قابلیت Widi در تلویزیون هوشمند

قابلیت Widi در تلویزیون هوشمند

قابلیت Widi در تلویزیون هوشمند

یکی از قابلیت های که در تلویزیون‌های هوشمند وجود دارد امکان اتصال تلویزیون‌ها به دستگاه‌های مختلف است. این ویژگی ما را قادر می‌سازد تا تصاویر را به صورت FULL HD تماشا کنیم یا بازی‌ها را بسیار بهتر و با کیفیت بالاتری بازی کنیم. راه‌های مختلفی برای این اتصال وجود دارد مانند اتصال با استفاده از سیم و اتصال بی سیم. همچنین با استفاده از قابلیت Widi در تلویزیون هوشمند می‌توان این اتصال را برقرار کرد که ما در این مطلب به آن می‌پردازیم. 

در اتصال با سیم، گوشی، لپ تاپ، تبلت و هر دستگاه دیگری را می‌توان از طریق یکی از پورت‌های یو اس بی و MHL به وسیله کابل به تلویزیون وصل کرد و از داده‌های درون آن استفاده کرد و اتصال بی سیم از طریق یکی از تکنولوژی‌های WIFI، بلوتوث و NFC انجام می‌شود.

قابلیت Widi چیست؟

قابلیت Widi چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

WiDi مخفف عبارت Wireless Display یکی از فناوری‌های بی سیم می‌باشد. قابلیت widi  در تلویزیون هوشمند اجرا می‌شود که شرکت اینتل برای لپ تاپ‌ها طراحی کرده است. اگر لپ تاپ و تلویزیون شما هر دو قابلیت WiDi را داشته باشند، حالا شما می‌توانید از طریق آن دو دستگاه را به هم متصل کنید. اما ممکنه این امکان در تلویزیون شما وجود نداشته باشه، در این صورت برای دسترسی به تنظیمات WiDi می‌توانید از یک آداپتور WiDi استفاده کنید که به ورودی HDMI تلویزیون شما متصل می‌شود. WiDi، مانند بلوتوث در گوشی‌های تلفن همراه، نوعی انتقال بی‌سیم در دامنه کوتاه است . WiDi از ویدئوهای ۱۰۸۰p به خوبی پشتیبانی می‌کند. بنابراین، برای پخش ویدئوی لپ‌تاپ در تلویزیون کاملاً ایده‌آل است.

قابلیت Widi در تلویزیون هوشمند

فعال کردن WIDI

وقتی تلویزیون خود را نصب کردید، کافیه شما برنامه WiDi را در لپ‎تاپ خودتان باز کنید، راهنمایی‌‌های روی صفحه را بخوانید و سپس با تلویزیون خود جفت کنید. پس از یک بار تنظیم، تنها چیزی که برای فعال کردن WiDi نیاز دارید این است که روی ابزارک آن در دسکتاپ کامپیوتر کلیک کنید تا تلویزیون شما فورا آینه‌ای از صفحه‌ نمایش لپ‌تاپ شما شود.

توجه داشته باشید که WiDi قابلیتی است که برای لپ‌تاپ‌ها و تلویزیون‌ هایی که با ویندوز 7 و نسل دوم پردازنده اینتل Core اجرا می‌شوند در دسترس است. یادتان باشد که اگر لپ‌تاپ شما قبل از سال 2012 ساخته شده است، با جدیدترین آداپترهای WiDi کار نخواهد کرد .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 3.7]

حتما ببینید

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

نکات لازم برای راهنمای خرید ماشین لباسشویی امروزه کمتر کسی زمان لازم برای شستن لباس­ …

8 نظر

  1. حسین ساعی نیک

    سلام. من سه ماهه تلویزیون سونی x90k مدل ۲۰۲۲ خریدم ولی وقتی به نت وصل میشه خودکار بعد ۱۰ دقیقه خاموش میشه ولی در حالتی که تلویزیون کار می کنه مشکلی نداره. هر جا سرچ زدم پیداش نکردم

    • سردبیر

      سلام و درود
      منظورتون اینه تلویزیون خاموش میشه یا وای فای؟
      و اینکه آخرین نسخه نرم افزاری تلویزیون رو هم قید کنید.
      با تشکر

  2. محمد

    سلام لپ تاپ من ویندوز 7 داره
    چطور بفهمم widi داره؟
    اگر نداره چطور بی سیم وصلش کنم
    tv من lg هستش و تمام قابلیت ها رو داره
    لطفا راهنمایی بفرمایید

    • سانیا زارعی

      سلام وقت بخیر . اگر توی لپ تاپ سرچ کردید و نمیاره احتمالا این قابلیت رو نداره . در مطلب پایین روش اتصال لپ تاپ به تلویزیون رو توضیح دادیم
      https://www.salambaba.blog/20963/ موفق باشید .

  3. مهدی

    سلام خسته نباشید گوشی من هوایی هستش ومیخوام به تلویزیون سامسونگ از طریق wifi dairctوصل کنم میشه راهنمائی بفرمایید ممنون میشم

    • سانیا زارعی

      سلام و درود . برای نحوه استفاده از wifi direct به لینک زیر مراجعه کنید https://www.salambaba.blog/23569/ موفق باشید .

    • حمید

      سلام گوشی من سامسونگ A7 هست مخوام به تلویزیون الجی از طریق بی سیم متصل شم میشه راهنمایی کنید

      • سانیا زارعی

        سلام وقت بخیر . برای اتصال گوشی به تلویزیون راه های زیادی وجود داره . شما بررسی کنید ببینید گوشیتونن برای SHARE کردن چه قابلیتی رو داره . در مطلب زیر همه روش ها توضیح داده شده https://www.salambaba.blog/6679/ موفق باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *