موارد استفاده از غذاساز

غذاساز چیست؟ 13 استفاده خلاق از غذاساز

موارد استفاده از غذاساز

احتمالاً شما هم می‌دانید که غذاساز دستگاهی شگفت انگیز است. کمتر وسیله‌ای در آشپزخانه پیدا می‌کنید که مانند غذاساز این همه کارایی داشته باشد. چراکه می‌تواند تقریباً تمام انواع مواد غذایی سالادها و سایر غذاهای سالم را سریع و آسان خرد، ورقه، رنده، آسیاب و پوره کند. اما این پایان کاربردهای غذاساز نیست و امکانات این وسیله آشپزخانه فوق العاده مفید و همه کاره، اساساً بی‌پایان است. بنابراین مجبور نیستید ساعت ها را صرف درست کردن غذاهای خانگی و میان وعده کنید. ما با سرآشپزان و متخصصان تغذیه صحبت کردیم تا موارد استفاده از غذاساز را برای شما در این مقاله بیان کنیم تا شما نیز بتوانید یک سرآشپز حرفه‌ای باشید.

موارد استفاده از غذاساز

غذاساز چیست؟

غذاساز یک وسیله چندکاره آشپزخانه است که می‌تواند تقریباً تمام انواع مواد غذایی را سریع و آسان خرد، ورقه، رنده، آسیاب و پوره کند. بعضی از مدل‌ها حتی می‌توانند آب لیمو و سبزیجات را گرفته، مایه کیک را هم زده، خمیر نان را ورز داده و گوشت و سبزیجات را چرخ کنند.
این دستگاه در سال 1973 توسط کارل سونتهایمر (۱۹۹۸-۱۹۱۴ مهندس و مخترع آمریکایی) به بازار آمریکا معرفی شد. او یک سال تمام بر روی همزن برقی صنعتی فرانسوی کار کرد تا بتواند آنرا با مصرف خانگی سازگار کند. هرچند مدتی طول کشید تا مصرف کنندگان به سودمندی این وسیله پی ببرند، اما پس از آن  در سراسر جهان از جمله پرفروش‌ترین وسایل خانگی شد.

موارد استفاده از غذاساز

غذاسازها از تیغه‌های مختلف جهت انجام وظایف گوناگون خود بهره می‌برند. فقط کافی است تیغه مربوط به کار خود را درون دستگاه جایگذاری کرده و در عرض چند ثانیه مواد غذایی خود را آماده تحویل بگیرید. طیف وسیع کارایی‌های غذاساز و سرعت عملکرد فوق‌العاده آن موجب شده تا در وقت شما صرفه جویی قابل ملاحظه ای صورت پذیرد و زمان لازم برای آماده کردن انواع مواد غذایی کاهش چشم گیری پیدا کند.

برای استعلام قیمت و خرید انواع غذاساز به لینک زیر مراجعه کنید

اگر با کاربرد هر کدام از قطعات غذاساز آشنا نیستید بر روی لینک پایین کلیک فرمایید تا با کاربرد هر کدام از قطعات پروفروش‌ترین غذاسازها آشنا شوید.
دانلود پی دی اف آشنایی با کاربرد قطعات غذاسازهای پرفروش 2019

موارد استفاده از غذاساز

نحوه استفاده از غذاساز

دانلود پی دی اف راهنمای استفاده از غذاساز

موارد استفاده از غذاساز 

 1. خرد کردن انواع مواد غذایی

غذاسازها می‌توانند با استفاده از تیغه فلزی چند کاره خود به سرعت انواع سبزیجات و مواد غذایی را خرد کنند. دکمه پالس (Pulse) تعبیه شده روی غذا ساز باعث می‌شود بتوان میزان خرد شدن مواد را از ریز تا درشت به خوبی تنظیم کرد.

2. حلقه کردن

غذاسازها از یک تیغه صفحه‌ای بهره می‌برند که می‌تواند به راحتی انواع میوه‌ها و سبزیجات را در اندازه‌های مساوی حلقه حلقه کند. برخی از دستگاه‌ها امکان تنظیم ضخامت حلقه‌ها را نیز در اختیار شما قرار می‌دهند.

3. رنده کردن

رنده کردن با استفاده از دست یکی از دشوارترین و زمان‌برترین کارهای آشپزخانه است. یکی از اصلی‌ترین کاربردهایی که غذاسازها در اختیار شما قرار می‌دهند، امکان رنده کردن انواع مواد غذایی است. این دستگاه‌ها با استفاده از یک دیسک دو طرفه امکان رنده کردن ریز و درشت را برای شما فراهم می‌آورند.

4. پوره کردن

با خرد کردن مواد غذایی در غذاساز برای مدت زمان کافی، می‌توانید از آن‌ها پوره‌ای با غلظت دلخواه خود تهیه کنید. پوره گوجه فرنگی، کره بادام زمینی، پوره سیب زمینی، انواع سوپ و سس با استفاده از غذا ساز در عرض چند ثانیه قابل انجام است.

5. مخلوط کردن

شاید برای مخلوط کردن مواد آبکی و تهیه انواع اسموتی استفاده از مخلوط کن معقولانه‌تر باشد، ولی غذاسازها با تیغه‌های قدرتمند خود همچنان می‌توانند از پس مخلوط کردن انواع مواد غذایی برآیند.

6. خامه زدن

از جمله کاربردهای بسیار مفید غذاساز، فراهم آوردن امکان خامه زدن است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید در خانه خود خامه و کره باب میلتان را آماده کنید.

7. خمیر گیری

تهیه انواع خمیر نان، خمیر پیتزا، پاستا و غیره یکی از اصلی‌ترین وظایف غذا ساز به شمار می‌رود. تیغه پلاستیکی مخصوص خمیرگیری، کار گرفتن خمیر را فوق العاده برایتان آسان می‌کند.

8. آسیاب کردن و چرخ کردن گوشت

برای آسیاب کردن انواع آجیل و یا چرخ کردن گوشت نیاز به وسیله دیگری غیر از غذاساز ندارید، زیرا تیغه چند کاره قدرتمند این دستگاه به راحتی این وظایف را برای شما انجام می‌دهد.

9. آبمیوه و آب مرکبات گیری

یکی از کارایی‌هایی که اکثر غذاسازها با استفاده از لوازم جانبی مجزا در اختیار شما قرار می‌دهند امکان گرفتن آب میوه و آب مرکبات است. هنگام گرفتن آب میوه، تفاله آن درون ظرفی جمع شده و آب میوه درون ظرف اصلی ریخته می‌شود.

13 استفاده خلاق از غذاساز

1. درست کردن دسر خوشمزه مثل موز یخ زده و نوتلا با غذاساز

موارد استفاده از غذاساز

2. درست کردن کره خانگی با غذاسازموارد استفاده از غذاساز

3. خرد کردن گوشت برای هر نوع غذایی با غذاساز

4.درست کردن کیک با استفاده از بیسکویت با غذاسازموارد استفاده از غذاساز

5.درست کردن سس مایونز با غذاسازموارد استفاده از غذاساز

6.درست کردن کوکو سیب زمینی با غذاسازموارد استفاده از غذاساز

7.درست کردن چیپس با غذاسازموارد استفاده از غذاساز

8.درست کردن خمیر ماکارونی با غذاسازموارد استفاده از غذاساز

9.درست کردن سالاد با غذاسازموارد استفاده از غذاساز

10.درست کردن غذای بچه (فرنی و..) با غذاسازموارد استفاده از غذاساز

11.درست کردن کره گردو با غذاسازموارد استفاده از غذاساز

12.درست کردن هوموس(حمص) خانگی با غذاسازموارد استفاده از غذاساز

13. خرد کردن پنیر با غذاسازموارد استفاده از غذاساز

پرفروش‌ترین غذاسازهای موجود در بازار ایرانموارد استفاده از غذاساز

برای خرید انواع غذاساز به لینک های زیر مراجعه کنید

در این مطلب به طور کامل موارد استفاده از غذاساز و استفاده خلاقانه از آن را برایتان بیان کردیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر نظر یا سوالی دارید در قسمت نظرات مطرح فرمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 15 میانگین: 3.7]

حتما ببینید

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

نکات لازم برای راهنمای خرید ماشین لباسشویی امروزه کمتر کسی زمان لازم برای شستن لباس­ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *