بهترین تلویزیون ساخت ایران

بهترین برند تلویزیون ایرانی

بهترین تلویزیون ساخت ایران

ممکن است از خود بپرسید بهترین برند تلویزیون ساخت ایران کدام محصول است؟ آیـا اصلاً تلویزیون ساخت ایران داریم؟! ما در این مطلب به معرفی بهترین تلویزیون‌های ایرانی موجود در بازار پرداخته که به نوعی جزو پرفروش‌ترین‌ها نیز محسوب می‌شوند. با خواندن این مطلب می‌توانید با مشخصات کامل تلویزیون‌های ایرانی از لحاظ کیفیت تصویر، کیفیت صدا و سایر امکانات‌شان آشنا شوید؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

تلویزیون ایرانی چی بخرم؟

ما در مطلب بهترین تلویزیون ساخت ایران لیستی از برندهای معروف ایرانی را تهیه کرده‌ایم که با مطالعه هر کدام به مزایای آن پی می‌برید. با توجه به بالا رفتن قیمت تلویزیون‌های خارجی مردم ترجیح می‌دهند تلویزیون ایرانی را که از قیمت پایین‌تری برخوردار است خریداری کنند؛ در هر بخش به توضیح خصوصیات مهم مدل های مطرح شده می‌پردازیم که امیدواریم با خواندن این مطلب بتوانید خریدی عالی را برای خود رقم بزنید.

1- تلویزیون جی پلاس

جی پلاس یکی از برندهای تولید کننده تلویزیون در ایران می‌باشد که در حال حاضر مشغول به فعالیت می‌باشد؛ جی پلاس از سال 1397 و پس از خروج شرکت‌های صاحب نامی همچون ال جی و سامسونگ از ایران، زیر سایه گلدیران شکل گرفت و هم اکنون یکی از گزینه‌های انتخابی برای شما از بین دیگر برندهای ایرانی می‌باشد. تلویزیون‌های جی پلاس در سایزها و ابعاد متنوع به بازار عرضه می‌شوند.

تلویزیون جی پلاسجی پـلاس که با شعار قهرمان تازه نفس، امروزه بیلبوردهای تبلیغاتی خود را سطح کلان شهرها نصب کرده، فعالیت خود را در زمینه تولید تلویزیون، لباسشویی و تلفن همراه گسترش داده است. محصولات جی پلاس به دلیل امکانات و ویژگی‌های متنوع خود، توانسته سهم خوبی از بازار لوازم ایرانی را به خود اختصاص دهد و هم اکنون رقیبی جدی برای دیگر برندهای ایرانی محسوب می‌شود. تلویزیون‌های جی پلاس در سایزهای 32 تــا 82 با سیستم عامل اندروید روانه بازار می‌شود که بالاترین سری آن در حال حاضر سری K بوده که دارای کیفیت تصویر 4K UHD می‌باشند.

بهتر است قبل از توضیح کیفیت تصویر و صدا اشاره‌ای به مشخصات کلی تلویزیون‌های جی پلاس داشته باشیم.

بهترین تلویزیون ساخت ایران

  • خروجی هدفون
  • دارای پورت ورودی
  • دارای گیرنده دیجیتال
  • سیستم صوتی عــالی
  • تکنولوژی صفحه LED

کیفیت تصویر جی پلاس

با توجه به تکنولوژی LED تلویزیون‌های جی پلاس  و همچنین فناوری HDR در این تلویزیون‌ها شما با کیفیت نمایش به نسبت خوبی رو به رو هستید اما از لحاظ امتیازدهی کیفیت محتوا، در رده پایین‌تری قرار می‌گیرند و چون از سرعت تازه‌سازی پایینی برخوردارند نباید انتظار داشت که پا به پای نمونه‌های خارجی جلو روند. بنابراین می‌توان انتظار داشت که این سری از محصولات قیمت پایین‌تری داشته باشند. هر چند که در میان تلویزیون‌های فرنگی نیز می‌توان محصولاتی را یافت که هم ارزان قیمت باشند و هم از کیفیت 4k عالی برخوردار هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به مطلب “ارزان ترین تلویزیون های 4K بازار ایران” مراجعه کنید.

کیفیت صدا

در مورد بررسی مشخصات فنی سیستم صوتی تلویزیون‌های جی پلاس باید گفت که در مقایسه با سایر برندهای ایرانی سیستم صوتی خوبی در این محصولات در نظر گرفته شده است. اغلب سیستم‌های صوتی تلویزیون‌های برند جی پلاس دو کاناله هستند به عنوان مثال جی پلاس مدل GTV-65JU821S سایز 65 اینچ دارای توان صوتی 20 وات است اما در مقایسه با تلویزیونی همانند تلویزیون ال جی SM8600 از فناوری کاهنده نویز صدا برخودار نیست؛ جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به مطلب”بهترین تلویزیون از لحاظ کیفیت صدا ” سری بزنید.

امکانات ویژه

وزن مناسب، ورودی‌ها و خروجی‌هایی مانند HDMI CEC یا خروجی هدفون و حالت صرفه جویی در انرژی در کنار فناوری‌های داخلی مانند فرمت‌های Audio MP3, AAC, PCM, MP2/COOK از مشخصات ویژه اغلب تلویزیون‌های برند جی پلاس است. در کل نسبت به سایر برندهای ایرانی جی پلاس از فناوری‌های بهتری برخودار است.

2- تلویزیون ایکس ویژن

تلویزیون ایکس ویژن

دومین برندی که در لیست بهترین تلویزیون ساخت ایران قرار می‌گیرد، ایکس ویژن است. اولین بار ایکس ویژن در سال 1385 زیر نظر مادیران به بازار ایران راه پیدا کرد. محصولات ایکس ویژن دارای قطعات چین و مونتاژ ایران با سیستم عامل اندروید هستند. این تلویزیون‌ها با سایزهای 24 تا 65 در بازار عرضه شده‌اند که از کیفیت تصویر و صدای نسبتاً خوبی برخوردار هستند. به گفته کارشناسان فروش مادیران بالاترین مدل ایکس ویژن XTU745 بوده که در حال حاضر موجود نمی‌باشد. در ابتدا نگاهی کلی به مشخصات و امکانات تلویزیون‌های ایکس ویژن خواهیم داشت  که در اغلب مدل‌های آن این ویژگی‌ها یکسان می‌باشد.

بهترین تلویزیون ساخت ایران

  • مجهز به پنل LED
  • وضوح تصویر بالا 
  • سیستم عامل اندروید
  • مجهز به پردازنده چهار هسته‌ای
  • سیستم صوتی pure sound یا Harman kardon

کیفیت تصویر ایکس ویژن

به لطف فناوری‌هایی همانند HDR شما شاهد طیف رنگی گسترده‌ای خواهید بود که باعث می‌شود که تصاویر شفاف و طبیعی‌تری را ببینید. البته باید گفت در مقابل تلویزیون‌های خارجی مانند ال جی، سامسونگ و سونی و سایر محصولات محبوب در بازار کیفیت تصویر و نمایش پایین‌تری دارند. وجود پردازنده‌های قوی کمک می‌کند که تلویزیون‌های ایکس ویژن نمایش واقعی‌تری داشته باشند. اغلب تلویزیون‌های ایکس ویژن هوشمند هستند؛ همچنین پنل LED دارند و اغلب با وضوح تصویر 3840×2160 همراه هستند.

کیفیت صدا

در طراحی تلویزیون‌های ایکس ویژن سیستم صوتی خوبی تعبیه شده است. اما برخلاف تلویزیون‌های خارجی اکثر این تلویزیون‌ها صدای فراگیری تولید نمی‌کنند. به زبان ساده اگر بخواهیم توضیح دهیم تلویزیون‌های خارجی به نحوی طراحی شده اند که اگر شما در حال مشاهده فیلم یا موزیکی باشید احساس می‌کنید که صدای تولید شده کاملا در اتاق می‌پیچد. در تلویزیون‌های ایکس ویژن اغلب بلندگوها در پاییین صفحه نمایش قرار گرفته اند. سیستم‌های صوتی این تلویزیون‌ها بسته به مدل‌ها و سایزها مختلف است. به عنوان مثال در تلویزیون ایکس ویژن 65XKU635 سیستم صوتی Harman kardon پیش‌بینی شده و در تلویزیون 55XTU745 سیستم صوتی Pure Sound تعبیه شده است.

امکانات ویژه

در پشت بدنه تلویزیون‌های ایکس ویژن درگاه‌های ورودی مانند USB و HDMI تعبیه شده است. البته اینجا باید به این نکته نیز اشاره نمود که در مقایسه با نمونه‌های خـارجی تعداد پورت‌ها و درگاه‌های ورودی کمتری در این نوع تلویزیون‌های ساخت ایران در نظر گرفته شده است. همانطور که گفته شد تلویزیون‌های ایکس ویژن هوشمند هستند و شما می‌توانید به راحتی به اینترنت وصل شوید. سیستم عامل استفاده شده در مدل‌های تلویزیونی ایکس ویژن اندروید است اما متأسفانه سیستم عامل‌های به کار گرفته شده از نسخه پایین‌تری نسبت به دیگر تلویزیون‌های هوشمند همانند سونی و شیائومی می‌باشد. اگر به وب‌گردی و گشت و گذار در فضای مجازی علاقه زیادی دارید به شما توصیه می‌کنم مطلب “بهترین تلویزیون ها با سیستم عامل اندروید” را نیز مطالعه بفرمایید.

2- تلویزیون اسنوا

تلویزیون اسنوا

 

 بدون شک تلویزیون‌های اسنوا هم جزو بهترین تلویزیون‌های تولید شده در ایران  بوده که در اندازه‌های متفاوت و امکانات بسیار عالی روانه بازار می‌شوند. این تلویزیون‌ها از رابط کاربری هوشمند اندروید استفاده می‌کند بنابراین می‌توانید این تلویزیون را به اینترنت متصل کرده و بازی‌ها و نرم‌افزارهای اندرویدی را روی این تلویزیون نصب اجرا کنید. همان‌طور که اطلاع دارید اسنوا با تبلیغات گسترده‌ای که در سطح شهر و تلویزیون اجرا کرده و البته ارائه تلویزیون‌های باکیفیت توانسته نظر مخاطبان را به خود جلب کند و همین امر سبب شده تا به‌عنوان یکی از بهترین تلویزیون‌های ایرانی شناخته شود. همچنین نکته جالب توجه در مورد این برند این است که اگر سایت رسمی اسنوا خرید کنید ارسال و نصب این محصول برای شما رایگان خواهد شد.

کیفیت تصویر اسنوا

قطعاً برای خرید تلویزیون اولین نکته‌ای که با آن توجه می‌کنید مربوط به کیفیت تصویر است. شاید هرکسی از تلویزیون در زمینه‌های مختلفی استفاده کند به طور مثال تماشای فیلم‌های سینمایی، بازی‌های گرافیکی و یا حتی دنبال کردن برنامه‌های تلویزیونی و غیره باشد، اما تمامی افراد به دنبال بالاترین کیفیت ممکن هستند تلویزیون‌های اسنوا در حال حاضر می‌توانند کیفیت تصویر 4k را برای شما به نمایش بگذارند.

نصب برنامه‌های اندرویدی

 همان‌طور که گفتیم یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که می‌توان در تلویزیون‌های اسنوا به آن اشاره کرد پشتیبانی از نرم‌افزارها و برنامه‌های اندرویدی است. شما می‌توانید برنامه‌های بسیاری مانند یوتیوب آپارات اسپاتیفای اینستاگرام و غیره را در تلویزیون‌های اسنوا نصب و اجرا کنید. در جعبه این قبیل تلویزیون‌ها هم می‌توان مواردی همچون پایه به همراه دفترچه راهنمای نصب فارسی، کابل برق و ریموت کنترل را مشاهده کرد.

ویژگی‌های تلویزیون اسنوا در یک نگاه  

  • Ultra HD (4K)
  • Time Shift
  • پنل باکیفیت A+
  • DVBT2
  • DOLBY DIGITAL
  • IPS
  • PVR
  • Frameless LED
  • گارانتی ۱۲ ماهه

این شرکت این اطمینان را به مشتریان خود می‌دهد که تا محصولات خود را ضمانت می‌کند و شما مصرف‌کنندگان عزیز می‌توانید در صورت بروز مشکلات به مراکز گارانتی اسنوا مراجعه کنیم.

4- تلویزیون پارس الکتریک

به جرأت می توان گفت که پارس الکتریک قدیمی‌ترین برند تولید کننده تلویزیون در ایران به شمار می‌آید. به نسبت سایر برندهای ایرانی محصولات پارس الکتریک از قیمت مناسب‌تری برخودار هستند؛ جالب اینجاست که هر تلویزیونی که به فروش می‌رسد همراه با گارانتی 18 ماهه است. پس بهتر است قبل از هر چیزی به توضیح کیفیت تصویر و صدای محصولات برند پارس الکتریک بپردازیم.

بهترین تلویزیون ساخت ایران

  • رزولوشن عالی
  • نوع پنل: TFT LCD
  • نرم افزار طراحی: MSD۳۶۶۳
  • طول عمر پنلک 20000 ساعت

کیفیت تصویر پارس الکتریک

امروزه پرفروش‌ترین  تلویزیون‌های بازار محصولاتی هستند که دارای کیفیت 4k می‌باشند. تلویزیون‌های پارس الکتریک نیز همین کیفیت را دارند منتها اگر سوال شود که این تلویزیون‌ها در مقایسه با تلویزیون خارجی مانند سونی چه عملکردی دارند؟ و کیفیت نمایش کدام یک بهتر است؟ در پاسخ باید گفت با اینکه تلویزیون‌های پارس الکتریک دارای کیفیت 4k هستند اما باید گفت که تلویزیون‌های سونی به ضرس قاطع از کیفیت بسیار بهتری برخوردارند.

همچنین با وجود فناوری 4K X-Reality™ PRO تلویزیون سونی می‌تواند کیفیت محتوا را تا حد 4k افزایش دهد. بنابراین درخشندگی تصاویر ایجاد شده در تلویزیون‌های سونی به لطف طیف رنگ بیشتر و فناوری رنگ زنده بهتر و بیشتر است. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید بهتر است مطلب “ارزان ترین تلویزیون های 4K سونی 2020-2019” را نیز مطالعه نمایید.

کیفیت صدا

از مواردی که سبب شده تلویزیون‌های پارس الکتریک را در لیست بهترین تلویزیون ساخت ایران قرار بدهیم کیفیت صدا این محصولات است. بلندگوهای این تلویزیون‌ها می‌توانند به راحتی برای دیدن فیلم در یک اتاق جوابگو باشند. توان هر کدام از بلندگوها نیز در مقایسه با سایر برندهای ایرانی خوب است.

امکانات ویژه

همانند برندهای ایرانی که در این لیست بهترین تلویزیون ساخت ایران نام بردیم، تلویزیون‌های پارس الکتریک از سخت‌افزارهای خوبی برخوردار است به عنوان مثال اکثر تلویزیون‌های هوشمند خارجی دارای کنترل جادویی هستند این در حالی است که در محصولات پارس الکتریک این قابلیت وجود ندارد.

تلویزیون ایرانی یا تلویزیون مونتاژ ایران؟

در ابتدای این مطلب سوالی مطرح کردیم و الان می‌خواهیم به آن پاسخ دهیم: آیا تلویزیون ایرانی داریم یا اینکه تلویزیون‌هایی که در بازار ایران به عنوان برند ایرانی به فروش می‌رسند مونتاژ می‌باشند؟ در سال‌های گذشته با وجود شرکت‌های خارجی نیاز خاصی به تولید تلویزیون در ایران دیده نمی‌شد اما به دنبال تحریم‌ها و خروج این کمپانی‌ها از ایران نیاز وافری به ساخت تلویزیون دیده می‌شد که به دنبال آن چندین شرکت شروع به مونتاژ تلویزیون کردند که از قیمت تمام شده کمتری نسبت به نمونه‌های خارجی برخوردار بودند و این تنها نکته مثبتی بود که در این  محصولات دیده می‌شد.

اکنون نیز اگر چه تلاش‌های بسیار زیادی در جهت ارتقای فناوری‌های به کاربرده شده در این تلویزیون‌ها صورت گرفته ولی چون این صنعت در کشور به صورت نوپا می‌باشد هنوز توانایی رقابت با شرکت‌های صاحب‌نامی همچون ال جی، سامسونگ و سونی وجود ندارد و دست کم در گردونه رقابت با این محصولات به بیرون انداخته می‌شوند. 

در حال حاضر در ایران فقط مدار تلویزیون را مونتاژ می‌کنند و سایر قطعات مربوط به تولید داخلی نیست. البته در در زمینه بدنه و پایه تلویزیون‌ها در این سال‌های اخیر اقدامات مثبتی صورت گرفته به نحوی که شاهد ساخت قاب‌های پلاستیکی محکم برای تلویزیون‌ها هستیم.

به امید روزی که تلویزیون‌های ایرانی در جهان حرفی برای گفتن داشته باشــند.

تلویزیون ایرانی بخریم یا خارجی؟

شاید یکی از موضوعاتی که به آسانی ذهن هر مخاطبی را به خود مشغول کند تفاوت تلویزیون ایرانی و خارجی باشد؛ آیـا باید از تولید ملی حمایت کرد یا منتظر بود تا این شرکت‌های ایرانی فناوری‌های خود را تا سطح جهانی بالا ببرند؟ در واقع باید گفت تا زمانی که از طرف خریدار ایرانی از این کالاها حمایت نشود این شرکت‌ها قادر نخواهند بود تا در زمینه ارتقای محصولات خود سرمایه گذاری کنند اما آیا خریدار باید بهای این کار را بپردازد؟!

به زبان ساده اگر می‌خواهید با بودجه‌ای کم یک تلویزیون را در حد انتظارات خود تهیه کنید، تلویزیون ایرانی یک گزینه مناسب می‌باشد بدین صورت که با هزینه تمام شده کمتر می‌توانید تلویزیونی با سایز بالاتر را تهیه کنید اما اگر بیشتر به دنبال کیفیت و به‌روزترین تکنولوژی‌های دنیا هستید صادقانه باید گفت تلویزیون خــارجی انتخاب بهتری است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 27 میانگین: 3.7]

حتما ببینید

تلویزیون اسمارت

تلویزیون اسمارت چیست؟ | معرفی بهترین تلویزیون های اسمارت

تلویزیون اسمارت تلویزیون‌های اسمارت اولین بار توسط شرکت سامسونگ تولید و به بازار عرضه شدند. …

8 نظر

  1. رضا نوری

    سلام ممنون از راهنماییتون میخواستم نظرتون راجب تلویزیون هوریون بدونم و ببینم بین این برند و دوو در سایز ۶۵ کدومشو پیشنهاد میدین با تشکر

    • سردبیر

      سلام و عرض ادب
      راستیتش اولین باره اسم این برند به گوشم میخوره😅. خوب از بین این دو برند تا به حال هیچ کدوم رو به طور جدی از نزدیک بررسی نکردیم لذا از اظهار نظر قطعی خودداری می کنیم ولی به طور کلی میشه گفت دوو از سابقه و اعتبار بیشتری برخوردار است.
      پیروز و سربلند باشید

  2. هادی

    ممنون از لطف شما
    یه سوال دیگه هم دارم اگر راهنمایی کنید ممنونتون میشم
    ال ای دی نیکورا ۴۳ اینچ اسمارت دارم اسکن میکنم کانالهای دیجیتال را دریافت نمیکنه.
    آیا منو مخفی داره؟
    اگر اطلاعاتی دارید لطفا راهنمایی کنید
    تشکر

    • سردبیر

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز هیچ کدام از شبکه ها رو دریافت نمی کند یا فقط شبکه های HD؟

      • هادی

        هیچ کدام از شبکه ها را دریافت نمیکند
        تراخدا راهنمایی کنید
        آیا منو مخفی داره؟
        تنظیمات خاصی داره؟

        • سردبیر

          سلام و عرض ادب
          یکبار تلویزیون را به حالت کارخانه بازگردانید و مجدد اقدام کنید. سپس موقعیت مکانی خود را به سایر کشورها مثل اندونزی تغییر دهید. دلایل مختلفی ممکنه وجود داشته باشه مثلاً تلویزیون فاقد گیرنده دیجیتال باشد ولی به هر حال توصیه می کنم با یک سرویس کار در این زمینه مشورت کنید تا تلویزیون شما را به صورت میدانی بررسی کند.

  3. هادی

    سلام و وقت بخیر
    میخواهم ال ای دی ۵۰ یا ۵۵ اینچ فورکی ناسیونال بخرم
    آیا ایرانیه؟
    کیفیت و کارایی خوبی داره؟
    ۵۰ بهتره یا ۵۵؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • سردبیر

      سلام و درود
      بله ظاهرا محصولات ناسیونال ژاپن رو مونتاژ می کنند در ایران؛ متأسفانه این برند رو تا به حال از نزدیک بررسی نکردیم لذا از اظهار نظر در مورد کیفیت آن نیز خودداری می کنیم.
      ولی پیشنهاد می کنم نگاهی به دو مطلب زیر داشته باشید.
      تلویزیون چند اینچی بخرم؟
      بهترین تلویزیون تا 10 میلیون
      پیروز و سربلند باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *