‌سی‌ال (انگلیسی: TCL Corporation) یک شرکت الکترونیکی چند ملیتی چینی است که مقر آن در هویژو در استان گوانگ‌دونگ است. شرکت تی‌سی‌ال طراحی، توسعه، تولید و فروش محصولات از جمله تلویزیون، تلفن همراه، سیستم‌های تهویه مطبوع، ماشین لباسشویی، یخچال و فریزر و لوازم الکتریکی کوچک را انجام می‌دهد. این برند توسط یک شرکت آمریکایی فرانسوی ایجاد شد که بعدها یک شرکت چینی آن را خریداری کرد. تلویزیون‌های تی سی ال ساخت کشور چین هستند و در همان کشور مونتاژ می‌شوند.

تلویزیون هوریون ساخت کجاست؟

هوریون محصولی از شرکت چینی است که به تازگی به بازار ما راه یافته است. تصور این که محصولات چینی بی‌کیفیت هستند حداقل در خصوص هوریون کاملاً اشتباه است به همین دلیل اطلاعاتی در خصوص این کمپانی ارائه می‌دهیم. این کمپانی بیش از یک دهه است که در چین به صورت گسترده فعالیت خود را در حوزه تولید تلویزیون‌های هوشمند آغاز کرده است. Horion از نظر بسیاری یک محصول فوق العاده است چرا که توانسته است در بین غول‌هایی که در بازار چین وجود دارد خودنمایی کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 14 میانگین: 3.4]

حتما ببینید

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی خرید یک ماشین ظرفشویی جدید می‌تواند کار مشکلی باشد، زیرا به …

29 نظر

  1. علی

    با سلام
    تلویزیون های برند goldfinch چطوره کیفیتش از همه لحاظ؟

    • سردبیر

      سلام و درود
      متأسفانه اطلاع خاصی در مورد برند مطرح شده در دسترس نمی‌باشد

  2. مهرداد

    سلام میشه راهنمایی کنین تلوزیون ال ای دی استپوینت در چه حده خوبه ؟ آیا

    • سردبیر

      سلام و عرض ادب
      متأسفانه تاکنون این تلویزیون رو از نزدیک بررسی نکردیم دوست عزیز
      لذا از اظهار نظر در مورد آن پرهیز می کنیم.
      پیروز و سربلند باشید.

  3. بنده خدا

    سلام ببخشید بین این تلویزیون هایی که میگم کدومش بهتره
    شیائومی Mi 4S L43M5-5ASP مدل 43 اینچ
    تلویزیون ال ای دی هوشمند فیلیپس مدل 40PFT5883 مدل 43 اینچ
    کدومش بهتره

    • علی مرادی

      فیلیپس رو در ایران هم منتاژ مکینن مثل دوو

    • سردبیر

      سلام و عرض ادب
      به نظر بنده چون شیائومی دارای کیفیت تصویر 4K و سیستم عامل اندروید می باشد می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.
      پیروز و سربلند باشید.

  4. هیسنا

    سلام ممکنه در مورد تلویزیون های سیگنال بگید من با شرایط خوب برای پدرم میخوام بخرم ولی شناختی ندارم نسبت به اسنوا کدوم بهتره؟

    • سردبیر

      سلام و درود
      متأسفانه شناخت دقیقی نسبت به این دو برند نداریم و هیچ کدوم رو از نزدیک بررسی نکردیم به همین دلیل از اظهار نظر در این مورد خودداری می کنیم.
      ولی جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مطلب”راهنمای خرید تلویزیون ایرانی” مراجعه کنید.
      پیروز و سربلند باشید

  5. مجید

    لطفاً بدون تعصب راهنمایی کنید! من میخوام یه تلویزیون 43اینچ، 4کی بخرم بین این سه مدل کدوم رو پیشنهاد می کنید؟ و بغیر از این ها، اگه خودتون هم پیشنهادی دارید، ممنون میشم که بفرمایید.
    1_تلویزیون سونی مدل x8000G
    2- تلویزیون پاناسونیک مدل EX600R
    3- تلویزیون سامسونگ مدل RU7100

    • سردبیر

      سلام و درود
      تلویزیون سونی X8000G رو پیشنهاد می کنم به شما از این موارد
      ولی خرید مدل X8000H هم که مدل 2020 تلویزیون X8000G محسوب میشود میتواند انتخاب بسیار خوبی باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه می توانید به مطلب”بررسی تخصصی تلویزیون سونی X8000H” مراجعه کنید.
      پیروز و سربلند باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *