فناوری نانوسل

فناوری نانوسل در تلویزیون‌ ال جی

فناوری نانوسل در تلویزیون های Super UHD

شرکت LG به عنوان یکی از فعال‌ترین مراکز تولید و ابداع لوازم خانگی شناخته شده و هر سال محصولات جدیدی از این شرکت به بازار معرفی می‌گردد. ال‌ جی در سال 2020-2019 یکی از بهترین محصولات خود یعنی سری تلویزیون‌های نانوسل را رونمایی کرده است. ترکیب رنگ‌‌های خیره‌ کننده و طبیعی به کمک فناوری نانوسل و فناوری‌های دیگری چون Active HDR ،Dolby Vision و طراحی زیبا در این تلویزیون‌ها تحول عظیمی را به وجود آورده است. در این مطلب قصد داریم به شرح فناوری نانوسل بپردازیم همچنین چند مدل از تلویزیون‌هایی را که به این فناوری مجهز می‌باشد را برایتان معرفی کنیم.

فناوری نانوسل چیست؟

فناوری نانوسل تلویزیون ال جی

نانوسل(Nanocell) یکی از تکنولوژی‌های پیشرفته تصویر است که منحصراً متعلق به ال جی بوده و از آن در صفحه نمایش تلویزیون استفاده می‌کند. این فناوری جهت افزایش شدت رنگ‌ها در تصاویری که در صفحه نمایش تلویزیون نشان داده می‌شوند، خلق شده است. در واقع فناوری نانوسل به ارائه تصاویری با وضوح و جزئیات بیشتر نسبت به سایر تلویزیون‌ها معروف می‌باشد. 

احتمالاً شما هم با کیفیت تصویر 4K و 8K آشنایی داشته باشید. استفاده از کیفیت تصویر بالا همچون 4K و 8K تراکم پیکسل بیشتر و در نتیجه کیفیت بالاتری را ارائه می‌دهد. طبق گفته ال جی تنها تعداد پیکسل‌ها نیست که به وضوح عالی در تصاویر منجر می‌شود. بلکه نحوه نمایش پیکسل‌ها نیز نقش بسزایی در کیفیت تصویر خواهد داشت. فناوری نانوسل ال جی پیکسل‌های تصاویر را به صورت جداگانه و متمایز نشان می‌دهد تا رنگ واقعی هر پیکسل حفظ شود. به این صورت فناوری نانوسل وضوح بی نظیر تصاویر در صفحه نمایش را تضمین می‌کند. 

نانوسل این نتایج شگفت انگیز را با جذب طول موج‌‌های نور اضافی ایجاد می‌کند و خلوص رنگ‌‌هایی که در صفحه، نمایش داده می‌شود را بیشتر می‌کند. این قابلیت‌های جذب نور به نمایشگرهای جدید LCD این امکان را می‌دهد تا هر کدام از رنگ‌‌ها با دقت بسیار بیشتری فیلتر شوند و هر رنگ درست مثل رنگ اصلی آن در طبیعت نمایش داده شود.

مثلا، رنگ سبز در تلویزیون‌های متداول می‌تواند با طول موج‌های دیگر رنگ، مانند زرد یا آبی، ترکیب شود و منجر به محو شدن و افت کیفیت رنگ شود و کمی سایه‌‌های متمایل به زرد یا آبی رنگ داشته باشد. نانوسل ال‌ جی به طرز چشمگیری این محوشدگی، ناپایداری و دیگر افت کیفیت‌‌ها در رنگ را کاهش می‌دهد. فناوری نانوسل درخشش نور صفحه را نیز کم می‌کند تا حتی زمانی که صفحه با نور محیط فرا گرفته شده است تصویر با کیفیتی ارائه دهد.

مزایا و معایب نانوسل

نقاط قوت

  • زاویه دید عالی
  • سازگاری با HDR10 و HLG
  • بهبود رنگ در طول موج رنگ های اصلی
  • قیمت مناسب نسبت به تلویزیون های OLED
  • پشتیبانی از فرمت های Dolby Vision و Dolby Atmos
  • به دلیل استفاده از فناوری Full Array Local Dimming برای اتاق‌های روشن بسیار مناسب هستند. 

نقاط ضعف

  • کنتراست متوسط
  • یکنواختی خاکستری و مشکی نامناسب
  • رنگ مشکی خالص در محیط های تاریک خاکستری به نظر می‌رسد.

مقایسه نانوسل و اولد

مقایسه نانوسل و اولد

تلویزیون‌های Nanocell و OLED از برترین مدل‌های ال جی هستند. اما اگر بخواهیم واقع‌گرایانه میان این تلویزیون‌ها انتخاب کنیم، OLED فناوری Nanocell را شکست خواهد داد. در تلویزیون های اولد پیسکل‌ها به طور مستقل روشن و خاموش می‌شوند. یعنی هر پیکسل قادر به روشن شدن بدون وابستگی به سایر پیکسل‌ها است. همین مورد یکی از مهم‌ترین برتری های OLED بر نانوسل می‌باشد. چراکه تلویزیون‌های نانوسل از نور پس زمینه جهت روشن شدن پیکسل‌ها استفاده می‌کنند. در هر صورت تلویزیون‌های OLED تصویر بهتری ارائه می‌دهند و البته از قیمت بسیار بالاتری نسبت به تلویزیون‌های نانوسل برخوردار هستند. تکنولوژی نانوسل نیز در نوع خود بی نظیر بوده و محبوبیتی فوق العاده در میان کاربران کسب کرده و قیمت بسیار مناسب‌تری نسبت به تلویزیون‌های اولد دارد. 

مقایسه نانوسل و کیولد

مقایسه نانوسل و کیولد

فناوری نانوسل در تلویزیون‌های ال جی استفاده می‌شود که در این بخش می‌خواهیم آن را با تلویزیون‌های QLED سامسونگ مقایسه کنیم. در واقع مقایسه نانوسل با QLED نسبت به مقایسه نانوسل با OLED تا حدی منطقی تر است؛ زیرا تا حدی تفاوت‌های آن‌ها چشمگیر نخواهد بود. به طور کلی تلویزیون‌های کیولد سامسونگ از پنل های VA استفاده می‌کنند. زاویه دید پنل VA نسبت به پنل IPS که در تلویزیون‌های نانوسل استفاده می‌شود، زاویه دید محدودتری دارد. بازتاب نور در تلویزیون‌های نانوسل ال جی بهتر است و برای اتاق‌های روشن گزینه مناسب‌تری خواهند بود. در طرف دیگر تلویزیون های QLED سامسونگ یکنواختی مشکی و عمق رنگ بهتری ارائه می‌دهند. روشنایی و کنتراست تصاویر برای محتوای HDR در تلویزیون های کیولد عملکرد بهتری خواهد داشت. پس به طور کلی نمی‌توان گفت نانوسل بهتر است یا کیولد؟ زیرا هر کدام به نوبه خود امکانات بی نظیری به خریداران ارائه می دهند. 

نمایشگرهای LCD نانوسل

نمایشگرهای LCD نانوسل با بهره‌ گیری از اجزای متحدالشکل و بسیار کوچک که قطر آن‌ها تقریبا به اندازه یک نانومتر است رنگ‌‌های دقیق، ظریف و پایداری ایجاد می‌کنند که از عریض‌‌ترین زوایا، نسبت به دیگر تلویزیون‌‌ها شامل نمایشگرهای کوانتوم دات، قابل مشاهده است. تلویزیون‌های نانو سل Super UHD ال‌ جی رنگ‌‌های پایداری دارند و هیچ اختلاف رنگی برای کسانی که درست جلوی تلویزیون نشسته‌‌اند و کسانی که برنامه‌‌ها را با زاویه 60 درجه مشاهده می‌کنند دیده نمی‌شود.

تلویزیون‌های نانوسل Super UHD

تلویزیون‌های نانوسل Super UHD

در حال حاضر تلویزیون‌هایی که به قابلیت نانوسل مجهز می‌ باشند به دو دسته تقسیم می‌شوند. سری تلویزیون‌های 2019 نانوسل، که از کیفیت تصویر Super UHD برخوردار می‌باشد و سری تلویزیون‌های 2020 نانوسل با کیفیت تصویر UHD وارد بازار شده‌اند. تلویزیون‌‌های نانوسل Super UHD ال‌ جی با فناوری Nano Cell واقعی‌‌ترین تصویر ممکن را نمایش می‌دهند و دقیق‌‌ترین و ریزترین جزئیات را از هر زاویه دیدی ایجاد می‌کنند. تلویزیون‌‌های نانوسل Super UHD با پشتیبانی از 4K Cinema HDR ،Dolby Vision و زاویه دید گسترده بهترین نوع تلویزیون از لحاظ کیفیت تصویر می‌باشند و محتوایی با کیفیت را ارائه می‌دهند.

ال‌ جی در سال‌های اول عرضه فناوری نانوسل مدل‌‌های SM8100 ،SM9000، SM9500 و تلویزیون ال جی SM8600 را به فناوری نانوسل (Nano Cell) و کیفیت تصویر Super UHD مجهز کرده بود. ترکیب جدیدترین نسخه از پلت‌ فرم هوشمند و ملموس webOS، قابلیت‌‌های صوتی قدرتمند با طراحی چشم‌ نواز، باریک و بسیار شگفت انگیز در هر کدام از مدل‌‌های تلویزیون‌ نانوسل Super UHD ال‌ جی به مشتریان امکان می‌دهد تا بدون هیچ مشکلی مدل دلخواه از تلویزیون خود را که مطابق با نیازها و انتظاراتشان است بیابند.

تلویزیون‌‌های Super UHD ال‌ جی از طراحی فوق باریک حیرت‌ انگیز با پایه هلالی شکل و منحصربه‌ فرد برخوردارند. البته طراحی تلویزیون‌های نانوسل در سال 2020 تا حدی با مدل های 2019 متفاوت است و شاهد تنوع بالاتری در طراحی آن هستیم. این تلویزیون‌ها در حال حاضر تا به امروز با کیفیت‌‌ترین تصویر و رنگ را به اجرا می‌گذارند. در ادامه به شرح مختصری از هر کدام از این تلویزیون‌ها می‌پردازیم. 

معرفی تلویزیون های نانوسل ال جی

فناوری نانوسل ال جی پیکسل‌های تصاویر را به صورت جداگانه نشان می‌دهد تا رنگ واقعی هر پیکسل حفظ شود. به این صورت فناوری نانوسل وضوح بی نظیر تصاویر در صفحه نمایش را تضمین می کند. مثلا، رنگ سبز در تلویزیون‌های متداول می‌تواند با طول موج‌های دیگر رنگ، مانند زرد یا آبی، ترکیب شود و منجر به محو شدن و افت کیفیت رنگ شود و کمی سایه‌ های متمایل به زرد یا آبی رنگ داشته باشد. نانوسل ال‌ جی به طرز چشمگیری این محوشدگی، ناپایداری و دیگر افت کیفیت‌ ها در رنگ را کاهش می دهد. فناوری نانوسل درخشش نور صفحه را نیز کم می کند تا حتی زمانی که صفحه با نور محیط فرا گرفته شده است تصویر با کیفیتی ارائه دهد. در ادامه لیستی از بهترین تلویزیون‌های نانوسل موجود در بازار را خدمت شما معرفی می‌کنیم.

NANO84 2022

تلویزیون ال جی NANO84

امتیاز کلی: 7.2

امتیاز نمایش: 7.1

نمایش تلویزیون: 7.2

ورزش: 7.3

بازی های ویدیویی: 7.6

فیلم اچ دی آر: 6.6

بازی اچ دی آر: 7.4

مانیتور: 8.2

NANO84 از تلویزیون‌های محبوب سری نانوسل درسال 2022 هستند که در بازار جایگاه ویژه‌ای را در اختیار دارند. به گونه‌ای که هر سال نسل جدیدی از آن‌ها به بازار عرضه شده و در سال 2022 نیز نمونه دیگری از آن‌ها در مدل NANO84 ارائه شده است. این تلویزیون با مونتاژ اندونزی وارد کشور ما شده است و مناسب استفاده تجاری (هتل ها)، استفاده معمولی و خانگی و تماشای فیلم می باشد. ال جی در این تلویزیون‌ها از صفحه نمایش نانوسل پشتیبانی می‌کند این صفحه نمایش‌ها رنگ‌ها را به شکل کاملا دقیق و بدون افت با جزئیات کاملی نمایش می‌دهند و مانند تلویزیون‌های دیگر در هنگام پخش رنگ‌های ترکیبی به هیچ عنوان آن‌ها را ترکیبی و از هم پاشیده و در هم نمایش نمی‌دهند، و معمولا بیشتر از یک میلیارد رنگ را به خوبی می‌توانند پردازش کنند. همچنین ال جی در این تلویزیون از پردازنده تصویر قدرتمند α5 Gen5 AI پشتیبانی کرده است. این پردازنده می‌تواند با کمک سیستم عامل موجود سرعت اجرایی برنامه‌های موجود در تلویزیون را در سطح بالایی قرار دهد و شما در کسری از ثانیه با استفاده از آن برنامه مورد علاقه خود را به اجرا در آورید. 

همچنین در نظر داشته باشید ال جی برای کیفیت تصویر 4K در این تلویزیون از نرخ نوسازی مطلوب 60 هرتز استفاده کرده است. این میزان برای نمایش خانگی در کیفیت تصویر 4K می تواند قابل قبول باشد. در کنار این‌ها ال جی از برنامه‌ای کاملا هوشمند به نام Mobile Connectivity برای اتصال تلفن همراه و نمایش محتویات آن بر روی تلویزیون استفاده کرده است. این برنامه می‌تواند هم برای تلفن‌هایی با سیستم عامل iOS و هم Android مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین این تلویزیون دارای قدرت خروجی صدا 40 وات است و مناسب کنسول بازی نسل هشتم نیز می باشد. اگر به دنبال تلویزیون ارزان قیمت تری برای تماشای فیلم و سریال و استفاده خانگی و روزمره هستید، ما تلویزیون ال جی NANO79 را به شما پیشنهاد می کنیم. اما اگر به دنبال تلویزیون بهتر و با کیفیت تری برای تماشای حرفه ای فیلم و سریال و همچنین گیمینگ هستید، بهتر است به سراغ تلویزیون ال جی QNED80 بروید.

NANO75 2022

تلویزیون ال جی NANO75 2022

تلویزیون ال جی NANO75 2022

امتیاز کلی : 7.0 امتیاز فیلم : 6.8
بازی های ویدیویی : 7.1 فیلم اچ دی آر : 6.3
نمایش تلویزیون : 7.6
ورزش : 7.1
بازی اچ دی آر : 7.3
مانیتور : 7.4

NANO75 از تلویزیون‌هایی بوده که به صورت مدام در دو سال پیاپی نسخه‌های جدیدی از آن ارائه شده است، و اکنون نیز در سال 2022 برای بار سوم نسخه‌ای جدید از آن ارائه شده که در آن شاهد تغییراتی فوق‌العاده هستیم که یقینا کاربر پسند بوده، این تلویزیون سری نانوسل در کنار امکانات قابل قبول از قیمت بسیار مناسبی نیز برخوردار است به گونه‌ای که تهیه آن برای افراد کم درآمد نیز به خوبی می‌تواند امکان پذیر باشد. در نظر داشته باشید ال جی این تلویزیون مانند گذشته از صفحه نمایش نانوسل بهره گرفته است و بر روی آن از پنلی IPS با زاویه دید گسترده استفاده کرده که برای نمایش خانگی و گروهی می‌تواند عملکرد مطلوبی از خودش ارائه دهد. دقت داشته باشید این پنل‌ها معمولا از نسبت کنتراست چنان دلچسپی برخوردار نیستند و امکان دارد در محیط‌های تاریک آن تصویر ایدال مورد نظر شما را ارائه ندهند. 

همچنین در این تلویزیون ال جی از درگاه‌های متعددی پشتیبانی کرده، که شامل درگاه‌های HDMI و USB و خروجی صدای اپتیکال و همین طور درگاه متصل کننده به اینترنت LAN را بوده است. گذشته از این‌ها از درگاه‌های بیسیم مانند بلوتوث و وایفا نیز استفاده شده که برای اتصال تلویزیون به سایر دستگاه‌ها بدون کابل تعبیه شده است و شما می‌توانید از وایفا برای اتصال تلویزیون به اینترنت و یا برای جا به جایی داده‌ها بهره بگیرید و از بلوتوث نیز برای اتصال انواع ساندبار‌ها و اسپیکرها به تلویزیون استفاده کرد. 

NANO79 2022

تلویزیون ال جی NANO79

تلویزیون ال جی NANO79

امتیاز کلی : 7.0 امتیاز فیلم : 6.8
بازی های ویدیویی : 7.1 فیلم اچ دی آر : 6.3
نمایش تلویزیون : 7.6
ورزش : 7.1
بازی اچ دی آر : 7.3
مانیتور : 7.4

یکی دیگر از محصولات ال جی در سال 2022 NANO79 است که یک محصول مطلوب با امکانات مقبول به حساب می آید. تلویزیون‌های سری نانوسل به صورت عمده از میان رده های بازار هستند که برای یک بار دیگر نیز در سال 2022 عرضه شدند، این مدل های جدید مدل‌هایی ارتقا یافته در بازارهای جهانی هستند و سال به سال ال جی با پیشرفت‌های بیشتری آن‌ها را روانه بازارهای جهانی می‌کند. اما NANO79 از تلویزیون‌هایی است که نمونه مشابه آن در گذشته نیز در دیده شده بود که اکنون بعد از گذشت دو سال این مدل با پیشرفت‌های چشم گیری دوباره در بازار حضور یافته و یقینا یکی از تلویزیون‌های خوش فروش این کمپانی خواد بود. ال جی در این تلویزیون از صفحه نمایش LED با کیفیت تصویر 4K استفاده کرده است.

گذشته از این ال جی بر روی این تلویزیون صفحه نمایش آن از پنل تصویر IPS بهره گرفته است که هم مقاومت بیشتری و هم این که زاویه دید بهتری به آن می‌بخشد و این می‌تواند برای نمایش‌های گروهی بسیار بهتر باشد. همچنین ال جی برای اتصال این تلویزیون به سایر دستگاه‌ها از از درگاه‌های متعددی پشتیبانی کرده است که شامل درگاه‌های HDMI و خروجی صدای اوپتیکال و درگاه‌های USB می‌شود. گذشته از این ال جی به طراحی در این تلویزیون اهمیت بسیاری داده است و به جرات می‌توان گفت از ظاهری بسیار شیک برخوردار است. ال جی در این تلویزیون از بدنه‌ای باریک و پایه‌ای نیم دایره در وسط استفاده کرده که می‌تواند بر روی انواع سطوح قرار بگیرد.

NANO96 2021

 تلویزیون ال جی NANO96 2021

تلویزیون ال جی NANO96

امتیاز کلی : 7.3 امتیاز فیلم : 7.4
بازی های ویدیویی : 7.8 فیلم اچ دی آر : 6.6
نمایش تلویزیون : 7.4
ورزش : 7.4
بازی اچ دی آر : 7.9
مانیتور : 8.4

تلویزیون ال جی NANO96 یکی از تلویزیون های 2021 ال جی محسوب می شود. این تلویزیون با مدل کامل NANO966PA مونتاژ لهستان وارد کشور ما شده است. تلویزیون NANO96 برای استفاده حرفه ای مانند تماشای فیلم و سریال و همچنین گیمینگ مناسب است. علاوه بر آن دارای قابلیت Hotel Mode نیز می باشد و برای استفاده در هتل ها به عنوان یک تلویزیون تجاری نیز گزینه عالی است. تلویزیون نانو 96 یکی از بهترین تلویزیون های 8K نانوسل ال جی در سال 2021 است. تلویزیون پیش روی شما مدل جدید تر و جایگزین تلویزیون ال جی NANO96 است که در سال گذشته معرفی شده بود. تلویزیون پیش روی شما با تلویزیون ال جی NANO95 نیز تفاوت خاصی ندارد و تنها در طراحی و شکل پایه با هم متفاوت هستند.

این تلویزیون دارای نور پس زمینه Slim Direct Full Array LED است و نوع پنل آن نیز IPS می باشد. پنل این تلویزیون باعث شده تا زاویه دید بسیار خوبی در اختیار شما قرار دهد اما متاسفانه توانایی نمایش رنگ مشکی عمیق را ندارد. ال جی این تلویزیون را به تکنولوژی Local Dimming از نوع Full Array Dimming مجهز کرده است تا نور پس زمینه صفحه نمایش را کنترل کرده و کنتراست تصویر لازم را ارائه دهد. علاوه بر این از تکنولوژی Ultra Luminance Pro نیز در آن استفاده کرده تا قسمت های روشن تصاویر را درخشان تر نمایش داده و عمق تصاویر و صحنه ها را بهبود ببخشد. صفحه نمایش این تلویزیون از عمق رنگ 10 بیت واقعی برخوردار است و به کمک تکنولوژی Nano Color طیف گسترده ای از رنگ ها را تولید و نمایش می دهد.

NANO86 2021

 تلویزیون ال جی NANO86 2021

امتیاز کلی : 7.3 امتیاز فیلم : 7.2
بازی های ویدیویی: 7.6 فیلم اچ دی آر : 6.7
نمایش تلویزیون : 7.3
ورزش : 7.4
بازی اچ دی آر : 7.6
مانیتور : 8.3

NANO86 از تلویزیون‌هایی است که در دو سال 2020 و 2021 ارائه شده است که نسخه جدید آن دارای امکانات و قابلیت‌های بیشتر نسبت به نسخه قبلی است. تلویزیون NANO86 دارای صفحه نمایش نانوسل و کیفیت تصویر 4K می باشد و با استفاده از فناوری نانوسل در این تلویزیون وضوح تصویر را به حداکثر رسانده است و دیدن رنگ‌ها بسیار جذاب‌تر شده اند. چون که نانوسل امکانی را ایجاد می‌کند تا پیکسل‌ها در نمایش و ارائه تصاویر به صورت مستقل عمل کنند. همچنین در این تلویزیون از صدایی با قدرت 40 وات پشتیبانی کرده که یکی از نقات قوت این تلویزیون به حساب می‌آید. این تلویزیون دارای تکنولوژی TruMotion 240 است که معادل رفرش ریت 120 هرتز می باشد و تونایی نمایش کیفیت تصویر 4K@120Hz را دارد. ال جی به کمک تکنولوژی Motion Pro صحنه های سریع را واضح نمایش داده و از تاری تصاویر جلوگیری می کند. این تلویزیون از رزولوشن تصویر 3840×2160 پیکسل برخوردار است و به عنوان یک تلویزیون 4K کیفیت تصویر خوبی ارائه می دهد.

در نظر داشته باشید ال جی در این تلویزیون از پردازنده تصویر α7 Gen4 AI 4K استفاده کرده که عملکرد بسیار سریعی در پردازش تصاویر را از خودش ارائه می‌دهد. این پردازنده همچنین می‌تواند سرعت عملکرد سیستم عامل موجود را به شکل فوق‌العاده‌ای ارتقا دهد تا کاربر از اجرای برنامه‌های مورد نظرش لذت ببرد. گذشته از این‌ها ال جی در این تلویزیون از فناوری‌هایی استفاده کرده که آن را برای اجرای گیم بسیار مناسب کرده است. این قابلیت‌ها شامل VRR و درگاه HDMI2.1 استفاده کرده که باعث از بین رفتن لرزش تصاویر سریع و بالا رفتن وضوح در تصویر شده است.                         

NANO80 2021

 تلویزیون ال جی NANO80 2021

امتیاز کلی: 6.6

امتیاز نمایش: 5.9

نمایش تلویزیون: 7.3

ورزش: 7.0

بازی های ویدیویی: 6.5

فیلم اچ دی آر: 5.6

بازی اچ دی آر: 6.7

مانیتور: 8.0

تلویزیون ال جی NANO80 از تلویزیون‌های باکیفیت سری نانوسل ۲۰۲۱ است. این تلویزیون دارای کیفیت تصویر 4K بوده که تصاویری زیبا و باکیفیت را در اختیار بیننده قرار می‌دهد. این تلویزیون دارای نسبت کنتراست تصویر بالا و روشنایی مطلوبی است که می‌تواند در محیط‌های تاریک عملکرد خوبی را ارائه دهد. در این تلویزیون ۲۰۲۱ از پردازنده Quad Core جهت نمایش تصاویری واضح و بدون تاری استفاده شده و توسط 4K Upscaler کیفیت تصاویر را ارتقاء می‌بخشد. این تلویزیون از فرمت‌های HDR شامل HDR10 Pro و HLG پشتیبانی می‌کند تا جزئیات تصاویر را به خوبی نمایان سازد. تلویزیون NANO80 زاویه دید بسیار خوبی دارد. 

در این تلویزیون۲ بلندگو صدایی فوق‌العاده باکیفیت معادل ۲۰ وات را به گوش شنونده می‌رسانند. سیستم عامل هوشمند webOS امکاناتی کاربردی همچون اتصال وایرلس به Wi-Fi، امکان دانلود برنامه و اتصال به گوشی‌های هوشمند را فراهم می‌کند. علاوه بر این از دستیارهای صوتی Google Assistant و Amazon Alexa پشتیبانی می‌کند تا بتوانید تلویزیون را توسط صدای خود کنترل کنید. از جمله تفاوت‌های این محصول با نسخه قبلی خودش می‌توان به تغییر در کنترل جادویی و سیستم عامل webOS اشاره کرد. این محصول قابلیت اتصال به موبایل های هوشمند Android و iOS را دارد و شما می توانید علاوه بر به اشتراک گذاری محتوا از موبایل به تلویزیون، صفحه نمایش موبایل خود را نیز روی صفحه نمایش بزرگ تلویزیون منتقل و مشاهده کنید. ال جی مانند سایر تلویزیون های خود، این تلویزیون را نیز مجهز به گیرنده دیجیتال پیشرفته نموده است و به کمک آن می توانید به تماشای شبکه های داخلی و خارجی بپردازید. این گیرنده دیجیتال قابلیت ضبط برنامه نیز دارد و به شما این امکان را می دهد که برنامه های مورد علاقه خود را ضبط کرده و دوباره تماشا کنید.

فناوری نانوسل ال جی

عملکرد فناوری نانوسل از طریق جذب طول موج‌‌های اضافی نور منتشر شده صورت می‌گیرد که نتیجه‌ آن افزایش خلوص نمایش رنگ‌‌ها در پنل تلویزیون است. حذف کردن طول‌ موج‌‌های اضافه باعث می‌شود تا پنل‌‌های LCD ال‌ جی بتوانند فیلتر بهتری برای نمایش بسیار دقیق رنگ‌‌ها داشته باشند و در نهایت هر رنگ را در بهترین حالت ممکن نشان دهند. به طور کلی تلویزیون‌های نانوسل ال جی در این مطلب به آن ها اشاره شد جزو بهترین تلویزیون های ال جی هستند. به دلیل فناوری تصویر گسترده، کیفیت عالی و قیمت مناسبی که تلویزیون‌های نانوسل دارند، محبوبیتی انکار نشدنی در میان مردم کسب کرده‌اند. پس می‌توان گفت فناوری نانوسل انقلابی خوشایند در زمینه تولید تلویزیون‌های کاربرپسند بوده است. اگر دوست دارید با مدل‌های جدید ال جی آشنا شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً به مطلب “بهترین تلویزیون ال جی” مراجعه کنید. 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 11 میانگین: 4.3]

حتما ببینید

تلویزیون ال جی B3

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی B3

تلویزیون ال جی B3  شرکت ال جی یکی از بهترین تولیدکننده‌های تلویزیون‌ هوشمند در سراسر …

6 نظر

  1. ایرج

    سلام.چرادرتصاویرتاریک نورارم شبکه تلویزیونی واسم برنامه یافیلم که درگوشه های صفحه هستندبروی صفحه نورایجادکرده وباعث ایجاد مشکل دیددرصفحه تلویزیون میکند و راه حلی بررفع آن هست‌،,,(نانو80 ال جی)

    • سردبیر

      سلام و عرض ادب
      چون پنل تلویزیون ips بوده این مورد تا حدی طبیعی بوده ولی خوب جهت اطمینان می‌تونید تصاویر مربوطه رو در اینستاگرام برامون ارسال کنید

  2. بهزاد

    سلام خسته نباشید
    بینه این دو مدل کدوم تلویزیون پیشنهاد میکنید برایه پلی استیشن پنج میخواستم اتاقمم تاریکه
    LG nano86 vs Samsung tu8500
    تو سایت ریتینگ مقایسه نمرات ویدئو گیم و اچ دی ار گیمینگ دو مدل باهم مقایسه کردم سامسونگ یکم بهتر بود جالب اینجاس الجی از اچ دی ام دو یک پشتیبانی میکنه با نرخ فریم صد و بیست ولی سامسونگ شصت هرتزه جفتشم ساپورت VRR ندارن از اونورم سامسونگ در حالت گیم مود ALLM فعال میشه هر دوئم اگه اشتباه نکنم eARC پشتیبانی میشن
    با این تفاصیر شما کدوم مدل و بمن پیشنهاد میکنید برایه Playstation 5 تهیه کنم؟؟؟

    • سردبیر

      سلام و عرض ادب
      اگر به مطلب”تلویزیون های دارای HDMI2.1” مراجعه کنید می بینید که تلویزیون ال جی NANO86 در این لیست قرار دارد؛ اگر از مواردی که فرمودید بگذریم مهم ترین مورد برای بازی با PS5 پورت HDMI2.1 می باشد که NANO86 دارای این قابلیت می باشد به همین دلیل این مورد رو به شما پیشنهاد می کنم. البته اگر می تونید بودجه بیشتری اختصاص بدید تلویزیون ال جی NANO90 هم گزینه بسیار مناسبی می باشد.
      بیشتر بخوانید»» بهترین تلویزیون های مخصوص PS5
      پیروز و سربلند باشید

  3. عزیز منصوری

    سلام نحوه اتصال گوشی اندروید به مدل 55sm8100

    • محمدعلی

      سلام و درود
      جهت اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون sm8100 می تونید در اینجا کلیک کنید.
      با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *