بهترین آنتی ویروس برای تلویزیون‌های هوشمند

بهترین آنتی ویروس برای تلویزیون‌های هوشمند

بهترین آنتی ویروس برای تلویزیون‌های هوشمند

بهترین آنتی ویروس برای تلویزیون‌های هوشمند: عصر فناوری پهن باندهای پرسرعت، وجود تلویزیون های هوشمند را در خانه ها به یک امر ضروری تبدیل کرده اما محققان این گجت های هوشمند را تهدید بعدی هکرها می دانند. با افزایش روند دانلود فیلم ها از اینترنت در تلویزیون های خانگی و محبوب شدن “گرفتن” کانال های تلویزیونی از طریق اینترنت، آلوده شدن تلویزیون‌ها به ویروس های رایانه ای امری است که قطعا روی می دهد. در این مطلب بهترین آنتی ویروس تلویزیون‌ هوشمند سونی و فیلیپس و سامسونگ را به شما معرفی خواهیم کرد. پس اگر تلویزیون هوشمند دارید حتما این مطلب مهم را مطالعه فرمایید.

بهترین آنتی ویروس برای تلویزیون‌های هوشمند

بهترین آنتی ویروس برای تلویزیون فیلیپس و سونی

مایکروسافت اعلام کرده که باید در هفته چندین بار تلویزیون های هوشمند خود را اسکن نمایید تا اگر ویروس یا بد افزاری وجود دارد شناسایی شود. در واقع این بدان معناست که در این نوع تلویزیونها امکان وجود ویروس و بدافزار وجود خواهد داشت و این موضوع در رابطه تلویزیون های هوشمند صادق است.

بهترین آنتی ویروس مخصوص تلویزیون های هوشمند سونی و فیلیپس که سیستم عامل آنها اندروید می باشد، ESET Smart TV Security است. این برنامه آنتی ویروس تلویزیون‌ هوشمند برای تلویزیون سونی و فیلیپس را می توانید در فروشگاه Google Play دانلود کنید و آن را بر روی تلویزیون هوشمند خود نصب کنید. و برنامه ای تنظیم کنید که به صورت زمانبندی شده تلویزیون شما اسکن شود.

بهترین آنتی ویروس برای تلویزیون هوشمند سامسونگ

کمپانی سامسونگ در تلویزیون های هوشمند خود از سیستم عامل Tizen بهره می برد که توسط این کمپانی توسعه داده شده و امروزه به کمال و نهایت کارایی خود رسیده است. تلویزیون های مبتنی بر این سیستم عامل در بازار ایران نیز به وفور یافت می شوند. تلویزیون های هوشمند سامسونگ از چند روش به جهت حفاظت از داده های کاربران و رمز های عبور بهره می برند.

بهترین آنتی ویروس برای تلویزیون‌های هوشمند

به عنوان مثال “رمزنگاری نقطه به نقطه” از جمله این شیوه ها است؛ به گونه ای است که داده ها توسط یک سامانه رمزنگاری شده و تنها سرور سامسونگ می تواند داده ها را رمز گشایی نماید. همچنین یک لایه نرم افزاری قدرتمند نیز بخشی دیگر از سامانه حفاظت از تلویزیون های هوشمند سامسونگ است. اما این شرکت کره ای که بزرگترین سازنده تلویزیون در جهان به شمار می رود، به تازگی اعلام کرده است که با شرکت McAfee قراردادی را به امضاء رسانده و همکاری آنها آغاز شده است.

بهترین آنتی ویروس برای تلویزیون‌های هوشمند

آنتی ویروس McAfee

به گفته ی سامسونگ، تلویزیون های این شرکت زین پس به آنتی ویروس McAfee مجهز بوده و این برنامه نرم افزاری به صورت پیش فرض بر روی تلویزیون ها نصب خواهند شد. نرم افزارهای مخرب یکی از نگرانی های سازنده های تلویزیون است؛ البته گزارش های مبتنی بر سواستفاده و یا حملات مخرب و بارگذاری چندان زیاد نبوده و حتی گزارش های رسمی در این زمینه در دست نیست.

ویدیو زیر تنظیمات نحوه اسکن کردن تلویزیون هوشمند سامسونگ را بیان می کند.

در کل، نیاز به دانلود یک سرویس جدید یا آنتی‌ ویروس نیست. با اینکه برای متوجه شدن از احتمال ویروسی شدن تلویزیون سامسونگ نیازمند آنتی ویروس نیستید، اما حتما آپدیت‌های امنیتی که سامسونگ منتشر می‌کند را دریافت کنید و به صورت معمول و هر چند وقت یک بار، تلویزیون خود را اسکن کنید.

نتیجه گیری

کارشناسان هشدار می دهند اتصال تلویزیون های هوشمند به اینترنت می تواند مزاحمان را به خانه دعوت کند یعنی همان ویروس های رایانه ای. مشکلی که وجود دارد این است که برای دیگر برندهای تلویزیون های هوشمند هنوز آنتی ویروسی عرضه نشده است یا خود سیستم عامل از جمله Webos، از قابلیت امنیت اطلاعاتی برخوردار می باشند. بنابراین این امکان وجود دارد که تلویزیون های هوشمند به خطر بیفتند اما احتمال حملات بسیار پایین است.

البته تلویزیون نسبت به تمامی دستگاههای مجهز به اینترنت اشیا به خوبی از بسته های امنیتی بهره نبرده در نتیجه احتمال بروز چنین مسائلی مانند وجود بدافزار وجود خواهد داشت. به هر جهت چه تلویزیون ها در خطر باشند و چه نباشند، به گفته ی برخی از سایت ها، Antivirus نمی تواند راه حل خوبی برای فراهم شدن امنیت این نوع دستگاهها باشد در نتیجه بهترین کار این است که اتصال به وای فای را در این سری از تلویزیون ها غیر فعال کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 4]

حتما ببینید

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

نکات لازم برای راهنمای خرید ماشین لباسشویی امروزه کمتر کسی زمان لازم برای شستن لباس­ …

8 نظر

  1. محمود

    انتی ویروس برای تلویزیون الجیwebos معرفی کنید خواهشن

    • سردبیر

      سلام و درود
      برای بررسی دستگاه‌های خارجی یا خود تلویزیون دوست عزیز؟

  2. میلاد

    باسلام .میخاستم بپرسم چجوری از ویروسی شدن تلویزیون الجی با سیستم عامل وب او اس جلوگیری کنیم ؟از کجا بفهمم تلویزیون ویروسی شده یا ن ؟؟؟ اگر وای فای تلویزیون رو خاموش کنیم نمیشه ب اسمارت ویو هم وصل شد راهکار چیست؟تلویزیون الجی سری ۲۰۲۰ وقتی تازه خریده بودیمش دو سه بار ی علامت فلاش مانند میاورد با ی نوشته ک دقیق یادم نیس چ نوشته ای بود الان چهار ماه گذشته دیگ اون نوشته رو نیاورده طی این ماها راهنمایی کنید نوشته ک ی فلش میاره چ معنی داشته؟

  3. ناشناس

    خسته نباشید.من تلویزیون سامسونگ دارم و حدود یک هفته ایی میشه که شبکه هاش قطعه چند بارم آنتن هوایی رو جهتش رو تغییر دادیم اما حتی یک شبکه هم توی سرچ نمیاره حتی با دستگاه دیجیتال هم نیاورد ویروس یابی هم کردم اما ویروسی نبود چه مشکل دیگه آیی می‌تونه باشه؟ممنون میشم اگر کمکم کنید

    • سردبیر

      سلام و درود
      یعنی ست تاب باکس هم وصل کردید ولی بازهم کانالی رو نشون نداده؛ درسته؟!

  4. علی

    سلام ال ای دی ال جی داریم که بدون دلیل در یک ساعت چند بار خاموش و دوباره خودش روشن شد چیکارش کنم احتمالا فلشی که به دستگاه متصل کرده بودیم ویروسی بوده

    • سردبیر

      سلام و درود
      برای رفع مشکل حتماً باید با یک سرویس کار در این زمینه مشورت کنید تا به صورت میدانی تلویزیون شما برسی شود

    • sobhan

      دوست عزیز، از طریق فلش برای تلوزیون هوشمند مشکلی ایجاد نخواهد شد. این فرایند برعکس میتواند امکان داشته باشد. از طریق نت و وای فا میتواند این مشکل پیش آید/ تلوزیون شما احتمالا یک ایراد سخت افزاری داشته باشد، اگر نرم افزارهای آن را آپدیت کنید و همچنان مشکل وجود داشته باشد/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *