تفاوت بین ساندبار و سینما خانگی

تفاوت بین ساندبار و سینما خانگی

تفاوت بین ساندبار و سینما خانگی

اگر می‌خواهید تلویزیون شما صدایی با کیفیت عالی داشته باشد، ما به شما کمک خواهیم کرد تا تصمیم بگیرید که کدام سیستم صوتی برای شما مناسب است، ساندبار یا سینما خانگی؟ ممکن است در این فکر باشید که کدام نوع مناسب شماست، ما برای کمک به شما در تصمیم‌گیری بهتر، تست‌هایی روی هر کدام انجام دادیم و چگونگی کیفیت صدای ساندبار و سیستم سینمای خانگی که دارای چند اسپیکر است را بررسی کرده‌ایم. همچنین هر دو سیستم را با بلندگوهای داخلی چندین تلویزیون و همچنین برخی از های‌فای‌های مینی (mini Hi-Fi) مقایسه کردیم. تا شما اطلاع پیدا کنید که آیا اصلاً نیاز به خرید سیستم صوتی جداگانه تلویزیون دارید یا خیر. ادامه مطلب را بخوانید تا تفاوت بین ساندبار و سینما خانگی را برایتان شفاف و روشن شود.

تفاوت بین ساندبار و سینما خانگی

تفاوت بین ساندبار و سینما خانگی

تلویزیون‌های مدرن با ضخامت بسیار کم در مقایسه با تلویزیون‌های CRT جعبه‌دار قدیمی بسیار عالی به نظر می‌رسند، اما متاسفانه اغلب کیفیت صدای بالایی ندارند. برای رفع این مشکل می‌توان به سادگی با اتصال یک ساندبار، کیفیت صدای این تلویزیون‌ها را به شدت بهبود بخشید. یک سیستم صوتی فراگیر (سینما خانگی) می‌تواند کارهای بیشتری نیز انجام دهد که احساسی جذاب شبیه به حضور در سینما داشته باشید. اینکه کدام سیستم صوتی را انتخاب کنید به بودجه، اندازه اتاق و شرایط مورد نیاز شما بستگی دارد.

از سیستم‌های صوتی تلویزیون که مقایسه کردیم. نمونه‌هایی از هر سیستم را با استفاده از دستگاه‌های مخصوص آزمایش کردیم و کیفیت صدا را با گوش دادن به طیف وسیعی از نمونه‌های صوتی مختلف از جمله فیلم، درام‌های تلویزیونی و موسیقی، رتبه‌بندی کردیم.

تفاوت بین ساندبار و سینما خانگی

نتایج تست های انجام شده از سیستم های صوتی

یک ساندبار چهار یا پنج ستاره صدای بهتری نسبت به بلندگوهای تلویزیون شما دارد. در تست‌های ما کیفیت صدای ارائه شده توسط یک سیستم hi-fi خوب، نسبت به بهترین ساندبار و ساندبیس، رتبه بالاتری دارد. هرچند که بزرگتر از بلندگوهای داخل ساندبار یا حتی اگر بزرگتر از بلندگوهای کوچک تلویزیون باشند. ولی احتمال دارد به مرور از کیفیت صدای تقویت‌کننده‌های hi-fi و خود بلندگوها پایین بیاید. با کمال تعجب، دستگاه ما بدون توجه به نوع سیستم صوتی، امتیاز کمی را به کیفیت صدای محصولات یک ستاره اختصاص داده است. بنابراین خرید یک سیستم صوتی تک ستاره هیچ ارزش خریدی ندارد.

بنابراین، اگر در حال حاضر یک سیستم hi-fi خوب در اتاق نشیمن خود دارید. توصیه می کنیم که به این نکته توجه کنید که آیا می‌توانید تلویزیون را به hi-fi خود متصل کنید (دفترچه راهنما را بررسی کنید). در نظر داشته باشید که برای کیفیت بالای صدا، لازم است اطمینان حاصل کنید از اینکه بلندگوهای hi-fi شما در اطراف صفحه تلویزیون قرار گرفته باشد و به طور کلی صدا رسا باشد. سیستم های با اسپیکر چندتایی چیست؟ متخصصان ما کیفیت صدای تولید شده ساندبار یا mini Hi-Fi را توصیه نمی‌کنند.

تفاوت بین ساندبار و سینما خانگی

بهترین سیستم صوتی برای تلویزیون های عادی با استفاده روزمره: ساندبار

 جوانب مثبت:

  • جمع و جورتر است و سیم‌های کمتری نسبت به سیستم‌های سینمای خانگی دارند.
  • کیفیت صدای بلندگوهای تلویزیون آن بهتر است.
  • معمولاً ارزان‌تر از سیستم‌های سینمای خانگی است.

جوانب منفی:

  • صدای فراگیر مجازی آن به اندازه سیستم سینما خانگی چند بلندگو با کیفیت نیست.
  • حالت 3D یا «صدای فراگیر» آن نیز زیاد جذاب نیست.

تفاوت بین ساندبار و سینما خانگی

ویژگی های ساندبار

  • ساندبار چندین بلندگو را در یک جعبه مستطیل قرار داده است. به دلیل داشتن سیم کمتر، این سیستم صوتی به سادگی می‌تواند در جلوی تلویزیون شما قرار گیرد یا روی دیوار نصب شوند.
  • همه آن‌ها صدای استریو را ارائه می‌دهند، و معمولاً حالت‌های “3D” یا “صدای فراگیر” را نیز دارند که در آن صدا به صورت دیجیتالی پردازش می‌شود تا به یک صوت شبیه سازی شده یا مجازی، و صدای فراگیر دست پیدا کنید. البته ممکن است که این حالت‌ها تجربه جذابی برای شما نباشد.
  • بسیاری از ساندبارها همچنین دارای یک بلندگو ساب ووفر جداگانه هستند. که معمولاً یک جعبه مستطیل بزرگ دارای بلندگوهای با قطر بزرگ است که کیفیت صداهای با فرکانس پایین (یعنی صدای بم)، را بهتر از بلندگوهای کوچک در ساندبار اصلی تولید می‌کند. این ساب ووفرها بعضاً بی سیم هستند، اگرچه برای فراهم نمودن برق آن، لازم است به پریز وصل شوند و شارژ گردند.
  • برای برنامه‌های تلویزیونی که معمولاً در استدیو ضبط می‌شوند، یک مجموعه سینمای خانگی با چند بلندگو که گران‌تر نیز هستند، ضروری نیست. اگر شما شما نیز استفاده نعمولی از تلویزیون می‌کنید، ساندبار گزینه خوبی برای شما است.
  • همچنین، طرفداران مشتاق فیلم نیز نباید ناامید شوند. اگر شما فیلم های Antiques یا Aliens را تماشا می‌کنید، ساندبار انتخابی عالی است چراکه کیفیت صدای خارق‌العاده و بی‌نظیری را ارائه می‌دهد.

تفاوت بین ساندبار و سینما خانگی

بهترین سیستم صوتی برای فیلم‌ها و تلویزیون‌های HD: سیستم سینما خانگی

جوانب مثبت:

  • بهترین گزینه برای یک تجربه واقعی از صدای فراگیر

جوانب منفی:

  • زیاد بودن اجزای آن به معنای درهم ریختگی بیشتر، و همچنین سیم‌های زیاد (اگرچه مدل‌های بی‌سیم در دسترس است)
  • فرآیند راه اندازی آن تا دستیابی به بهترین نتیجه، بیشتر طول می‌کشد.

تفاوت بین ساندبار و سینما خانگی

ویژگی های سینما خانگی

  • سیستم‌های سینمای خانگی را معمولاً به شکل یک پخش کننده Blu-ray یا DVD به همراه یک تقویت کننده و چندین بلندگو استفاده کنید. این سینما خانگی‌ها معمولاً صدای فراگیر ‘5.1’ را به شما می‌دهند. که ‘5’ به پنج بلندگو اصلی اشاره دارد: دوتا در پشت شما سمت راست و چپ و سه بلندگوی جلویی، که سمت چپ، راست و مرکز تلویزیون قرار می گیرند. ‘1’ تعداد ساب ووفرها را نشان می‌دهد. اگرچه 5.1 محبوبترین مجموعه از این سیستم است است، اما این سیستم‌ها همچنین می‌توانند به اندازه 2.1 کم حجم و به اندازه 9.2 بزرگ باشند.

نکات پایانی

  •  شما همچنین می‌توانید سیستم‌های صدای فراگیر را با یک واحد تقویت کننده یا “گیرنده”، (اما نه یک دستگاه پخش کننده Blu-ray یا DVD) خریداری کنید. این پکیج کامل است که معمولاً “سیستم سینمای خانگی” نامیده می‌شود. 
  • بیشتر فیلم‌های Blu-ray در قالب صوتی چند کاناله مانند Dolby Digital ضبط می‌شوند. همانطور که از نام آن‌ها پیداست، یک سیستم سینمای خانگی که شامل چند بلندگو است به شما امکان می‌دهد صدا را به شکلی سینمایی‌تر، با جلوه‌های صوتی که از جلو، طرفین و از پشت سر شما می‌آید، تجربه کنید. برخی فیلم‌ها و نمایش‌هایی که از تلویزیون پخش می‌شوند نیز با صدای فراگیر ضبط می‌شوند. بسیاری از آن‌ها را می توان در کانال‌های با کیفیت بالا (HD) یافت.

 مطلب بهترین سیستم سینمای خانگی ما را بخوانید تا بدانید کدام سیستم بهترین صدای فراگیر را به شما می‌دهد.

تفاوت بین ساندبار و سینما خانگی | امیدواریم با این مطلب در انتخاب اینکه ساندبار یا سینما خانگی کدام برای شما بهتر است کمک کرده باشیم. اگر در این زمینه سوالی مدنظر دارید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

حتما ببینید

نحوه اتصال ساندبار به تلویزیون

نحوه اتصال ساندبار به تلویزیون و تنظیمات آن

نحوه اتصال ساندبار به تلویزیون امروزه دریافت صدای با کیفیت بالا حتی از خود آن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *