بهترین تلویزیون 85 اینچ

بهترین تلویزیون 85 اینچ

تلویزیون 85 اینچ

در این مطلب قصد داریم بهترین تلویزیون‌های 85 اینچ موجود در بازار ایران در سال 1402 را به شما معرفی نماییم؛ در ادامه با کیفیت نمایش، مشخصات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری هر یک از تلویزیون‌های معرفی شده‌ی موجود در بازار آشنا خواهید شد. برای یک خرید مطمئن می‌بایست از تمامی خصوصیات و امکانات ویژه، شفافیت نمایش و سایر ویژگی‌های دیگر آگاه و مطلع باشید؛ به همین دلیل در ادامه مطلب نکات ریز و درشت بهترین تلویزیون ۸۵ اینچ را یک به یک شرح خواهیم داد.

این سری از تلویزیون‌ها به دلیل ابعاد بزرگی که دارند بیشتر برای فضاهایی با متراژ بالا نظیر سالن‌ها، رستوران‌ها، مجتمع‌های تجاری و تفریحی مورد استفاده قرار می‌گیرند البته در محیط‌های مسکونی هم می‌توان از تلویزیون‌های 85 اینچ بهره برد اما ناگفته نماند باید حداقل متراژ خانه به گونه‌ای باشد که فاصله شما با تلویزیون بیش از ۴ متر بوده تا از کیفیت تصویر مطلوب بهره‌مند شوید. اما اگر تلویزیون 85 اینچ برای محیط شما بزرگ است می‌توانید یک تلویزیون 77 اینچ را خریداری کنید، برای مطالعه بیشتر در این مورد حتماً به مطلب بهترین تلویزیون 77 اینچ مراجعه کنید. 

بهترین تلویزیون 85 اینچ

 در ادامه مدل‌های مختلف از برندهای معتبر را به ترتیب برای شما قرار داده‌ایم به طوری که در اول مطلب به بهترین مدل یعنی Z9J پرداخته‌ایم و سپس مدل C2 از برند ال جی که دارای امکانات و ویژگی‌های بسیار خوبی می‌باشد و در سایز 83 اینچ در بازار موجود است، پس با سلام‌ بابا همراه باشید. همچنین برای خرید تلویزیون‌‌های 85 اینچ می‌توانید به سایت فروشگاه سلام بابا مراجعه کنید.

Z9J

تلویزیون سونی Z9J

تلویزیون سونی Z9J

امتیاز کلی: 9.0 امتیاز فیلم: 8.7
بازی های ویدیویی: 9.1 فیلم اچ دی آر: 8.9
نمایش تلویزیون: 8.8
ورزش: 9.1
بازی اچ دی آر: 8.9
مانیتور: 9.3

Z9J از تلویزیون‌های جدید شرکت سونی است که در سال ۲۰۲۱ آن را در سایزهای ۷۵ و ۸۵ اینچ معرفی و روانه بازارهای جهانی کرد. اخیراً شاهد ورود تعدادی از این محصول به ایران بودیم. سونی در این تلویزیون از امکانات بسیار زیادی پشتیبانی کرده که می‌تواند بسیار مخاطب پسند باشد. در این این پرچمدار 8K سونی صحنه‌های تاریک بسیار دقیق دیده می‌شوند؛ البته ناگفته نماند نسبت کنتراست تصویر در Z9J بسیار بالا بوده که این مورد را تا حدی مرهون پنل VA و فناوری Mini LED به کار رفته در آن است. همچنین سونی در این تلویزیون از صدای بسیار عالی و قدرتمند ۸۵ وات استفاده کرده که در نوع خود بی نظیر است. سونی برای ارائه صدا از فناوری‌های صوتی بسیار عالی Dolby Audio و 3D Surround Upscaling و Dolby Atmos و DTS Digital Surround استفاده کرده تا صدایی شفاف و بسیار رسا پخش شود. 

نکته قابل توجه دیگری که در این تلویزیون وجود دارد کیفیت تصویر بسیار بالای 8K است که در رزولوشن بسیار بالای ۷۶۸۰x۴۳۲۰ تصاویر را به نمایش می‌گذارد. سونی در این تلویزیون از سیستم عامل بسیار سریع و کاربردی Google TV پشتیبانی کرده که حجم وسیعی از برنامه‌ها را در اختیار کاربر قرار‌ دهد. همچنین این کمپانی ژاپنی برای تقویت زاویه دید مخاطب از فیلتر فوق‌العاده X-Wide Angle استفاده کرده و برای جلوگیری از بازتاب نور فناوری X-Anti Reflection نیز به آن افزوده شده است.

C2

تلویزیون ال جی C2

امتیاز کلی : 8.9 امتیاز فیلم : 9.2
بازی های ویدیویی: 9.3 فیلم اچ دی آر : 8.6
نمایش تلویزیون : 8.6
ورزش : 8.9
بازی اچ دی آر : 9.0
مانیتور : 9.5

تلویزیون گیمینگ 120 هرتز ال جی C2 یکی از بهترین تلویزیون های ال جی در سال 2022 است. تلویزیون C2 دارای صفحه نمایش OLED و کیفیت تصویر 4K است. یکی از مهم‌ترین تغییرات در این تلویزیون نسبت به مدل قبلی شرکت ال جی استفاده از پنل WRGB بوده ، در این نوع پنل‌ها هم زاویه دید به شکل بسیار عالی ارتقا یافته است و هم با استفاده از فناوری اولد نسبت کنتراست نیز در بالاترین سطح قرار دارد. ال جی در این محصول از بالاترین سطح تکنولوژِی در ساخت تلویزیون استفاده کرده، این فناوری‌ها شامل جدیدترین تکنولوژِی‌ها برای ارائه بهتر تصاویر کنسول‌های بازی است. صفحه نمایش این محصول دارای رفرش ریت 120 هرتز می باشد و به کمک تکنولوژی OLED Motion Pro صحنه های سریع را واضح نمایش می دهد و از تاری تصاویر جلوگیری می کند و به پردازنده نسل پنجم ال جی یعنی α9 Gen5 AI Processor 4K مجهز شده است که به آلفا 9 معروف است.

این تلویزیون در اندزاه های 42 تا 83 اینچ در بازار موجود میباشد. HDMI2.1 از تکنولوژِی‌های فوق‌العاده‌ای است که امکان ارسال تصاویر 120 هرتز را به راحتی برای کاربر فراهم می‌کند و کیفیت بی‌نظیری را با جزئیات بسیار بالایی برای کاربر به نمایش می‌گذارد و این تلویزیون دارای 4 پورت HDMI 2.1 با پشتیبانی از کیفیت تصویر 4K@120Hz است. گذشته از این با وجود قابلیت‌هایی هم چون نرخ‌ نوسازی متغیر در هنگام پخش هر صحنه‌ای شما بالاترین حد از کیفیت تصویر را بیننده هستید. همچنین ال جی در C2 از توان صوتی مطلوبی با قدرت 40 وات صدا پشتیبانی کرده که در نوع خودش بی‌نظیر است. همچنین درگاه‌ها و رابط‌های متنوعی نیز مانند مدل گذشته آن یعنی C1 در C2 نیز وجود دارد و ارتباط و اتصال تلویزیون را با سایر دستگاه‌ها راحت‌تر کرده است.

X95L

تلویزیون سونی X95L

تلویزیون سونی X95L

امتیاز کلی: 8.4 امتیاز فیلم: 8.3
بازی های ویدیویی: 8.7 فیلم اچ دی آر: 8.4
نمایش تلویزیون: 8.2
ورزش: 8.2
بازی اچ دی آر: 8.7
مانیتور: 8.6

تلویزیون سونی X95L یکی از تلویزیون های 2023 و سری X95L می باشد. این محصول جزو تلویزیون های براویا (BRAVIA) سونی محسوب می شود و با این اسم نیز در بازار شناخته می شود. تلویزیون X95L بهترین تلویزیون مینی ال ای دی با کیفیت تصویر 4K و رفرش ریت 120 هرتز سونی در سال 2023 است. این مدل به لطف برخورداری از کیفیت تصویر بالایی که دارد برای تماشای فیلم و سریال به صورت حرفه ای و حتی گیمینگ با کنسول های بازی نسل نهم گزینه ای فوق العاده است. البته که شما می توانید برای استفاده خانگی و روزمره نیز از آن استفاده کرده و لذت ببرید. این تلویزیون با مدل کامل و دقیق XR-X95L مونتاژ مالزی وارد بازار ایران می شود. این تلویزیون مدل بهتر، جدیدتر و جایگزین تلویزیون سونی X95K می باشد که سال گذشته معرفی و وارد بازار شده بود.

 این تلویزیون مجهز به پردازشگر پیشرفته و قدرتمند Cognitive Processor XR است که به گفته سونی مانند مغر انسان عمل می کند. این پردازشگر اختصاصی سونی در واقع بهترین پردازشگر استفاده شده در تلویزیون های این شرکت ژاپنی تا به امروز است و به طوری کخ سونی حتی در تلویزیون های پرچم دار خود نیز از آن استفاده می کند. این مدل به لطف برخورداری از پردازشگر Cognitive Processor XR و به کمک تکنولوژی XR 4K Upscaling توانایی کاهش نویز و ارتقا رزولوشن محتوای در حال پخش را دارد تا حتی محتواهایی با کیفیت پایین را نیز نزدیک به کیفیت تصویر 4K در این تلویزیون ببینید.سونی از زبان طراحی One Slate در این محصول استفاده کرده است که حس یک تلویزیون بالارده را به خوبی به کاربر منتقل می کند. این مدل طراحی مینیمال دارد و همچنین قاب و صفحه نمایش تلویزیون در یک سطح می باشند که ظاهر یکپارچه ای به تلویزیون بخشیده است .

X90K

تلویزیون سونی X90K

امتیاز کلی : 7.8 امتیاز فیلم : 8
بازی های ویدیویی: 8 فیلم اچ دی آر : 7.8
نمایش تلویزیون : 7.6
ورزش : 7.5
بازی اچ دی آر : 8
مانیتور :7.8

روشنایی خیره‌کننده، طراحی جدید و مینیمال، نسبت کنتراست و نمایش رنگ عالی از جمله ویژگی‌هایی بوده که تلویزیون سونی X90K را نسبت به سری‌های پیشین سونی متمایز خواهد کرد؛ سونی در سال 2022 تلاش کرده تا نقاط ضعف موجود در سری نهم تلویزیون‌هایش را تا حد زیادی بهبود بخشیده تا کاربران بیش از پیش شاهد تصاویری با کیفیت تصویر عالی باشد. با توجه به امتیازات کسب شده،  تاکنون این مدل توانسته عملکرد بهتری نسبت به Q80B داشته و تا حدی گوی رقابت را از این رقیب کره‌ای برباید که در مطلب بررسی تخصصی تلویزیون سونی X90K بیشتر به این موضوع پرداخته‌ایم.

در این مدل نیز، سامورایی‌ها در سال 2022 امکانات و قابلیت‌های بسیار مناسبی را برای اجرای کنسول‌های بازی نسل جدید فراهم کرده‌اند که در نتیجه‌ی آن کاربر قابلیت استفاده از رفرش‌ریت 120 هرتزی را خواهد داشت. همچنین شما با استفاده از رفرش ریت متغیر یا به اصطلاح VRR امکان پخش سریع‌ترین صحنه‌ها را در بالاترین کیفیت ممکن دارید. سونی برای این نمایشگر نیز از کیفیت بسیار بالای صوتی پشتیبانی کرده که می‌تواند به خوبی سالن‌های بزرگ را تحت پوشش قرار دهد. توان صوتی در این تلویزیون 30 وات است که با استفاده از دو کانال جدای صوتی پخش می‌گردد. درگاه‌های ارتباطی نیز در بهترین حالت و با تنوع بالا ارائه شده‌اند و اتصال هر دستگاهی برای این تلویزیون مهیا شده است. 

Sony X90K برای بازی های HDR چشمگیر است. به لطف تاخیر ورودی کم، زمان پاسخگویی سریع و پشتیبانی از VRR برای تجربه بازی تقریباً بدون پارگی، بازی روان و پاسخگو است. همچنین از پهنای باند HDMI 2.1 برای بازی های با نرخ فریم بالا پشتیبانی می کند.این تلویزیون برای تماشای فیلم در اتاق های تاریک عالی است. به لطف نسبت کنتراست طبیعی بالای خود، سیاهی عمیق را نمایش می دهد. دارای یک ویژگی کم‌نور محلی با آرایه کامل است که کیفیت تصویر را در صحنه‌های تاریک بیشتر بهبود می‌بخشد، اما همچنین باعث شکوفایی در اطراف اجسام روشن می‌شود.

QNED80

تلویزیون ال جی QNED80

امتیاز کلی : 7.4 امتیاز فیلم : 6.9
بازی های ویدیویی: 7.6 فیلم اچ دی آر : 6.6
نمایش تلویزیون : 7.7
ورزش : 7.7
بازی اچ دی آر : 7.6
مانیتور : 8.5

تلویزیون QNED80 یکی از ارزان ترین تلویزیون های گیمینگ ال جی با صفحه نمایش QNED و کیفیت تصویر 4k در سال 2022 می باشد. یکی از تکنولوژی‌های موئثر در ارائه کیفیت تصاویر در این تلویزیون Edge LED است که نور پس زمینه تلویزیون را بر روی صفحه آن ساطع می‌کند. اما نور پس زمینه در این تلویزیون نیز با استفاده از فناوری HDR10 Pro به بهترین شکل کنترل می‌شود به صورتی که مطابق با میزان نور محیط تلویزیون را سازگار می‌کند و روشنایی آن را در بهترین حالت موجود به صورت کاملا هوشمند قرار می‌دهد. دارای 2 پورت HDMI 2.1 با پشتیبانی از کیفیت تصویر 4K@120Hz و 2 پورت HDMI 2.0 با پشتیبانی از کیفیت تصویر 4K@60Hz بوده که با استفاده از آن شما بالاترین نرخ نوسازی موجود یعنی 120 هرتز را تجربه می‌کنید و می‌توانید جزئی‌ترین قسمت های یک فیلم یا یک گیم پلی را هم در بالاترین حد تجربه کنید و همچنین دارای 2 پورت USB 2.0 برای اتصال حافظه جانبی است. سایزهای این مدل شامل؛ 50، 55، 65، 75، 86 اینچ هستند که برای متراژهای متفاوت بسته به نیاز شما کاربرد دارند. دارای 2 بلندگوی Down Firing است که قدرت خروجی صدای آن 20 وات میباشد.

 این تلویزیون دارای جدید ترین نسخه سیستم عامل webOS تا به امروز یعنی webOS 7 است.همچنین ال جی در این تلویزیون از پردازنده تصویر قدرتمند α7 Gen5 AI Processor 4K بهره گرفته که می‌تواند در راه اندازی برنامه‌های سیستم عامل و تلویزیون بسیار موئثر باشد. این پردازنده در بالابردن کیفیت تصاویر کم کیفیت و ارتقای آن‌ها از نظر کیفیتی نیز می‌تواند عملکرد قابل توجهی ارائه کند، و آن‌ها را با جزئیات بیشتری به شما نمایش دهد و همچنین این تلویزیون از برنامه LG ThinQ برای مدیریت و کنترل تلویزیون از طریق موبایل هوشمند پشتیبانی میکند.

Q70B

تلویزیون سامسونگ Q70B

امتیاز کلی: 8.2

امتیاز فیلم: 8.8

نمایش تلویزیون: 7.6

ورزش: 7.6

بازی های ویدیویی: 8.7

فیلم اچ دی آر: 8.4

بازی اچ دی آر: 8.5

مانیتور: 8.1

 Q70B QLED یک تلویزیون با کیفیت 4k  از سری 7 در سال QLED 2022 سامسونگ است. این تلویزیون با مدل کامل QAQ70BAKXXT مونتاژ مصر و ویتنام (سفارش تایلند) وارد ایران شده و موجود می باشد. تلویزیون سامسونگ Q70B اساساً یک تلویزیون جذاب است که تقریباً  بر اساس این اصل ساخته شده است که تلویزیون های نازک تقاضای بیشتری دارند. قاب اطراف صفحه نمایش بسیار باریک است. Q70B گزینه بسیار جذابی برای نصب دیواری می باشد و ظاهر روی صفحه نمایش آن به طرز خوشایندی جمع و جور است. عملکرد خوبی برای اکثر استفاده‌ها مانند استفاده خانگی و گیمینگ و تماشای حرفه ای فیلم ارائه می‌کند. این تلویزیون دارای نرخ رفرش 120 هرتز بالا و زمان پاسخگویی مناسب است. . تلویزیون QLED سامسونگ  Q70B از نور پس زمینه Edge LED و پنل VA برخوردار می باشد. استفاده از پنل VA باعث شده است این تلویزیون رنگ های تیره را عمیق تر و واقعی تر نمایش دهد اما متاسفانه زاویه دید آن محدود تر است. شرکت سامسونگ از تکنولوژی جدید LED Clear Motion  در این محصول استفاده کرده است و به کمک آن می تواند نور پس زمینه را کنترل کرده و صحنه های سریع را واضح و روان نمایش دهد. تلویزیون هوشمند سامسونگ Q70B از سیستم عامل تایزن برخوردار است. فرقی نمی کند موبایل شما اندرویدی باشد یا iOS، می توانید آن را به صورت بیسیم به این تلویزیون متصل کنید، محتوای مورد نظر خود را روی تلویزیون به اشتراک بگذارید. تلویزیون مذکور در سایزهای 55 ، 65 ، 75 و 85 در بازار موجود است، همچنین دارای قدرت خروجی صدا 20 وات با دو کانال صدا است، مناسب برای کنسول بازی نسل نهم و دارای 4 عدد پورت HDMI 2.1 نیز می باشد.

در این تلویزیون نرخ نوسازی به شکل فوق‌العاده‌ای ارتقا یافته، و از 60 هرتز به 120 هرتز ارتقا داده شده است. گذشته از این درگاه‌های ارتباطی HDMI2.0 به HDMI2.1 ارتقا یافته‌اند و این تلویزیون به یک نمایشگر گیمینگ تبدیل شده است. اگر به تلویزیون گیمینگ بهتری نیاز دارید می توانید به سراغ تلویزیون سامسونگ Q80B بروید. اما اگر به دنبال تلویزیون ارزان تری برای مشاهده فیلم و سریال و استفاده خانگی و روزمره هستید، پیشنهاد ما تلویزیون سامسونگ Q60B می باشد.

آیا تلویزیون 85 اینچ ارزش خرید دارد؟

تلویزیون‎‌های معرفی شده در بالا همه از برندهای معروف و شناخته شده در بازار هستند و در بین مردم از طرفداران زیادی برخوردار هستند. اگر در سایز ۸۵ اینچ به دنبال یک تلویزیون اقتصادی هستید، تلویزیون سامسونگ Q70B یک انتخاب بسیار مناسب برای شما بوده اما اگر تمایل دارید یک مدل رده بالا خریداری کنید تا از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، در بین این تلویزیون‌ها مدل‌های C2 و X90K را به شما پیشنهاد می‌کنیم. البته اگر به دنبال محصولی مقرون به صرفه با امکانات متعادلی هستید حتماً نگاهی به بخش بهترین تلویزیون سلام‌ بابا داشته باشید. در حال حاضر تلویزیون سونی Z9J بهترین و گرانترین تلویزیون 85 اینچ بازار در سال 2023 به حساب می‌آید. ما در این مطلب سعی کرده ایم که بهترین تلویزیون 85 اینچ را از برندهای مختلف موجود در بازار مانند سونی، سامسونگ و ال جی خدمت شما معرفی کنیم؛ اگر در این مورد سؤال یا نظری دارید می‌توانید در قسمت نظرات با کارشناسان مربوطه در ارتباط باشید.

 
بهترین تلویزیون 85 اینچ سونی؟
دو مدل 85Z9J و 85X95L از شرکت سونی به عنوان بهترین تلویزیون 85 اینچ در ایران شناخته می شود که Z9J در حال حاضر به صورت معدود در ایران خرید و فروش می‌شود اما این پرچمدار سونی از قیمت بالایی برخوردار است.
بهترین تلویزیون 85 اینچ ال جی؟
در زمان تحریر این مطلب، تلویزیون ال جی C2 در سایز 83 اینچ در ایران موجود بوده و جزو بهترین تلویزیون‌های بازار نیز می‌باشد، لذا در این بخش این مدل را انتخاب می‌کنیم.
بهترین تلویزیون 85 اینچ سامسونگ؟
همانطور که در مطلب هم به این مورد اشاره کردیم Q70B در حال حاضر لقب بهترین تلویزیون 85 اینچ سامسونگ را یدک می‌کشد؛
بهترین تلویزیون 85 اینچ سال 2023؟
هم اکنون Z9J جزو بهترین تلویزیون 85 اینچ در سال 2023 به حساب می‌آید که وارد کشور شده است اما ممکن است قیمت آن شما را شگفت زده کند.
تلویزیون‌های 85 اینچ در چه رنج قیمتی قرار دارند؟
در کل می‌توان گفت تلویزیون‌های 85 اینچ در بازه قیمتی 100 تا 400 میلیون قرار دارند که بسته به نوسانات ارز ممکن است بیشتر و یا کمتر از این مقدار هم باشد.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 8 میانگین: 4]

حتما ببینید

بهترین تلویزیون گیمینگ

بهترین تلویزیون گیمینگ و مناسب بازی

بهترین تلویزیون گیمینگ یکی از مواردی که همیشه در کنار کنسول‌های بازی از اهمیت زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *