مقایسه تلویزیون سامسونگ Q60C با Q60B

مقایسه تلویزیون سامسونگ Q60C با Q60B

تولیدکننده‌های مختلف هر ساله اقدام به تولید تلویزیون‌های جدید می‌کنند و امکانات و ویژگی‌های جدیدی را به تلویزیون‌ها اضافه می‌کنند تا مصرف‌کنندگان و خریداران خود را راضی نگه دارند. شرکت سامسونگ نیز از این قاعده مستثنی نیست و هر ساله با تولید تلویزیون‌های جدید با فناوری‌های به‌روز همواره در عرصه رقابت فعال است. این شرکت امسال تلویزیون‌های با پسوند C را تولید و عرضه کرده است که بیشتر آن‌ها با یک سری تغییرات و به‌روز رسانی‌هایی از مدل‌های سال قبل تولید شده‌اند. در این مطلب از سلام بابا قصد داریم به مقایسه تلویزیون سامسونگ Q60C با Q60B بپردازیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

تلویزیون سامسونگ

شرکت سامسونگ همه محصولاتش از جمله تلویزیون‌های آن در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. تلویزیون‌های سامسونگ، به طور کلی تلویزیون‌های بسیار متنوعی هستند که کیفیت خوب و تصویر بسیار مناسبی را ارائه می‌دهند. مدل‌های بالارده آن مثل تلویزیون‌های QLED، می‌توانند طیف بسیار گسترده‌ای از رنگ‌ها را به نمایش بگذارند و بشدت روشن شوند. این تلویزیون‌ها با توجه به تأخیر ورودی بسیار کم، انتخاب خوبی برای بازی‌های ویدیویی هستند. معمولاً تلویزیون‌های سامسونگ از کیفیت تصویر بسیار خوبی با رنگ‌های بسیار اشباع و رنگ سیاه عمیق برخوردار هستند. تأخیر ورودی آ‌ن‌ها طی چند سال گذشته به طور قابل توجهی بهبود یافته است تا تقریباً برابر با مانیتورها باشند، و بسیاری از مدل‌ها اکنون نرخ تازه‌سازی متغیر FreeSync را پشتیبانی می‌کنند که میزان تاری در هنگام بازی را کاهش می‌دهد. فناوری ارتقاء کیفیت تصویر در این تلویزیون‌ها محتوای با کیفیت پایین را تقریباً در حد کیفیت 4k نمایش می‌دهد و سیستم عامل Tizen آنها کاربر پسند است و تعداد زیادی برنامه از طریق فروشگاه آن در دسترس است. تلویزیون‌های سامسونگ در رنج قیمت‌های مختلفی از پایین تا بالا در بازار موجود می باشد. جهت مشاهده بهترین تلویزیون های سامسونگ 2023 کلیک کنید.

معرفی و بررسی ویژگی‌های تلویزیون سامسونگ Q60C و Q60B

تلویزیون سامسونگ Q60C

تلویزیون سامسونگ Q60C محصول سال 2023 و از سری 6 می‌باشد. این تلویزیون با صفحه نمایش QLED یکی از ارزان‌ترین تلویزیون‌های 4K سامسونگ است که برای استفاده خانگی و معمولی و همچنین تماشای فیلم به صورت حرفه‌ای کاملاً مناسب است. تلویزیون QLED سامسونگ Q60C دارای پنل VA است و رزولوشن 3840×2160 پیکسل است و نسبت به تلویزیون‌های Full HD کیفیت تصویر بالاتری دارد. این تلویزیون دارای سیستم عامل تایزن نسخه 7 می‌باشد. این محصول قابلیت نصب برنامه‌های مخصوص سیستم عامل تایزن را دارد و شما می‌توانید با مراجعه به بخش برنامه‌ها در تلویزیون، برنامه‌های دلخواه خود را دانلود و نصب نمایید. امسال سامسونگ از ریموت کنترل هوشمند TM2360E در تلویزیون‌های جدید خود (از جمله این مدل) استفاده کرده است که نسبت به مدل مشابه سال گذشته خود طراحی جمع و جورتری دارد. ریموت کنترل مذکور دارای میکروفون داخلی برای استفاده از دستیار صوتی (مانند بیکسبی) است. این ریموت کنترل مجهز به باتری شارژی داخلی می‌باشد که می توانید آن را از طریق پنل خورشیدی (SolarCell) یا پورت تایپ سی تعبیه شده روی ریموت کنترل شارژ نمایید. این محصول علاوه بر ویژگی‌های گیمینگ مدل سال گذشته خود دارای امکانات بیشتری است. سامسونگ در این تلویزیون از Game Bar 3.0 رونمایی کرده که نسبت به نسخه قبلی خود ارتقا یافته است و گزینه‌های بیشتری را هنگام بازی در اختیار شما قرار می‌دهد. 

تلویزیون سامسونگ Q60B

تلویزیون سامسونگ Q60B نیز محصول سال 2022 و از سری 6 می‌باشد. این مدل هم همانند Q60C جزو ارزان‌ترین تلویزیون‌های سامسونگ است و برای تماشای خانگی و روزمره و البته حرفه‌ای فیلم و سریال انتخابی مناسب است. این تلویزیون مجهز به پنل VA و رفرش ریت 60 هرتز است، به صورت کلی تلویزیون‌هایی با پنل VA نسبت به پنل‌های IPS زاویه دید محدودتری دارند. اما به دلیل برخورداری از کنتراست بیشتر، صحنه‌های تاریک را در محیط‌هایی با نور کم بهتر نمایش می‌دهند. تلویزیون هوشمند سامسونگ Q60B سیستم عامل تایزن 6.5 دارد و امکانات خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های این دو محصول می‌توان به قابلیت انتقال صدای تلویزیون به موبایل اشاره کرد تا بدون ایجاد مزاحمت برای اطرافیان به برنامه مورد علاقه خود از طریق موبایل گوش دهید. شما می‌توانید صدا و محتوا از موبایل هوشمند (اندروید و آی او اس) را در این تلویزیون‌ها منتقل و پخش نمایید. همچنین امکان نمایش صفحه نمایش موبایل در صفحه نمایش بزرگ این مدل‌ها یا به اصلاح Mirroring نیز وجود دارد. در ادامه برخی ویژگی‌های این تلویزیون را به صورت جزئی‌تر بررسی می‌کنیم.

طراحی و ساخت

طراحی و ساخت Q60C و Q60B

هر دو مدل تلویزیون سامسونگ Q60C و Q60B، تلویزیون‌های 4K سطح پایه هستند، با این وجود دارای طراحی مدرن و با حاشیه‌های نازک و زیبا می‌باشند. به طور کامل از پلاستیک خاکستری با حاشیه‌های نازک ساخته‌شده‌اند و برای هر دکوراسیونی مناسب هستند. هر دو مدل دارای پایه‌های پلاستیکی پهن هستند که به خوبی تلویزیون را پشتیبانی می‌کند. از آنجایی که پایه‌ها بسیار عریض هستند، برای قرار دادن آن به یک میز بزرگ نیاز است. می‌توان ساندبار یا نوار صوتی را در جلوی آن قرار داد، بدون اینکه صفحه نمایش را مسدود کند. 

کیفیت ساخت

تلویزیون سامسونگ Q60C و Q60B هر دو از کیفیت ساخت خوبی بهره‌مند هستند و دارای پایه‌های مناسبی هستند که به خوبی تلویزیون را پشتیبانی می‌کند. این تلویزیون‌ها تقریباً به طور کامل از پلاستیک ساخته شده‌اندو کاملاً سبک وزن می‌باشند. 

کیفیت تصویر

در هر دو تلویزیون کیفیت تصویر 4K می‌باشد و می‌تواند تصاویر را با رزولوشن بالایی به شکل بسیار مطلوبی نمایش دهد. نوع صفحه نمایش هر دو مدل QLED است و طراحی صفحه نمایش هر دو تخت می‌باشد. نوع پنل تلویزیون سامسونگ Q60C و Q60B هر دو VA می‌باشد. این پنل، پنلی قدرتمند جهت نمایش رنگ مشکی تیره می‌باشد و باعث نمایش کنتراست دقیق‌تری می‌شود و در محیط‌های کم نور عملکرد خوبی از خود به جای می‌گذارد بنابراین هر دو مدل تلویزیون دارای کنتراست بسیار خوبی هستند. رفرش ریت یا نرخ نوسازی در این تلویزیون‌ها 60 هرتز می‌باشد. در واقع این رفرش ریت می‌تواند برای تماشای فیلم و سریال عملکردی خوب داشته باشد و صحنه‌ها را بدون تاری و نویز به نمایش خواهد گذاشت اما برای بازی‌های ویدئویی حرفه‌ای نباید انتظار زیادی از آن داشت چون نمی‌تواند صحنه‌های اکشن و سریع را بدون نویز اجرا کند.

ورودی‌ها

تنها تفاوت این دو مدل در قسمت ورودی‌ها در پورت ورودی ویدئو کامپوزیت (AV Composite In) می‌باشد که تلویزیون سامسونگ Q60C فاقد این پورت است اما تلویزیون سامسونگ Q60B دارای یک پورت ورودی کامپوزیت می‌باشد.

قابلیت‌های هوشمند

قابلیت هوشمند، مقایسه تلویزیون سامسونگ Q60C با Q60B

هر دو مدل تلویزیون Q60C و Q60B از سیستم عامل Tizen استفاده می‌کنند که رابط کاربری ساده‌ای داشته و می‌توان میان برنامه‌های مختلف جا به جا شد. ورژن سیستم عامل تلویزیون 2023 مدل Q60C با نسخه جدید خود یعنی 7 ارائه شده است که آخرین نسخه سیستم عامل تایزن می‌باشد. تلویزیون سامسونگ Q60B نیز دارای سیستم عامل Tizen نسخه 6.5 است. از نظر امکانات هوشمند نیز این دو تلویزیون کاملاً مشابه هم هستند.

مقایسه تلویزیون سامسونگ Q60C با Q60B

در این مطلب به مقایسه تلویزیون سامسونگ Q60C با Q60B پرداختیم. به طور کلی سامسونگ در تلویزیون جدید خود تغییرات زیادی اعمال نکرده است و بیشتر ویژگی‌ها و امکانات هر دو مدل تلویزیون سامسونگ Q60C و Q60B با هم مشابه هستند. کارشناسان ارزیابی ویژگی‌های تلویزیون‌ها از نظر امتیازات به تلویزیون Q60B امتیاز بیشتری داده‌اند اما با تفاوت بسیار جزئی، بنابراین به طور کلی تفاوت خاصی بین این دو مدل تلویزیون وجود ندارد. در جدول بالا همه ویژگی‌ها را در مقابل هم قرار دادیم تا شما بتوانید به راحتی مقایسه خود را انجام دهید. در نهایت خرید هر کدام به سلیقه و نیاز شما و اینکه کدام ویژگی تلویزیون اولویت شماست، بستگی خواهد داشت. شما برای خرید محصول فوق می‌توانید به فروشگاه سلام بابا مراجعه کرده و سفارش خود را ثبت کنید و همچنین برای دریافت اطلاعات و راهنمایی بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. همچنین جهت مشاهده و بررسی مطالب بیشتر می‌توانید به صفحه اصلی وبلاگ سلام بابا مراجعه کنید.

در جدول زیر به صورت کامل ویژگی‌های این دو مدل تلویزیون را آورده‌ایم و شما می‌توانید مقایسه تلویزیون سامسونگ Q60C با Q60B را به راحتی انجام دهید.

ویژگی ها و مــــدلQ60BQ60C
تولید کنندهسامسونگسامسونگ
سال ساخت20222023
کشورسازندهکرهکره
کشور مونتاژمصر-مجارستانمصر
قابلیت ضبط✔️✔️
منو فارسیمونتاژ مصر: دارد
مونتاژ مجارستان: ندارد
✔️
⬇امتیازات⬇
ترکیبی7.87.1
فیلم8.66.8
برنامه تلویزیونی7.66.9
برنامه ورزشی7.06.9
گیمینگ7.97.2
فیلم HDR8.17.1
بازی HDR7.97.4
مانیتور7.07.1
⬇مشخصات اصلی⬇
نوع صفحه نمایشQLEDQLED
نوع پنلVAVA
کیفیت تصویر4K4K
⬇طراحی⬇
نوع پایهدو طرف و خطیدو طرف و خطی
ضخامت بدنه(cm)2.92.9
ضخامت حاشیه(cm)0.91.0
کیفیت ساخت7.07.0
نرخ تازه سازی60Hz60Hz
کنتراست7.36.8
لوکال دایمینگ
اوج روشنایی SDR8.27.8
اوج روشنایی HDR6.45.3
طیف رنگ8.08.0
حجم رنگ7.37.2
یکنواختی خاکستری7.57.4
یکنواختی مشکی9.610
انعکاس نور7.47.4
کیفیت SD8.0_
کیفیت HD8.0_
کیفیت Full HD9.0_
کیفیت 4k10_
کیفیت 8k0.0_
زمان پاسخ دهی5.66.5
سرعت تازه سازی متغیر0.00
VRR
FreeSync
G-SYNC Compatible
⬇ورودی⬇
تأخیر در ورودی9.79.7
تعداد HDMI3 عدد HDMI 2.0
3 عدد HDMI 2.0
تعداد USB2 عدد USB 2.0
2 عدد USB 2.0
گیرنده خارجی✔️✔️
خروجی نوری صدا11
خروجی هدفون--
ورودی کامپوننت00
خروجی RCA صدا00
ورودی کامپوزیت00
ورودی آنتن22
Ethernet11
ورودی IR00
HDR10✔️✔️
+HDR10✔️✔️
دالبی ویژن
HLG✔️✔️
HDMI 2.0✔️✔️
HDMI 2.1
CEC✔️✔️
HDCP 2.2✔️✔️
USB 3.0
خروجی صدا متغیر
پشتیبانی Wi-Fi ✔️✔️
ARC✔️✔️
eARC
✔️✔️
دالبی اتموس به وسیله eARC
✔️✔️
DTS
⬇صوتی⬇
امتیاز کیفیت صدا5.96.5
توان صدا خروجی20w20w
⬇قابلیت های هوشمند⬇
رابط کاربری8.08.0
سیستم عاملTizenTizen
نسخه6.57
راحتی استفاده آسانآسان
اتصال به موبایل✔️✔️
کنترل صوتی✔️✔️
کنترل روی تلویزیون ✔️✔️
مصرف برق41w44w
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 5]

حتما ببینید

تلویزیون سامسونگ Q80C

بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ Q80C

تلویزیون سامسونگ Q80C  تلویزیون‌های سامسونگ معمولاً جزو بهترین تلویزیون‌های موجود در بازار هستند. تلویزیون‌های این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *