بهترین کولرگازی مخصوص مناطق گرمسیری

بهترین کولرگازی مخصوص مناطق گرمسیری کدام است؟

بهترین کولرگازی مخصوص مناطق گرمسیری

برای خرید کولر گازی نیاز است تا به نکات بسیاری توجه کنیم چرا که این وسیله از جمله وسایلی هستند که برق زیادی مصرف می‌کند و به خصوص در فصل گرما کولرگازی یکی از پرمصرف‌‌ترین وسایل خانگی به حساب می‌آید. اگر افراد در هنگام خرید کولرگازی به مشخصات آن توجه کنند و کولرهایی متناسب با اقلیم آب و هوایی خود انتخاب کنند، هم هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند و هم عمر کولر بیشتر می‌شود. ما در این مطلب از سلام‌ بابا، بهترین کولرگازی مخصوص مناطق گرمسیری را معرفی می‌کنیم، پس اگر قصد خرید کولر جدید را دارید، با ما همراه باشید.

انواع کولرگازی بر حسب مناطق آب و هوایی

کولرهای گازی به سه کلاس آب و هوایی معتدل (T1)، خنک (T2) و گرمسیری (T3) تقسیم می‌‌شوند. کولرهایی که دارای کلاس آب و هوایی گرمسیری هستند، در مناطق گرمسیر مانند هرمزگان، بوشهر، خوزستان و سیستان بلوچستان استفاده می‌‌شوند. نوع کلاس آب و هوایی هر کولرگازی بر روی برچسب انرژی آن نوشته شده است.

بهترین کولرگازی مخصوص مناطق گرمسیری

بهترین کولرگازی مخصوص مناطق گرمسیری

کولرهای نوع T3 برای مناطق گرمسیری مانند استان های خوزستان، هرمزگان و بوشهر و بعضی شهرهای سیستان و بلوچستان کاربرد دارند چرا که این کولرها تا دمای 52 درجه سانتی گراد قابلیت کارکرد داشته و حتی برخی سازنده‌ها دستگاه‌هایی تولید کرده‌اند که در دمای 55 و 60 درجه سانتی گراد بدون مشکل کار می‌کند.

برای خرید کولرگازی مخصوص مناطق گرمسیری حتما به نکات زیر هم توجه داشته باشید.

  • برچسب انرژی در کولرگازی

در هنگام خرید کولرهای گازی به برچسب انرژی آن دقت کنید. این برچسب‌‌ها حاوی اطلاعاتی است که مصرف کنندگان می‌‌توانند انواع مختلف این دستگاه را با توجه به شاخص مصرف انرژی تعیین شده و رده‌‌های بازدهی انرژی (A تا G)، مقایسه نمایند. کولرهای گازی معمولا دارای درجه تنظیم دما (ترموستات) هستند. تنظیم دمای مناسب برای فصل گرم که بین 24 تا 26 درجه سانتیگراد است باعث می‌شود تا هنگام رسیدن دمای اتاق به دمای تنظیم شده کولر به طور خودکار خاموش شود، بنابراین انرژی کمتری مصرف می‌کند.

بهترین کولرگازی مخصوص مناطق گرمسیری

  • انتخاب ظرفیت مناسب کولرگازی

ظرفیت مناسب انتخاب هوشمندانه‌ای است، زیرا در دو حالت ظرفیت بالا و ظرفیت پایین در مقابل مساحتی خاص آسیب رسان خواهد بود و دما و رطوبت موجود در محیط در حد ایدآل تامین نمی‌شود. از این رو باید در کنار نوع کمپرسور به کار رفته، ظرفیت کولر گازی و کمپرسور نیز مناسب باشد. این میزان ظرفیت با واحد BTU سنجیده می‌شود.

BTU مخفف BRITISH THERMAL UNITE است. BTU مانند ژول و کالری واحد انرژی است و برای اندازه‌گیری انرژی گرمایی (حرارتی) استفاده می‌شود. محاسبه بار سرمایشی BTU به عوامل مختلفی مانند مساحت و حجم فضای مورد نظر، وضعیت عایق کاری در و پنجره، دیوار ساختمان و دمای مطلوب مورد نیاز بستگی دارد.

بهترین برند کولرگازی مخصوص مناطق گرمسیری

با توجه به بررسی‌هایی که انجام شده است. بهترین کولرگازی مخصوص مناطق گرمسیری، کولر گازی‌های با موتور اسکرول و پیستونی یا کولر گازی‌های با موتور T3 هستند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 16 میانگین: 4]

حتما ببینید

مقایسه کولرگازی جنرال شکار و جنرال گلد

مقایسه کولرگازی جنرال شکار با جنرال گلد

کولر گازی یا کولر اسپلیت یا گاها اسپیلیت، یکی از تاثیر گذارترین و جدید‌ترین تجهیزات …

8 نظر

  1. فرشاد

    سلام من طبقه دوم هستم وبالا سرم پشت بومه و متراژ خونم نزدیک 80متره دمای هوای خوزستانم هم که تا 60درجه میرسه چه برندی و چند هزار باشه باید خرید کنم لطفا اگه میشه قیمتم بگین امروز16.1.1401

    • ارمان نویدی

      سلام و عرض ادب و احترام
      لطفا با کارشناس فروش ما در ارتباط باشید
      شماره جناب حسینی : 09185308226
      موفق باشید

  2. yosef

    سلام ودرودوقتتون بخیر۔۔برای منطقہ گرمسیری چہ مدل کولرگازی اسپیلت مناسب ھست دمای ھوای منطقہ مانزدیک 60درجہ میاد۔آیابامبلغ6000000میتوان کولربادوام دراین دمای ذکرشدہ خریدھرسال 9ماہ ھواگرم ھست ولازم ھست کولربایدروشن کنیم چہ مدل کولری بااین مبلغ بایدخریدکنم

    • سردبیر

      سلام و درود
      خیر با این میزان بودجه تا جایی که بنده اطلاع دارم امکانش نیست دوست عزیز
      متراژ رو ذکر نکردید ولی فکر کنم 24000 اُجنرال پیستونی برای شما مناسب باشد.
      پیروز و سربلند باشید

  3. یاسین خالدی

    خیلی ممنون از مطالب آموزنده‌ای که گذاشتین. کمک بزرگی بود برای ما.

  4. رامین

    سلام ممنون از مطالب خوبتون خیلی مفید بود

    • ارمان

      درود برشما
      همراهی شما – دلگرمی ماست
      موفق باشید

  5. رامین

    سلام تشکر از اطلاعاتتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *