سولاردم چیست؟

سولاردم چیست؟ تفاوت سولاردم با مایکروویو و مایکروفر چیست؟

سولاردم چیست؟

امروزه در بیشتر خانه‌ها یک دستگاه مایکروفر، مایکروویو یا سولاردم برای پخت و پز سریع و گرم کردن سریع غذا وجود دارد. این دستگاه برای کسانی که شاغل هستند مفیدتر است چرا که می‌توانند برنامه پخت به دستگاه بدهند و تا زمانی که بر می‌گردند غذا آماده است. ما در این مطلب از سلام‌ بابا قصد داریم در مورد سولاردم توضیح دهیم و تفاوت سولاردم را با مایکروویو، مایکروفر و توستر که سوال بیشتر مشتری‌ها است به تفصیل شرح دهیم. پس تا آخر مطلب را با ما همراه باشید.

سولاردم چیست؟

مایکروویو چیست؟

مایكروویو نوعی از امواج الكترومغناطیسی است كه در واقع امواجی رادیویی با فركانس بسیار بالا هستند. هر چه فركانس تشعشع بالاتر رود، طول موج آن كمتر می‌شود و به همین علت به آن مایكروویو، یعنی امواج كوتاه می‌گویند. مایکروفر می‌تواند با امواج الکترومغناطیسی و با سرعت بالایی، باعث به جریان افتادن مولکول‌‌های آب موجود در مواد غذایی شود و با گرم‌ کردن سریع این مولکول‌ها، غذا را در مدت زمان اندکی بپزد یا گرم کند. از آنجا که قدرت نفوذ این امواج به تمام سطح غذا یکسان نیست، باید برای پختن یا گرم‌شدن تمام قسمت‌های موادغذایی، هر چند دقیقه یک‌ بار، غذا را زیر و رو کرد.

مایکروفر با ایجاد حرارت و گرما توسط ریز موج‌های الکترومغناطیسی، باعث به جنبش در آمدن آب و دیگر مولکول‌های غذا شده که در نتیجه باعث پخت غذا در کم‌ترین زمان ممکن می‌شود.

تفاوت مایکروفر با مایکروویو

اگر بخواهم تفاوت مایکروفر را با مایکروویو بیان کنم باید بگوییم در مایکروفر فرآیند پخت و پز توسط دما و گرما انجام می‌شود اما در ماکروویو در این عملیات، علاوه بر دما و گرما، اشعه WAVE نیز دخالت دارد.

مایکروویو

توستر چیست؟ فرق اون توستر با مایکروفر

آون توستر یا فر برقی رومیزی از نظر ظاهری بسیار شبیه مایکروفر می‌باشد ولی کاربردهای آن بسیار شبیه به فر است. این دستگاه‌ها در مدل‌های مختلف، مجهز به یک جوجه گردان و ولوم‌های مختلف و یا کلیدهای لمسی جهت تنظیم زمان و درجه حرارت پخت مواد غذایی می‌باشند که از طریق این پنل تنظیمات، می‌توانید عملکرد دستگاه را متناسب با نوع کار خود تنظیم کنید. آون توستر با استفاده از المنت حرارتی کار می‌کند و به وسیله یک فن، گرما را درون محفظه به جریان می‌اندازد و اغلب شامل المنت بالا، جوجه گردان، فن کانوکشن و المنت پایین می‌باشند.

عدم وجود اشعه، مهم‌ترین تفاوت توستر با مایکروفر است. از ویژگی‌های آون توستر می‌توان به درب شیشه‌ای نسوز و نشکن، سینی متصل به درب، سینی زیرین برای جمع آوری خرده نان و بلند بودن دستگاه از کف و همچنین قیمت پایین این دستگاه‌ها نسبت به مایکروویو و مایکروفر اشاره کرد.

اون توستر

سولاردم چیست؟

دستگاه سولاردم فناوری ابداعی کمپانی ال جی است که در واقع ترکیبی از فناوری مایکروویو و امواج گرمایشی نوری است. در محفظه پخت فر سولاردم، یک هیتر ذغالی قرار گرفته است، این هیتر نوعی المنت نوری است که در داخل آن رشته‌های زغال قرار گرفته و امواج نورانی با گرما و عمق نفوذ بسیار بالا تولید می‌کند. علاوه بر هیتر زغالی در قسمت بالای سولاردم، در کف محفظه پخت نیز یک سیستم مگاهیتر شامل چند نوع هیتر سرامیک و هالوژنی تعبیه گردیده که امواج گرمایشی نورانی را از سمت پایین به مواد غذایی می‌تابانند.

سولاردم چیست؟

تفاوت سولاردم با مایکروویو و مایکروفر

محفظه پخت در سولاردم بر خلاف دستگاه‌های دیگر که به شکل چهارگوش هستند، به صورت مدور و استوانه‌ای ساخته شده تا امواج گرمایی را بهتر بر روی مواد غذایی منعکس کند.

بنابراین آون ماکروفر تنها توسط امواج مایکروویو عمل پخت را انجام می‌دهد اما در سولاردم ترکیب مایکروویو و امواج گرمایشی نور است که این عمل را به انجام می‌رساند. این ترکیب موجب می‌گردد تا دمای ماده غذایی در مدت 5 دقیقه به 320 درجه برسد. این سرعت گرم شدن موجب می‌گردد تا سرعت پخت سولاردم، تا سه برابر آون‌های المنتی معمولی و تا 1.5 برابر فر مایکروویو گردد. به همین جهت سرعت بالای پخت سولاردم، موجب می‌شود تا مواد مغذی موجود در غذا بیشتر حفظ شده و غذا مغذی‌تر و خوش طعم‌تر گردد.

سولاردم، تمام ویژگی‌های یک مایکروفر را دارد و علاوه بر آن می‌تواند غذا را از پایین هم گریل کند و برای غذایی که از هر دو طرف نیاز به گریل کردن دارد عالی است. قیمت دستگاه سولاردم بالاتر از مایکروویو و مایکروفر است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 20 میانگین: 3.4]

حتما ببینید

نحوه یخ زدایی با مایکروویو

نحوه یخ زدایی با مایکروویو و سولاردم

نحوه یخ زدایی با مایکروویو و سولاردم نحوه یخ زدایی با مایکروویو يكی از راحت‌ترين …

3 نظر

  1. بهار

    مطالب خیلی مفید بود ممنونم

  2. دره زرشکی

    دفترچه راهنمای فارسی مایکرویو مدل ال پی
    MH8040sm رو میخواستم کجا و چجوری پیدا کنم.؟

    • سانیا زارعی

      سلام وقت بخیر . ما دفترچه راهنمای این مدل رو در دسترس نداریم . اما در مطالب پایین عملکرد دکمه های مایکروویو ال جی رو توضیح دادیم که شاید مفید باشه براتون
      https://www.salambaba.blog/33489/
      https://www.salambaba.blog/33491/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *