کنترل جادویی تلویزیون

کنترل جادویی تلویزیون ال جی چه قابلیت هایی دارد؟

کنترل جادویی تلویزیون

احتمالاً شما هم واژه کنترل جادویی برای تلویزیون را شنیده و به این فکر کرده اید چرا جادویی؟ اما در واقع این کنترل‌ها چه ویژگی‌هایی دارند که موجب چنین تفاوتی با کنترل‌های معمولی تلویزیون می شود؟ ما در این مطلب از سلام‌ بابا سعی می‌کنیم ضمن توضیح کاربردها و قابلیت‌های کنترل‌های جادویی تلویزیون، همه سؤالات شما در این زمینه را جواب دهیم؛ پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

ویدیوی زیر در مورد قابلیت های کنترل جادویی تلویزیون های ال جی است پس حتماً نگاهی به آن بیندازید

کنترل جادویی ال جی

کنترل جادویی تلویزیون ال جی، وسیله ای است که شما برای کنترل سرگرمی‌های خود به آن نیاز دارید؛ به سادگی اسکرول یا کلیک کنید و یا با استفاده از تکنولوژی منحصر به فرد تشخیص صدای تلویزیون ال جی (Voice Mate)، کانال‌ها را عوض کرده و یا برنامه‌هایی را برای مشاهده جستجو کنید. حالا شما با این کنترل می‌توانید زمان کمتری را صرف جستجو کرده و بیشتر به لذت بردن از سرگرمی‌های خود بپردازید.

کنترل جادویی ال جی

منظور از کنترل جادویی تلویزیون یا همان Magic motion، کنترل‌های موسی هستند که از طریق وایرلس به تلویزیون متصل می‌شوند. این کنترل‌ها به دلیل داشتن ارتباط رادیویی مستمر، اطلاعات را به تلویزیون ارسال می‌کنند که به همین علت باتری‌های آن نسبت به کنترل‌های عادی زودتر از موعد تمام می‌شوند. بهترین راه برای استفاده از این کنترل‌ها، خریدن باتری‌های قابل شارژ بوده که بعد از هر بار اتمام شارژ باتری، بتوانید نسبت به شارژ مجدد آن اقدام کنید. نکته جالب ماجرا اینجاست که در صورت تمام شدن باتری، از تلویزیون هشدار اتمام باتری به شما داده می شود.

انواع کنترل جادویی تلویزیون ال جی

در حین خرید ریموت کنترل جادویی این نکته را مد نظر داشته باشید که کنترل های جادویی مدل های 2019 به پایین، در اتصال به تلویزیون های هوشمند 2020 مشکل دارند پس اگر مدل تلویزیون شما 2020 می باشد باید از کنترل جادویی های ساخت سال 2020 استفاده کنید.

استفاده از کنترل جادویی

کنترل جادویی تلویزیون ال‌جی راهی ساده برای کنترل تلویزیون اسمارت شماست. Magic Remote یا به اصطلاح فارسی کنترل جادویی، تجربه کاربری راحت، مدرن و پیشرفته‌‎ای را برای کاربر فراهم می‌کند تا در کمترین زمان بتواند بیشترین میزان استفاده را از تلویزیون خود بهره‌مند شود. اکنون شما می‌توانید از 4 حالت گنجانده شده در این کنترل‌های جادویی لذت ببرید که شامل اسکرول(غلتک)، موسینگ، جهت نما و جستجوی صوتی می‌باشد.

  • یک اصل ساده که کنترل جادویی ال جی برای تلویزیون اسمارت شما به ارمغان می‌آورد این است که می توانید با حرکت قسمت جلویی همانند موس کامپیوتر در سرتاسر صفحه نمایش هر قسمتی را که مدنظر دارید به آسانی و در ظرف چند ثانیه انتخاب کنید. این شیوه انتخاب محتوا بسیار ساده و مفید است و مطمئناً از آن لذت خواهید برد.
  • از سوی دیگر شما می‌توانید با استفاده از چرخ اسکرول در طول صفحه اصلی (HOME)، راهنمای سرگرمی‌ها و یا صفحات وب بالا و پایین رفته و به راحتی این صفحات را مرور کنید و یا در برنامه‌ها نسبت به بزرگ‌نمایی و یا کوچک‌نمایی اقدام کنید.
  • با استفاده از ویژگی صوتی منحصر به فرد کنترل جادویی تلویزیون(Voice Mate)، شما به سادگی می‌توانید با دادن فرمان صوتی به ریموت کنترل نسبت به عوض کردن کانال و باز کردن برنامه‌ها اقدام کرده و یا صفحات وب را مرور کنید. در برخی  مدل‌ها ویژگی صوتی کنترل جادویی ال جی برای اپلیکیشن‌هایی که به وارد کردن متن نیاز دارند مانند جستجو اینترنتی و یا اپلیکیشن‌های مبتنی بر متن مانند رسانه‌های اجتماعی نیز بسیار مفید خواهد بود و به میزان قابل توجهی در زمان شما صرفه جویی می کند.

کنترل جادویی

برنامه کاربردی LG TV Remote

برنامه کاربردی کنترل جادویی تلویزیون ال جی می‌تواند گوشی هوشمند شما را به یک ابزار کمکی و دم دست تبدیل کند. شما می‌توانید با اشاره‌گر کنترل، در فهرست کانال‌ها جستجو کرده و سرگرمی مور علاقه خود را با دستان خود انتخاب و کنترل  کنید.

از شر کنترل‌های متعدد برای دستگاه‌های مختلف راحت شوید! magic remote تلویزیون های ال جی شما می‌تواند دستگاه Blu-ray ،HTiB، گیرنده دیجیتال و سیستم صوتی شما را به راحتی کنترل کند بنابراین دیگر مجبور نخواهید بود که به دنبال کنترل هر کدام از این دستگاه‌ها بگردید تااز آ«ها استفاده کنید. با قابلیت کنترل جهانی یا Universal Control در کنترل جادویی تلویزیون ال جی عملاً شما نیازی به ریموت دیگری نخواهید داشت که شاید برای بعضی این قابلیت بسیار کاربردی و در عین حال جذاب باشد.

جفت سازی کنترل از راه دور جادویی

برای استفاده از ریموت جادویی باید در ابتدای کار آن را به LG webOS TV متصل کنید که برای این کار طبق روال زیر پیش بروید.

قبل از استفاده، کنترل جادویی را به صورت زیر وصل کنید :

1- تلویزیون را روشن کنید. پس از 20 ثانیه، کنترل را به سمت تلویزیون گرفته و سپس دکمه (OK) را فشار دهید.(در بعضی مدل ها باید دو دکمه Back+Home به طور همزمان فشرده شود تا کنترل متصل شود)
2- کنترل از راه دور به طور خودکار ثبت می‌شود و پیام کامل شدن جفت سازی در تلویزیون نمایش داده می‌شود.
3- اگر نتوانستید کنترل از راه دور جادویی را ثبت کنید، تلویزیون را خاموش کرده و دوباره امتحان کنید.
4- ثبت مجدد کنترل از راه دور جادویی
5- دکمه EXIT را به مدت 5 ثانیه در تلویزیون فشار دهید.
6- ثبت کنترل از راه دور ثبت شده قبلی لغو شده و دوباره ثبت می‌شود.

اگــــر قابلیت اسکرول و موسینگ کنترل جادویی شما از کار افتاده ولی بقیه دکمه‌ها کار می‌کنند یعنی اتصال بین تلویزیون و ریموت شما قطع شده و باید دوباره فرایند اتصال را انجام دهید.

برای تنظیم کردن سرعت، شکل و اندازه شماره گر کنترل جادویی مراحل زیر را انجام دهید :

1 – بر روی کنترل جادویی تلویزیون، دکمه Smart Home را بزنید تا صفحه اصلی تلویزیون هوشمند شما باز شود.
2 – بر روی صفحه اصلی گزینه تنظیمات ” Settings ” را انتخاب کنید.
3 – سپس OPTION > Pointer را انتخاب کنید تا پنجره تنظیمات اشاره گر باز شود.
4 – تنظیماتی را که می خواهید اعمال نمایید :

  • سرعت (SPEED) : سرعت حرکت اشاره گر را تنظیم می‌کند.
  • شکل (SHAPE) : شکل اشاره گر را تغییر می دهد.
  • اندازه (SIZE) : اندازه اشاره گر را تنظیم می‌کند.
  • تراز (Alignment) : عملکرد هم ترازی اشاره‌گر را فعال یا غیرفعال می‌کند.

کنترل جادویی تلویزیون ال جی

نکته هایی برای استفاده از ویژگی صوتی کنترل جادویی ال جی

  • برای استفاده از عملکرد صوتی کنترل جادویی تلویزیون در تلویزیون ال جی، باید به اینترنت متصل باشید.
  • هنگامی که با کنترل جادویی تلویزیون صحبت می‌کنید باید فاصله‌ای به اندازه 10 سانتی متر بین صورت خود و ریموت کنترل داشته باشید.
  • اگر زیاد آهسته و یا زیاد سریع صحبت کنید عملیات صوتی ناموفق خواهد بود.
  • میزان موفقیت استفاده از تشخیص صدا magic remote ال جی ممکن است بسته به میزان صداهای پیرامون، حجم صدا، تلفظ، زیر و بمی صدا و یا سرعت گفتن کلمات متفاوت باشد. جهت تغییر زبان عملکرد سرچ صوتی، تنظیمات زیر را دنبال کنید

Smart Home > Settings > OPTION > Language > Voice Recognition Language

کار نکردن کنترل جادویی ال جی

کار نکردن کنترل جادویی ال جی ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد؛ از طرفی اتصال رادیویی موجب مصرف بالای انرژی در این نوع کنترل ها است پس قبل از هر چیزی از شارژ بودن باتری‌های آن اطمینان حاصل کنید. اگر دکمه‌های موجود بر روی تلویزیون کار می‌کنند اما قابلیت موسینگ و اسکرول آن از کار افتاده به احتمال زیاد اتصال بین ریموت و تلویزیون قطع شده پس با فشردن دکمه‌های HOME و BACK به طور همزمان و به مدت 10 ثانیه، می‌توانید مجدد ریموت را به تلویزیون متصل کنید که با این کار چراغ LED آن شروع به چشمک زدن می‌کند.

قیمت کنترل جادویی ال جی

به شما توصیه می کنیم یک ریموت عادی ال جی نیز در کنار کنترل جادویی تهیه کنید و کارهای روزمره خود را با آن انجام دهید تا از خرابی زودرس کنترل جادویی جلوگیری شود.

تعمیر کنترل جادویی ال جی

اگر مشکل با این کار رفع نشد وارد فاز جدیدی یعنی باز کردن ریموت می‌شویم هر چند توصیه می‌کنیم که این کار توسط یک سرویس کار انجام شود ولی خوب تا حدی این کار در خانه هم انجام می‌شود.

  • با خارج کردن باتری و باز کردن پیچ های کنترل، دو قطعه را به وسیله یک ابزار نوک تیز همانند چاقو به آرامی از هم باز کنید.
  • به وسیله یک پد الکل یا گوش پاک کن آغشته به الکل یا استون، مدار ریموت را به آرامی تمیز کنید؛ البته قبل از این کار گرد و غبار موجود بر روی ریموت را به وسیله سشوار بزدایید.
  • در مرحله آخر می توانید به وسیله فویل آلومینیومی یا چسب رسانا نسبت به بازسازی قسمت ذغالی یا رسانا پشت دکمه ها اقدام کنید؛ فویل آلومینیومی را هم اندازه قسمت پشتی دکمه ها برش داده و به وسیله چسب بچسبانید(برش قطعات به صورت بزرگتر از فضای دکمه موجب اختلال در عملکرد دکمه ها خواهد شد.)

چنــانچه در مورد کنترل های جادویی خود سؤالی دارید می‌توانید از طریق قسمت نظرات نسبت به مطرح کردن آن با کارشناسان ما اقدام کنید تا در سریع ترین زمان ممکن به سوال شما پاسخ داده شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 14 میانگین: 3.7]

حتما ببینید

تلویزیون ال جی B3

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی B3

تلویزیون ال جی B3  شرکت ال جی یکی از بهترین تولیدکننده‌های تلویزیون‌ هوشمند در سراسر …

108 نظر

  1. Ali

    سلام و عرض ادب
    بله می تونید از طریق لینک زیر جهت آشنایی یا خرید ریموت اقدام کنید دوست عزیز
    خرید کنترل جدید ال جی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *