آموزش فعال سازی زیرنویس فیلم در تلویزیون

آموزش فعال سازی زیرنویس فیلم در تلویزیون

آموزش فعال سازی زیرنویس فیلم در تلویزیون

زیرنویس فیلم و سریال‌های خارجی اکثرا به صورت فایل جداگانه در فرمت های srt و sub/idx در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این زیر نویس‌ها می‌توانند بدون آنکه یک فایل جداگانه باشند به فایل اصلی فیلم اضافه شوند. اما برخی از تلویزیون‌ها مانند سامسونگ، ال جی، سونی این زیرنویس‌ها را نمایش نمی‌دهد. دیدن فیلم‌ها و سریال‌های خارجی بر روی تلویزیون‌های بزرگ لذت بیشتری دارد پس اگر دوست دارید فیلم‌ها و سریال‌هایی که زیرنویس دارند را در تلویزیون تماشا کنید در ادامه با سلام بابا در مطلب آموزش فعال سازی زیرنویس فیلم در تلویزیون همراه باشید.

رفع مشکل پخش نشدن زیرنویس فارسی در تلویزیون 

زمانی که زیرنویس یک فیلمی برای شما پخش نمی‌شود باید زیرنویس فارسی که فرمت srt دارد را کنار فیلم مورد نظر قرار بدهید و فیلم را با زیرنویس فارسی در تلویزیون تماشا کنید.

نصب زیرنویس فارسی روی فیلم

این روش برای اضافه کردن زیرنویس به فایل‌های AVI, MKV,MP4، کلیپ‌های یوتیوب است. شما تنها برنامه Freemake Video Converter که برنامه‌ای برای تبدیل فرمت‌های ویدیویی به یکدیگر و تبدیل فرمت‌های صوتی به یکدیگر است را لازم دارید. این نرم افزار سریع و قدرتمند است و فرمت‌های شما را با سرعت و کیفیت بالا به یکدیگر تبدیل می‌کند. این نرم افزار می‌تواند فرمت‌های ویدیویی شما را در دستگاه هایی مانند iPhone، iPod Touch، iPhone 4، iPad، iPod 5G، Psp، digital media player پخش کند.

مراحل نصب زیر نویس

برای قرار دادن زیرنویس روی فیلم ابتدا برنامه Freemake را نصب کنید و برنامه را اجرا کنید.

بر روی دکمه Add video کلیک کنید و فایل ویدیویی AVI را انتخاب کنید. در اینجا شما می‌توانید انواع فرمت‌های ویدیویی مانند MP4, MKV، کلیپ‌های یوتیوب را انتخاب کنید.

به قسمت Subtitles off بروید و فایل زیر نویس را انتخاب کنید. اگر نام فایل زیرنویس شما با نام فایل ویدیویی شما متفاوت است، دکمه Add subtitle را انتخاب کنید.

شما می‌توانید فقط فایل زیرنویس را به فایل AVI اضافه کنید و آن را با همان فرمت AVI ذخیره کنید و یا اینکه می‌توانید یکی دیگر از فرمت‌های ویدیویی را انتخاب و یا اینکه مستقیما آن را در DVD رایت کنید.

برای تبدیل فیلم زیرنویس دار به فایل ISO و در نهایت رایت روی DVD، دکمه DVD پایین صفحه را کلیک کنید. حالا گزینه‌هایی که وجود دارد را بسته به نیازتان انتخاب کنید مثلا اینکه آیا می‌خواهید منو داشته باشید یا نه و یا نوع فایلی که می‌خواهید روی دیسک رایت کنید چیست، یا اینکه فیلم را روی DVD رایت نمی‌کنید و می‌خواهید در پوشه ذخیره کنید همه این‌ها را مشخص کنید. روی دکمه‌ابی کلیک کنید و منتظر بمانید. اگر می‌خواهید که فیلم مستقیما روی DVD رایت شود، مطمئن شوید که DVD را در رایتر قرار داده‌اید.

تبدیل فایل ویدیویی به AVI

برای تبدیل فایل ویدیویی به AVI روی دکمه to AVI در پایین صفحه کلیک کنید. حالا Same as source را انتخاب کنید این گزینه تعیین می‌کند که تنظیمات خروجی من مشابه با فایل ورود است و بعد One-pass encoding speed را انتخاب و میزان کیفیت خروجی را کم و زیاد کنید. حالا convert را انتخاب و منتظر بمانید تا فرایند کامل شود.

آموزش فعال سازی زیرنویس فیلم در تلویزیون

حالا شما می‌توانید فایل AVI زیرنویس شده را با یک نرم افزار رایت مانند Nero رایت کنید و مشکل نمایش زیرنویس فارسی در تلویزیون را برطرف کنید.

حل مشکل زیرنویس فارسی در تلویزیون ال جی، سونی، سامسونگ

نرم افزار Format Factory یک برنامه بسیار راحت برای قرار دادن زیرنویس به فایل‌های AVI و سایر فرمت‌های ویدیویی است. اما نسبت به Freemake چند ویژگی بیشتر دارد مانند پشتیبانی از ۴ فرمت زیرنویس SRT/SSA/ASS/IDX، رنگ، اندازه و فونت ویرایش. با این نرم افزار شما نمی‌توانید به طور مستقیم فیلم یا سریال زیرنویس دار خود را بر روی DVD رایت کنید.

برای حل مشکل زیرنویس فارسی در تلویزیون و قرار دادن زیرنویس روی فیلم برای همیشه ابتدا برنامه Format Factory را دانلود کنید و بعد آن را نصب و اجرا کنید. در سربرگ Video در سمت چپ پنجره روی All to AVI کلیک کنید. در پنجره بعدی روی Add File کلیک کنید و فایل ویدیویی را انتخاب کنید. در همان پنجره All to AVI روی Output Setting کلیک کنید. در این قسمت شما می‌توانید کیفیت خروج را از منوی کشویی انتخاب کنید. ایکن‌های سبز برای XVID و ایکن‌های آبی برای DIVX است شما همچنین می‌توانید از AVC استفاده کنید. در ادامه مقاله آموزش فعال سازی زیرنویس فیلم در تلویزیون شما را با اضافه کردن فابل زیرنویس آشنا می‌کنیم پس با ما همراه باشید.

اضافه کردن فایل زیرنویس

برای اضافه کردن فایل زیرنویس در لیست تنظیمات روی Additional Subtitle کلیک کنید بعد روی (Additional Subtitle srt;ass;ssa;idx) کلیک کنید، یک ایکن کوچک ظاهر می‌شود که می‌توانید آن را انتخاب کنید و فایل زیرنویس را انتخاب کنید. اندازه زیر نویس می‌تواند ۲ تا ۶ باشد که به طور پیش فرض دارای اندازه ۴ است حالا روی OK و بعد OK کلیک کنید.

بعد روی دکمه Start کلیک کنید تا زیرنویس‌ها در ویدیو انکد شوند. اگر شما به قسمت Options برنامه بروید می‌توانید رنگ، فونت، رنگ خط بیرونی را تغییر دهید.

برنامه Format Factory نمی‌تواند به طور مستقیم فایل AVI شما را در دی وی دی رایت کند اما می‌تواند فایلی با فرمت VOB ایجاد کند که در هر دی وی دی پلیر قابل پخش است. فقط کافی است به جای اینکه All to AVI که در بالا انتخاب کردید گزینه All to VOB را انتخاب کنید. بعد با استفاده از نرم افزار رایت مورد علاقه خود فایل را در دیسک رایت کنید.

چسباندن زیرنویس فارسی به فیلم برای پخش در تلویزیون

Any Video Converter یکی دیگر از برنامه‌هایی است که به کمک آن می‌توانید به فایل AVI خود زیرنویس اضافه کنید. برنامه Any Video Converter را دانلود و نصب کنید سپس آنرا اجرا کنید. روی دکمه Add video کلیک و فایل ویدیوئی AVI خود را پیدا کنید. حالا روی “No Subtitle” کلیک کنید و برای اضافه کردن فایل زیرنویس Add را انتخاب کنید.حال بهتر است که در مطلب آموزش فعال سازی زیرنویس فیلم در تلویزیون با برنامه Any Video Converter آشنایی پیدا کنیم.

برنامه Any Video Converter

یک مورد مثبت خوب که در مورد برنامه Any Video Converter وجود داره این است که فیلم زیرنویس دار تبدیل شده شما در گوشی موبایل، تبلت، MP4 پلیرها، کنسول‌ها و DVD قابل پخش است. روی دکمه Output Preset کلیک کنید و یا منوی کشویی سمت راست را انتخاب کنید و خروجی مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر شما می‌خواهید فایل را به AVI تبدیل کنید بعضی از تنظیمات مانند رزولوشن و میزان بیت را در پایین – سمت راست پنجره اصلی می‌توانید انتخاب کنید.

بعد روی دکمه convert کلیک کنید. اگر شما خروجی Burning to DVD را انتخاب کرده باشید بعد از تکمیل انکد شدن با انتخاب سرعت و برچسب، دیکسی که رایتر گذاشته‌اید رایت می‌شود. در قسمت Options برنامه ( چرخ دنده کوچک در سمت چپ – بالا) شما می‌توانید فونت و اندازه زیرنویس را تغییر بدید و تعیین کنید زیر نویس در بالا صفحه باشد یا در پایین صفحه.

منبع : roojan

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 18 میانگین: 3.1]

حتما ببینید

کیفیت تصویر تلویزیون

بالا بردن کیفیت تصویر تلویزیون

چگونه کیفیت تلویزیون را بالا ببریم؟ مساله‌ای که همه هنگام خرید تلویزیون به آن توجه …

41 نظر

  1. ابی

    ایا هم نام کردن دوپوشه{زیر نویس و فیلم} به فارسی باشه ایراد داره یانه؟

    • سردبیر

      انگلیسی باشه بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *