مقایسه لباسشویی ال جی V9 با V5

مقایسه لباسشویی ال جی V9 با V5

برند ال جی

شرکت ال جی برند شناخته شده‌ و باسابقه‌ی کره‌ای و پیشرو در زمینه لوازم الکترونیک است. این شرکت چهارمین هلدینگ بزرگ کره‌ی جنوبی است. ال‌جی محصولات الکترونیک گوناگونی در زمینه‌های مختلف دارد که اغلب آن‌ها مربوط به لوازم خانگی مانند تلویزیون، یخچال فریزر، لباس شویی و ظرفشویی هستند. مدل‌های مختلفی از لباسشویی ال جی در بازار موجود است که ما در این مطلب به مقایسه دو مدل از آن‌ها می‌پردازیم. 

لباسشویی ال جی

با پیشرفت تکنولوژی ماشین‌های لباسشویی در قالب‌های مختلف و با ویژگی‌های فراوان عرضه می‌شوند و آن‌ها را می‌توان به عنوان ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک یا ماشین لباسشویی نیمه اتوماتیک طبقه‌بندی کرد که هر کدام مزایای خاص خود را دارند. بیشتر ماشین‌های لباسشویی خودکار هستند و با یک فرایند الکترونیکی کنترل می‌شوند. یعنی با استفاده از دکمه اتوماتیک برنامه‌ای برای ماشین تنظیم می‌شود تا بر همان مبنا لباس‌ها را با ترکیب آب سرد و گرم تا سطح دلخواه، تنظیم مدت‌زمان شستشو، آبکشی لباس‌ها و خشک کردن محدود آب لباس‌ها از طریق چرخاندن سریع آن‌ها انجام دهد. ماشین‌های لباسشویی ال‌جی ماشین‌های لباسشویی با کارایی بالا هستند و با ویژگی‌های زیادی طراحی شده‌اند و با کیفیت بسیار زیادی به بازار عرضه شده‌اند. لباسشویی های ال جی  در اندازه‌های مختلف با قیمت‌های مختلف عرضه می‌شوند. این لباسشویی‌ها با موتور گیربکسی صدای خیلی کمی دارند و همچنین دارای مصرف برق کمی هستند و رضایت مشتریان را تا حد زیادی جلب کرده‌اند و در حال حاضر پرفروش‌ترین لباسشویی‌های بازار هستند. 

مدل‌های مختلفی از لباسشویی ال جی در بازار موجود است که ما در این مطلب از سلام بابا به بررسی و مقایسه دو مدل V5 و V9 از این برند می‌پردازیم. شما می‌توانید جهت مشاهده و بررسی همه مدل‌ها و بهترین لباسشویی‌های ال جی به مطلب بهترین لباسشویی ال جی در سلام بابا مراجعه کنید.

معرفی دو مدل

لباسشویی ال جی V9

ماشین لباسشویی ال جی WV9142 یا V9 یکی از ماشین لباسشویی‌های 2019 ال جی است که علاوه بر طراحی مدرن، امکانات فوق‌العاده‌ای دارد و در دو رنگ مشکی و سفید عرضه شده است. این ماشین لباسشویی دارای ظرفیت 10.5 کیلویی است که برای یک خانواده با جمعیت متوسط بسیار مناسب می‌باشد. همچنین ماشین لباسشویی ال جی مدل V5 یا F4V5RYP یکی از برترین مدل‌های برند ال جی در سال 2020 میلادی می‌باشد که با طیف وسیعی از امکانات روز دنیا روانه بازار شده است. این مدل نیز دارای ظرفیت 10.5 کیلویی می‌باشد. 

این دو لباسشویی از موتور قدرتمند Inverter Direct Drive برخوردار هستند که با وجود این موتور دیگر نیازی به تسمه بین موتور و دیگ شستشو نیست و به عبارتی این ماشین لباسشویی‌ها تسمه ندارند. این موضوع باعث می‌شود تا صدای تولید شده توسط این محصولات به نسبت ماشین لباسشویی‌های قدیمی یا تسمه‌ای بسیار کمتر باشد. هر دو دارای سرعت 1400 دور در دقیقه هستند و می‌تواند عملیات آب گیری را انجام دهد. همچنین هر دو مدل دارای 14 برنامه شستشو هستند که با انتخاب هر کدام، تنظیمات شستشوی پیشفرض مناسب با آن روی ماشین لباسشویی اعمال می‌شود. 

تفاوت دو مدل V5 و V9

لباس شویی ال جی V5

بیشتر ویژگی‌ها و امکانات این دو مدل لباسشویی شبیه هم هستند اما یک سری تفاوت‌هایی دارند که در این بخش به آن‌ها می‌پردازیم. لباسشویی ال جی مدل V9 دارای تعدادی قابلیت و ویژگی بیشتر نسبت به لباسشویی ال جی مدل V5 می باشد به همین دلیل از لحاظ قیمتی نیز V9 قیمت بالاتری نسبت به V5 دارد. این قابلیت‌ها شامل، قابلیت EcoHybrid برای خشک کردن لباس‌ها با جریان هوا و بدون مصرف آب، قابلیت Steam برای بهبود عملکرد در برخی برنامه‌های شستشو با بخار و مصرف انرژی کمتر، قابلیت Turbo Wash برای کاهش زمان شستشوی لباس‌ها به کمتر از یک ساعت در برخی برنامه‌های شستشو و همچنین صرفه جویی در مصرف آب و انرژی و قابلیت Wrinkle Care برای کاهش چین و چروک لباس‌ها با بخار بعد از دور آبکشی و آبگیری می‌باشد. علاوه بر این موارد V9 دارای سیستم شستشو با اسپری آب می‌باشد که مدل V5 فاقد این ویژگی است. یک تفاوت دیگر بین این دو مدل صفحه نمایش لمسی است که مدل V5 دارای این صفحه نمایش می‌باشد اما V9 فاقد صفحه نمایش لمسی است.

جمع بندی

به طور کلی ماشین لباسشویی‌های برند ال جی دارای کیفیت بسیار زیادی هستند و طرفداران زیادی نیز دارند. ما در این مطلب به مقایسه دو مدل از این برند پرداخیم. به طور کلی مدل V9 دارای تعدادی ویژگی‌های بیشتری نسبت به مدل V5 می‌باشد و به تبع آن قیمت بالاتری نیز دارد. برای مشاهده قیمت‌های به‌روز و سفارش هر کدام از این مدل‌ها می‌توانید به سایت فروشگاه سلام بابا مراجعه کنید و یا با همکاران ما تماس بگیرید. همچنین برای دیدن مطالب بیشتر و مقایسه دیگر محصولات می‌توانید به وبلاگ سلام بابا سر بزنید.

در جدول زیر به صورت کامل ویژگی‌های این دو مدل لباسشویی را آوردیم و شما می‌توانید آن‌ها را با هم مقایسه کنید.

ویژگی ها / مــــدلF4V5RYPV9 10.5Kg
تولید کنندهال جیال جی
سال عرضه20202019
کشور سازندهکرهکره
کشور مونتاژچینچین
نوع ماشین لباسشوییدرب از جلودرب از جلو
نوع موتوردایرکت درایو اینورتردایرکت درایو اینورتر
سرعت چرخش (دور در دقیقه)14001400
ظرفیت لباسشویی (کیلوگرم)10.510.5
قابلیت آبکشی و آبگیری البسه✔️✔️
خشک کن
ظرفیت خشک کن (کیلوگرم)--
ماشین لباسشویی هوشمند✔️✔️
نوع نصبروکار (مبله)روکار (مبله)
⬇امکانات⬇
قفل کودک✔️✔️
شستشو با تاخیر✔️✔️
سیستم تشخیص میزان لباس ها✔️✔️
سیستم تمیز کردن دیگ شستشو✔️✔️
سیستم تشخیص و پاک کردن کف-
قابلیت اضافه کردن مجدد لباس✔️✔️
تکنولوژی بخارشوی✔️✔️
شستشوی بهداشتی✔️✔️
شستشوی هوشمند✔️✔️
حالت آماده به کار (Standby)✔️✔️
شبکه بی سیم (WiFi)✔️✔️
پشتیبانی از اینترنت اشیاء (IoT)✔️✔️
قابلیت اتصال به موبایل✔️✔️
نوع آب ورودیسردسرد
قابلیت تنظیم دمای آب✔️✔️
تعداد برنامه های شستشو1414
تعداد برنامه های خشک کن--
⬇صفحه نمایش⬇
نوع صفحه نمایشLEDLED
صفحه نمایش لمسی✔️
نمایش وضعیت شستشو✔️✔️
نمایش زمان باقیمانده شستشو✔️✔️
نمایش دور چرخش✔️✔️
نمایش دمای آب✔️✔️
نمایش وضعیت قفل درب✔️✔️
نمایش پیام خطا یا هشدار✔️✔️
⬇طراحی⬇
جنس بدنهاستیل ضد زنگاستیل ضد زنگ
جنس دربشیشه حرارت دیدهشیشه حرارت دیده
جهت باز شدن درببه سمت چپبه سمت چپ
نوع دکمه های کنترلیفشاری-لمسی-چرخشیفشاری-لمسی-چرخشی
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]

حتما ببینید

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی خرید یک ماشین ظرفشویی جدید می‌تواند کار مشکلی باشد، زیرا به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *