نحوه یخ زدایی با مایکروویو

نحوه یخ زدایی با مایکروویو و سولاردم

نحوه یخ زدایی با مایکروویو و سولاردم

نحوه یخ زدایی با مایکروویو يكی از راحت‌ترين و سريع‌ترين روش‌ها است. در زندگی امروزی كه معمولا خانم‌ها نيز شاغل می‌باشند و فرصت کافی برای آشپزی ندارند استفاده از مايكروويو یا سولاردم می‌تواند برای آن‌ها بسيار مفيد باشد. اما در روشی که برای یخ زدایی استفاده می‌کنید باید به این نکته توجه کنید که به مواد غذایی فریزری آسیب نرسد و ارزش غذایی آن‌ها از بین نرود. بنابراین باید به طور صحیح، یخ این مواد غذایی را آب کرد. ما در این مطلب از سلام‌ بابا، نحوه یخ زدایی با مایکروویو و سولاردم را به طور کامل برای شما شرح می‌دهیم، پس این مطلب را از دست ندهید.

برای این که به مواد غذایی فریزری آسیب نرسد و ارزش غذایی آن‌ها از بین نرود، باید بعد از خارج کردن از فریزر به صورت صحیح یخ این مواد غذایی را آب کرد و بعد آن‌ها را مصرف کرد.

یخ زدایی گوشت با مایکروویو

سه روش برای یخ زدایی مواد غذایی

روش اول: یخ زدایی در یخچال

در روش یخ زدایی در یخچال، 24 ساعت قبل باید بسته گوشت را از فریزر به یخچال منتقل کرد. بسته را نباید باز کرد یا روی آن نمک پاشید تا زودتر یخ آن باز شود. این کارها به شدت به ماده غذایی آسیب می‌رساند.

روش دوم: یخ زدایی در آب سرد

در یخ زدایی با آب سرد باید بسته غذایی بدون آن که از کیسه خارج شود، داخل آب سرد قرر بگیرد. آب باید هر نیم ساعت یک بار عوض شود تا بسته غذایی ما موقع باز شدن یخ آن در آب سرد باشد. در غیر این صورت عوامل بیماری‌زای احتمالی موجود در ماده غذایی شروع به فعالیت کرده و ماده غذایی را آلوده می‌کنند.

روش سوم: نحوه یخ زدایی با مایکروویو و سولاردم

برای نحوه یخ زدایی با مایکروویو هم باید بر اساس دستور آن عمل کنید. فقط لازم است دما را به دقت تنظیم کنید تا ماده غذایی به جای یخ زدایی، نیم پز نشود. در ضمن باید موادی را که توسط مایکروویو یخ زدایی شده سریع مصرف کنید.

از نمک زدن و باز كردن بسته‌های غذايی براي سريع‌تر كردن يخ زدايی آن‌ها، گرفتن زير آب جوش، باز كردن بسته و قرار دادن آن در محيط اتاق يا داخل آب گرم و به طور كلی هر کاری كه باعث تغيير ناگهانی دمای ماده غذایی شود، خودداری كنيد.

نحوه یخ زدایی میوه با مایکروویو

نكاتي مهم در مورد مایکروویو و نحوه یخ زدایی با مایکروویو

1. در فرهاي مايكروويو برق ورودی كه 220 ولت است توسط يك مبدل ولتاژ به برق 3000 تا 4000 ولت تبديل می‌شود سپس قطعه‌ای با دريافت اين ولتاژ زياد، امواج مايكروويو را با فركانس 2350 ميليون هرتز توليد می‌كند.

2. امواج، توسط لوله‌های خاصی به نام موج بر به داخل محفظه فر، هدايت و در آن ساطع می‌شود. موج ساطع شده در صورت برخورد با مواد غذايی جذب و تبديل به حرارت می‌شود.
3. گرم كردن شير و غذا توسط فرهای مايكروويو اين مزيت را دارد كه به قند و پروتئين موجود در آن‌ها آسيب نمی‌رسد و همچنين ويتامين‌ها نيز كمتر از بين می‌روند.

4. در عين حال مدت زمان طبخ غذا در فرهای مايكروويو كوتاه است.
5. در استفاده از فرهای مايكروويو افزودن آب به مواد ضروری نيست.
6. پخت سبزی‌ها در فرهای مايكروويو به مدت كوتاه (به جای آب پز كردن آن ها در مدت طولانی) سبب حفظ بيشتر مواد غذايی موجود در آن می‌شود.
7. در مراحل پخت با اين اجاق‌ها، كيفيت پروتئين‌های غذا بهتر از روش‌های ديگر حفظ می‌شود.
8. مزيت مهم ديگر اين روش اين است كه در طبخ نيازی به اضافه کردن روغن نيست.

9. در مایکروویو‌ها گزینه‌ای به نام Weight defrost (یخ زدایی وزنی) وجود دارد که با انتخاب آن می‌توانید بر اساس وزن، غذای منجمدی را که درون دستگاه می‌گذارید یخ زدایی اتوماتیک کنید.
10. همچنین یخ زدایی زمانی یا Time defrost هم وجود دارد که بنا بر تجربه خود و تعیین زمان توسط خود شما یخ‌زدایی را انجام می‌دهد.

نحوه یخ زدایی با مایکروویو ال جی

دانلود پی دی اف دفترچه راهنمای استفاده از مایکروویو ال جی

نحوه یخ زدایی با مایکروویو سامسونگ

دانلود پی دی اف راهنمای استفاده از مایکروویو سامسونگ

آموزش نحوه یخ زدایی با سولاردم

یخ زدایی اتوماتیک

  • کلید auto defrost را یک بار بزنید.
  • سپس با کلید چرخان ماده غذایی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

کلید 1: گوشت
کلید 2: مرغ
کلید 3: ماهی
کلید 4: نان

  • حالا کلید Enter را بزنید.
  • بعد با کلید چرخان وزن مواد را مشخص کنید. (وزن‌ها بر اساس کیلوگرم است مثلا 1/0 یعنی 100 کرم یا 1/5 یعنی 1 کیلو و 500 گرم)
  • و در آخر کلید استارت را بزنید.

نکته: بین کار حتما باید مواد را چند بار زیرورو کنیم تا یخ‌زدایی بطور کامل انجام شود. همچنین در یخ زدایی غیر اتوماتیک از ماکرو 360 وات استفاده می کنیم و زمان از 30 ثانیه به بالا است که هر چه مقدار مواد بیشتر باشد زمان هم بیشتر می‌شود.

امیدواریم که این مطلب نحوه یخ زدایی با مایکروویو، برای شما مفید واقع شده باشد و از این به بعد بتوانید به طرز صحیحی مراحل یخ زدایی مواد غذایی را انجام دهید. در صورت داشتن هرگونه سوالی، می‌توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 18 میانگین: 3.8]

حتما ببینید

پخت کیک با مایکروویو

پخت کیک با مایکروویو ال‌جی، سامسونگ، پاناسونیک، دوو، کنوود

پخت کیک با مایکروویو امروزه دستگاه‌های مایکروویو، مایکروفر، توستر و سولاردم با عملکردهای مختلف برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *