The-best-selling-Sony-TVs

پرفروش ترین تلویزیون های سونی

پرفروش ترین تلویزیون سونی

سونی از برندهای غول آسای تولید تلویزیون در جهان است که تلویزیون‌های آن از امکانات بالا همچنین کیفیت تصویر و صدایی اعجاب انگیز برخوردارند و همیشه سعی بر این داشته که با توجه به نیازهای کاربران بهترین امکانات را در تلویزیون‌های خود به کار گیرد. در این رقابت تنگاتنگ بین برندها تلویزیون‌های سونی به خوبی توانسته‌اند عملکرد فوق‌العاده‌ای از هر لحاظ ارائه دهند. قیمت تلویزیون‌های سونی با توجه به امکانات بالایی که در آن تعبیه شده است به نسبت سایر برندها بیشتر است و با توجه به تنوع بالای محصولات کاربران با هر سلیقه‌ای می‌توانند مدل مورد نظر خود را از این برند بی‌نظیر مورد پسند قرار دهند. ما در این مطلب از سلام‌ بابا سعی کردیم پرفروش ترین تلویزیون سونی را خدمت شما کاربران گرامی معرفی کنیم. 

X90K

تلویزیون سونی X90K

امتیاز کلی : 7.8 امتیاز فیلم : 8
بازی های ویدیویی: 8 فیلم اچ دی آر : 7.8
نمایش تلویزیون : 7.6
ورزش : 7.5
بازی اچ دی آر : 8
مانیتور :7.8

روشنایی خیره‌کننده، طراحی جدید و مینیمال، نسبت کنتراست و نمایش رنگ عالی از جمله ویژگی‌هایی بوده که تلویزیون سونی X90K را نسبت به سری‌های پیشین سونی متمایز خواهد کرد؛ سونی در سال 2022 تلاش کرده تا نقاط ضعف موجود در سری نهم تلویزیون‌هایش را تا حد زیادی بهبود بخشیده تا کاربران بیش از پیش شاهد تصاویری با کیفیت تصویر عالی باشد. با توجه به امتیازات کسب شده،  تاکنون این مدل توانسته عملکرد بهتری نسبت به Q80B داشته و تا حدی گوی رقابت را از این رقیب کره‌ای برباید که در مطلب بررسی تخصصی تلویزیون سونی X90K بیشتر به این موضوع پرداخته‌ایم.

در این مدل نیز، سامورایی‌ها در سال 2022 امکانات و قابلیت‌های بسیار مناسبی را برای اجرای کنسول‌های بازی نسل جدید فراهم کرده‌اند که در نتیجه‌ی آن کاربر قابلیت استفاده از رفرش‌ریت 120 هرتزی را خواهد داشت. همچنین شما با استفاده از رفرش ریت متغیر یا به اصطلاح VRR امکان پخش سریع‌ترین صحنه‌ها را در بالاترین کیفیت ممکن دارید. سونی برای این نمایشگر نیز از کیفیت بسیار بالای صوتی پشتیبانی کرده که می‌تواند به خوبی سالن‌های بزرگ را تحت پوشش قرار دهد. توان صوتی در این تلویزیون 30 وات است که با استفاده از دو کانال جدای صوتی پخش می‌گردد. درگاه‌های ارتباطی نیز در بهترین حالت و با تنوع بالا ارائه شده‌اند و اتصال هر دستگاهی برای این تلویزیون مهیا شده است. 

Sony X90K برای بازی های HDR چشمگیر است. به لطف تاخیر ورودی کم، زمان پاسخگویی سریع و پشتیبانی از VRR برای تجربه بازی تقریباً بدون پارگی، بازی روان و پاسخگو است. همچنین از پهنای باند HDMI 2.1 برای بازی های با نرخ فریم بالا پشتیبانی می کند.این تلویزیون برای تماشای فیلم در اتاق های تاریک عالی است. به لطف نسبت کنتراست طبیعی بالای خود، سیاهی عمیق را نمایش می دهد. دارای یک ویژگی کم‌نور محلی با آرایه کامل است که کیفیت تصویر را در صحنه‌های تاریک بیشتر بهبود می‌بخشد، اما همچنین باعث شکوفایی در اطراف اجسام روشن می‌شود.

X85K

تلویزیون سونی X85K

امتیاز کلی : 8.2 امتیاز فیلم : 8.7
بازی های ویدیویی: 8.6 فیلم اچ دی آر : 8.3
نمایش تلویزیون : 7.9
ورزش : 7.6
بازی اچ دی آر : 8.5
مانیتور :7.9

اگر قصد خرید یک تلویزیون 2022 سونی با امکانات مناسب جهت پشتیبانی از کنسول‌های بازی نسل نهمی و فرمت‌های مختلف تصویری با بودجه محدود را داشته باشید بدون شک تلویزیون X85K یکی از گزینه‌های روی میز شما خواهد بود؛ تلویزیون سونی X85K به نوعی اقتصادی‌ترین نمایشگر سری K بوده که از قابلیت‌هایی نظیر سرعت رفرش 120 هرتزی، VRR و ALLM پشتیبانی خواهد کرد که در نتیجه‌ی آن شاهد تصاویری مطلوب با کیفیت تصویر عالی خواهید بود. این تلویزیون در طیف گسترده ای از اندازه ها، از 43 تا 85 اینچ موجود است، این محصول به پنل VA مجهز است و می تواند عمق رنگ مشکی خوبی ارائه دهد، سونی بر روی فناوری HDR به کار رفته در این سری، پشتیبانی از فرمت تصویر دالبی ویژن را نیز گنجانده که تصاویری با کیفیت‌تر همراه با جزئیات بیشتر را شاهد خواهید بود؛ این تکنولوژی موجب می‌شود تا شما صحنه‌ها و رنگ‌ها را دقیق‌تر و با کیفیت مطلوب‌تری بیننده باشید. همچنین سونی برای این تلویزیون از پردازنده تصویر 4K HDR X1 بهره گرفته که می‌تواند به خوبی سرعت عملکرد سیستم عامل اندروید در تلویزیون را تحت تأثیر قرار دهد، و آن را به شکل بسیار مطلوبی ارتقا ببخشداین محصول دارای تکنولوژی Dynamic Contrast Enhancer است و کنتراست تصاویر و صحنه ها را به صورت پویا بهبود می بخشد..

گذشته از این‌ها شما با استفاده از سیستم عامل جدید اندروید با آخرین بروزرسانی می‌توانید دسترسی کاملی به انواع برنامه‌ها را در فروشگاه گوگل پلی داشته باشید، و به راحتی با استفاده از برنامه‌های موجود و دسترسی ساده به اینترنت و اوقات فراغت بی‌نظیری برای خود فراهم سازید. سونی در این تلویزیون نیز از قابلیت‌هایی مانند درگاه‌های HDMI2.1 پشتیبانی کرده است؛ این درگاه می‌توانند کیفیت تصویر 120 هرتز را در اختیار کاربر قرار دهد تا تلویزیون برای اجرای کنسول‌های بازی نظیر PS5 عملکرد بهتری داشته باشد. البته اگر امکان اختصاص بودجه بیشتری را داشته باشید، مدل X90K می‌تواند خرید به مراتب بهتری در این زمینه باشد.

X80K

تلویزیون سونی X80K

امتیاز کلی : 7.4 امتیاز فیلم : 7.2
بازی های ویدیویی: 7.9 فیلم اچ دی آر : 6.9
نمایش تلویزیون : 7.8
ورزش : 7.4
بازی اچ دی آر : 7.7
مانیتور :7.8

X80K یکی دیگر از تلویزیون‌های 2022  میان رده کمپانی سونی به شمار می‌آید که در آن از کیفیت تصویر 4K با رفرش ریت 60 هرتز پشتیبانی شده است. سونی در این تلویزیون تمام تلاش خود را به کار گرفته تا محصولی با مناسبترین قیمت و امکانات بالا را در اختیار کاربر قرار دهد. این تلویزیون از جدیدترین رابط کاربری یعنی گوگل‌ تی‌وی و سیستم عامل اندروید نسل یازدهم پشتیبانی کرده که برنامه‌های موجود در آن بسیار وسیع‌تر و دسترسی به اینترنت با مرورگر‌های مختلف بسیار ساده‌تر شده است. شاید ذکر این نکته هم خالی از لطف نباشد که این تلویزیون، نمونه به روزتر X80J در سال 2021 به شمار می‌آید که توانست آمار فروش زیادی را به خود اختصاص دهد لذا سونی تلاش کرده تا عیب‌های موجود را رفع و نمایشگری عالی در سال 2022 را تحت عنوان X80K روانه بازار کند تا شاید بتواند یک گزینه کامل‌تر از این محصول باشد.

این تلویزیون از محصولاتی است که سونی در آن نیز از قابلیت HDR10 پشتیبانی کرده که می‌تواند به راحتی نور پس زمینه و روشنایی تلویزیون را کنترل کند تا شما تصاویر را در بهترین حالت بیننده داشته باشید. همچنین سونی در این تلویزیون از پنل IPS با زاویه دید گسترده که مخصوص نمایش‌های گروهی نیز استفاده کرده، در نظر داشته باشید در پنل‌های IPS نسبت کنتراست در برابر سایر پنل‌هایی مانند VA و WRGB و RGB پایین‌تر است و عملکرد ضعیف‌تری را در برابر تابش نور خورشید و محیط‌های تاریک دارد که سعی شده با گنجاندن پردازنده 4K HDR تا حدی این مشکلات را رفع کرده تا در نهایت تصاویری طبیعی‌تر در اختیار بیننده قرار دهد.این محصول دارای 4 پورت HDMI 2.0 است  و از تکنولوژی ALLM پشتیبانی می کند اما خبری از تکنولوژی VRR در آن نیست.

این تلویزیون با همان رابط Google TV که ارائه می‌شود تعداد زیادی برنامه دارد که می‌توانید دانلود کنید، که با وب‌کم تلویزیون اختصاصی سونی سازگار است، بنابراین می‌توانید از آن برای برقراری تماس‌های ویدیویی استفاده کنید. همچنین با ریموت بازطراحی شده  که دارای یک میکروفون داخلی برای کنترل صدا است  به شما امکان می دهد از دستورات صوتی مختلف استفاده کنید.همچنین اگر می‌خواهید بازی را در یک فضای نشیمن وسیع تماشا کنید خوب است زیرا زاویه دید وسیعی دارد، به این معنی که تصویر از طرفین یکسان به نظر می‌رسد.

X75K

تلویزیون سونی X75K

امتیاز کلی : 7.7 امتیاز فیلم : 8.1
بازی های ویدیویی: 7.7 فیلم اچ دی آر : 6.6
نمایش تلویزیون : 7.4
ورزش : 7.4
بازی اچ دی آر : 7.8
مانیتور :7.9

تلویزیون سونی X75K یکی ا ز مدل‌های جدید این برند ژاپنی در سال 2022 بوده که سعی شده با رویکرد اقتصادی روانه بازارهای جهانی شود؛ اگر از آن دسته طرفداران برند سونی هستید که بودجه محدودی برای خرید تلویزیون در نظر دارید بدون شک X75K یکی از گزینه‌های روی میز برای شما خواهد بود که می‌تواند امکانات قابل قبولی نظیر تصاویر 4K را در اختیار شما قرار دهد. در این تلویزیون همانند مدل بالاتر این سری یعنی X80K از رفرش ریت 60 هرتز پشتیبانی کرده  و به کمک تکنولوژی Motionflow XR صحنه های سریع را واضح نمایش می دهد و از تاری تصاویر جلوگیری می کندکه در کنار آن با استفاده از نسخه یازدهم رابط کاربری اندروید حجم وسیعی از برنامه‌ها را در اختیار کاربر قرار خواهد داد. این تلویزیون مجهز به پورت HDMI 2.0 است و توانایی نمایش کیفیت تصویر 4K را دارد. متاسفانه این تلویزیون از تکنولوژی ALLM و VRR پشتیبانی نمی کند. به طور کلی با توجه به موارد گفته شده این تلویزیون برای بازی کردن به صورت حرفه ای با کنسول های نسل نهم از جمله کنسول PS5 و Xbox Series X مناسب نیست، اما می توانید از آن برای بازی کردن با کنسول های نسل هشتم استفاده کنید.

همچنین سونی با استفاده از قابلیت وای‌فای و LAN در این تلویزیون دسترسی به اینترنت را برای کاربر بسیار راحت‌تر کرده است و شما با استفاده از آن، این امکان را خواهید داشت که به شکل مطلوبی برنامه‌ها و بازی‌های مورد علاقه خود را دانلود و بر روی تلویزیون نصب کنید. همچنین سونی با استفاده از موتور پردازشگر تصویر X1 امکان پردازش فیلم‌های اکشن را در کیفیت تصویر 4K در کیفیت بسیار مطلوبی را فراهم کرده است. سونی برای این نمایشگر نیز از صدای نسبتا مطلوبی استفاده کرده که با استفاده از دو کانال صوتی 10 واتی می‌تواند 20 وات صدا را در محیط ارائه دهد؛ اما با همه این اوصاف کمپانی سونی این تلویزیون را مخصوص کاربرانی ارائه داده است که به دنبال یک تلویزیون فول امکانات با قیمت پایین هستند. 

X90L

تلویزیون سونی X90L

امتیاز کلی : امتیاز فیلم :
بازی های ویدیویی: فیلم اچ دی آر :
نمایش تلویزیون :
ورزش :
بازی اچ دی آر :
مانیتور :

تلویزیون سونی X90L یکی از تلویزیون های 2023 سونی است. محصول کشور ژاپن و مونتاژ مالزی می باشد. این تلویزیون برای استفاده های حرفه ای مانند تماشای فیلم و سریال، گیمینگ و همینطور استفاده خانگی و معمولی کاملا مناسب است. این تلویزیون مدل جدیدتر و جایگزین تلویزیون سونی X90K است که در سال گذشته معرفی شده بود. این تلویزیون دارای صفحه نمایش ال ای دی و کیفیت تصویر 4K می باشد.تلویزیون ال ای دی سونی X90L دارای نور پس زمینه Direct Full Array LED و پنل VA می باشد. سونی مثل همیشه این سری از تلویزیون های خود را با صفحه نمایش ال ای دی تولید کرده است، اما امسال برای بهبود بلومینگ در صحنه های تاریک و همچنین ارائه عمق رنگ مشکی بهتر و کنتراست تصویر بیشتر، تعداد مناطق قابل کنترل نور پس زمینه که اصطلاحا به آن Dimming Zones Count گفته می شود را افزایش داده است. IL]KDK این محصول دارای رفرش ریت 120 هرتز است و به کمک تکنولوژی XR Motion Clarity صحنه های سریع را واضح و شفاف نمایش می دهد و از تاری تصاویر جلوگیری می کند.

تلویزیون گیمینگ سونی X90L از تمام ویژگی های گیمینگ جدید کنسول های نسل نهم پشتیبانی می کند. سونی طبق سنت همیشگی خود این تلویزیون را به 2 پورت HDMI 2.1 (شماره 3 و 4) مجهز کرده است و کیفیت تصویر 4K@120Hz را در اختیار شما قرار می دهد. روی این پورت ها از تکنولوژی VRR برای ارائه رفرش ریت متغیر و همینطور ALLM برای ارائه تاخیر ورودی پایین نیز پشتیبانی می شود. تلویزیون سونی X90L مجهز به سیستم صوتی Acoustic Multi-Audio به همراه Sound Positioning Tweeter و بلندگوهای X-Balanced می باشد و صداها را به صورت آکوستیک از صفحه نمایش پخش می کند و حس واقع گرایانه تری را به بیننده منتقل می کند. این سیستم صوتی 2 کاناله است و شامل 2 بلندگوی Full Range (Bass Reflex) با توان 10 وات و همینطور 2 بلندگوی Tweeter با توان 5 وات می باشد که در مجموع توانایی تولید صدای 30 وات را دارند. تلویزیون هوشمند سونی X90L مجهز به سیستم عامل اندروید 10 می باشد. این محصول به جدیدترین نسخه از رابط کاربری گوگل تی وی (Google TV) مجهز شده که امکانات هوشمند بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می دهد و کار کردن با آن نیز راحت و لذت بخش است.از کیفیت ساخت و طراحی بسیار خوبی برخوردار است. بدنه تلویزیون به رنگ مشکی است و از جنس پلاستیک فشرده و با کیفیت می باشد. طراحی پشت تلویزیون به شکل مشبک است و زیبایی خاصی به تلویزیون می دهد. پایه های این تلویزیون به شکل خطی و از جنس آلومینیوم هستند و در دو طرف آن نصب می شوند. طراحی این پایه ها گوّه ای شکل است و به رنگ نقره ای تیره (نزدیک به مشکی) است و زیبایی خاصی به تلویزیون می دهد. این پایه ها در دو حالت استاندارد و ساندبار قابل نصب و تنظیم هستند.

X95K

تلویزیون سونی X95K

امتیاز کلی : 8.3 امتیاز فیلم :8.4
بازی های ویدیویی: 8.6 فیلم اچ دی آر : 8.3
نمایش تلویزیون : 8.3
ورزش :8.1
بازی اچ دی آر : 8.5
مانیتور :8.3

تلویزیون سونی X95K  برای استفاده های حرفه ای مانند بازی کردن و تماشای فیلم و سریال و همچنین استفاده روزمره کاملا مناسب است. تلویزیون سونی X95K در واقع مدل جدید تر و جایگزین تلویزیون سونی X95J است.از تلویزیون‌های فوق‌العاده سری BRAVIA بوده که پرچمدار سال 2022 شرکت سونی است، در این محصول سونی از جدیدترین امکانات و قابلیت‌های موجود در سال 2022 پشتبانی کرده که می‌تواند استفاده از آن برای هر کاربری جذاب باشد. سونی در این تلویزیون از جدیدترین نسخه رابط کاربری Google TV یعنی نسل یازدهم آن پشتیبانی کرده که در میان سیستم عامل‌ها از بالاترین تنوع برنامه‌ای برخوردار است. همچنین در این تلویزیون صفحه نمایشی از نوع Mini LED به کار گرفته شده که دارای کیفیت فوق‌العاده بالایی در نمایش تصاویر است. در نظر داشته باشید که فناوری Mini LED از فناوری‌های جدید کمپانی سامسونگ است که هم وضوح بیشتر و هم نسبت کنتراست بالاتری را برای کاربر ارائه می‌دهد. البته سونی با استفاده از پنل VA نیز در این تلویزیون کنتراست را به حد بی‌نهایت رسانده که در نوع خود بی‌نظیر به شمار می‌آید و شما می‌توانید با استفاده از آن در تاریکی تلویزیون را در بهترین حالت بیننده باشید. 

سونی برای کنترل نور پس زمینه این تلویزیون از تکنولوژی منحصر به فردی به نام XR Backlight Master Drive استفاده می کند. این تکنولوژی به کمک تکنولوژی Local Dimming پیشرفته نور پس زمینه صفحه نمایش Mini LED این تلویزیون را کنترل کرده و به صورت دقیق کنتراست تصاویر را تنظیم می کند.

همچنین سونی در این تلویزیون از قابلیت‌های گیمینگ مانند نرخ‌نوسازی متغیر (VRR) استفاده کرده است که در هنگام حرکت صحنه‌های سریع در پخش فیلم رفرش‌ریت را در بالاترین حد ممکن نگهداری کند. در کنار این‌ها سونی در تلویزیون مدل X95K از درگاه‌های HDMI 2.1 استفاده به عمل آورده و باید بدانید که بالاترین سرعت نوخ نوسازی در این تلویزیون برای کیفیت تصویر 4K در بهترین حالت 120 هرتز است. همچنین سونی در این تلویزیون از درگاه‌ها و رابط‌های بسیار متنوعی پشتیبانی کرده است تا سایر دستگاه‌های پخش و کنسول‌های بازی به راحتی به تلویزیون متصل شوند و شما از آن استفاده کنید. 

X80L

تلویزیون سونی X80L

امتیاز کلی : 6.7 امتیاز فیلم: 7.0
بازی های ویدیویی: 6.5 فیلم اچ دی آر: 5.8
نمایش تلویزیون: 7.4
ورزش: 7.6
بازی اچ دی آر: 6.9
مانیتور: 7.8

تلویزیون سونی X80L یکی از تلویزیون های 2023 سونی است. محصول کشور ژاپن و مونتاژ مالزی می باشد. لویزیون سونی X80L علاوه بر استفاده روزمره و خانگی برای تماشای فیلم و سریال نیز مناسب است. دقت کنید که تلویزیون های 2023 سونی امسال دارای پسوند L هستند و به همین دلیل به نوعی جزو تلویزیون های سری L سونی نیز به حساب می آیند. تلویزیون X80L یکی از ارزانترین تلویزیون های ال ای دی سونی با کیفیت تصویر 4K در سال 2023 می باشد و این مدل جایگزین محصول سال گذشته یعنی X80K  است. تلویزیون ال ای دی سونی X80L مجهز به پنل IPS است و به همین دلیل زاویه دید نسبتا خوبی دارد. در نتیجه شما می توانید حتی از کنار نیز به تماشای برنامه در حال پخش در تلویزیون بنشینید. این مدل دارای نور پس زمینه Direct LED است و خبری از تکنولوژی تاریکی موضعی یا Local Dimming در آن نیست. 

این تلویزیون دارای 4 پورت HDMI 2.0 است و می تواند حداکثر رزولوشن و کیفیت تصویر 4K@60Hz را به شما ارائه دهد. این مدل جزو تلویزیون های گیمینگ محسوب نمی شود و خبری از تکنولوژی های مخصوص بازی (مانند تکنولوژی VRR) در آن نیست. البته با برخورداری از تکنولوژی ALLM و حالت بازی (Game Mode) می توانید تاخیر ورودی نسبتا پایینی را هنگام بازی کردن در تلویزیون مذکور تجربه نمایید. همچنین در صورت اتصال این تلویزیون به کنسول PS5 و به لطف قابلیت Auto Genre Picture Mode، در صورت اجرای بازی تلویزیون به طور خودکار به حالت بازی می رود تا بهترین تجربه بازی را برای شما رقم بزند. تلویزیون هوشمند سونی X80L دارای سیستم عامل اندروید 11 و رابط کاربری گوگل تی وی (Google TV) می باشد. رابط کاربری این تلویزیون در مقایسه با مدل سال گذشته خود بهبود یافته و کار کردن با آن بهتر و لذت بخش تر شده است. همچنین برخلاف سال گذشته دیگر خبری از حافظه داخلی 16 گیگابایتی نیست و امسال سونی تلویزیون مذکور را به حافظه داخلی 32 گیگابایتی مجهز کرده است. طراحی تلویزیون 55 اینچ سونی X80L زیبا می باشد و به طور کلی کیفیت ساخت خوبی دارد. البته طراحی این تلویزیون در مقایسه با سال گذشته خود تغییر چندانی نکرده است و همچنان در مقایسه با برند های دیگر، به نسبت ضخامت بدنه بیشتری دارد.

A80L

تلویزیون سونی A80L

امتیاز کلی: 8.8 امتیاز فیلم: 9.2
بازی های ویدیویی: 9.1 فیلم اچ دی آر: 8.9
نمایش تلویزیون: 8.5
ورزش: 8.6
بازی اچ دی آر: 8.9
مانیتور: 9.0

تلویزیون سونی A80L یکی از تلویزیون های 2023 سونی محسوب می شود. سونی تلویزیون های 2023 خود را با پسوند L معرفی و روانه بازار کرده است، به همین دلیل ممکن است تلویزیون سونی A80L را در بازار با عنوان تلویزیون سری L سونی نیز معرفی کنند. همچنین این تلویزیون جزو تلویزیون های براویا (BRAVIA) سونی نیز محسوب می شود و به این اسم در بازار شناخته می شود. تلویزیون A80L ارزان ترین تلویزیون اولد گیمینگ 4K با سرعت 120 هرتز سونی در سال 2023 محسوب می شود. این تلویزیون برای استفاده حرفه ای مانند تماشای فیلم و سریال و همچنین گیمینگ کاملا مناسب است. این تلویزیون مدل جدیدتر و جایگزین تلویزیون سونی A80K است که در سال گذشته معرفی شده بود. همچنین دارای صفحه نمایش اولد و کیفیت تصویر 4K HDR می باشد.

 این تلویزیون دارای پنل WRGB است که در واقع ساب پیکسل های آن محسوب می شوند. سونی با استفاده از تکنولوژی XR OLED Contrast Pro پیکسل های صفحه نمایش این تلویزیون را کنترل کرده و کنتراست تصویر لازم را ارائه می دهد. صفحه نمایش این تلویزیون از رفرش ریت 120 هرتز برخوردار است و توانایی نمایش کیفیت تصویر 4K@120Hz را دارد. این محصول دارای تکنولوژی XR OLED Motion است و به کمک آن صحنه های سریع را واضح نمایش می دهد و از تاری تصاویر تا حد زیادی جلوگیری می کند. تلویزیون 4K سونی A80L به پردازشگر قدرتمند و اختصاصی سوتی یعنی Cognitive Processor XR مجهز است. این پردازشگر وظیفه پردازش تصویر و صدا را به عهده دارد و این کار را مانند مغز انسان انجام می دهد. این پردازشگر به کمک تکنولوژی XR 4K Upscaling رزولوشن تصاویر را افزایش داده و همه چیز را در حد کیفیت تصویر 4K نمایش می دهد.

A80J

تلویزیون سونی A80J

امتیاز کلی : 8.8 امتیاز فیلم : 9.3
بازی های ویدیویی: 9.2 فیلم اچ دی آر : 8.7
نمایش تلویزیون : 8.3
ورزش : 8.6
بازی اچ دی آر : 8.9
مانیتور :9.1

A80J محصول میان‌رده مناسبی از شرکت سونی است که در آن امکانات و قابلیت‌های مطلوب و متناسب با نیاز کاربر را به کار گرفته است. این تلویزیون دارای صفحه نمایش OLED است که بر روی آن از پنل WRGB استفاده شده، پنل‌های WRGB دارای زاویه دید گسترده‌ای 118 درجه هستند و برای نمایش دسته جمعی می‎‌توانند بسیار مفید واقع شود و لذت دیدن را چندین برابر کند. همچنین نسبت کنتراست تصویر بسیار بالا و روشنایی بی نهایت HDR می‌تواند نمایشگر را متناسب با هر محیط سازد. سونی برای این تلویزیون از پردازنده چهار هسته‌ای Cognitive XR پشتیبانی کرده، این پردازنده از نسل جدید پردازنده‌های سونی است که سرعت اجرایی آن برای سیستم عامل عالی است و شما در اجرای برنامه‌های هیچ مشکلی نخواهید داشت. 

تلویزیون A80J دارای سیستم صوتی آکوستیک Acoustic Surface Audio+ است و 2.2 کانال صدا دارد. این سیستم صوتی شامل دو Actuator و دو Subwoofer است که در مجموع از توان خروجی 30 وات برخوردار می باشد.همچنین از یک سمت دیگر در این تلویزیون قابلیت Dolby Vision به کار رفته که می‌تواند تصاویر 4K را در بهترین حالت خودش ارائه کند و طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را در اختیار مخاطب قرار دهد. از یک طرف دیگر سونی برای این تلویزیون از تکنولوژی صوتی جدید Dolby Atmos استفاده کرده که می‌تواند صدایی فراگیر را در محیط ارائه دهد و موجب شود تا شما احساس حضور در بازی یا فیلم را به دست آورید که در نوع خود می‌تواند هیجان را مخاطب را به حداکثر برساند. صفحه نمایش این تلویزیون از رفرش ریت 120 هرتز برخوردار است و به کمک تکنولوژی XR Motion Clarity صحنه های سریع را واضح نمایش می دهد و از تاری تصاویر می کاهد.همچنین سونی برای این تلویزیون از تکنولوژی XR Motion Clarity برای روان‌تر کرده صحنه‌های سریع استفاده کرده که در هنگام پخش فیلم‌های اکشن می‌تواند بسیار تأثیر گذار باشد. این تلویزیون دارای دو پورت HDMI 2.1 است و توانایی نمایش کیفیت تصویر 4K@120Hz را دارد. همچنین از ALLM و VRR و تکنولوژی Nvidia G-Sync نیز پشتیبانی می کند.

دقت داشته باشید تلویزیون‌های معرفی شده در لیست بالا همگی از پرفروش ترین تلویزیون‌های سونی در سلام بابا برای سال 2021 هستند. همانطور نیز که در بالا میبینید مشتریان ما بیشتر محصولاتی میان‌رده و فول امکانات را انتخاب کرده‌اند که بیشترین کاربرد را داشته باشند و از نظر قیمت نیز دارای قیمت مناسب‌تر و مقرون به صرفه‌تری هستند. تلویزیون رده اول ما در لیست X90J که دارای کیفیت تصویر 4K با نرخ نوسازی  120هرتز است این تلویزیون دارای کیفیت نسبتا مطلوب و یکی از محصولات میان رده کمپانی سونی است. در این میان تلویزیون‌هایی که می‌توانند عملکرد فوق‌العاده‌ای را برای شما داشته باشند A90J و A80J هستند دو تلویزیون با صفحه نمایش اولد و مناسب برای بازی و استفاده به عنوان مانیتور، هر دو آن‌ها از پرچم داران کمپانی ال جی هستند که عملکرد بی‌نظیری را برای کاربر ارائه می‌دهند.

تلویزیون های سونی موجود در بازار 

مـــدلبرندسایـــــــــــــــــــــــــزسالنوع
X95Kسونی65" 75" 85"2022LED
A95Kسونی55" 65" 2022OLED
X90Kسونی 55" 65" 75" 85"2022LED
X90Lسونی65" 65" 75" 75" 85" 85"2023LED
A90Kسونی42" 48"2022OLED
X85Lسونی55" 65" 2023LED
X80Lسونی55"2023LED
X85Kسونی43" 50" 55"  65"  75" 85" 2022LED
A80Kسونی55" 65" 77"2022OLED
A80Lسونی55" 55" 65" 65" 77" 83" 83"2023OLED
X80Kسونی43" 50" 55" 65" 75" 85"2022LED
X75Lسونی50" 55" 65"2023LED
X75Kسونی55" 65" 2022LED
A90J
سونی 55" 65" 83" 2021OLED
A80Jسونی55" 65" 75" 2021OLED
X90Jسونی 50" 55" 65" 75"2021LED
X95Jسونی65" 75" 85"2021LED
X85Jسونی43" 50" 55" 65" 75" 85"2021LED
X80Jسونی43" 50" 55" 65" 75" 2021LED
A9Sسونی48"2020OLED
A8Hسونی55" 65" 2020OLED
A9Gسونی50" 55" 65" 77"  2019OLED
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 9 میانگین: 5]

حتما ببینید

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

نکات لازم برای راهنمای خرید ماشین لباسشویی امروزه کمتر کسی زمان لازم برای شستن لباس­ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *