تمیز کردن داخل مایکروویو و سولاردم

7 روش ساده و سریع برای تمیز کردن داخل مایکروویو و سولاردم

تمیز کردن داخل مایکروویو و سولاردم

مایکروویو وسیله‌‌ای است که خیلی از ما در خانه‌‌هایمان از آن برای آماده کردن غذا استفاده می‌‌کنیم. اما این وسیله هم مثل هر وسیله خانگی دیگری، نیاز به تمیز کردن دارد و در صورتی هم که به روش‌‌های درستی تمیز نشود، ممکن است دچار بوی بد شود و کارایی آن پایین بیاید. اغلب افراد از سخت بودن پروسه‌ تمیز کردن و از بین بردن لکه‌‌های مایکروویو شاکی هستند و کمتر تن به این کار می‌دهند، اما برای حل این مشکل روش‌‌های راحت و کاربردی وجود دارد. ما در این مطلب از سلام‌ بابا آسان‌ترین روش‌های تمیز کردن داخل مایکروویو و سولاردم را آموزش می‌دهیم، پس تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

تمیز کردن داخل مایکروویو و سولاردم

1- استفاده از سرکه برای تمیز کردن مایکروویو

روش اول برای تمیز کردن داخل مایکروویو و سولاردم استفاده از سرکه است. برای این کار نصف پیمانه سركه را در ظرف مخصوص فر بریزید و ظرف را برای مدت 5 تا 10 دقیقه داخل مایکروویو بجوشانید و بعد از سرد شدن دستگاه، دیواره‌ها و داخل آن را با یک دستمال تمیز پاک کنید.

2- استفاده از لیمو برای تمیز کردن مایکروویو

روش دوم برای تمیز کردن داخل مایکروویو و سولاردم استفاده از لیمو است. ابتدا آب یک عدد لیموترش بزرگ را که نصف کرده‌اید در یک چهارم پیمانه آب بریزید و سپس هر دو تکه لیمو را داخل کاسه (ظرف مخصوص فر) بریزید. حال کاسه حاوی لیمو و آب لیمو را داخل مایکروویو قرار دهید. و به مدت 5 تا 10 دقيقه مايکروويو را روشن کنيد و اجازه دهيد بخار آب و آب ليمو کارش را انجام دهد. حال کاسه را از مايکروويو خارج کرده و با پارچه تميزی ديواره‌های مايکروويو را به راحتی تمیز کنيد. همچنین سينی شيشه‌ای و حلقه زير آن را می‌توانيد با مايع ظرفشويی به خوبی بشوييد.

تمیز کردن داخل مایکروویو و سولاردم با لیمو

3- استفاده از مایع ظرفشویی برای تمیز کردن مایکروویو

روش سوم برای تمیز کردن داخل مایکروویو و سولاردم استفاده از مایع ظرفشویی است. برای ايمن نگه داشتن مايكروفر و آسيب نرسيدن به آن يك كاسه را از آب گرم پر کنید. به اندازه كافی مايع ظرفشويی به آب اضافه کنید. كاسه را به مدت يك دقيقه درون مايكروویو يا سولاردم قرار دهید تا بخار كند. حالا با يك اسفنج مرطوب داخل مايكروویو يا سولاردم را به خوبی تميز کنید. بخار، تمام بوی بد و كثيفی را از بین می‌برد، به طوری که شما می‌توانید داخل دستگاه را به راحتی تمیز کنید.

تمیز کردن داخل مایکروویو و سولاردم با مایع ظرفشویی

4- استفاده از محلول شیشه پاک کن

روش چهارم برای تمیز کردن داخل مایکروویو و سولاردم، استفاده از شیشه شور است. مقداری از محلول شیشه پاک کن را با مقداری آب مخلوط کنید. حال با یک دستمال تمیز که به این محلول آغشته کردید سطوح داخلی و خارجی مایکروویو را پاک کنید و سپس با یک دستمال خشک آن را دستمال بکشید.

تمیز کردن داخل مایکروویو و سولاردم با شیشه شور

5- استفاده از جوش شیرین

روش پنجم برای تمیز کردن داخل مایکروویو و سولاردم، استفاده از جوش شیرین است. یک کاسه جوش شیرین را صبح تا شب داخل مایکروویو قرار دهید. جوش شیرین بوگیر بسیار مناسبی است. اما به زمان زیادی برای بوگیری نیاز دارد.

نکته: برخی از دستگاه‌ها دارای بوزدایی خودکار هستند که بعد از قرار دادن موارد می‌توانید این قابلیت را روشن کنید.

تمیز کردن داخل مایکروویو و سولاردم با جوش شیرین

6- استفاده از آب

روش ششم، استفاده از آب است. مقداری آب داخل یک ظرف مخصوص مایکروویو بریزید و آن را به مدت پنج دقیقه داخل مایکروویو قرار دهید، بعد از اتمام پنج دقیقه ظرف آب را خارج کنید، البته مراقب باشید، زیرا بسیار داغ است، حالا با یک دستمال به راحتی لکه‌ها را از بین ببرید.

نکته: در صورتی که لکه سختی وجود داشت و پاک نشد، می‌توانید پنبه را آغشته به الکل صنعتی کنید و داخل دستگاه را تمیز کنید سپس با دستمال نم‌دار آن را پاک کنید.

تمیز کردن داخل مایکروویو و سولاردم با آب

7- استفاده از قهوه و آب برای بوگیری و تمیز کردن مایکروفر

روش هفتم برای بوگیری استفاده از قهوه است. دو قاشق قهوه را در نصف لیوان آب ریخته، سپس به مدت یک ساعت آن را در مایکروویو گرم کنید. در مایکروویو را تا 5 دقیقه باز نکنید. بعد از سرد شدن دستگاه آن را با دستمال تمیز پاک کنید. قهوه بوی داخل دستگاه را هم از بین می‌برد و آن را خوش‌بو می‌کند. برای خرید انواع سولاردام و مایکروویو با قیمت مناسب به سایت فروشگاه سلام بابا مراجعه کنید.

بوگیری و تمیز کردن داخل مایکروویو و سولاردم با قهوه

نکته پایانی: بجز مایکروویو، برای تمام تمیزکاری‌‌ها و گردگیری‌‌های منزل و محل کار نیز این نکته را به یاد داشته باشید که استفاده از مواد طبیعی به جای شیمیایی، بهترین انتخاب است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 4.7]

حتما ببینید

پخت کیک با مایکروویو

پخت کیک با مایکروویو ال‌جی، سامسونگ، پاناسونیک، دوو، کنوود

پخت کیک با مایکروویو امروزه دستگاه‌های مایکروویو، مایکروفر، توستر و سولاردم با عملکردهای مختلف برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *