بهترین شوینده ماشین ظرفشویی

بهترین شوینده ماشین ظرفشویی کدام است؟ قرص، پودر یا ژل

بهترین شوینده ماشین ظرفشویی

این روزها استفاده از ماشین ظرفشویی رواج پیدا کرده و کار خانم‌های خانه‌دار را برای شستشوی ظروف بسیار راحت‌تر کرده است. مساله‌ای که در این میان وجود دارد، وجود انواع مختلف شوینده برای این ماشین‌ها است که شما باید در انتخاب آن دقت کرده و شوینده مناسب را انتخاب کنید. ما در این مطلب از سلام‌ بابا انوع شوینده ماشین ظرفشویی را بررسی می‌کنیم و مزیت‌ها و معایب هر کدام  را نیز بیان می‌کنیم و در نهایت بهترین شوینده ماشین ظرفشویی را معرفی می‌کنیم، پس با ما همراه باشید.

بهترین شوینده ماشین ظرفشویی

برای استفاده مناسب و مفید از ماشین ظرفشویی باید بدانیم که چگونه ماشین ظرفشویی بهترین بازده را دارد. یکی از مواد اصلی که در ماشین ظرفشویی استفاده می‌شود و کیفیت کار ماشین ظرفشویی را مشخص می‌کند، ماده شوینده آن است. پس باید بهترین شوینده را برای ماشین ظرفشویی انتخاب کنید. شوینده‌ اصلی ماشین ظرفشویی در سه شکل پودری، قرص و ژل تولید می‌شود. قرص‌ها قدرت بالاتری در شستشو دارند، ژل‌ها، شستشوی ملایم‌تری داشته و پودر‌ها قیمت پایین‌تری دارند. هر یک از این محصولات توسط برند‌های مختلف و در انواع مختلفی تولید شده‌اند.

بهترین شوینده ماشین ظرفشویی

قرص ماشین ظرفشویی

در صورتیکه به استفاده راحت‌تر از ماشین ظرفشویی‌تان فکر می‌کنید، ما استفاده از قرص را که یکی از بهترین شوینده‌های ماشین ظرفشویی است به شما پیشنهاد می‌کنیم. انواع قرص‌هایی که در بازار موجود است شامل موارد زیر است:

  • قرص معمولی
  • قرص کوانتوم
  • قرص همه کاره

قرص بهترین شوینده ماشین ظرفشویی

انتخاب ما برای همه انواع ماشین ظرف شویی قرص کوانتوم است و دلیل آن نیز تمیزی بی نظیر آن در شست و شوی ظروف است. علاوه بر این، قرص کوانتوم پوسته ژله‌ای و قابل حل در آب دارد که دیگر نیاز نیست شما پوست دور آن را جدا کنید و این یکی از دلایل برای انتخاب قرص کوانتوم، به عنوان بهترین شوینده ماشین ظرفشویی است.

استفاده از قرص همه کاره هم طرفداران مخصوص خود را دارد و تنها تفاوت اصلی آن با قرص کوانتوم در فناوری درخشش فوق العاده است که ویژگی منحصر به فرد کوانتوم محسوب می‌شود. فرمولاسیون قرص همه کاره به نحوی طراحی شده که علاوه بر قرص کلاسیک حاوی نمک و جلادهنده نیز می‌باشد. پس بهترین شوینده ماشین ظرفشویی قرص کوانتوم است.

زمانی که از قرص استفاده می‌کنید نمک و مایع جلادهنده خیلی کم اسفاده می‌شود. پس اگر پس از مدتی متوجه شدید کارایی دستگاه کم می‌شود چندبار از ژل استفاده کنید تا رزین داخل ماشین ظرفشویی احیا شده و به حالت اول برگردد.

بهترین شوینده ماشین ظرفشویی- قرص

پودر ماشین ظرفشویی

پودرها از نظر قیمت به صرفه‌تر از قرص‌ها می‌باشند، اما باید توجه داشته باشید که یک پودر خوب و اصل بخرید و در خرید دقت لازم را داشته باشید، چون پودرهای تقلبی در بازار زیاد است. اما اگر قیمت برایتان چندان مهم نیست و به کیفیت بهتر کار اهمیت می‌دهید توصیه می‌کنیم که از قرص استفاده کنید.

بهترین شوینده ماشین ظرفشویی - پودر ماشین ظرفشویی

ژل ماشین ظرفشویی

خواص ژل نیز شبیه به پودر است و از جمله مزایای آن می‌توان به حلالیت سریع، عدم رسوب در دستگاه، کم حجم بودن و مقرون بصرفه بودن آن اشاره کرد. نکته ویژه اینکه استفاده از نمک و مایع جلا دهنده همراه این محصول نیز می‌تواند آن را به بهترین شوینده ماشین ظرفشویی تبدیل کند.

در حال حاضر ژل‌ها هم به صرفه‌تر و هم بی ضررتر برای دستگاه و ظروف هستند.

بهترین شوینده ماشین ظرفشویی- ژل ماشین ظرفشویی

نمک ماشین ظرفشویی

هیچ‌گاه ماشین ظرفشویی خود را بدون نمک روشن نکنید. استفاده از ماشین با مخزن نمک خالی، به علت وجود سختی آب به دستگاه شما آسیب می‌رساند. استفاده از جلا دهنده در ظرفشویی‌های جدید مثل بوش و ال جی، به دلیل حذف المنت خشک کن لازم بوده و نمک در هر شرایطی باید استفاده شود.

بهترین شوینده ماشین ظرفشویی - نمک

سعی کنید که نمک با کیفیت مناسب در ماشین ظرفشویی همیشه باشد، حتی اگر از شوینده‌هایی استفاده می‌کنید که نیاز به نمک ندارند. نمک باعث تحریک رزین‌هایی می‌شوند که در ته ماشین ظرفشویی قرار دارند. این رزین‌ها هستند که باعث نرم شدن آب شده و در نتیجه ظرف‌ها بهتر شسته شده می‌شوند، و مهمتر اینکه املاح موجود در آب در ماشین رسوب نمی‌کند. در صورت عدم وجود نمک، این رزین‌ها در طی مدت کارایی خودشان را از دست می‌دهند.

بهترین شوینده ماشین ظرفشویی-نمک ماشین ظرفشویی

جلادهنده ماشین ظرفشویی

جلادهنده یا روغن براق کننده، در مرحله‌ی آخر وارد چرخه شستشو می‌شود و در 5 دقیقه آخر همراه با بخار آب ظرف‌ها را براق می‌کند و به خشک‌کن دستگاه کمک می‌کند تا هیچ لکه‌ آبی بر روی ظروف باقی نماند. در صورت بالا بودن قدرت خشک‌کن دستگاه و استفاده از شوینده‌هایی مانند قرص کوانتوم فینیش که میزان جلادهنده‌ی کافی در آنها وجود دارد، نیازی به استفاده از نمک ندارید. 

بهترین شوینده ماشین ظرفشویی- جلادهنده

نکته: در هنگام استفاده از قرص‌ها (معمولا چند کاره) نیاز به مایع جلا دهنده نیست. در ضمن آگاه باشید که مایع جلادهنده تقلبی آسیب شدیدی به ماشین ظرفشویی می‌زند. در بعضی از موارد باعث زنگ زدگی شدید در ناحیه زیر محفظه جلادهنده هم می‌شوند و یا باعث خوردگی شدید در کف ماشین می‌شود.

جرم‌گیر ماشین ظرفشویی

پس از هر 60 بار استفاده از ماشین ظرفشویی، یک بار جرم‌گیری لازم است. جرم‌گیر‌ها رسوبات آهکی و چربی‌ها را از لوله‌ها و منافذ داخلی ماشین ظرفشویی پاک کرده و موجب افزایش طول عمر دستگاه می‌شوند.

آیا ریختن مایع ظرفشویی معمولی داخل ماشین‌ ظرفشویی درست است؟

شاید پودر یا مایع مخصوص ماشین‌ ظرفشویی‌تان تمام شده و وسوسه‌ شوید که به جای آن مایع‌ ظرفشویی معمولی را داخل ماشین بریزید. اما هرگز این کار را نکنید! چون خاصیت پر‌کف مایع‌ ظرفشویی می‌تواند ماشین‌ ظرفشویی را خراب کند و در بهترین حالت کف آن از داخل ماشین‌ ظرفشویی به بیرون می ریزد.

جایگزینی مناسب برای قرص ماشین ظرفشویی در مواقع ضروری

اگر ظروفی برای شستشو دارید ولی پودر یا قرص مخصوص ماشین ظرفشویی‌تان تمام شده است، نگران نباشید، لازم نیست سریع به فروشگاه بروید شما می‌توانید روش زیر را امتحان کنید.

چند قطره ماشین ظرفشویی معمولی را در قسمت مخصوص ماده شوینده ماشین ظرفشویی بریزید سپس بقیه محفظه را با جوش شیرین مخصوص پخت کیک پر کنید و درش را ببندید و ماشین را روشن کنید. با این مواد ظرف‌های شما مثل زمانی که از قرص مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنید تمیز خواهند شد و این ترکیب می‌تواند بهترین شوینده ماشین ظرفشویی باشد.

نکته: نگران کفی که ممکن است از ماشین ظرفشویی خارج شود نباشید، این روش امتحانش را پس داده است و مشکلی پیش نمی‌آید، اما این روش برای مواقع ضروری است پس هربار از این روش استفاده نکنید.

بهترین شوینده ماشین ظرفشویی

علت کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی و عدم پاک شدن کامل ظروف به یکی از دلایل بی کیفیتی و درست استفاده نکردن قرص ماشین ظرفشویی یا دقت نکردن به چراغ‌های هشدار دستگاه نسبت به ریختن نمک ماشین ظرفشویی مربوط است. نحوه استفاده درست از قرص ماشین ظرفشویی عبارت است از سه مرحله: روشن کردن دستگاه، توجه به چراغ هشدار، بازکردن دریچه مربوط به قرص و قراردادن قرص در محل مخصوص خود.

نحوه استفاده از جرم‌گیر برای نگهداری ماشین ظرفشویی نیر مشابه موارد قبل است، البته توجه داشته باشید که از قرص، نمک و ژل ماشین ظرفشویی به صورت دوره‌ای استفاده کنید. بکارگیری دوره‌ای از این روش‌های جرم‌گیری، به کارایی حداکثری و نگهداری ماشین ظرفشویی کمک می‌کند.

توجه: پیشنهاد می‌شود از محصولات یک برند مشخص استفاده کنید تا خصوصیات مشترکی داشته باشند و مطمئن باشید که ترکیبات آن‌ها یکسان است.

استفاده از شوینده‌های ماشین ظرفشویی برای مصارف دیگر درست است؟

در حالی‌ كه برخی از شوینده‌های خانگی چند منظوره هستند، اما شوینده‌های ماشین ظرف شویی تنها برای استفاده در ماشین ظرفشویی فرموله شده‌اند و ممكن است برای سایر مصارف مضر باشند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 22 میانگین: 3.9]

حتما ببینید

نحوه تميز كردن ماشين ظرفشويی

نحوه تميز كردن و جرم گیری ماشین ظرفشویی

نحوه تميز كردن ماشين ظرفشويی یکی از وسایلی که این روزها در خیلی از خانه‌ها …

2 نظر

  1. بهرام

    اگر به اشتباه یا شستشو داخل محفظه جلا دهنده بریزیم چیکار باید بکنیم

    • سانیا زارعی

      سلام وقت بخیر . کاری نمیشه کرد بزارید چرخه شستشو تموم بشه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *