بهترین مارک زودپز

بهترین مارک زودپز | معرفی 7 زودپز برتر بازار در سال 2020-2019

بهترین مارک زودپز

زودپز یکی از لوازم اشپزخانه است که برای پخت آسان و سریع‌تر غذاها استفاده می‌شود. این زودپزها معمولا غذای دیرپز را در کمتر از یک ساعت برای شما آماده می‌کند به همین خاطر هر روز محبوبیت بیشتری در میان خانم‌ها پیدا می‌کند و هر ساله مدل‌های بهتری از آن با امکانات و ویژگی‌های بیشتر و پیشرفته‌تر به بازار عرضه می‌شوند. زودپزها در دو مدل معمولی و برقی تولید می‌شوند. ما در این مطلب از سلام‌ بابا بهترین مارک زودپز ایرانی و خارجی را معرفی کرده و همچنین پرفروش‌ترین مدل‌های بازار را خدمت شما معرفی می‌کنیم تا در انتخاب مدل مناسب شما را یاری کنیم.

مزیت های استفاده از زودپز 

  • صرفه جویی در زمان و انرژی با پخت و پز سریع و با کیفیت
  • حفظ رطوبت و طعم غذا با وجود بسته بودن در زودپز و عدم ورود هوا به داخل آن
  • پخت و پز سالم
  • خنک‌تر ماندن فضای آشپزخانه
  • زودپزها در دو مدل معمولی و برقی تولید می‌شوند که در ادامه ویژگی‌ها، مزیت‌ها و معایب هر کدام را برای شما شرح می‌دهیم.

زودپز معمولی 

بهترین مارک زودپز- زودپز روگازی

زودپزهای معمولی برای پخت غذا از اجاق گاز، گرما می‌گیرند. این مدل قدیمی‌تر است اما هنوز هم طرفداران خود را دارد و همچنان استفاده می‌شود. از مزیت‌های زودپز روگازی می‌توان شست و شوی راحت و سریع، اندازه متنوع، قیمت پایین‌تر، مصرف انرژی کمتر و دوام بالاتر نسبت به مدل‌های برقی را نام برد اما از لحاظ امنیت نسبت به مدل برقی پایین‌تر است و تنها یک کار را انجام می‌دهد. همچنین نمی‌توان زمان پخت را تنظیم کرد و حتما باید حواستان باشد و سر وقت زیر آن را خاموش کنید زیرا احتمال دارد غذا بسوزد.


زودپز برقی

بهترین مارک زودپز برقی

زودپز برقی مدل دیگر زودپز است که با برق کار می‌کند و گرمای آن از طریق برق تامین می‌شود. از مزیت‌های این مدل می‌توان استفاده راحت، خاموش شدن خودکار پس از پخت غذا و امکان تنظیم زمان پخت، امنیت بالاتر، چندکاره بودن و خالی ماندن روی اجاق گاز را نام برد. اما شستشو و تمیز کزدن این مدل نسبت به مدل معمولی سخت تر و زمان بر است. همچنین طول عمر کمتر و قیمت بالاتری نسبت به مدل معمولی دارد.

نکاتی که باید در خرید زودپز به آن‌ها توجه کنید:

  • اندازه و ظرفیت زودپز: ظرفیت زودپز با لیتر اندازه‌گیری و بیان می‌شود. توجه داشته باشید که هرگز نباید بیش از دو سوم ظرفیت زودپز را پر کنید چراکه موجب بسته شدن خروجی بخار می‌شود و خطرناک است. زودپز زیر 5 لیتر برای خانواده‌های 2 تا 3 نفره مناسب است، زودپز 5 تا 7 لیتری برای خانواده‌های 3 تا 6 نفره مناسب است، زودپز 7 تا 10 لیتر برای خانواده‌های بیشتر از 6 نفر مناسب است و بیشتر از 10 لیتر هم برای حدودا 15 نفر جوابگو است.
  • امنیت زودپز: زودپزی را انتخاب کنید که تمام نکات ایمنی آن مثل خروجی بخار اضطراری، سوپاپ ایمنی، نشان استاندارد و گارانتی را داشته باشد.
  • جنس بدنه: زودپزی را انتخاب کنید که جنس آن از فولاد ضد زنگ باشد و غذا به آن نچسبد.

معرفی بهترین مارک زودپز

  • بهترین مارک زودپز خارجی: GEEPAS ،FLER ،UNIQUE ،TEFAL ،‌BEEM ،DESSINI ،HARDSTONE – VMF و Fuma
  • بهترین مارک زودپز ایرانی : پارس استیل، سام و ویداس

مرفی 6 زودپز برتر بازار

1. زودپز برقی geepas مدل GPC307

بهترین مارک زودپز - زودپز برقی جی پاس مدل GPC307

ویژگی های اصلی مشخصات کلی
ظرفیت زودپز: 6 لیتر برند: GEEPAS
جنس بدنه: استیل ضد زنگ وزن: 5 کیلوگرم
توان مصرف: 1990 وات مدل: GPC307-6L

جی پاس یک شرکت ترکیه‌ای و یکی از بهترین مارک‌های زودپز در بازار ایران است و زودپز برقی جی پاس مدل GPC307 یکی از بهترین و پرفروش‌ترین مدل‌ها است که امتحان خودش را از لحاظ کیفیت و دوام پس داده است و طرفداران زیادی دارد. این زودپز با وجود توان 1990 واتی که دارد غذا را در سریع‌ترین زمان ممکن آماده می‌کند و اصلا طعم و مزه غذا را تغیر نمی‌دهد. این زودپز دارای ظرفیت 6 لیتر است که می‌توان در آن برای 5 تا 8 نفر غذا پخت. جنس بدنه آن از استیل ضد زنگ است که بسیار مقاوم و محکم است و به راحتی تمیز می‌شود. همچنین محفظه داخلی نیز دارای روکش نچسب و مقاوم است که غذا به آن نمی‌چسبد و شستشوی آسانی دارد. این مدل زودپز به راحتی قابل جدا شدن است و همچنین می‌توان آن را داخل ماشین ظرفشویی شست. این زودپز دارای سیستم ایمنی و قفل ایمنی است و همچنین دارای دکمه‌هایی روی بدنه دستگاه برای تنظیم نوع پخت و پز و زمان پخت بوده که می‌توانید آن را تنظیم کنید و به کارهایتان برسید سپس دستگاه در زمان مشخص شده شروع به کار کرده و پس از اتمام زمان پخت بصورت خودکار خاموش می‌شود که با وجود قابلیت گرم نگهدارنده آن، پس از خاموش شدن دستگاه غذا را گرم نگه می‌دارد. 


2. زودپز برقی دسینی مدل 6006

بهترین مارک زودپز - زودپز برقی دسینی مدل 6006

ویژگی های اصلی مشخصات کلی
ظرفیت زودپز: 6 لیتر برند: دسینی
جنس بدنه: استیل ضد زنگ وزن: مشخص نیست
توان مصرف: 1000 وات

مدل: 6L-6006

دسینی یک شرکت ایتالیایی تولیدکننده لوازم خانگی و از بهترین مارک‌های زودپز است. زودپز برقی دسینی مدل 6006 از بهترین مدل‌های دسینی در بازار است که طراحی و ظاهر زیبایی دارد و با ظرفیت 6 لیتری که دارد به راحتی برای درست کردن غذا برای 8 نفر پاسخگو است. این مدل از یک نمایشگر با چراغ‌های ال ای دی برخوردار است که با استفاده از دکمه‌های روی این نمایشگر می‌توانید زمان پخت و برنامه پخت را تنظیم کنید به این ترتیب حتی زمانی که در منزل نیستید هم دستگاه پخت را انجام می‌دهد و بصورت خودکار خاموش می‌شود و با وجود قابلیت گرم نگهدارنده بعد از خاموش شدن دستگاه، غذا همچنان گرم خواهد بود. جنس این زودپز از استیل و سیلیکون است که لکه نمی‌گیرد و به راحتی هم تمیز می‌شود. جنس داخل آن نیز از تفلون نچسب است و غذا را نمی‌سوزاند. از دیگر ویژگی‌های این زودپز می‌توان سیستم محافظت در برابر حرارت بیش از حد، قابلیت لغو کردن پخت و پز، قفل درب و سوپاپ اطمینان را نام برد.


3. زودپز روگازی فوما مدل Fu-973

بهترین مارک زودپز - زودپز روگازی فوما مدل FU-973

ویژگی های اصلی مشخصات کلی
ظرفیت زودپز: 7 لیتر برند: فوما
جنس بدنه: بدنه الومینیوم و درب استیل وزن: 5 کیلوگرم
توان مصرف: ندارد مدل: FU-973

فوما یکی از شرکت‌های مشهور ژاپنی در زمینه تولید لوازم خانگی و از بهترین مارک‌های زودپز معمولی است. زودپز معمولی فوما مدل FU-973 یکی از مدل‌های پرطرفدار در بازار است که با ظرفیت بالایی که دارد می‌توان برای 10 نفر در آن غذا پخت. بدنه این زودپز از جنس آلومینیوم ضد زنگ است و درب آن نیز از جنس استیل ضد زنگ است. همچنین دارای دو عدد دستگیره از جنس پلاستیک نارسانا در دو طرف است که گرم نمی‌شوند و جابه‌جایی آن را راحت می‌کنند. روی درب آن دو دکمه فشاری یکی برای قفل کردن درب و دیگری برای باز کردن درب تعبیه شده است که کار با آن‌ها بسیار راحت است. این زود پز سه کاره است و یکی از قابلیت‌های آن بخارپز کردن است که با قرار دادن ظرف استیل با پایه‌های بلند که همراه دستگاه است می‌توانید قارچ و هویج را داخل آن قرار داده، آب‌پز کنید و از غذای رژیمی لذت ببرید. این دستگاه یک درب شیشه‌ای جدا هم به همراه دارد و شما می‌توانید بجای درب استیل در مواقع لازم از آن استفاده کنید. 


4. زودپز برقی فوما مدل FU-1200

بهترین مارک زودپز- زودپز برقی فوما مدل FU-1200

ویژگی های اصلی مشخصات کلی
ظرفیت زودپز: 6 لیتر برند: فوما
جنس بدنه: استیل ضد زنگ وزن: مشخص نیست
توان مصرف: 900 وات مدل: FU-1200

فوما یکی از شرکت‌های مشهور ژاپنی در زمینه تولید لوازم خانگی و از بهترین مارک‌های زودپز برقی است. زودپز برقی فوما مدل FU-1200 یکی از محبوب ترین مدل های بازار است که دارای کیفیت و کارایی بالایی است و از نظر طراحی نیز بسیار زیبا و مدرن است. جنس این زودپز از استیل ضد زنگ است و دسته های ان نیز از جنس پلاستیک مقاوم و نارسانا است و درب ان نیز بسیار ایمن بوده و تا زمانی که بخار داخل ان کامل خالی نشود درب قفل خواهد بود. محفظه داخلی نیز دارای پوشش نچسب است و غذا به ان نمی چسبد. این دستگاه دارای یک نمایشگر است و با استفاده از دکمه های تعبیه شده روی ان می توانید زمان لازم برای پخت غذا را تنظیم کنید و پس از این زمان دستگاه بصورت خودکار خاموش می شود. همچنین دارای چند برنامه پخت است که می توانید برنامه مناسب را با توجه به غذایی که می پزید انتخاب کنید. همچنین می توانید به عنوان سرخ کن از ان برای سرخ کردن مواد غذایی نیز استفاده کنید. 


5. زودپز برقی فلر مدل pc165

بهترین مارک زودپز - زودپز برقی فلر مدل pc165

ویژگی های اصلی مشخصات کلی
ظرفیت زودپز: 6 لیتر برند: فلر
جنس بدنه: استیل ضد زنگ وزن: 5.3 کیلوگرم
توان مصرف: 1000 وات مدل: pc165

فلر یک شرکت آلمانی در زمینه تولید و عرضه لوازم خانگی و از بهترین مارک‌های زودپز است. زودپز برقی فلر مدل pc165 یکی از مدل‌های پرفروش بازار است که دارای کاربردهای زیاد یا کیفیت بالا است. همچنین دارای صفحه کنترل دیجیتالی و 10 دکمه هوشمند برای انجام تنظیمات است که برای درست کردن انواع خورشت، درست کردن ماست، پخت برنج با ته دیگ، سوپ، حلیم، مرغ و گوشت کاربرد دارند. این زودپز طراحی جذابی دارد و جنس بدنه آن از استیل ضد زنگ است و محفظه داخلی هم دارای پوشش نچسب است و غذا به آن نمی‌چسبد و دارای نکات ایمنی مثل سوپاپ اطمینان و مکانیزم‌های دیگر است. این دستگاه دارای تنظیمات زیاد برای پخت انواع غذا است که با انتخاب برنامه مناسب و تنظیم زمان مورد نیاز، در سریع‌ترین زمان ممکن غذایی خوش طعم و لذیذ را تحویل می‌دهد. قابلیت سرخ کردن مواد غذایی و پخت کیک نیز با این دستگاه وجود دارد. دیگ آن به راحتی قابل جدا شدن و شستشو است. 


6. زودپز روگازی یونیک مدل UN-8616

بهترین مارک زودپز - زودپز برقی یونیک مدل UN-8616

ویژگی های اصلی مشخصات کلی
ظرفیت زودپز: 6 لیتر برند: یونیک
جنس بدنه: استیل ضد زنگ  وزن: 3.5 کیلوگرم
توان مصرف: روگازی است مدل: UN-8616

یونیک یک برند چینی است که محصولات آن کیفیت مطلوبی دارند و بهترین مارک‌های زودپز است. زودپز برقی یونیک مدل UN-8616 یکی از بهترین زودپزهای بازار است که به دلیل کیفیت بالا و طراحی زیبا طرفداران زیادی دارد. این زودپز دارای جنس استیل ضد زنگ و مقاوم است و غذا به آن نمی‌چسبد و با توجه به جنس و وزن کمی که دارد شستشوی آن به راحتی انجام می‌شود. جنس دستگیره‌های آن از پلاستیک مقاوم و نارسانا در برابر حرارت است و گرم نمی‌شود بنابراین جابه جایی آن راحت است. همچنین ظرفیت آن 6 لیتر است و برای 8 نفر پاسخگو خواهد بود و در سریع‌ترین زمان غذا را آماده می کند. 


7. زودپز برقی سام مدل PC-5733WS

بهترین مارک زودپز- زودپز سام مدل PC-5733WS

ویژگی های اصلی مشخصات کلی
ظرفیت زودپز: 5 لیتر برند: سام
جنس بدنه: پلاستیک مقاوم وزن: 7 کیلوگرم
توان مصرف: 900 وات مدل: PC-5733WS

زودپز برقی سام مدل PC-5733WS از مدل‌های ایرانی موجود در بازار است و بهترین مارک زودپز است که کیفیت خوبی دارد. جنس این زودپز همانطور که می‌بینید از پلاستیک مقاوم و محفظه داخلی آن نیز تفلون نچسب است و غذا را نمی‌سوزاند و به راحتی شسته می‌شود. روی بدنه آن یک نمایشگر ال ای دی با دکمه‌های لمسی وجود دارد که برای تنظیم کردن برنامه و زمان پخت است. این دستگاه دارای 8 برنامه پخت، سیستم ته دیگ ساز، قابلیت گرم نگهدارنده و خروجی بخار متحرک نیز می‌باشد. شما می‌توانید برنامه و زمان پخت را تنظیم کنید و دیگر حتی لازم نیست به آن سر بزنید زیرا دستگاه پس از زمان تنظیم شده بصورت خودکار خاموش می‌شود. 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 3.8]

حتما ببینید

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

نکات لازم برای راهنمای خرید ماشین لباسشویی امروزه کمتر کسی زمان لازم برای شستن لباس­ …

یک نظر

  1. ت

    من فوما خریدم گوشت را سفت میکنه و نمیپزه مرغ را دو ساعت گذاشتم تا پخت. اصلا به درد نمیخوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *