ارتفاع استاندارد تلویزیون از سطح زمین

ارتفاع استاندارد تلویزیون از سطح زمین

ارتفاع استاندارد تلویزیون از سطح زمین

ارتفاع استاندارد تلویزیون از سطح زمین: در این مطلب که در فروردین99 نوشته و آپدیت شده است قصد داریم به بحث ارتفاع استاندارد تلویزیون بپردازیم. امروزه تلویزیون یکی از ملزومات هر خانه‌ای است و به‌خصوص در اتاق نشیمن نقش اصلی را دارد و باید در جای مناسبی قرار گیرد که ما بیشتر این مورد را بررسی می‌کنیم. تلویزیون‌های LED امروز که صفحه نمایش‌های نازک دارند و جای تلویزیون‌های قدیمی را گرفته اند، در بیشتر مواقع به دیوار نصب می‌شوند و اینکه در چه ارتفاعی نصب شوند یکی از مسائل مهم نصب درست تلویزیون است.

شما باید تلویزیون خود را در ارتفاع مناسب قرار دهید

راحتی در هنگام تماشا کردن تلویزیون یک عامل مهم در پیدا کردن ارتفاع مناسب تلویزیون است، چرا که ما زمان زیادی را صرف تماشای برنامه‌های مورد علاقه‌مان می‌کنیم. خیلی وقت‌ها در تئاتر یا سینما صندلی جلو یا صندلی‌های پشتی را انتخاب می‌کنید تا زاویه دید مناسبی نسبت یه صفحه نمایش داشته باشید و هنگام تماشای برنامه احساس ناراحتی نکنید و اذیت نشوید زیرا اگر صفحه نمایش در ارتفاع خیلی کم یا خیلی زیاد نسبت به زاویه دید شما باشد موجب گردن درد می‌شود و از تماشای برنامه لذت نخواهید برد و در مورد تلویزیون‌ها هم این مساله صدق می‌کند. پس برای دانستن ارتفاع مناسب تلویزیون با ما همرا ه باشید.

بهترین ارتفاع برای تلویزیون چقدر است؟

ارتفاع استاندارد تلویزیون از سطح زمین

متاسفانه یک اندازه ثابت برای ارتفاع تلویزیون وجود ندارد که برای همه مناسب باشد و بهترین ارتفاع تلویزیون تا حدی می‌تواند ذهنی باشد و پاسخ آن زیاد آسان نیست اما بیشتر متخصصان ویدیو بر این باور هستند که مرکز صفحه نمایش تلویزیون باید هم سطح با ارتفاع چشمان بیننده در حالت نشسته روی مبل باشد. بنابراین ارتفاع مبل را اندازه بگیرید و سپس روی مبل نشسته و فاصله از کف زمین تا چشم‌هایتان را به طور دقیق اندازه بگیرد. البته باید یک ارتفاع میانگین از همه افرادی که قرار است داخل اتاق نشیمن بنشینند و تلویزیون نگاه کنند تعیین کنید و به عبارت دیگر ارتفاع استاندارد برای نصب هر تلویزیونی فارغ از اندازه گیری‌ها، یک متر بالاتر از سطح مبل راحتی است.

چه مقدار برای بالا بردن تلویزیون کافی است؟

ارتفاع استاندارد تلویزیون از سطح زمین

مردم اغلب دوست دارند تلویزیون را در ارتفاع بالا نصب کنند تا حالت هنری داشته باشد و با چیدمان هنری اتاق بهتر ترکیب شود که به آن ارتفاع هنری هم می‌گویند، این ارتفاع واقعا زیبا است اما برای تماشای تلویزیون در حالت ایستاده ایده ال است نه زمانی که روی کاناپه نشسته‌اید.

بنابراین عواملی که هنگام انتخاب ارتفاع تلویزیون خود باید در نظر بگیرید اول ارتفاع متوسط بیننده و دوم اندازه تلویزیون است و تا حدی فاصله شما تا تلویزیون هم تاثیرگذار است، برای این کار می‌توانید تلویزیون خود را اندازه بگیرید، درباره ارتفاع بیننده هم باید بگوییم که به طور متوسط ارتفاع یک نفر که رو ی کاناپه نشسته باشد 105 سانتی متر از سطح زمین است. پس متر را بردارید و ۱۰۵ سانتیمتر بالا بروید. اینجا محلی است که باید درست وسط ارتفاع تلویزیون قرار بگیرد. ارتفاع خیلی از کاناپه‌‌های خانه هم حدود ۴۵ تا ۵۰ سانتی‌‌متر است و خط دید یک آدم بزرگ‌ سال حدود ۶۰ سانتی‌‌متر بالاتر از نشیمن است.

یعنی خط دید بیننده معمولی ۱۰۵ سانتی‌ متر از زمین است. حالا برای یک تلویزیون ۶۰ اینچی که ارتفاع آن معمولا ۸۰ سانتی‌ متر است، وسط ارتفاع می‌شود ۴۰ سانتی‌متر. با این اوصاف باید لبه پایینی تلویزیون از زمین حدود ۶۵ سانتیمتر فاصله داشته باشد. این روش محاسبه برای باقی مانیتورها هم همین‌ طور است و فرقی ندارد اما اگر فاصله شما تا تلویزیون زیاد باشد باید تلویزیون را کمی در ارتفاع بالاتر قرارا دهید.

ملاحظات در هنگام نصب تلویزیون

  • اگر تلویزیون را به دیوار نصب می‌کنید حتما از براکت‌های متحرک استفاده کنید، زیرا هم ارتفاع و هم زاویه تلویزیون را به راحتی می‌توانید تغییر دهید و اگر احساس کردید مناسب نیست به راحتی می‌توانید آن را تغییر دهید.
  • بهتر است تلویزیون را در ارتفاع زیاد نصب نکنید.
  • تلویزیون را بالای شومینه نصب نکنید.

شما مطلب “ارتفاع استاندارد تلویزیون از سطح زمین” را از سایت سلام بابا مطالعه کردید، در صورتی که در این زمینه پرسشی دارید در قسمت نظرات با ما درمیان بگذارید.

منبع : inchcalculator.com

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

حتما ببینید

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

نکات لازم برای راهنمای خرید ماشین لباسشویی امروزه کمتر کسی زمان لازم برای شستن لباس­ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *